آخرین اخبار

دليل ارجاع پرونده پديده شانديز به وزارت کشور!!! اقتصادي

دليل ارجاع پرونده پديده شانديز به وزارت کشور!!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - منافع مردم دليل ارجاع پرونده پديده شانديز به وزارت کشور بود

عبدالرضا رحماني‌فضلي در جلسه علني امروز (سه‌شنبه) مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اين پرسش نادر قاضي‌پور که چرا استانداري و دادگستري خراسان رضوي و دولت در پرونده پديده شانديز به صورت غيرکارشناسي وارد شدند و در اثر عدم تدبير کافي و طول دادن رسيدگي اين مسائل به سرمايه صدها هزار نفر از مردم کشور لطمه وارد کرد، پاسخ داد: رسيدگي به اين پرونده بزرگ با کندي‌هايي روبرو بود که دليل آن پيچيدگي‌هاي گسترده اين پرونده بود.

وي ادامه داد: راضي کردن مسئولان به زندان افتاده شرکت پديده شانديز براي نشستن پشت ميز مذاکره مسأله‌اي زمان‌بر بود که با زور و دستور قابل انجام نبود.

رحماني فضلي ادامه داد: آقاي قاضي‌پور مسأله را منصفانه مطرح کرد. اين پرونده داراي تخلفات و رعايت نشدن قانون در سطح وسيعي بود که از نظر قانوني رسيدگي به آنها کار بسيار سخت و پيچيده‌اي بود.

وزير کشور با انتقاد از عملکرد موسسات مالي و اعتباري و افزايش تخلفات اين موسسات، گفت: با شرکت‌ها و موسسات مالي و اعتباري زيادي روبرو هستيم که دچار تخلفات بسياري هستند. در پرونده موسسه ميزان نيز مسئول رسيدگي به اين پرونده هستيم و علاوه بر آن همه روزه با مشکل سهامداران موسسه اعتباري کاسپين در خيابان‌ها روبرو هستيم. مشکلات و چالش‌هاي اين موسسات بايد با همکاري و همراهي همه دستگاه‌ها برطرف شود.

رحماني فضلي خاطرنشان کرد: به دليل تخلفات پديده شانديز قوه قضاييه دستور توقف پروژه را در استان خراسان رضوي داد. سهام اين شرکت به 136 هزار نفر فروخته شده است که با احتساب خانواده‌هاي سهامداران حدود 500 هزار نفر درگير اين پروژه هستند. در حالي که فروش سهام به مردم خلاف قانون بود.

وي با اشاره به تخلفات متوليان پديده شانديز گفت: مجوز فروش 380 هزار متر مربع که تا سقف يک ميليون متر مربع زير بنا رفته است غيرقانوني بود. همچنين پروژه‌هاي عمراني زيادي توسط اين شرکت در حاشيه رودخانه‌ها ساخته شده است که با اعتراض وزارت نيرو روبروست. صاحبان اين شرکت 30 هکتار زمين که متعلق به جهاد کشاورزي است را به صورت غيرقانوني در تملک خود درآورده‌اند. علاوه بر آن مبالغ کلاني به سازمان تأمين اجتماعي و سازمان امور مالياتي بدهکار بودند. دادگستري استان خراسان رضوي به دليل تخلفات دستور توقف فعاليت اين شرکت را صادر کرد.

وزير کشور دليل سپردن پرونده پديده شانديز به وزارت کشور را افزايش اعتراضات و تجمع‌هاي سهامداران اين شرکت در سراسر کشور اعلام کرد و افزود: اين موضوع در ابتدا هيچ ارتباطي با وزارت کشور نداشت اما به دليل موقعيت و توانايي اين وزارتخانه براي هماهنگ کردن دستگاه‌هاي مسئول پرونده به اين وزارتخانه محول شد و از طريق شوراي عالي امنيت ملي بسياري از مجوزهاي خاص که مورد نياز بود را اخذ کرديم.

رحماني فضلي با اشاره به عملکرد وزارت کشور در رسيدگي به تخلفات پديده شانديز، گفت: بدهي پديده شانديز به سازمان امور مالياتي را تقسيط و در صورت خوش حسابي شامل بخشودگي کرديم. همچنين تقسيط و بخشودگي بدهي اين شرکت به سازمان تأمين اجتماعي نيز انجام گرفت. تصرف 30 هکتار زمين متعلق به وزارت جهاد کشاورزي با جريمه 740 ميليارد توماني که به 610 ميليارد تومان کاهش يافت نيز به صورت اقساط پرداخت خواهد شد. با حل تصرفات و بدهي‌هاي اين شرکت موضوع سهامداران را در دستور قرار داديم. قيمت سهام به اين شرکت به صورت حبابي تا سه برابر ارزش واقعي توسط صاحبان شرکت افزايش داده شده بود که با همکاري قوه قضاييه از 70 درصد سهام در اختيار مالکان شرکت به ازاي هر سهم سهامداران 2.25 سهامداران اختصاص يافت تا ضرر افت قيمت سهام آنان جبران شود.

وي ادامه داد: به دليل بدهي‌ها و عدم شفافيت مالي شرکت،‌ شرکت در بورس پذيرفته نمي‌شد. وزارت کشور قبل از سال 96 اتاق تبادل شرکت را در مشهد تشکيل داد و به زودي مجوزهاي نهايي براي عرضه سهام آن در بورس اخذ مي‌شود. همچنين کنسرسيومي متشکل از پنج بانک با محوريت بانک صادرات تشکيل شد تا 20 درصد از مجموع بدهي اين شرکت که بالغ بر 500 ميليارد تومان بود را به سهامداران بازپس دهد.

اين شرکت 940 ميليارد تومان بابت پروانه ساخت و جواز پايان کار به شوراي شهر و شهرداري مشهد بدهکار بود که از ناحيه دارايي‌هاي اين شرکت،‌ بدهي‌ها تصفيه شد. بنابراين مردم و سهامداران اين شرکت نيم ميليون متر مربع واحد تجاري و مسکوني در اختيار دارند که مجوز پايان کار دارد. تبليغات قانوني شرکت نيز پس از رفع مشکلات از صداوسيما در حال پخش است.

رحماني فضلي در پايان تأکيد کرد: از نظر ما پرونده پديده شانديز مختومه است، به استاندار خراسان رضوي نيز ابلاغ شده است تا زمينه برگزاري انتخابات سالم به هيأت مديره پديده شانديز به دست سهامدارانش را به وجود آورد و اين شرکت بتواند به فعاليت خود در صحنه اقتصاد کشور ادامه دهد.



منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي