آخرین اخبار

مدل تردد در بزرگراه صدر و تونل نيايش تغيير کرد اجتماعي

مدل تردد در بزرگراه صدر و تونل نيايش تغيير کرد

  بزرگنمايي:

چه خبر -

مازيار حسيني با بيان اين مطلب و با تاکيد به اينکه طبق طراحي هاي اوليه، دسترسي صدرهمسطح به تونل شمالي نيايش و همچنين دسترسي تونل جنوبي به پل شهيد صدر جهت مواقع اضطراري پيش بيني شده بودند، اما به دلايل مختلفي زير بار ترافيکي رفته بود و همين امر باعث بروز بار ترافيکي إضافي در اين مسير شده بود ،افزود: به همين منظور از روز 29 خردادماه جهت کاهش بار ترافيکي شرق به غرب همسطح بزرگراه صدر به تونل نيايش از ساعت 7 صبح تا 23 شب اين مسير دسترسي اضطراري و امدادي مسدود شده است.

وي با بيان اينکه در دو سال گذشته پليس راهور جهت جلوگيري از سنگين شدن بار ترافيکي شرق به غرب پل صدر و روانسازي ترافيک صدر همسطح را در ساعات7 تا 8 صبح ورودي تونل شمالي از صدر همسطح را مسدود مي کرد؛ ادامه داد: در واقع پليس راهور با توجه به شرايط و دانسته هاي خود محور را فقط يک ساعت در صبح مسدود مي کرد که پس از ارايه موارد آماري و کارشناسي از سوي مرکز کنترل ترافيک شهر تهران به پليس راهور تصميم به انسداد دو ساعته پيک صبح گرفته شد.

معاون شهردار تهران با تاکيد بر اين که باز بودن دسترسي بزرگراه صدر هم سطح به تونل شمالي نيايش موجب ايجاد گره ترافيکي در محل تقاطع اين دسترسي با خروجي پل صدر به تونل مي شد؛ بيان کرد: مي توان گفت که باز بودن اين مسير دسترسي عامل مهمي در ايجاد تراکم سنگين در ابتداي تونل و صدر همسطح و همچنين ترافيک سنگين عرشه پل مي شود.

وي با اشاره به استفاده شهروندان به مسيرهاي جايگزين ادامه داد: به شهروندان توصيه مي شود تا از مسيرهاي دسترسي بزرگراه امام علي(ع)، کامرانيه، قيطريه و بلوار کاوه به پل صدر جهت ورود به تونل نيايش استفاده کنند.

به گفته مازيار حسيني؛ همچنين در مسير شريعتي شمال به جنوب شهروندان مي توانند با ورود به بلوار صبا به سمت شرق حرکت کرده و از آنجا با طي مسير از بلوار کاوه شمال به جنوب وارد پل صدر شوند. در مسير شريعتي جنوب به شمال نيز خودروها مي توانند از خيابان کلاهدوز و بلوار کاوه جنوب به شمال و يا بلوار صبا مي توانند وارد پل صدر شوند.

وي با اشاره به کاهش بار ترافيکي بزرگراه صدر همزمان با انسداد مسير دسترسي اضطراري و امدادي شرق به غرب تونل نيايش بيان کرد: اين اقدام باعث توزيع مناسب بار ترافيکي روي پل صدر و طبقه همسطح صدر شده و زمان سفر تا يک ساعت کاهش مي يابد.

معاون شهردار تهران با اشاره به انسداد مسير غرب به شرق تونل نيايش به طبقه همسطح بزرگراه صدر يادآور شد: در روزهاي 5 شنبه نيز از ساعت 12 تا 23 شب نيز اين دسترسي مسدود شده که اين کار از تداخل بار ترافيکي صدر با شريعتي کاسته شده و ترافيک صد همسطح روان تر مي شود.

وي با اشاره به نتايج به دست آمده از انسداد 2 ساعته اين مسير از تاريخ 3 مهر سال گذشته تاکيد کرد: تخليه ترافيک سنگين شرق به غرب پل صدر در زمان کمتر، عدم تراکم ترافيک در ابتداي تونل شمالي نيايش، عدم تداخل و کندي حرکت در بزرگراه صدر همسطح در محدوده ورودي به تونل نيايش و در نهايت برنامه ريزي سفر شهروندان با هدف تغيير رفتار در شبکه طي مدت يک هفته مهمترين نتايجي بود که به دست آمد.

به گفته وي؛ اضافه شدن ترافيک صدر همسطح به جريان ورودي از پل صدر به تونل باعث تداخل بار ترافيکي و متعاقب آن پس زدگي به روي پل صدر مي شود.

مازيار حسيني تاکيد کرد: نمودار طول صف ترافيک روي پل صدرنشان ميدهد حذف جريان ترافيک صدر هم سطح موجب کاهش طول صف روي پل شده و طول زمان اوج ترافيک نيز 45 دقيقه کاهش مي يابد. علاوه بر آنکه حذف جريان ورودي از صدرهمسطح تداخل ايجاد شد اين تقاضا با جريان مستقيم ترافيک را حذف کرده و به بهبود تردد درصدر هم سطح کمک خواهد کرد.

وي در ادامه با اشاره به بررسي هاي انجام شده از طريق سامانه نظارت تصويري گفت: با توجه به اطلاع رساني انجام شده، در زمان انسداد حتي در صورت باز بودن مسير تقاضا براي ورود به تونل از صدر هم سطح به ميزان 3 خودرو در 5 ثانيه کاهش يافته و نتيجه هاي ترافيکي مسير صدر همسطح بهبود مي يابد.

منبع: دانشجو



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد