آخرین اخبار

اسرار زيبايي، جواني و لاغري ساندرا بولاک اخبار پزشکي

اسرار زيبايي، جواني و لاغري ساندرا بولاک

  بزرگنمايي:

اسرار جواني و لاغري بازيگران هاليوود

شايد بارها اين فكر به ذهن‌تان رسيده كه زندگي آدم‌هاي مشهور بيشتر وقت‌ها بر وفق مرادشان است، اما اينطور نيست! ستاره بودن در كنار جذابيت و خوبي‌هايي كه دارد دنياي پردردسري هم هست. چهره‌هاي بزرگ زيادي هستند كه غرق در همين نعمت‌ها به خاطر افسردگي و مصرف مواد مخدر دست به خودكشي زده‌اند يا به هزار و يك بيماري سخت دچار شده‌اند. دليلش هم اين است كه سبك زندگي سالمي ندارند. قهرمانان بي‌تكرار فيلم‌هاي دوست داشتني شما هم بيمار مي‌شوند چون مشهور بودن دليلي بر مصون بودن آنها نيست. در اينجا مشكلات مربوط به سلامت و سبك زندگي چند بازيگر معروف را بشناسيد و ببينيد براي رفع آنها چه تلاش‌هايي انجام داده‌اند. شايد روش آنها براي شما هم مناسب باشد.

جيك جيلينهال، پسر تنبلي كه امروز يك بوكسور حرفه‌اي است

همه چيز از پيشنهاد بازي در يك نقش شروع شد. نقشي كه با وجود جذابيت‌هايش براي او ترس‌آور شده بود. جيك جيلينهال مي‌گويد:«از زماني كه وارد دبيرستان شدم گاهي با دوستانم شنا مي‌كردم و گاهي اوقات هم دسته جمعي بسكتبال بازي مي‌كرديم اما كلا استراحت را بيشتر ترجيح مي‌دادم. درواقع بايد اقرار كنم تنبلم و سخت‌ترين كار برايم كوهنوردي و ساعت‌ها بي‌خوابي كشيدن است.» جيك جيلينهال كه تا سال‌ها نقش جوان‌هاي عاشق‌پيشه را بازي مي‌كرد حالا با يك جدال سخت دست و پنچه نرم مي‌كند.

پسر تنبل نقش‌هاي اول فيلم‌هاي رمانتيك حالا قرار بود در نقش يك بوكسور حرفه‌اي مقابل دوربين برود. با ديدن اولين تصوير از جيك جيلينهال در نقش يك بوكسور چپ‌دست با فيلمي به همين نام، كمتر كسي مي‌تواند تصور كند كه او وارد رينگ بوكس شود. اما همان پسر بي‌تحرك تصميمش را براي درخشيدن در فيلم آنتوني فوكوآ گرفت و اولين ورزش حرفه‌اي زندگي‌اش را با بوكس تجربه كرد. براي اين فيلم مقدار زيادي عضله اضافه كرده و هفت روز هفته، روزي دو مرتبه با بوكسورهاي واقعي تمرين كرد.

جك در مصاحبه‌اي كه اخيرا از او منتشر شد اعلام كرد اين يكي از سخت‌ترين نقش‌هايي است كه تا امروز ايفا كرده است. جك معتقد است: «اگرچه من هميشه از سيگار و الكل دوري كرده‌ام اما ورزش كردن به صورت حرفه‌اي را سخت‌تر از اينها تصور مي‌كردم. با اين وجود انگار داستان به گونه‌اي ديگر بود. روزهاي تمرين آنقدر برايم لذت‌بخش شده بود كه ساعت‌ها به سرعت مي‌گذشت. اگر دوباره به گذشته بر مي‌گشتم به جاي بازيگر، يك بوكسور يا اسكي‌بازي حرفه‌اي مي‌شدم؛ چون مطمئنم لذت و هيجان ورزشكار بودن به‌مراتب بالاتر از هيجان يك ستاره سينماست.»


كريستين بل، چاق و لاغر معروف

بازيگران زيادي هستند كه در نقش‌هاي خود بهترين بوده‌اند و بارها جايزه‌هاي بزرگ بين‌المللي را از آن خود كرده‌اند اما در اين ميان تعداد انگشت‌شماري هستند كه براي فرو رفتن در نقش و همذات‌پنداري با آن تا سر‌حد مرگ خود را چاق يا لاغر كرده باشند. بدون اغراق كريستين بل يكي از آنهاست كه به شكل حيرت‌آوري در مدت كوتاهي وزن خود را براي نقش‌هاي متفاوت كم يا اضافه مي‌كند. وقتي از او درباره اين توانايي در تغيير فرم و اندازه بدنش سوال كردند اينگونه پاسخ داد: «اين استعداد ذاتي من است چون آنقدر‌ها هم كه فكرش را مي‌كنيد براي من مشكل نيست. هم ورزش كردن را دوست دارم و هم از بازي در نقشي با ظاهري متفاوت و شبيه كاراكتر خلق شده لذت مي‌برم. يادم است وقتي براي اولين بار روي پرده سينما خودم را ديدم،گفتم اين چهره براي اين نقش بود و بس! تو ديگر نبايد تكراري باشي.» بيراه نمي‌گويد چون بل در اين سال‌ها بيشترين تفاوت ظاهري را در بين ديگر بازيگران سينماي تجاري تجربه كرده است.

بعد از چند بازي در سال‌هاي قبل از 2000 با همان چهره ساده و لاغرش، با پيشنهاد بازي در نقش Patrick Batman مواجه شد، نقشي كه به خاطر ويژگي‌هايش به يك مرد تنومند و خوش زوروبازو نياز داشت و درست در اين زمان بود كه تا زمان رسيدن به ظاهر مناسب اين نقش يك ماه و نيم روزي شش ساعت تمرين مي‌كرد و خوردن هر نوع تنقلات، شيريني و غذاهاي چرب را كنار گذاشته بود. در سال 2004 براي بازي در فيلم The Machinist تا بيرون زدن دنده‌ها پيش رفت و حدود 20 كيلو كاهش وزن داشت.

بل در اين مدت فقط ماهي، قهوه، سيب و چاي مي‌خورد. زماني كه نقش مرد عضلاني فيلم BATMAN از سوي نولان به او پيشنهاد شد، بل با 27 كيلو اضافه وزن دوباره براي حضور در اين فيلم آماده شد. اين روند تا سال 2014 با بازي بي‌نظير او در American Hustle با آن شكم گنده و غبغب بيرون‌زده ادامه داشت و درنهايت تا همين اواخر كه دوباره براي بازي در نقش حضرت موسي وزن زيادي از دست داد. اين روند به ظاهر سخت يك راز مهم دارد، بل معتقد است: «كاهش وزن تنها اراده محكم مي‌خواهد». در تمام دوره‌هايي كه وزن خود را كم يا زياد مي‌كرد از كوچكترين قرص يا دارويي استفاده نكرد و تنها با برنامه غذايي و ورزش فراوان به هدفش مي‌رسيد. از طرفي نوشيدن آبميوه‌هاي تازه و فراوان به سالم نگه داشتن كبد و كليه‌هاي او كمك ويژه‌اي مي‌كرد.


اسرار سلامت خانم بولاك

وقتي در چهل و اندي سالگي لقب زيباترين زن جهان را به خود اختصاص مي‌دهد حتما رازهايي از سلامت و رژيم درست غذايي‌ براي گفتن دارد. اولين راز اين هنرمند استفاده حداقل از كربوهيدرات‌ها در برنامه غذايي‌اش است. نوشابه، ماكاروني، سيب‌زميني، ذرت و تمام موادي كه از منابع غني كربوهيدرات هستند باعث بالا رفتن وزن، حجم معده و درنهايت قند و فشار خون مي‌شوند؛ درصورتي‌كه اگر از آنها به اندازه كم و كنترل شده مصرف كنيد دچار هيچ مشكلي نخواهيد شد.

ساندرا بولاك درباره راز دوم سلامت و وزن ايده‌آل خود اين‌طور توضيح مي‌دهد: «ورزش؛ اين تنها سلاح من در برابر اضافه وزن و بيماري‌هاست. من ورزش‌ها را براساس حال و هوايي كه در هر روز دارم انتخاب مي‌كنم، مثلا گاهي پياده‌روي، گاهي پيلاتس يا دوچرخه‌سواري انجام مي‌دهم و حتي روزهايي هم به كيك‌بوكسينگ مي‌روم. همين كه مجبور نيستم هر روز يك ورزش خاص را انجام بدهم و فعاليت‌هايم را براساس روحيه‌ام انتخاب مي‌كنم، بسيار روحيه‌بخش است. از طرف ديگر، من هر چند ماه يك بار رژيم غذايي‌ام را تغيير مي‌دهم؛ مثلا سعي مي‌كنم ميوه‌ها و سبزي‌هاي ديگري را جايگزين كنم و آشپزي‌ام را با موادي كه كمتر از خواص آنها مي‌دانستم انجام مي‌دهم. اين گونه هم از تنوع غذايي لذت مي‌برم و هم از تمام خواص دانه‌ها و گياهان استفاده مي‌كنم. اما نكته مهم اينجاست که اگر تمام اين فعاليت‌ها را مقطعي انجام داده و بعد از چند هفته به سبك زندگي غلط گذشته خود برگرديد، همه چيز خراب مي‌شود و هيچ وقت به نتيجه دلخواه‌تان نخواهيد رسيد.» ساندرا بولاك جزو خانم‌هايي است كه از نظم خاصي در رژيم غذايي، خواب و ورزش روزانه خود پيروي مي‌كند و به همين خاطر است كه بدون هيچ عمل جراحي هنوز هم زيبا، سالم و جوان به‌نظر مي‌رسد.



منبع : مجله سيب سبز



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

يک دليل ديگر براي اين که غذاي مانده نخوريد

زمان انجام حجامت و فوايد حجامت

براي حفظ سلامت در سفر چه کنيم؟ قبل از مسافرت بخوانيد

کمبود اين ويتامين=عصبانيت و پرخاشگري

آب چاق مي کند يا لاغر؟

اسپري بيني ضد افسردگي توليد شد

استفاده از ذرت دام در چيپس و پفک چه خطري دارد؟

اقدامات لازم در زمان سوختگي چهارشنبه سوري

علت ايجاد طعم تلخ در دهان چيست؟

کمبود ويتامين D و بيماري آسم چه ارتباطي با هم دارند؟

قرص آهن چاق مي کند؟قرص آهن معادل چقدر خوراکي است؟

آيا صداي يک ترقه مي تواند باعث کاهش شنوايي شود ؟

سه خوراکي موثر در کاهش قندخون

عوارض عمل بيني و بوتاکس را بدانيد و بعد تصميم بگيريد

آيا باکتري هاي کاهو خطرناک هستند؟ روش صحيح شستن کاهو

کاهش فشار خون با ورزش

ارتباط عود مجدد ام اس با آلرژي غذايي

چه آزمايش هايي را ناشتا مي گيرند؟

باورهاي غلط راجع به سرماخوردگي:ليمو شيرين،شلغم،سوپ بخوريد و ...

نکته بهداشتي روز: تورم گره‌هاي لنفاوي

دو خوراکي مفيد جهت اسهال کودکان

اگر عصرها حمام مي رويد حتما اين مطلب را بخوانيد

موثرترين واکسن آنفلوانزا کدام است؟

ابداع روشي براي پيشگيري از عفونت زخم با پروبيوتيک ها

ويروس هپاتيت A تا چند وقت زنده مي ماند؟ + راههاي انتقال هپاتيت A

کبد چرب نوعي هپاتيت غيرويروسي + وضعيت هپاتيت در ايران

قابليت سرطان کشي در بدن انسان

اگر فشار خون داريد در هواي سرد خيلي بيشتر مراقب باشيد

چرا کامران تفتي دچار حمله قلبي شد؟ در زمان حمله قلبي چه بايد کرد؟

چرا برخي مبتلايان به ديابت نابينا مي شوند؟

بوسيدن راه انتقال خطرناک ترين ويروس ها، لطفا بچه ها را نبوسيد!

تشخيص زردي نوزاد در 10 دقيقه با نانو حسگرهاي جديد

دردي که با مسکن درمان نمي شود، چه زماني خطرناک است؟

ميزان ابتلا به ايدز افزايش يافته يا کاهش؟

آيا تبليغ درمان قطعي ديابت در ماهواره واقعيت دارد؟

توصيه هاي وزارت بهداشت به کساني که حيوان خانگي دارند

آيا کم کاري تيروئيد و پرکاري تيروئيد با سرطان ارتباطي دارند؟

اگر مي خواهيد چشم هايتان را ليزيک کنيد، حتما اين مطلب را بخوانيد

اگر مبتلا به کم خوني هستيد، بيشتر مراقب آلودگي هوا باشيد!

خطر مرگ در کمين افرادي که زياد مي خوابند

آيا دخترزا بودن يا پسرزا بودن بعضي خانم ها واقعيت دارد؟

راههاي پيشگيري ازمبتلا شدن به کمردرد

ورزش علائم يائسگي را کاهش مي دهد

پيش بيني بيماري هاي قلبي از کودکي امکان پذير شد

مهار سلول هاي سرطاني با قرص زعفران

درمان شنوايي با يک راهکار جديد

شراب دست ساز چگونه باعث مرگ و نابينايي مي شود؟

کشف روشي جديد براي کاهش قند خون با مواد خوراکي

افزايش طول عمر با 5 عادت ساده

توصيه هاي وزارت بهداشت به دانش آموزان در سال تحصيلي جديد