آخرین اخبار

با اعضاي هيات مديره استقلال و سوابق کاري شان آشنا شويد استقلال

با اعضاي هيات مديره استقلال و سوابق کاري شان آشنا شويد

  بزرگنمايي:

چه خبر - آشنايي با فعاليت‌هاي 5 عضو هيات‌ مديره استقلال

با احکام وزير ورزش و جوانان به عنوان رياست مجمع، اعضاي جديد هيات مديره استقلال معرفي شدند.

اعضاي هيات مديره باشگاه استقلال سرانجام بعد از مدت‌ها توسط وزير ورزش و جوانان معرفي شده و بر اين اساس سيد رضا افتخاري، محمد حسين قريب،جواد قراب، اکبر عباسي ملکي و حسن زماني 5 عضو هيات مديره استقلال براي فعاليت در بخش مديريتي اين باشگاه خواهند بود.

اين نفرات در حالي معرفي شدند که باشگاه استقلال بعد از درگذشت منصور پورحيدري و استعفاي شهاب جهانيان با سه نفر در هيات مديره کار را ادامه مي‌داد و البته مسئوليت امضاي چک‌هاي باشگاه بر عهده افتخاري و معيني بود.

به اين ترتيب مسعود معيني عضو فني هيات مديره استقلال جاي خود را به جواد قراب داد و البته خبري از فريده شجاعي هم که مدت‌ها بحث حضورش در هيات مديره استقلال بود نشد.

*رضا افتخاري

سيدرضا افتخاري (متولد 12 مرداد 1331) است و از سال 1374 در فدارسيون فوتبال سمت هاي مختلفي داشته است.وي از سال 74 تا 77 به عنوان دبيرکل فدراسيون فوتبال در زمان رياست داريوش مصطفوي فعاليت کرد و در زمان رياست محسن صفايي به عنوان سرپرست تيم ملي که به جام جهاني جهاني 1998 فرانسه صعود کرد به انجام وظيفه پرداخت. وي همچنين از سال 85 تا 86 به عنوان نايب رئيس دوم و رئيس سازمان ليگ برتر در زمان کيومرث هاشمي نيز فعاليت مي‌کرد.

وي علاوه بر اينکه از آبان 88 تا 90 مديرکل تربيت بدني استان تهران بوده و در همين زمان به عنوان عضو کميته استيناف فدراسيون بوده است. افتخاري از سال91 به عنوان سرپرست و رئيس کميته فوتسال در اين رشته فعاليت کرد و سپس به عنوان مديرعامل استقلال جاي بهرام افشارزاده را گرفت. وي از زماني که به استقلال آمد کار سختي را تجربه کرد و از همان ابتداي کار با دردسر مطالبات بازيکنان خارجي استقلال رو به رو شد که در نهايت به خاطر طلب عادل شيحي باشگاه استقلال از فعاليت نقل و انتقالات زمستاني محروم شد. البته وي چندي بعد مطالبات بازيکنان خارجي استقلال را پرداخت کرد و در نهايت در نقل و انتفالات تيم خوبي را روانه مسابقات کرد. او هم اکنون تيمش را آماده حضور در ليگ هفدهم کرده است.


*محمد حسين قريب

محمد حسين قريب، 14 سال قبل از آن که در ارديبهشت ماه سال 1382 مدير‌عامل باشگاه استقلال تهران شود،عضو هيأت مديره اين باشگاه بود. در سال 1368 وي کارمند وزارت کشاورزي بود. قريب در فروردين سال 75 به طور موقت سرپرستي باشگاه را تا آبان ماه سال 1375 بر عهده داشت. در اين دوران، استقلال، قهرماني را در مسابقات فوتبال جام حذفي به دست آورد.

قريب در سال 82 بعد از تغييراتي که در ترکيب هيأت مديره استقلال انجام شد مديرعامل اين تيم شد. او بعد از چند ماه حضور در استقلال و انتخاب قلعه نويي به عنوان سرمربي استقلال و تغيير فضاي حاکم بر آن از مسئوليت کنار رفت. بعد از کنار رفتن وي از مديريت در استقلال، نفراتي مثل علي آقا محمدي، سيد کاظم ميرولد،دکتر آذربرزين و علي تاجرنيا عضو هيأت مديره بودند اما از بهمن سال 84، پرويز کاظمي وزير راه رئيس مجمع استقلال شد و منوچهر صالحي هم نماينده تام الاختيار در امور باشگاه مسئوليت را بر عهده گرفت.

به اين ترتيب توسط اين دو نفر اميدوار رضايي رئيس و عبدالرضا مصري نايب رئيس و محمد جواد ايرواني،حميد رضا آصفي، هاشم زارع، خانم عشرت شايق و رسولي نژاد 7 عضو هيأت مديره شده و با انتخاب آنها قريب بار ديگر مدير عامل استقلال شد. با مديريت قريب، تيم استقلال در ارديبهشت سال 1385، قهرمان ليگ کشور شد. در شهريور ماه سال 85، وزير رفاه عوض شد و قريب بار ديگر از مسئوليت کنار رفت.

بعد از جدايي وي، همواره نام او براي حضور در هيات مديره و حتي مديرعاملي استقلال مطرح شد اما او هرگز اين پيشنهادات را قبول نکرد.در سال 1390 قريب رقيب علي کفاشيان براي انتخابات فدراسيون فوتبال شد اما در آن انتخابات معروف که با صحبت‌هاي عابديني به جنجال هم کشيده شد قريب تنها 25 راي آورد و در مقابل کفاشيان با 47 راي کم اورد و نتوانست رئيس فدراسيون شود. از آن روز به بعد قريب فعاليت فوتبالي نداشت تا اينکه دوباره به عنوان يکي از 5 عضو هيات مديره استقلال انتخاب شده است.


*جواد قراب

جواد قراب هافبک سابق تيم تاج و تيم ملي ايران در دهه چهل و پنجاه بود. او يکي از اعضاي تيم تاج تهران بود که در سال 1349 توانست به عنوان اولين تيم ايراني قهرمان آسيا شود.قراب پس از کنار رفتن از فوتبال در مقاطعي در کنار بزرگاني چون منصور پورحيدري و ناصر حجازي قرار گرفت و به عنوان کمک مربي بر روي نيمکت استقلال نشست. قراب متولد 8 مرداد 1328 است و 6- بازي ملي هم در کارنامه خود دارد. وي حالا به عنوان عضو فني هيات مديره استقلال جانشين مسعود معيني شده است.البته قراب چند سال قبل هم در باشگاه استقلال سخنگو بود اما بعد از مدتي از وي اين سمت سلب شد.


*حسن زماني

حسن زماني متولد1337 در ملاير نماينده حوزه انتخابيه ملاير در دوره هفتم مجلس شوراي اسلامي بوده‌ است.وي پيش‌تر در دورهٔ پنجم نيز عضو اين مجلس بود.وي حالا به عنوان مشاور و رئيس دفتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي فعاليت مي‌کند. زماني در سال 93 به عنوان عضو هيات مديره باشگاه استقلال در زميان مدريتي علي فتح الله زاده فعاليت مي‌کرد و سپس از جمع مديران اين باشگاه کنار رفت.

زماني که 4 سال عضو فراکسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي بود سپس رئيس کارگروه واگذاري 2 باشگاه استقلال و پرسپوليس به بخش خصوصي شد و دوباره با حکم محمود گودرزي به جمع مديران استقلال بازگشت. زماني در اين جمع باقي ماند و با عليرضا منصوريان دچار چالش شد و در حالي که گمانه‌زني‌هاي زيادي در مورد جدايي وي از هيات مديره به گوش مي‌رسيد حکم وي مجددا توسط سلطاني‌فر تمديد شد تا در کنار 4 عضو ديگر در هيات مديره استقلال بماند. زماني مدتي هم عضو هيات رئيسه فدراسيون فوتبال بود.


*اکبر عباسي ملکي

عضو جديد و البته ناشناخته در امر ورزش هيات مديره استقلال است. اگر چه وي در 27 مهر ماه سال 94 به عنوان مشاور ارشد کيهاني رياست فدراسيون دو‌وميداني انتخاب شده است اما نام وي کمتر در ميادين ورزش و به خصوص فوتبال مطرح شده است و او مردي است که جزو مديران اقتصادي کشور محسوب مي شود.

ملکي که گفته مي شود سابقه فعاليت 30 ساله در نظام بانکي کشور را دارد پيش از اين به عنوان مدير عامل صندوق قرض الحسنه بانک دي فعاليت مي‌کرد. او همچنين عضو هيات مديره بانک تجارت بوده و به عنوان مشاور در بانک ايران زمين فعاليت کرده است.

نخستين نشست هيات مديره باشگاه استقلال براي معرفي رئيس، سخنگو و تفکيک وظايف به زودي برگزار خواهد شد.




منبع: farsnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قليان کشي مربي و بازيکنان در آکادمي باشگاه استقلال!

عصبانيت شفر از قليان کشيدن بازيکنان جوان استقلال

چرا استقلال مجبور شد فرشيد باقري را ببخشد؟!

سوتي عجيب مسئولان استقلال!

توضيح درباره جداي مهدي رحمتي و شفر از استقلال

اخراج بازيکن جنجال ساز استقلال از تيم تا پايان فصل

نقطه ضعف بزرگ الهلال مقابل استقلال

شوک به استقلال: فرشيد اسماعيلي بازي هاي استقلال را از دست داد

دردسر مجدد شفر؛ تمديد قرارداد با رحمتي يا حسيني

اعلام دلايل محروميت فرشيد باقري از درگيري تا کنايه به مديرعامل

بهترين خبر ممکن براي استقلال و هوادارانش

شايعه دوپينگ بازيکن استقلال

جنگ پنهان فرهاد مجيدي و قلعه نويي براي جانشيني شفر

عکس: شادي استقلالي ها پس از بردن سپاهان

علت سفر استقلال به اصفهان با اتوبوس

تنها راه بازگشت ستاره اخراجي استقلال؛ عذرخواهي رسمي

سفر سخت استقلال به اصفهان

پاداش 500 ميليون توماني به استقلالي ها

غول کشي استقلال در ليگ قهرمانان آسيا؛ الهلال شکست خورد

آخرين خبر درباره بازيکنان اخراجي استقلال

راهکار استقلال براي بردن الهلال

بازيکن استقلال بازي با الهلال را از دست داد

اولتيماتوم مهم مديران استقلال به شفر

چراغ سبز مهدي رحمتي براي جدايي از استقلال

توضيح وريا غفوري درباره شايعه محروميتش در اينستاگرام! عکس

استقلال با يک لشکر غايب برابر الهلال!

تصميم مهدي رحمتي: آخر فصل از استقلال مي رود!

علت غيبت مهدي رحمتي در تمرين استقلال

مهدي رحمتي قهر کرد و رفت؛ مبهم شدن وضعيت رحمتي!

اخراج مهدي قائدي از استقلال بخاطر رفتار غيرحرفه اي

2 سورپرايز شفر در ديدار برابر سايپا

حمله تند پرويز مظلومي به فرشيد اسماعيلي!

لو رفتن علت کنار گذاشتن فرشيد باقري از استقلال

اختلاف پنهان در استقلال؛ منظور شفرچه کسي است؟

شفر پس از دربي چه گفت: قرار بود پاتوسي پنالتي را بزند

واکنش منشا به اجازه ندادن رحمتي و اسماعيلي!

شعار هواداران استقلال عليه مهدي رحمتي

نقش پررنگ مهدي رحمتي در شکست استقلال و خراب شدن پنالتي!!

فوري: شوک به استقلال؛ وريا غفوري دربي را از دست داد

مرد اول استقلال و مهره ويژه شفر در روز دربي

دردسر شيرين شفر براي دربي

تاکتيک شفر براي کم کردن فشار دربي از روي بازيکنانش

منشا روز چهارشنبه در کميته اخلاق؛ فردي که موهايم را کشيد هم احضار کنيد

رفتار معنادار شفر براي حمايت از منشا

پيش بازي الدحيل - استقلال؛ جنگ در قطر + ساعت بازي

شروع نااميدکننده استقلال در آسيا با يک شکست سنگين

ادعاي عجيب درباره پيشنهاد 9 ميلياردي به اللهيار صيادمنش

راي پرونده گادوين منشا صادر شد

سايه محروميت AFC بالاي سر استقلال

ارزان شدن قيمت بليت بازي استقلال و العين + قيمت جديد