آخرین اخبار

درمان آلزايمر با 8 نتيجه قابل توجه در تحقيقات سال 2016 تغذيه

درمان آلزايمر با 8 نتيجه قابل توجه در تحقيقات سال 2016

  بزرگنمايي:

چه خبر -

بيماري آلزايمر حالتي از زوال عقل است که مي تواند توانايي تفکر افراد را به وضوح از بين ببرد، در نهايت فراموشي کارهاي روزمره و سرانجام فراموش کردن اين که چه کسي بوده است.

از آنجا که اين بيماري بسيار ويرانگر است و روش هاي قبلي از درمان آن عاجز بوده اند، هميشه به دنبال گزينه هاي درماني طبيعي براي آن هستم و خبرهاي جديدي که در مجلات پزشکي در مورد درمان آلزايمر منتشر مي شود، خبر از پيشرفت اين مساله دارد.

هنوز هم مسائل زيادي وجود دارد که در مورد مغز انسان نمي دانيم اما خوشبختانه در سال 2016 پيشرفت هاي قابل توجي در زمينه آلزايمر داشته ايم که شما را با برخي از اين موارد آشنا مي کنيم.

چندين نظريه در اين زمينه مطرح شده از جمله آسيب *راديکال هاي آزاد، عدم توانايي در استفاده صحيح از گلوکز، کمبود ويتامين و يا سموم محيطي. اين بيماري بيشتر از نيمي از کهنسالان بالاي 85 سال در آمريکا را گرفتار مي کند.

*راديکال هاي آزاد: راديکال هاي آزاد موادي هستند که به طور طبيعي در بدن توليد مي شوند اما چربي ها، پروتئين ها و DNA را درون سلول ها مورد تهاجم قرار مي دهند که اين مسئله مي تواند عامل بروز بيماري هاي مختلف و تشديد فرآيند پيري گردد.

خبر خوب اين است که درمان هاي طبيعي آلزايمر مي تواند به طور موثر در بهبود اين بيماري تاثير گذار باشد. به تازگي دانشمندان پيشرفت هاي عمده اي در زمينه آلزايمر داشته اند که مي تواند منجر به درمان آن شود.

8 نتيجه قابل توجه در زمينه درمان آلزايمر در سال20168 پيشرفت قابل توجه در زمينه درمان آلزايمر در سال20168 پيشرفت قابل توجه در زمينه درمان آلزايمر در سال2016

1. در درمان آلزايمر آنچه که مي خوريد بسيار مهم است

1. در درمان آلزايمر آنچه که مي خوريد بسيار مهم است1. در درمان آلزايمر آنچه که مي خوريد بسيار مهم است

شعار من هميشه اين بوده است: غذا همان دارو است. اين جمله فقط شعاري نيست. بقراط 400 سال قبل از ميلاد به تاثير غذا در سلامت بدن پي برده بود. وقتي در مورد پيشگيري و درمان بيماري ها با افراد صحبت مي کرد در درجه اول به آن ها توصيه مي کرد که خوراکي هاي سرشار از مواد مغذي را مصرف نمايند. علم مدرن هم از اهميت اين موضوع به خوبي آگاه است.

دانشمندان به تازگي دريافتند که رژيم غذايي مديترانه اي مي تواند در برابر بيماري آلزايمر از شما محافظت کند. مطالعه اي که در مجله آمريکايي Geriatric Psychiatry منتشر شده نشان مي دهد که رژيم غذايي مديترانه اي يکي از عوامل اصلي سبک زندگي است که از ايجاد پلاک هاي سمي در مغز جلوگيري کرده و جلوي پيشرفت بيماري آلزايمر را مي گيرد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : با رژيم غذايي مديترانه اي بيشتر آشنا شويد

پلاک هاي ايجاد شده در مغز توسط رسوبات يک پروتئين سمي به نام بتا آميلوئيد beta-amyloid در فضاي بين سلول هاي عصبي مغز توليد مي شوند. و گير افتادن رشته هاي گره دار *پروتئين هاي تائو tau protein در داخل سلول هاي مغز ايجاد مي شود. هر دو دسته اين پروتئين ها جزو شاخص هاي کليدي بيماري آلزايمر در نظر گرفته مي شوند.

*پروتئين‌هاي تائو/تاو Tau Proteins: پروتئين‌هايي هستند که ريزلوله‌ها را تثبيت مي‌کنند. پروتئين تاو در نورونهاي دستگاه عصبي مرکزي به فراواني و در آستروسيت‌ها و اليگودندرسيتها به ميزان کمتري يافت مي‌شوند. پروتئين‌هاي تاوي که کارکرد خود را در تثبيت کردن ريزلوله‌ها از دست داده‌اند عامل اصلي بيماري‌هاي مرتبط به زوال عقل مانند آلزايمر و پارکينسون هستند.

در مطالعه اي جديد، از تصويربرداري PET براي بررسي مغز استفاده کرده و براي اولين بار نشان داده است که چگونه عوامل موثر سبک زندگي به طور مستقيم پروتئين هاي غير طبيعي را تحت تاثير قرار داده و باعث از دست دادن حافظه در افرادي مي شوند که هنوز زوال عقل در آن ها تشخيص داده نشده است. همچنين عوامل سبک زندگي سالم با کاهش کوچک شدن مغز و نرخ پايين تر آتروفي atrophy ( تحليل رفتن ) در افراد مبتلا به آلزايمر مرتبط است.

*PET :Positron emission tomography: روشي نوين در تصويربرداري است که در علوم تشخيصي در فيزيک پزشکي به ويژه پزشکي هسته‌اي کاربرد پژوهشي و همه‌روزه فراواني دارد.

در رژيم غذايي مديترانه اي کدام خوراکي ها را مصرف کنيد؟

در رژيم غذايي مديترانه اي کدام خوراکي ها را مصرف کنيد؟در رژيم غذايي مديترانه اي کدام خوراکي ها را مصرف کنيد؟

- ميوه و سبزيجات تازه ( سبزي ها به خصوص برگ دار مانند اسفناج و کلم پيچ و سبزيجات غير نشاسته اي مانند بادمجان ، گل کلم ، کنگر فرنگي ، گوجه فرنگي و رازيانه )- روغن زيتون- آجيل ها و دانه ها ( مانند بادام و دانه هاي کنجد )- بنشن ها و لوبياها ( به خصوص عدس و نخود)- گياهان و ادويه جات ( مانند مرزنگوش oregano (گياهي معطر از تيره نعناعيان است)، رزماري و جعفري )- غلات کامل- خوردن ماهي (صيد دريا نه پرورشي) و غذاهاي دريايي حداقل دو بار در هفته- مرغ و ماکيان هاي محلي با کيفيت بالا، تخم مرغ، پنير، شير بز و کفير غني از پربيوتيک يا مصرف ماست در حد اعتدال.- مصرف گوشت قرمز در موارد خاص يا يکي دو بار در هفته- مقادير زيادي آب و مقداري چاي و قهوه

2. ورزش در پيشگيري از آلزايمر موثر است

2. ورزش در پيشگيري از آلزايمر موثر است

در مطالعه اي در دانشگاه UCLA قبلي نشان داده شد که ورزش محافظي قوي در اطراف مغز ايجاد مي کند. افرادي که فعاليت هاي فيزيکي منظم بيشتري داشته اند در اسکن هاي PET، سطوح پايين تري از پلاک هاي سمي ايجاد شده نشان داده اند که به معني پايين تر بودن خطر ابتلا به آلزايمر در آنها است.

هر نوع ورزشي که انجام دهيد قطعا بهتر از نشستن است، ولي اگر زمانتان محدود است، ورزش هاي تناوبي که به عنوان ورزش هاي اينتروال با شدت بالا high-intensity interval training *هم شناخته مي شوند، بهترين گزينه براي شما هستند.

* high-intensity interval training= HIIT:ورزش اينتروال، ورزش هاي هوازي هستند که تنها در 20 دقيقه و با کمترين فعاليت قلبي، بيشترين چربي سوزي را دارند.

* cardio = cardiovascular: اين عبارت عموما براي سيستم گردش خون که شامل قلب و رگ‌هاي خوني بدن شماست به کار مي‌رود. اما مردم معمولاً اين عبارت را به تمرينات ورزشي که باعث تقويت شبکه‌ي گردش خون مي‌شود اطلاق مي‌کنند. اين تمرينات در يک بازه‌ي زماني طولاني انجام مي‌شود که باعث افزايش ضربان قلب و پمپاژ خون بيشتر در رگ‌ها، و نهايتاً حمل مواد مغذي و اکسيژن به تمام سلول‌ها خواهد شد. هر فعاليتي که ضربان قلب شما را تا 50 الي 75٪ ماکسيمم ضربان قلبتان افزايش دهد، مي‌تواند بعنوان کارديو شناخته شود.

به خاطر داشته باشيد، هر چند تحقيقات بيشتري در مورد چگونگي تاثير HIIT روي مغز بايد انجام شود ولي مي دانيم که اين ورزش ها چربي را زودتر از ورزش هاي *کارديو Cardio معمول و ثابت، آب مي کند ( و کم بودن BMI ريسک ايجاد پلاک هاي تاثير گذار در بيماري آلزايمر را بر اساس مطالعه UCLA کاهش مي دهد ). با اين حال مطالعه قبلي نشان داد که ورزش هاي پايدار کارديو در مقايسه با ورزشهاي همراه با وزنه يا HIIT ، سلول هاي عصبي بيشتري در مغز ايجاد مي کند.

تحقيقات بيشتري لازم است تا بدانيم کدام شکل از ورزش براي پيشگيري از ابتلا به آلزايمر بهتر است. در حال حاضر فقط بر روي فعاليت هاي فيزيکي و داشتن BMI در محدوده سالم تمرکز داشته باشيد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : آشنايي با تمرينات اينتروال

3. داروهاي ضدالتهابي PMS ( سندرم پيش از قاعدگي ) مانع تحليل رفتن مغز به دليل آلزايمر ميشود

3. داروهاي ضدالتهابي  PMS ( سندرم پيش از قاعدگي ) مانع تحليل رفتن مغز به دليل آلزايمر ميشود3. داروهاي ضدالتهابي  PMS ( سندرم پيش از قاعدگي ) مانع تحليل رفتن مغز به دليل آلزايمر ميشود

فکر مي کنيد *داروهاي غير استروئيدي ضدالتهاب که در حال حاضر به طور عمده براي گرفتگي ها و دردهاي قبل از قاعدگي استفاده مي شوند براي درمان آلزايمر کاربرد دارند؟

من هميشه در هنگام خواندن مطالعاتي از اين دست خوش بينانه محتاط هستم. در مطالعه اي که در دانشگاه منچستر انجام شد، محققان به طور کامل التهاب مغز و علايم از دست دادن حافظه در اثر آلزايمر در موش ها را به کمک داروي در دسترسي به نام مفناميک اسيد mefenamic acid معکوس کردند.

*داروهاي ضدالتهاب غيراستروئيدي NSAID: از پرکاربردترين داروهاي پزشکي هستند. اين داروها باعث مهار سيکلواکسيژناز مي‌شوند و سه خاصيت مهم کاهش التهاب، ضددرد و تب‌بُر دارند. اين گروه از داروها در دوزهاي بالا اثرات ضدالتهابي دارند.NSAIDها ازاين‌رو منحصربه‌فرد هستند که غيرمخدرند و اعتيادي ايجاد نمي‌کنند. ناپروکسن، آسپيرين و ايبوپروفن از جملهٔ اين داروها محسوب مي‌شود.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : سندرم پيش از قاعدگي را بشناسيد

در حالي که اين گزينه لزوما يک درمان طبيعي براي آلزايمر نيست ولي نشان دهند اهميت کاهش التهاب براي جلوگيري يا معکوس نمودن علايم آلزايمر است.
مفناميک اسيد يک داروي عمومي است که تحت عنوان 20 دارو با نام هاي مختلف تجاري فروخته مي شود. " شواهد تجربي اي در حال حاضر وجود دارد که نشان مي دهد التهاب در مغز، بيماري آلزايمر را بدتر مي کند. " محققان در بيانيه اي اعلام کردند " تحقيقات ما نشان مي دهد که براي اولين بار مفناميک اسيد، يک داروي ساده ضد التهاب غير استروئيدي مي تواند يک مسير التهابي مهم، موسوم به التهاب NLRP3 را تحت تاثير قرار دهد که باعث آسيب سلولي مغز مي شود. "

مطالعات بر روي حيوانات هميشه نتايج يکساني روي انسان ها ندارد، بنابراين اين يافته هاي اميدوار کننده نيازمند مطالعات انساني بيشتر است. ولي مطمئنا دستيابي به اين يافته هاي موفقيت آميز حاکي از آن است است که کنترل التهاب بدن نقش کليدي در درمان آلزايمر بازي مي کند.

4. حرفه شما مي تواند مانند يک داروي ضد آلزايمر عمل کند

4. حرفه شما مي تواند مانند يک داروي ضد آلزايمر عمل کند4. حرفه شما مي تواند مانند يک داروي ضد آلزايمر عمل کند

آيا ميدانيد که شغلي خاص مي تواند در مقابل آلزايمر از شما محافظت کند؟

انسان موجودي اجتماعي است و کارکردن مستقيم با ديگر افراد به جاي کارکردن با اطلاعات اوليه يا ابزار مي تواند در برابر آلزايمر از شما محافظت کند.

دانشمندان مرکز تحقيقات بيماريهاي آلزايمر ويسکانسين و موسسه آلزايمر ويسکانسين با بررسي اسکن مغزي 284 نفر ميانسال که در معرض خطر ابتلا به بيماري آلزايمر بودند دريافتند کساني که از نزديک با مردم در شرايط کاري پيچيده هستند بهتر از افرادي که به صورت منزوي کار مي کنند، قادر به تحمل آسيب هاي مغزي هستند. افرادي که بيشتر در محيط هاي اجتماعي مشغولند مانند معلمين و پزشکان، به نظر مي رسد که راحت تر قادر به حفظ عملکرد هاي شناختي هستند.

محققان مي گويند اين تحليل ها بر اهميت تعامل اجتماعي در کار براي ايجاد مقاومت در برابر بيماري آلزايمر تاکيد مي کنند. اگر در انزوا کار مي کنيد و کاري از دستتان براي تغيير اين موقعيت بر نمي آيد ولي براي تغيير مي توانيد بعد از ساعات کاري و در طول روز فعاليت هاي اجتماعي انجام دهيد تا مغزتان انعطاف پذيرتر شود.

5. ماري جوآناي طبي مي تواند مغز را از بيماري آلزايمر محافظت کند

5. ماري جوآناي طبي مي تواند مغز را از بيماري آلزايمر محافظت کند5. ماري جوآناي طبي مي تواند مغز را از بيماري آلزايمر محافظت کند

سوء تفاهم نشود، منظور اين مقاله استفاده دارويي و زير نظر پزشک ماريجوآناي طبيعي است که هم اکنون در داروسازي انجام مي شود و ار ماري جوآناي طبي در درمان بسياري از بيماري ها مانند تهوع ناشي از شيمي درماني و بيماري هاي اعصاب و روان استفاده مي شود.

اين مساله مي تواند يکي از بزرگترين يافته هاي جهان در درمان طبيعي آلزايمر باشد، دانشمندان موسسه Salk کشف کردند که tetrahycrocannabinol ، يکي از اجزاي اصلي شاهدانه و ديگر ترکيبات ماري جوانا مي تواند از پيشرفت بيماري آلزايمر جلوگيري کند.

در آزمايشگاه، ترکيبات گياهي اين ماده با کاهش التهاب سلولي و از بين بدن پروتئين سمي آميلوئيد سلول هاي مغزي، جلوي بيماري را گرفتند. اين مطالعه براي اولين بار در نوع خود نشان مي دهد کانابينوئيدها cannabinoids (انتقال دهنده عصبي)روي التهاب و تجمع بتا آميلوئيد amyloid beta روي سلول هاي عصبي تاثير مي گذارد. در حال حاضر آزمايشات باليني براي مشاهده اين نتايج اميدوار کننده در انسان بايد انجام شود.

6. اجتناب از خوردن بيش از حد داروها مي تواند خطر ابتلا به آلزايمر را کاهش دهد

6. اجتناب از خوردن بيش از حد داروها مي تواند خطر ابتلا به آلزايمر را کاهش دهد6. اجتناب از خوردن بيش از حد داروها مي تواند خطر ابتلا به آلزايمر را کاهش دهد

داروهايي که در حال حاضر با زوال عقل در ارتباط هستند شامل: داروهاي خواب آورد و آلرژي مي شوند که عبارتند از:

- Benadryl: يک نام تجاري براي تعدادي از داروهاي آنتي هيستامين هاي مختلف براي درمان آلرژي استفاده مي شود.- Dramamin (نام عمومي: ديمن هيدرينات Dimenhydrinate): يک آنتي هيستامين است که براي پيشگيري و درمان تهوع، استفراغ و سرگيجه ناشي از بيماري حرکت استفاده مي شود.- Advil PM ادويل: شامل ايبوپروفن (تسکسن درد) و سيترات ديفن هيدرامين(کمک به داشتن خواب کامل شب) است.-Unison: يک نام تجاري توليد کننده داروي Doxylamine (يک آنتي هيستامين) است.

اين قرص ها خواص آنتي کولينرژيک anticholinergic دارند(ماده اي که انتقال دهنده عصبي را در سيستم عصبي محيطي و مرکزي مسدود مي کند) که با زوال عقل مرتبط است.

مطالعه اي که در سال 2016 در JAMA Neurology با استفاده از اسکن هاي MRI و PET نشان مي دهد که داروهاي آنتي کولينرژيک سوخت و ساز بدن را کاهش داده و باعث ايجاد آتروفي atrophy ( تحليل رفتن) مغز مي شوند. مصرف داروهاي آنتي کولينرژيک منجر به ثبت نمرات کمتر در آزمون هاي حافظه هم مي شود.

داروهاي ضد افسردگي خاص، داروهاي بيماري مزمن انسداد ريه COPD (Chronic obstructive pulmonary disease) و داروهاي آسم، همراه با داروهاي بيش فعالي مثانه مي تواند در دسته آنتي کولينرژيک ها قرار بگيرند. بنابراين اگر به اين داروها نياز پيدا کرديد با پزشک يا داروساز مشورت کنيد تا در صورت امکان جايگزين ايمن تري برايتان تجويز نمايند.

7. روده شما نقش مهمي در بيماري آلزايمر ايفا مي کند

7. روده شما نقش مهمي در بيماري آلزايمر ايفا مي کند7. روده شما نقش مهمي در بيماري آلزايمر ايفا مي کند

روده نقشي بيشتر از هضم در بدن ايفا مي کند. در سال 2016 محققان دانشگاه شيکاگو دريافتند که مصرف طولاني مدت آنتي بيوتيک، باکتري هاي روده موش ها را براي کمک به کاهش سطح پروتئين سمي آميلوئيد بتا amyloid-beta در مغز موش، تغيير مي دهد.

اين تحقيقات در مراحل ابتدايي است و ما قطعا شروع به مصرف آنتي بيوتيک ها را تجويز نمي کنيم. اما آنچه در مورد اين دستيابي براي من جالب است اين واقعيت است که روده هاي ما ( يا ميکربيوم ما microbiome ) رابطه اي بسيار نزديک با مغز و بيماري هاي مغزي ما دارد. در حقيقت بسياري هستند که شکم مان را به عنوان " مغز دوم " مي شناسند. تحقيقات آتي مي توانند به طور بالقوه راه هاي طبيعي براي حفظ سلامت روده هايمان به منظور محافظت از مغزمان ارائه نمايند.

8. يک رويکرد شخصي به درمان آلزايمر

8. يک رويکرد شخصي به درمان آلزايمر8. يک رويکرد شخصي به درمان آلزايمر

در يک مطالعه کوچک که در سال 2016 در مجله پيري منتشر شده، محققان Buck Institute and UCLA قادر به استفاده از درمان هاي شخصي براي افرادي که در مراحل اوليه بيماري بودند و معکوس کردن روند پيشرفت بيماري شدند. استفاده از برنامه هاي درماني شخصي 36 مرحله اي که شامل: تغييرات جامع در رژيم غذايي، تحريک مغز، ورزش، بهينه سازي خواب، داروهاي خاص و ويتامين ها و ساير مراحل که روي شيمي مغز تاثير مي گذاشتند، اين تيم توانست علايم برخي از بيماران را به نقطه اي برساند که قادر به بازگشت به روال کاري قبلي شان شوند.

اطلاعات اضافي:

بهبود کيفيت خواب (خواب خوب) يکي از فرايندهاي پاکسازي کننده مغز از مواد زائد است که باعث کاهش خطر بيماري هاي عصبي مانند آلزايمر و پارکينسون مي شود.

اين آزمايش بر شواهد علمي اي که نشان مي دهند سبک زندگي واقعا در درمان و پيشگيري طبيعي از بيماري آلزايمر اهميت دارد ، تاکيد مي کند.

آلزايمر و مواد غذايي مفيد و مضر براي آنخوراکي هاي مفيد در درمان آلزايمر که بايد بخوريم:

- مواد غذايي ارگانيک و فرآوري نشده:

مطمئن شويد که رژيم غذاييتان شامل مقدار زيادي " غذاي واقعي " باشد. اين خوراکي ها ليست خاصي ندارند و شامل مصرف سبزيجات، گوشت تازه و ميوه ها در حد اعتدال مي باشد.

- آنتي اکسيدان هايي از قبيل ويتامين A ، C ، E :

ممکن است ارتباط هايي بين راديکال هاي آزاد و آلزايمر وجود داشته باشد. آنتي اکسيدان هاي خوراکي با آسيب هاي ايجاد شده توسط راديکال هاي آزاد مقابله مي کنند. ميوه هاي رنگي و سبزيجات سرشار از آنتي اکسيدان ها هستند و بايد در هر وعده غذايي مصرف شوند.

- ماهي هاي صيد شده غير پرورشي (صيد دريا): منبعي غني از چربي هاي امگا3 هستند، به طور خاص دوکوزاهگزائنوئيک اسيد DHA ، که براي سلامت مغز بسيار مهم است.

- غذاهاي سرشار از روي: بسياري از افراد مبتلا به آلزايمر دچار کمبود روي هستند. غذاهاي سرشار از روي شامل: تخمه کدو، گوشت گاو علفخوار و شکلات تيره است.

- روغن نارگيل: فايده روغن نارگيل به خاطر کتوني ketone است که براي مغز فراهم مي کنيد، که به عنوان سوخت مغز به جاي گلوکز عمل مي کند. برخي افراد پس از اضافه کردن نارگيل به رژيم غذايي خود بهبود قابل توجهي در حافظه مشاهده نموده اند.

خوراکي هاي مضر در درمان و پيشگيري از آلزايمر که بايد از خوردنشان اجتناب کنيد:

- ميوه ها و سبزيجاتي که ارگانيک نيستند و با مواد شيميايي کشاورزي پوشيده شده اند: هر ماده غذايي که شامل سموم يا مواد افزودني باشد: اين خوراکي ها احتمالا مي توانند نروتوکسيک neurotoxic ( روي اعصاب تاثير گذارند ) باشند. به خصوص مراقب استفاده از خوراکي هاي *" dirty dozen " باشيد: ميوه ها و سبزيجات غيرارگانيک که با مواد شيميايي کشاورزي نروتوکسيک پوشيده شده اند. مطالعات نشان داده است افرادي که سطح بالايي از سموم آفت کش در خونشان دارند، از قبيل DDE، که ترکيب تجزيه کننده DDT است، با خطر بالاتر ابتلا به آلزايمر روبرو هستند. همچنين بهتر است از مصرف هر گونه غذاهاي فرآوري شده هم اجتناب کنيد.

*dirty dozen: هر ساله Environmental Working Group فهرستي به نام Dirty Dozen را از ميوه ها و سبزي هاي داراي بيشترين ميزان پس مانده سموم آفت کش منتشر مي سازد. به عنوان مثال خيار نيز يکي از اقلامي است که سازمان مذکور در فهرست خود قرار داده است، به اين معنا که خيار در معرض استفاده زياد آفت کش ها قرار دارد.

- الکل: الکل يک سم است و ميتواند سبب مرگ سلول هاي مغزي سريعتر از حالت طبيعي شود. در واقع مشکلي تحت عنوان " زوال عقل مرتبط با الکل " هم داريم. تحقيقات نشان مي دهد که لوب پيشاني lobes* افراد مبتلا به اعتياد به الکل بيشتر در معرض آسيب قرار داد، شواهد نشان مي دهد که اين افراد در اين بخش مغز دچار کاهش تراکم نورون، انقباضات حجيم و مشکل در متابوليسم گلوکز و پرفيوژن perfusion روبرو هستند.

*lobes لوب: مخ که بزرگترين بخش مغز است به چند لوب تقسيم مي شود.

- آب لوله کشي: آب لوله کشي ممکن است حاوي سموم محيطي، از جمله نمک آلومينيوم باشد، بنابراين در صورتي که از آب لوله کشي استفاده مي کنيد مطمئن شويد که تصفيه شده باشد و يا خودتان بوسيله تصفيه کننده هاي خانگي آلاينده ها را فيلتر کنيد.

- شکر و غلات تصفيه شده: آلزايمر ممکن است مثل ديابت به خاطر مقاومت به انسولين ايجاد شود. بنابراين سطح انسولين خود را با محدود کردن مصرف شکر و غلات تصفيه شده که نقش مهمي در سلامت مغز ايفا مي کند، پايين نگه داريد.

- غذاهاي بسته بندي شده در ظروف آلومينيومي: آلومينيوم سطح بالاي نروتوکسيک neurotoxic (موادي که روي مغز تاثيرگذارند)دارد پس بهتر است از آن اجتناب کنيد. در حقيقت تحقيقات نشان داده اند که آلومينيوم درست مانند آهن وارد نورونن ها مي شود، و منجر به تجمع آلومينيوم و آسيب نروفيبريلاري neurofibrillary (نشانگر اوليه بيماري آلزايمر)شده که با پيشرفت آلزايمر مرتبط است. شما به خصوص بايد از گرم کردن غذا در آلومينيم اجتناب کنيد چون گرما سبب آزاد شدن ترکيبات سمي بيشتر آلومينيومي مي شود.

6 مکمل طبيعي براي درمان آلزايمر

6 مکمل طبيعي براي درمان آلزايمر 6 مکمل طبيعي براي درمان آلزايمر

همراه با رژيم غذايي، سعي کنيد از اين مکمل ها به عنوان بخشي از درمان طبيعي خود استفاده نماييد:

1. روغن ماهي با DHA ( روزانه 1000 ميلي گرم ):مزاياي روغن ماهي به خاطر وجود DHA، که اسيد چرب ضروري براي عملکرد مغز است، مي باشد. روغن ماهي با کيفيت بالا باعث کاهش التهاب نيز مي شود.

2. ويتامين D3 ( روزانه 5000 واحد ): کمبود ويتامين D مي تواند عامل خطر براي بيماري آلزايمر باشد. تحقيقات نشان مي دهد که سطح کافي ويتامين D مي تواند به جلوگيري از ايجاد پلاک هاي دولايه در مغز کمک کند.

3. CoQ10 ( روزانه 200 ميلي گرم ): Coenzyme Q10 کوآنزيم کيو 10 يک آنتي اکسيدان داخل سلولي است که توسط اغلب سلول هاي بدن انسان ساخته مي شود و همچنين مي توان آن را از منابع غذايي نيز بدست آورد. به صورت کلي هر قدر سن فرد بيشتر مي شود ميزان توليد اندوژن کوآنزيم کيوتن نيز کاهش يافته و لذا بايد از منابع غذايي حاوي اين ماده بيشتر استفاده گردد. بعضي تحقيقات نشان داده اند که اين مکمل مي تواند سرعت پيشروي بيماري آلزايمر را کاهش دهد.

4. Ginkgo Biloba ( روزانه 120 ميلي گرم): Ginkgo Biloba به بهبود گردش خون مغز و حافظه کمک مي کند و مي تواند در درمان طبيعي آلزايمر موثر باشد.

5. فسفاتيديلسرين Phosphatidylserine ( 300 ميلي گرم روزانه): Phosphatidylserine ارتباطات سلول هاي مغز و حافظه را بهبود مي دهد و مشخص شده که مصرفش در مراحل اوليه آلزايمر مفيد است.

6.آستاگزانتين Astaxanthin ، يک آنتي اکسيدان کاروتينوئيد موجود در ماهي سالمون وحشي است که مي تواند از سلامت مغز حمايت کند. روزانه دو بار 2 – 4 گرم

روغن هاي ضروري براي آلزايمر

روغن هاي ضروري براي آلزايمر روغن هاي ضروري براي آلزايمر

روغن کندر و روغن رزماري از فعاليت هاي مغزي و رشد عصبي حمايت مي کنند. 2 قطره روغن کندر را دو بار در روز بر روي سقف دهان بچکانيد و دو بار در روز روغن روزماري را روي پوست سر ماساژ دهيد که بهتر است بعد از حمام روزانه باشد.

نتيجه گيري:

بيماري آلزايمر بخشي طبيعي از روند پير شدن نيست، اگر چه روي تعداد زيادي از بزرگسالان تاثير گذار است. در حال حاضر غير قابل درمان است، اين بيماري با پلاک هاي سمي و ايجاد تغيير در مغز شناخته مي شود که منجر به علايم: از دست دادن حافظه، تغييرات شخصيتي، ايجاد مشکل در کارهاي روزمره و در نهايت مرگ است.

دانشمندان تلاش کرده اند که درمان هاي معني داري براي آلزايمر طبقه بندي کنند. در نهايت در سال 2016 به يافته هايي اميدوار کننده دست پيدا کردند که شامل شواهد مبتني بر علم است و نشان مي دهد که ورزش و تغذيه نقشي بزرگ در پيشگيري از آلزايمر ايفا مي کند.

محققان UCLA با استفاده از اسکن هاي PET نشان دادند که با استفاده از رژيم غذاي مديترانه اي، فعاليت بدني منظم و BMI سالم باعث کاهش خطر پيشرفت پلاک هاي سمي و دولايه اي شده است که منجر به به ابتلا به بيماري آلزايمر مي شوند.

در ديگر پيشرفت در مورد آلزايمر، محققان ارتباط بين روده و بيماري آلزايمر و داروهاي محبوب و بيماري آلزايمر را پيدا کردند. بيشتر درمان هاي طبيعي جهت جلوگيري از اين بيماري شامل ماري جواناي طبي (دارويي) ، خوراکي هاي خاص و مکمل ها مي شود – که تاثير معکوس کننده مرتبط با التهاب و از دست دادن حافظه در آلزايمر داشته اند.



منبع: سيمرغ







ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

خواص شير کاکائو و برخي عوارض شير کاکائو

خواص دارويي زرشک + ميزان مصرف زرشک چقدر است؟

مقدار شير و لبنيات مورد نياز بدن کودکان چقدر است؟

معرفي 22 ميان وعده جديد و کم کالري

کاهش سريع فشار خون با نوشيدني معجزه آساي زنجبيل و سير

پيشگيري از پوکي استخوان با مصرف پروتئين کافي

درمان پوکي استخوان و خستگي زودرس با معجون شير و پودر سنجد

اين 2 عادت غذايي عمرتان را کوتاه مي کند

خواص آب گيلاس از عضله سازي تا بهبود خواب

مزاياي سلامت روغن فلفل سياه از درمان عفونت تا کاهش کلسترول

خواص تخمه کدو تنبل، از افزايش ميل جنسي تا درمان يبوست

مواد غذايي مناسب براي مصرف در فصل بهار

ميزان کالري بيسکويتها چقدر است؟ از بيسکويت مادر تا ساقه طلايي

دم کرده آويشن شيرازي و پونه چه خواصي دارد؟

اگر روزي 2 عدد خرما بخوريد چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

غذاهايي که فکرش را نمي کنيد شما را بي خواب کنند

گردو بر هر درد بي‌درمان دواست!!

بخور نخور هاي وعده شام

خواص نبات در طب سنتي و درمان بيماري ها

بهترين ساعت روز براي جذب ويتامين هاي مختلف چه ساعتي است؟

درمان کمر درد و سياتيک در طب سنتي با شربت گل گندم

زنجبيل تقويت کننده نيروي جنسي يا دشمن آن؟

پاکسازي کبد و دفع سنگ کيسه صفرا با سرکه انگبين

هشدار ناخن ها در مورد کمبود هاي رژيم غذاييتان

کاهش وزن با ليمو و زنجبيل

ارتباط نمک يددار با افزايش فشار خون

سم زدايي بدن در هواي آلوده با اين خوراکي ها

اين خوراکي ها بيشتر از تخم مرغ پروتئين دارند

چرا هر چه مي خورم چاق نمي شوم

آلرژي بهاره با اين 7 خوراکي بدتر مي شود

فوايد سير براي کودکان

بهترين سبزي ها براي کاهش وزن

مکمل ها را بهتر است چه زماني مصرف کنيم

کنترل فشار خون با لبو

کاهش التهاب و پيشگيري از ديابت و آرتروز با اين خوراکي ها

خام گياهخواري را به اين 7 دليل ترک کنيد

چطور هوس شديد شيريني خوردن را ترک کنيم؟

تاثير شگفت انگيز آجيل در رژيم غذايي کودکان

کدام سبزيجات از ابتلا به کبد چرب پيشگيري مي کنند

بهترين صبحانه رژيمي براي کاهش وزن

درمان سردرد شديد با پوست موز

مصرف کره بادام زميني مفيد است يا مضر

روش صحيح مصرف دانه چيا براي کاهش وزن و کاهش فشار خون

عوارض رژيم هاي سم زدايي براي سلامت

خواص پوست ليموترش از ميوه اش بيشتر است

نکاتي که هنگام مصرف ميوه ها بايد رعايت کنيد

اصول رژيم غذايي براي کنترل وزن در نوروز

تاثير مصرف گوشت بر ابتلا به کبد چرب

صاف کردن شکم با خوراکي هاي ضد نفخ

پاکسازي ريه ها بعد از خانه تکاني با اين خوراکي ها