آخرین اخبار

با اين روش ها حرف تان را به کرسي بنشانيد شادکامي و موفقيت

با اين روش ها حرف تان را به کرسي بنشانيد

  بزرگنمايي:

چه خبر -

آيا مي‎خواهيد مردم به حرف‌هاي شما گوش کنند و شما را جدي بگيرند؟ اين را بدانيد که فقط حرفي که مي‎زنيد اهميت ندارد؛ بلکه شيوه اداي آن هم مهم است.شما ايده‌هايي عالي داريد و مي‎خواهيد دنيا را تغيير دهيد… يا حداقل بخشي از آن را! مي‎خواهيد روي ديگران تاثير بگذاريد و مي‎خواهيد مردم شما را جدي بگيرند. خب، چطور مي‌توانيد اين کار را انجام دهيد؟

خير، شما نمي‌توانيد هميشه کارهاي ديگران را کنترل کنيد، اما مي‌توانيد خودتان را کنترل کنيد و براي بهينه‎سازي تاثيرگذاري‌تان بايد اهميت تاثير صوتي را درک کنيد.

براي اين که بتوانيد اهميت «صدا» را درک کنيد، به اين پژوهش نگاهي بيندازيد. در يک مطالعه از بيش از 300 نفر درخواست شد تا به برخي مشخصات شخصيتي امتياز دهند. از شرکت‎کنندگان خواسته شد تا تنها بر اساس شنيدن يک کلمه «سلام» به ويژگي‌هايي نظير قابليت اعتماد، غلبه و جذابيت امتياز دهند. نتيجه چه بود؟ 92 درصد از پاسخ‌ها به يکديگر شباهت داشت که نشان مي‌دهد در مورد لحن اداي آن کلمه اتفاق نظر وجود داشته است. اين يعني مردم شما را بر اساس صداي‎تان قضاوت مي‎کنند و ممکن است حتي حرفي را که زده‎ايد هم درک نکرده باشند.

9 روش براي اين که حرف‎تان را به کرسي بنشانيد

از صداي آرامي استفاده کنيد

صداي آرام حالت قدرتمندتر و عالمانه‌تري دارد. مطالعات زيادي نشان داده‎اند که صداي آرام با ويژگي‌هايي نظير «سرگروه در نظر گرفته شدن»، «بهتر به خاطر سپرده شدن» و «درآمد بيشتري داشتن» عجين شده است.

اگر به صورت خدادادي از صداي آرام بهره‎مند نشده‎ايد، مراقب باشيد. يک مطالعه در دانشگاه دوک نشان داده است که مردم، آن‎هايي را که سعي در آرام نشان دادن صداي‎شان دارند، به عنوان افرادي با صلاحيت و قابليت اعتماد کم در نظر مي‎گيرند.

گفت‎وگوي دروني‌تان را تغيير دهيد

يک روز داشتم با خانمي که به عنوان دستيار يکي از پروژه‎هايم استخدام کرده بودم، کار مي‌کردم. به سرعت مشخص شد که او نسبت به من احساس رنجش خاطر داشت با اين که ما قبلا با هم ملاقات نکرده بوديم. احساس ناراحتي او به طور ناخودآگاه به صدايش سرايت کرده بود. چيزي در حرف‎هايش مشهود نبود اما لحنش چيز ديگري مي‎گفت.

براي جلوگيري از اتفاق افتادن اين موضوع براي خود، به گفت‎وگوي دروني‌تان مراجعه کنيد، انتقادهاي دروني را از بين ببريد تا صدايي با اعتماد به نفس و مثبت به دست آوريد.

لبخند بزنيد

لبخندزدن باعث مي‌شود که احساس شادتري داشته باشيد. اين احساس به صداي شما هم انتقال مي‌يابد و مردم معمولا به سوي افرادي که حالت مثبت‌تري دارند گرايش مي‌يابند. علاوه بر اين، لبخندزدن باعث ايجاد تغييرات ساختاري در دهان شما مي‌شود که مي‌تواند لحن صداي‎تان را تحت تاثير قرار دهد. لبخندزدن به شما کمک مي‌کند تا حالت دوستانه‌‌تر و پاسخگو‌تري داشته باشيد.

از لحن پر شور و شوق‌تري استفاده کنيد

لحن ساده يا بدون رعايت زير و بم صدا باعث خستگي و بي‎حوصلگي مخاطب مي‌شود. اين موضوع از تاثيرگذاري شما بر مخاطب مي‌کاهد. در عوض، سعي کنيد لحن افتان و خيزان صدا را رعايت کنيد. اين کار باعث مي‌شود تا حرفي که مي‌زنيد بهتر و متقاعدکننده‌‌تر جلوه کند.

به طرز هوشمندانه‌تري از سرعت استفاده کنيد

مردم اين‎طور مي‌پندارند که افرادي که با سرعت کمي صحبت مي‌کنند، صداقت، تاثيرگذاري و قدرت کمتري نسبت به افرادي دارند که با سرعت بيشتري صحبت مي‌کنند. افرادي را که به سرعت صحبت مي‌کنند، به عنوان افرادي پر انرژي، شايسته و باهوش در نظر مي‎گيرند.

اين بدان معني نيست که بخواهيد با سرعت نور صحبت کنيد! بلکه بايد از سرعت به نحوي استفاده کنيد که شنونده هيجان شما را احساس کند و همچنين بتواند به خوبي حرف‌هاي‎تان را درک کند.

از مکث نترسيد

شايد به نظر برسد که اين نکته با نکته بالايي در تضاد باشد، اما استفاده هوشمندانه از مکث مي‌تواند به شما کمک کند تا تاثيرگذاري بيشتري داشته باشيد. به عنوان مثال، مکث قبل از بيان يک جمله باعث مهم‌‌تر جلوه کردن آن مي‌شود. يک مکث خلاصه در هنگام سخنراني مي‌تواند به شما کمک کند تا افکارتان را متمرکز کنيد تا از اداي اصواتي که نشان از فراموشي مطلب دارد، جلوگيري کنيد.

با لهجه آن‎ها صحبت کنيد

پژوهش نشان داده است که مردم به افرادي که با لهجه‌اي غير از لهجه خودشان صحبت مي‌کنند، اعتماد کمتري دارند. شايد شما نتوانيد زبان مادري‌تان را کنترل کنيد اما بايد تلاش کنيد تا لهجه‌تان را تغيير دهيد.

يکي از دوستان من يک مجري تلويزيوني مشهور است که در جواني با لهجه غليظ بوستون صحبت مي‌کرد. زماني که او به جاي ديگري نقل مکان کرد، متوجه شد که چقدر حذف لهجه‎اش که متعلق به شمال‌شرق کشور بود، اهميت دارد.

نفس کشيدن

تنفس کم عمق و مضطربانه باعث تنگ‌‌تر شدن تارهاي صوتي مي‌شود. اين موضوع نه تنها باعث مي‌شود که اضطراب بيشتري در صدايتان احساس شود بلکه باعث بلندتر شدن صداي‎تان نيز خواهد شد (براي اين که متوجه شويد چرا نبايد با صداي بلندي صحبت کنيد، به نکته شماره يک بازگرديد). اما تنفس عميق باعث کاهش اضطراب، آرامش تارهاي صوتي و ايجاد لحني آرام‌‌تر خواهد شد.

لحن‎تان را تنظيم کنيد

تنظيم لحن به معناي قراردادن تاکيد و تکيه روي کلمات است. کساني که عادت دارند از لحن خيزان استفاده کنند (شروع صحبت با لحن آرام و اتمام آن با لحني بالاتر؛ مثل وقتي سوالي مي‌پرسيد) به عنوان افرادي نامطمئن و غير قابل اعتماد در نظر گرفته مي‌شوند. در حالي که استفاده از لحن افتان (شروع با لحن بالا و اتمام با لحني پايين تر) براي القاي حس اطمينان و قدرت بهتر خواهد بود.



منبع : khalaghiyat.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد