آخرین اخبار

عاشقانه هاي جنسي دوران نامزدي!! روابط عاطفي

عاشقانه هاي جنسي دوران نامزدي!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - رابطه جنسي در دوران نامزديبسياري از زوجهاي جوان به دليل عدم آشنايي و در پاره اي از موارد نبود آگاهي کا في درباره نحوه برخورد با روابط عاطفي و زناشويي بين همسران ، با مشکلاتي مواجه هستند، که متاسفانه اين مشکلات در برخي از موارد تبديل به بحران هاي خانوادگي مي گرد که آثار آن در معضلاتي همچون افزايش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبي جنسي و.... قابل مشاهده مي باشد . سيمرغ با هدف پيش گيري از ايجاد اين گونه مشکلات و با احترام به حريم خانواده ، جهت افزايش دانايي زوجهاي جوان و کمک به بهبود واستحکام روابط همسران اقدام به تهيه و ارائه مطلب زير نموده است.

براي اغلب افراد که در دوران نامزدي به سر مي برند، يک سوال جدي مطرح است : چقدر اجازه داريم به هم نزديک شويم؟در اين دوران بايد مثل زن و شوهرها رفتار کنيم يا مثل دوست يا غريبه؟

حد و مرز نگه داشتن در دوره نامزدي کار خيلي سختي است. از يک طرف علاقه شديد و ميل به کشف کردن يکديگر شما را به سمت هم جذب مي کند و از سوي ديگر، هنوز درباره آينده مشترکتان ترديد داريد و نمي دانيد که آيا اين نامزدي به زندگي زير يک سقف ختم خواهد شد يا نه.

در دوران نامزدي ، شما چه صيغه محرميت خوانده باشيد و چه عقد رسمي کرده باشيد، در هر صورت يک هدف اصلي داريد. شناختن يکديگر و فهميدن اين که آيا زوج خوبي در کنار هم هستيد يا نه. نمي شود انکار کرد که بخشي از اين شناخت، در سايه علاقه و عشق ايجاد مي شود. مثلا اين که چقدر براي يکديگر گذشت داريد، چقدر مي توانيد به يکديگر ابراز احساسات کنيد و زبان احساسات تان تا چه اندازه يکي است.

بخشي ديگر، شناختي است که اساسا با نزديک شدن به يکديگر کسب مي کنيد. مثل شناخت درباره گرايش هاي جنسي، جذابيت هاي جنسي و در يک کلام تناسب جنسي که با طرف مقابل تان داريد. در اين شرايط چطور بايد با نامزدتان رابطه داشته باشيد تا مانع شناخت تان نشود؟

رابطه جنسي بي مهابا، مي تواند روي شناخت تان تاثير بگذارد و جايگاه هوا و هوس را در رابطه تان آنقدر پررنگ کند که ديگر شناخت يکديگر و رسيدن به تفاهم فراموش شود.


شما رابطه جنسي در دوران عقد را چطور مي بينيد؟

افراد مختلف نسبت به رابطه جنسي (منظورمان هر نوع نزديکي فيزيکي محبت آميز است، نه ارتباط کامل جنسي) نگاه متفاوتي دارند. براي بعضي افراد، رابطه جنسي راهي براي صميمي تر شدن است. بعضي ها رابطه جنسي را تعهد آور مي دانند و برخي آن را مرحله نهايي صميميت مي دانند. بسته به اين که نگاه شما به يک رابطه جنسي به کدام يک از اين ها نزديک است، تمايل تان براي رابطه فرق مي کند.

اگر رابطه جنسي را تعهد آور بدانيد (که هست) با برقراري رابطه جنسي به طور ناخودآگاه احساس مي کنيد که بايد هر طور شده اين نامزدي را ادامه دهيد

چون شما فردي را به خصوصي ترين حريم زندگي تان راه داده ايد و با او لذتي را تجربه کرده ايد که حاضر نيستيد آن را با کسي ديگر تجربه کنيد. بنابراين، حتي اگر اختلافاتي در دوران نامزدي مشاهده کنيد، از آن چشم پوشي خواهيد کرد.

اگر رابطه جنسي را راهي براي صميمي تر شدن ببينيد، يعني خود را به دست هيجانات عاشقانه اي سپرده ايد که با اين رابطه نصيبتان شده است

لذتي که از اين رابطه نصيب شما مي شود، اجازه نمي دهد رنجي را که در ساير مواقع از طرف فرد مقابلتان دريافت مي کنيد، ببينيد. شما با وجود اختلافاتي که با هم داريد يا دلخوري هايي که بينتان پيش مي آيد، يک کليد موثر داريد که هر قفلي را باز مي کند. اين کليد، رابطه جنسي است. شما در سايه اين نزديکي و اين لذتي که در کنار هم تجربه مي کنيد، احساس نزديکي روحي خواهيد کرد، همه اختلافات را براي مدت کوتاهي فراموش مي کنيد و ممکن است تفاوت هاي فردي تان را (که اصلا به خاطر شناخت همان ها نامزد کرده ايد) ناديده بگيريد. نتيجه؟! يک وقتي چشم باز مي کنيد و مي بينيد چند سال گذشته، رابطه جنسي تان به پرشوري دوران نامزدي نيست و حالا هر چه مي بينيد، تفاوت و فاصله و جنگ اعصاب است! آن وقت خيلي دير شده چون شما زير يک سقف به عنوان همسر با هم زندگي مي کنيد.

اگر نزديکي فيزيکي و کنجکاوي هاي جنسي را مرحله اي از شناخت بدانيد، يعني بخواهيد از طريق نزديک شدن به فرد مقابلتان، تناسب جنسي، گرايش هاي يکديگر (مثل گرايش هاي نامعقول و انحرافات جنسي)، بيماري هاي احتمالي (مثل سردمزاجي) و... آن وقت اوضاع بهتر مي شود.

چون شما با چشم بازتري طرف مقابل را مي سنجيد. به جاي آنکه عمل جنسي داشته باشيد، خيلي وقت ها گفتگوي جنسي خواهيد داشت و درباره تفاهم هاي جنسي تان صحبت خواهيد کرد. براي شناخت، مي دانيد که لازم نيست تا ته خط برويد و يک رابطه کامل جنسي را تجربه کنيد. بلکه با زير نظر گرفتن حرف ها، حرکات و رفتارها، تب و تاب و... کدهاي کافي را براي شناخت دريافت مي کنيد و در عين حال، مجالي هم براي ابراز محبت داريد.

اگر شما رابطه جنسي را مرحله نهايي صميميت ببينيد، کنترل خوبي بر بده بستان هاي عاطفي، نزديکي هاي فيزيکي و تعاملات جنسي تان خواهيد داشت

شما مي دانيد که رابطه جنسي بي مهابا، مي تواند روي شناخت تان تاثير بگذارد و جايگاه هوا و هوس را در رابطه تان آنقدر پررنگ کند که ديگر شناخت يکديگر و رسيدن به تفاهم فراموش شود. در اين صورت، محبت مي کنيد، دست يکديگر را مي گيريد، با عبارات عاشقانه يکديگر را خطاب مي کنيد، درباره کنجکاوي هاي جنسي تان و تمايلات خود صحبت مي کنيد، اما مراقب هم هستيد که اين نزديک شدن، از حدي که منطق شما را تعطيل کند، پيش تر نرود.

کامتان تلخ نشود

رابطه جنسي داشتن در دوران نامزدي، خطرهاي ديگري هم دارد. دوران نامزدي، به سفت و سختي دوراني که شما زير يک سقف زندگي مي کنيد نيست. هر چيزي مي تواند اين نامزدي شکننده را به هم بزند. اختلافات بين خودتان، اختلافات خانوادگي، مشکلات پيش بيني نشده اي که يکي يا هر دو را از ازدواج منصرف مي کند و.... بنابراين اگر در دوران نامزدي بي مهابا رابطه جنسي داشته باشيد، ممکن است با برهم خوردن رابطه تان، رنج و تحقير و دل شکستگي و خسارت زيادي را احساس کنيد.

بارداري هاي ناخواسته در دوران نامزدي هم اوج دردسرهايي است که ممکن است تجربه کنيد. جدا از شرمي که مقابل عرف و فرهنگ جامعه و خانواده تان تجربه مي کنيد، بايد بي برو برگرد حتي اگر با هم تفاهم کافي نداشته باشيد، اين رابطه را به ازدواج منتهي کنيد.

با اين حساب، شايد بهترين و بي ضررترين راه اين باشد که از همان ابتداي نامزدي، تکليف تان را با خودتان و نامزدتان مشخص کنيد و با اصلاح نگاهتان به اين دوران، از خطرات آن دور بمانيد. يادتان باشد، وقتي به يکديگر محرم هستيد يا عقد کرده ايد، شرعا اجازه نزديکي جسمي را داريد اما اينجا مسايل ديگري به جز شرع و عرف مطرح است. شناخت يکديگر و خوشبختي يک عمر که فقط در سايه هشياري شما در دوران نامزدي به دست مي آيد.



منبع : tebyan.net



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟