آخرین اخبار

بازتاب برگزاري راهپيمايي روز قدس در رسانه‌هاي جهان جهان

بازتاب برگزاري راهپيمايي روز قدس در رسانه‌هاي جهان

  بزرگنمايي:

چه خبر - گزارش از راهپيمايي "ضد اسرائيلي" در ايران

خبرگزاري آسوشيدپرس گزارش داد: ايران راهپيمايي ضد اسرائيلي خود را بار ديگر در سراسر اين کشور با سردادن شعارهايي عليه اشغال سرزمين فلسطين توسط اسرائيل و شعار مرگ بر اسرائيل برگزار کرد.

راهپيمايان در تهران از نقاط مختلف شهر به سمت محل برگزاري نماز جمعه در دانشگاه حرکت کردند و آن طور که تصاوير تلويزيون ايران نشان مي‌دهد در شهرهاي ديگر ايران نيز مردم به طور گسترده در اين راهپيمايي شرکت کرده‌اند.

ايران همچنين در روز جمعه همزمان با برگزاري اين راهپيمايي که هر ساله در آخرين جمعه ماه رمضان برگزار مي‌شود، سه موشک بالستيک زمين به زمين خود، شامل موشک ذوالفقار را به نمايش گذاشت، موشکي که جمهوري اسلامي روز يکشنبه با استفاده از آن مواضع داعش را در سوريه هدف قرار داد.

به گزارش آسوشيتدپرس، راهپيمايي ضداسرائيلي با عنوان «روز قدس» هر ساله در ايران از زمان انقلاب اسلامي در حمايت از مردم فلسطين برگزار مي‌شود. ايران مي‌گويد که روز قدس فرصتي است تا ضمن حمايت از فلسطيني‌ها بر اهميت بيت‌المقدس براي مسلمانان تأکيد کند. آيت‌الله خميني بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران روز قدس را نامگذاري کرده است.

ايران موجوديت اسرائيل را به رسميت نمي‌شناسد و از جنبش فلسطيني حماس و حزب‌الله لبنان حمايت مي‌کند.

راهپيمايي روز قدس امسال، با شعار «روز جهاني قدس، روز وحدت و جهاد امت اسلامي، حمايت از مردم مظلوم فلسطين و زوال قطعي رژيم صهيونيستي» در تهران و ساير استان‌اه و 58 کشور جهان در حال برگزاري است.

شرکت‌کنندگان در اين راهپيمايي با قرائت قطعنامه‌اي مواضع خود را اعلام و بر لزوم آزادي بيت‌المقدس و رهايي ملت مظلوم و بي‌دفاع فلسطين از سلطه اشغالگران صهيونيست تأکيد کردند و ان را ارمان بلند انقلاب اسلامي و راهبرد سرنوشت‌ساز حضرت امام راحل و مقام عظماي ولايت و رهبري براي جهان اسلام دانستند.

آن‌ها همچنين در اين قطعنامه، فتنه داعش و تروريست‌هاي تکفيري در عراق، سوريه، ليبي و جنايات وحشيانه رژيم متجاوز آل سعود عليه مردم مظلوم يمن و بحرين را نقشه مشترک آمريکا، رژيم صهيونيستي و ارتجاع منطقه براي ايجاد تفرقه و شکاف ميان مسلمانان و امنيت‌سازي براي صهيونيست‌ها دانستند و هر اقدامي که ظرفيت‌هاي انقلابي جهان اسلام را قرباني منافع صهيونيست‌ها و قدرت‌هاي استکباري کند، به شدت محکوم کردند.

بيروت پرس:مردم ايران با شرکت در راهپيمايي روز قدس جنايت‌هاي صهيونيست‌ها را محکوم کردند

يک رسانه عربي با اشاره به برگزاري راهپيمايي روز قدس در ايران نوشت: ملت ايران با شرکت در اين راهپيمايي جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي را محکوم کردند.

بيروت پرس نوشت: راهپيمايي روز جهاني قدس در تهران و ساير استان‌ها و شهرهاي ايران برگزار شد و ملت ايران با شرکت در اين راهپيمايي با محکوميت جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي از مقاومت و مبارزه ملت فلسطين و آزادسازي قدس حمايت کردند.

در تهران که ملت حضوري ميليوني در خيابان‌هاي مختلف پايتخت داشتند، روز قدس را روزي براي به ياد آوردن مظلوميت ملت فلسطين توصيف کردند و بر ضرورت احياي اين روز به منظور بازپس‌گيري حقوق فلسطينيان تأکيد کردند.

در استان سيستان و بلوچستان نيز شهروندان شيعه و سني در 50 منطقه اين استان در راهپيمايي روز جهاني قدس شرکت کردند و مردم ضمن ابراز همدردي با ملت فلسطين و لبيک گفتن به بيانات مقام معظم رهبري شعار مرگ بر اسرائيل سردادند.

در مشهد نيز مسيرهاي راهپيمايي از مناطق مختلف به سمت حرم مطهر امام هشتم شيعيان، امام علي‌بن موسي‌الرضا (ع) آغاز شد.

در شهر قم نيز شهروندان روزه‌دار از ساعت 9 صبح به وقت ايران در مراسم راهپيمايي روز قدس شرکت کردند و ضمن اعلام همبستگي و پايبندي به اصول جمهوري اسلامي ايران به نداي امام خميني (ره) و رهبر انقلاب اسلامي لبيک گفتند.

تايمز آو اسرائيل: ايران روز قدس را با شعار "مرگ بر اسرائيل" برگزار کرد

يک روزنامه صهيونيستي با انتشار خبر برگزاري راهپيمايي بزرگ روز قدس در تهران و ديگر نقاط کشور نوشت: ايران روز جمعه راهپيمايي گسترده در سراسر کشور عليه اسرائيل برگزار کرده است.

روزنامه تايمز آو اسرائيل در خبري درباره برگزاري گسترده راهپيمايي روز قدس در سراسر کشورمان تصاويري نيز از حضور مقامات بلندپايه ايران حضور گسترده مردم منتشر کرد.

اين روزنامه صهيونيستي با اشاره به اين‌که حدود يک ميليون نفر در تهران در اين راهپيمايي شرکت کرده‌اند، نوشت: معترضان شعار مرگ بر اسرائيل سردادند و بار ديگر از مردم فلسطين حمايت کردند.

ايران روز قدس را که توسط آيت‌الله خميني رهبر فقيد انقلاب اسلامي نامگذاري شده است فرصتي براي حمايت از مردم فلسطين و تأکيد بر اهميت بيت‌المقدس براي مسلمانان مي‌داند.

تايمز آو اسرائيل در ادامه گزارش خود به ارائه جزئياتي درباره حاشيه‌هاي برگزاري اين راهپيمايي پرداخت و نوشت: در اين راهپيمايي يک عروسک از ملک سلمان پادشاه عربستان به نمايش گذاشته شد که شبيه به کليشه يهوديان بود.

روزنامه اورشليم پست نيز در آستانه برگزاري اين راهپيمايي در گزارشي با پيش‌بيني حضور گسترده مردم ايران در راهپيمايي روز جمعه نوشت: انتظار مي‌رود ايراني‌ها بار ديگر هم‌زمان با آخرين جمعه ماه رمضان به مناسبت روز قدس به خيابان‌ها بيايند و شعارهاي ضداسرائيلي بدهند.

به رسم هر ساله، معترضان در ديگر کشورهاي مسلمان و عرب همچون عراق، يمن، ترکيه راهپيمايي روز قدس برگزار مي‌کنند تا حمايت خود را از مردم فلسطين اعلام کنند.

اورشليم پست در ادامه گزارش خود آخرين پيام صفحه توئيتر حضرت آيت‌الله خامنه‌اي را منتشر کرد که در آن به نقل از ايشان نوشته شده است: راهپيمايي روز قدس بسيار اهميت دارد.

امروز دفاع از فلسطين دفاع از حقيقت است و مبارزه با رژيم صهيونيستي مقابله با نظام متخاصم است.

در راهپيمايي روز قدس، اغلب پرچم‌هاي اسرائيل و آمريکا را آتش مي‌زنند و شعارهاي عليه غرب سر مي‌دهند.

گزارش المنار از راهپيمايي روز قدس در ايران

يک رسانه عربي نوشت:‌ طوفان مردمي در تهران و بيش از 900 شهر ديگر در ايران روز جهاني قدس را زنده نگه داشت.

شبکه خبري المنار در گزارشي نوشت: مراسم راهپيمايي روز جهاني قدس به منظور حمايت از قضيه فلسطين با حضور باشکوه مردم در ايران و 900 شهر ديگر در ايران برگزار شد.

در اين گزارش آمده است: مردم ايران از همان ساعات اوليه صبح به خيابان‌ها آمدند و با سردادن شعارهاي مرگ بر اسرائيل، مرگ بر آمريکا، مرگ بر استکبار جهاني، جنايت‌هاي تروريست‌ها و رژيم صهيونيستي را محکوم کردند و با اين مشارکت گسترده به وصيت‌ امام خميني (ره) که گفته بود مسأله فلسطين اولين و مهم‌ترين مسأله جهان اسلام است و قدس بايد آزاد شود، لبيک گفتند.

هم‌چنين ملت ايران با در دست گرفتن پلاکارت‌هايي مربوط به جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي و آمريکا اعلام کردن که رژيم صهيونيستي خانه عنکبوت است و سرنوشت نهايي آن‌ها سقوط و نابودي است.

گزارش خبرگزاري رسمي سوريه از راهپيمايي روز قدس در ايران

خبرگزاري رسمي سوريه در گزارشي نوشت: صبح روز جمعه در تهران و 900 شهر ديگر در ايران مراسم راهپيمايي روز جهاني قدس برگزار شد.

خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) نوشت: امروز صبح مردم ايران در تهران و 900 شهر ديگر در مراسم راهپيمايي روز جهاني قدس به طور گسترده حضور يافتند و ضمن محکوم کردن جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي از ملت فلسطين و آزادي قدس حمايت کردند.

در تهران ميليون‌ها نفر از ملت ايران به خيابان‌ها آمدند و روز جهاني قدس را زنده نگه داشتند، هم‌چنين برخي از مسوولان بلند پايه ايراني و عدنان محمود سفير سوريه در تهران و ديگر سفرا در راهپيمايي‌ها شرکت کردند و جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي را محکوم کردند.

شرکت‌کنندگان در مسيرهاي راهپيمايي با سر دادن شعارهاي مرگ بر آمريکا، ‌مرگ بر اسرائيل،‌ مرگ بر استکبار جهاني بر ضرورت زنده نگه داشتن اين روز و باز پس‌گيري حقوق ملت فلسطين و همچنين نابودي رژيم صهيونيستي تاکيد کردند.

خبرگزاري سانا در ادامه به سخنان حسن روحاني رئيس‌جمهور ايران،‌ سردار حسين دهقان وزير دفاع، آيت‌الله جنتي رئيس مجلس خبرگان رهبري و يحيي صفوي مشاور و دستيار عالي رهبر انقلاب اسلامي پرداخت.



منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

دستورالعمل جديد آمريکا به شرکت‌هاي هواپيمايي در ارتباط با تحريم ايران

ايران به پرداخت 104 ميليون دلار غرامت محکوم شد

دردسر تازه اي که نيويورک تايمز در دولت ترامپ آفريد

خط و نشان جديد ترامپ براي مداخله کنندگان در انتخابات

ديدارهاي متعدد جان کري با ظريف در روزهاي اخير

هواوي از دولت آمريکا شکايت کرد

مادورو: دولت ترامپ، باند تبهکاران افراطي است

فقيرترين کشور‌هاي جهان معرفي شدند

طرح جديد آمريکا براي هدف قرار دادن بشار اسد

دستگيري 2 مهاجر ايراني در انگليس

ترامپ: اوباما بايدن را از تلي از زباله بيرون کشيد

طرح عزل ترامپ به کنگره مي‌رود

ترامپ: محبوب‌ترينم، استيضاحم نمي‌کنند

يک ايراني در مسکو ربوده شد

خارج کردن چند چمدان مشکوک و کيسه‌ سياه از کنسولگري عربستان در استانبول

توليد نفت عربستان در نوامبر رکورد زد

ظاهر جديد جايزه گلدن گلوب رونمايي شد/ سنگين‌تر و بزرگ‌تر از قبل

تلاش آمريکا براي خفه کردن «هوآوي»

جانشين «آنگلا مرکل» معرفي مي‌شود

برج ايفل و مناطق گردشگري در پاريس بسته شد

ترامپ از استيضاح خود نگران است

حمله هکر‌هاي چيني به نيروي دريايي ارتش امريکا

شکست‌هاي پي در پي مثلث شرارت ترامپ، نتانياهو و بن سلمان

پيام يلدايي پمپئو: پايان شب سيه، سپيد است!

بن‌سلمان خواسته بود قتل ⁧«خاشقجي» وحشيانه و رعب‌آور باشد

تظاهرات عليه برگزيت در لندن/ همه پرسي دوم مي خواهيم

ادعاي يک رسانه آمريکايي درباره توقف هواپيماي باري تهران در سوريه، لبنان و قطر

چرا عراق بدترين گذرنامه دنيا را دارد!

آمريکا کنفرانس عربستان را بايکوت کرد

فجايع جنسي مخالفان مسلح سودان جنوبي

ترامپ کشته شدن جمال خاشقجي را تاييد کرد

مجلس نمايندگان آمريکا خواستار تحريم عربستان در چارچوب قانون ماگنيتسکي شدند

درپي شکست وليعهد سعودي؛ شاه سعودي مسئوليت بررسي پرونده خاشقجي را برعهده گرفت

مخالفان بن سلمان در حال جمع شدن گرد احمد بن عبدالعزيز هستند

برادر و همسر برادر جمال خاشقجي به قتل رسيدند

سايه اتهام قتل خاشقجي بر سر بن سلمان

يکي از مظنونان قتل خاشقجي در حادثه رانندگي در رياض کشته شد

گوگل نيز عربستان را تحريم کرد

روايت هولناک از قتل خاشقچي/مدير پزشک قانوني سعودي جسد را مثله کرده

نامزد خاشقجي مرگ وي را اعلام کرد+عکس

جاده هاي ترکيه بازهم قرباني گرفت/مرگ 22 مسافر +تصاوير

تنها راه مقابله با ايران، افزايش فشارهاي سياسي است

«شواهد شوکه‌کننده‌» درباره قتل خاشقجي

يک ربات در پارلمان انگليس حاضر مي‌شود!

اقدام قابل توجه آمريکا درمورد تحريم نفتي ايران

زني که پليس لندن را متعجب کرده است+تصوير

اولين «وزير پيشگيري از خودکشي» در جهان منصوب شد

ترامپ: در تک تک شهر‌هاي ايران شورش وجود دارد

دستور توقيف اموال بانک مرکزي ايران در ايتاليا لغو شد

آلمان، ديپلمات ايراني را به بلژيک تحويل داد