آخرین اخبار

جشنواره نوآوري و کارآفريني محصولات و خدمات هوشمند اجتماعي

جشنواره نوآوري و کارآفريني محصولات و خدمات هوشمند

  بزرگنمايي:

چه خبر - آشنايي با کسب و کارهاي فعال در زمينه هوشمندسازي

جشنواره نوآوري و کارآفريني محصولات و خدمات هوشمند (Iran Smart Cup 2017 – ISC 2017)، به اهتمام مرکز توسعه فناوري شبکه هوشمند آب، برق و انرژي پژوهشگاه نيرو و در راستاي جريان سازي و ايجاد بستري براي پرورش و ارائه ايده ها و دستاوردهاي فني و پژوهشي دانشجويان، اساتيد، دانش‏ آموختگان دانشگاه ‏ها، کارآفرينان و صاحبان ايده‏ هاي کسب و کار در زمينه شبکه هوشمند، محصولات و خدمات هوشمند، شهر و ساختمان هوشمند راه اندازي شده است.

از طرفي به دليل تقارن با برگزاري نمايشگاه بين المللي محصولات و خدمات هوشمند ايران (Iran Smart Expo 2017 – ISE 2017)، امکان ارتباط نزديکتر با صنعت و آشنايي با کسب و کارهاي فعال در زمينه هوشمندسازي و نيازهاي صنعت نيز فراهم خواهد بود. در اين جشنواره، شرکت کنندگان با مفاهيم و اصول کسب و کار آشنا مي‏ شوند و در محيطي رقابتي نسبت به آماده سازي و ارائه طرح خود اقدام خواهند نمود. طرح‌هاي برتر علاوه بر تقدير و کسب جوايز نقدي، از اولويت جهت بررسي امکان جذب در مراکز رشد و شروع کسب و کار نوپا، ارائه خدمات پشتيباني و تجاري سازي محصول، مشاوره و آماده ‏سازي جذب سرمايه‏ گذاران و... برخوردار خواهند شد.

اين جشنواره شامل دو رويداد اصلي مي باشد. چنانچه شما به حوزه هوشمندسازي علاقه داريد، يا در اين حوزه ايده داريد، مي توانيد در رويداد اسمارتاپ پراپ (پيشران استارتاپ هوشمند)Smartup Prop شرکت کنيد، و در صورتي که در حوزه هوشمندسازي ثبت اختراع داريد، يا محصول اوليه ارائه داده ايد، ميتوانيد در مسابقه طرح هاي کسب و کار در حوزه محصولات و خدمات هوشمند Smart BP شرکت کنيد. در ادامه به معرفي اين دو رويداد مي پردازيم.

پيشران کسب و کار نوپا در حوزه محصولات و خدمات هوشمند (پيشران استارتاپ هوشمند Smart Startup Propulsion) موسوم به اسمارتاپ پراپ (Smartup Prop)، رويدادي ا‌ست يک هفته اي که با هدف تسهيل پرورش ايده هاي خلاق مخاطبان در زمينه‌هاي هوشمندسازي صنعت آب، برق، انرژي، شهر هوشمند، و ساختمان هوشمند، آموزش‌هاي ضروري را براي تبديل ايده به يک طرح کسب و کار نوپا (استارتاپ) فراهم مي‌کند. در طول رويداد امکان تيم سازي و يا عضويت در تيم‌هاي موجود نيز فراهم خواهد شد.

اولين رويداد اسمارتاپ پراپ به عنوان بخشي از جشنواره محصولات و خدمات هوشمند (Iran Smart Cup)، تير 1396 و همزمان با نمايشگاه محصولات و خدمات هوشمند (Iran Smart Expo – ISE 2017) برگزار مي شود. اين همزماني با هدف گسترش ارتباط با صنعت و آشنايي بيشتر مخاطبان با کسب و کارهاي فعال در زمينه محصولات و خدمات هوشمند صورت مي گيرد.

تاريخ هاي مهم اين رويداد به شرح زير است. شروع ثبت ‌نام از تاريخ 9 خرداد 1396 آغاز شده و تا تاريخ 5 تير ادامه دارد. شروع رويداد در تاريخ 17 تير 1396 و مراسم اختتاميه، ارائه ها و داوري ها در 23 تير انجام مي شود.



فرآيند کلي رويداد شامل موارد زير مي شود:
شرکت در کارگاه هاي توانمندسازي شامل کارگاه مدل کسب و کار، کارگاه هوشمندسازي مصرف آب، برق و انرژي، فناوري‌ها و خدمات شهر و ساختمان هوشمند، تحقيقات بازار و نمونه سازي اوليه، و کارگاه ارائه ايده مؤثر در طي 5 روز از تاريخ 17 الي 21 تير 1396 انجام مي گيرد. پس از اتمام هر کارگاه‌ُ توانمندسازي در روز، گرهمايي کوتاهي شکل مي گيرد که در آن هر فرد به مدت 90 ثانيه فرصت دارد که به معرفي خود (توانايي‌ها و ايده‌ها) بپردازد. اين امر در راستاي آشنايي بيشتر شرکت کنندگان با هم و تسهيل فرآيند تشکيل تيم صورت مي گيرد.

معرفي تيم و شروع کار تيمي در تاريخ 22 تير 1396 آغاز شده و تا 23 تير ادامه مي يابد. در طي فرآيند کار تيمي، ايده پردازي براي حل مسائل اساسي صنعت در زمينه هوشمندسازي آب، برق، انرژي، شهر و ساختمان هوشمند، تثبيت ايده، بررسي بخش فني و تحقيقات بازار، تهيه مدل کسب و کار، تهيه برنامه مالي و زماني و آماده سازي فايل ارائه انجام مي گيرد. پس از تحويل فايل ارائه به بخش پذيرش، ارايه و داوري ها در 23 تير 1396 انجام مي شود. در ادامه نيز قرعه کشي زمان ارائه ها، داوري ارائه ها، جمع بندي نتايج داوري ها و اعلام نتايج و اهداي يادبود برگزار مي گردد.

در دو روز آخر رويداد، منتور (راهنما) هايي جهت ارائه مشاوره در کنار تيم ها حضور خواهند داشت. همچنين جوايز در نظر گرفته شده براي تيم هاي برتر به ترتيب مبلغ 30,000,000 ريال براي تيم اول، 20,000,000 ريال براي تيم دوم، و 15,000,000 ريال براي تيم سوم مي باشد.

شايان ذکر است که در صورت تاييد داوران، به تيم‌ هاي برگزيده فرصت دو ماهه اي جهت تکميل ايده و طرح کسب و کار خود داده مي شود. پس از آن طرح آنها با اولويت جهت جذب در مراکز رشد و شروع کسب و کار نوپا مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

و اما مسابقه طرح‌هاي کسب و کار در حوزه محصولات و خدمات هوشمند (Smart Business Plan) موسوم به Smart BP، توسط مرکز توسعه فناوري شبکه هوشمند آب، برق و انرژي پژوهشگاه نيرو و به عنوان بخشي از جشنواره محصولات و خدمات هوشمند (Iran Smart Cup – ISC 2017)، خرداد تا مرداد 1396 برگزار مي شود. افتتاحيه مسابقه، همزمان با نمايشگاه محصولات و خدمات هوشمند (Iran Smart Expo – ISE 2017) خواهد بود.

مخاطبان اين رويداد کليه علاقه مندان و فعالان در زمينه محورهاي جشنواره و همچنين افرادي که ايده‌هاي آنها تبديل به محصول اوليه شده ولي هنوز تجاري نشده (شامل اختراعات)، مي باشند. جوايز اين مسابقه به ترتيب مبالغ 50 ميليون ريال، 30 ميليون ريال، و 20 ميليون ريال براي تيم هاي اول تا سوم مي باشد.
مهلت ارسال معرفي اوليه طرح (مرحله اول) تاريخ 20 تير 96، اعلام برگزيدگان مرحله اول 5 مرداد، مصاحبه حضوري با راه‌يافتگان به مرحله نيمه نهايي و دريافت مدارک تکميلي 9 الي 15 مرداد، اعلام راه يافتگان به مرحله نهايي 17 مرداد و برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي و ارائه مشاوره به راه يافتگان مرحله نهايي در روزهاي 21 الي 24 مرداد انجام مي گيرد. همچنين ارسال طرح‌هاي نهايي کسب و کار 28 مرداد، اختتاميه و اعلام برندگان نهايي در تاريخ 31 مرداد انجام مي شود.

مزاياي ديگر برگزيدگان مسابقه عبارت است از اولويت جهت بررسي امکان جذب در مراکز رشد و شروع کسب و کار نوپا، ارائه خدمات پشتيباني و تجاري سازي محصول، مشاوره و آماده ‏سازي جذب سرمايه‏ گذاران خطرپذير و…

براي اطلاع از جزئيات بيشتر و نحوه ثبت نام در رويدادهاي مذکور مي توانيد به وبسايت جشنواره به نشاني www.iransmartcup.ir مراجعه فرمائيد.



منبع: iransmartcup.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد