آخرین اخبار

آمار فوق العاده ايران پس از صحبت هاي جنجالي مهدي رحمتي عليه کي روش حاشيه هاي ورزشي

آمار فوق العاده ايران پس از صحبت هاي جنجالي مهدي رحمتي عليه کي روش

  بزرگنمايي:

چه خبر - رحمتي رفت؛ ايران شکست ناپذير شد!

تنها بازي تاريخ ايران و ازبکستان در تهران چهارسال پيش با شکست 1-0 تيم ملي به پايان رسيد تا کي روش و شاگردانش در آستانه حذف از رقابت هاي جام جهاني قرار بگيرند.

آبان 1391 دو تيم ايران و ازبکستان در اولين بازي تاريخ خود در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادي مقابل هم قرار گرفتند تا بازي برگشت خود در چارچوب مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل را برگزار کنند. جدالي که همه ايراني ها اميدوار بودند با برتري شاگردان کي روش توام شود تا ايران گامي بلند در راه صعود بردارد اما همه چيز برعکس شد تا ايران با نتيجه 1-0 و در کمال تعجب همگان به ازبکستان و مربي سرشناسي همچون ميرجلال کاسيموف ببازد و اميدهايش براي صعود به حداقل برسد.

اين شکست تبعات بسيار زيادي براي تيم ملي و برخي ستاره هاي آن روز فوتبال ايران داشت به خصوص براي مهدي رحمتي گلر اول ايران که به اذعان بسياري از کارشناسان روي اشتباه او ازبک ها موفق شدند در دقيقه 71 بازي تک گل تاريخي خود در تنها برد مقابل ايران را به ثمر برسانند.

با اوج گيري انتقادات از اين دروازه بان که به گلر زير تير لقب گرفته بود شايعاتي نقل محافل شد مبني بر اين که کارلوس کي روش تصميم دارد با دعوت از دانيال داوري ديگر از رحمتي در ترکيب اصلي بهره نبرد چون به اندازه کافي تاوان اشتباهات اين دروازه بان را داده است.

اوج گيري همين شايعات و گمانه زني ها باعث شد مهدي رحمتي در مشاوره نادرست با برخي دوستان و نزديکان ظرف چند روز از شکست برابر ازبکستان در بيانيه اي از تيم ملي خداحافظي کند و پيرو آن مصاحبه تندي عليه مربي پرتغالي تيم ملي انجام بدهد.

مصاحبه اي که نقطه منفي در تاريخ فوتبال حرفه اي اين بازيکن سرشناس استقلال به ثبت رساند تا جايي که هنوز با گذشت سال ها هيچ فوتبالدوستي آن صحبت ها را فراموش نکرده است. در مصاحبه رحمتي اين صحبت هاي ديده مي شد.«هيچ وقتي از کي روش به لحاظ فني تعريف نکردم» يا «به نظرم ايشان در بهترين شرايط مي تواند دستيار يک سرمربي ايراني در تيم ملي باشد» و ...

در واکنش به اين خداحافظي و مصاحبه اي که مهدي رحمتي انجام داد کارلوس کي روش با بيان اين که مشکلي با کنار رفتن مرد شماره يک خود ندارد اعلام کرد تيم ملي جاي بازيکناني است که به پيراهن مقدس ايران تعصب داشته باشند نه ... اين اتفاق در آستانه سه بازي حساس باقي مانده در مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل براي مدت هاي مديد سوژه اول فوتبال ايران بود و بسياري نگران غيبت گلر اول و آماده آن روزهاي ليگ برتر در ترکيب تيم ملي بودند ولي کي روش با اعتماد به نفس خاصي پاي تصميم خود براي کنار گذاشتن رحمتي بعد از بيانيه خداحافظي موقتش از تيم ملي ايستاد و در کمال ناباوري توانست تيم ملي را با 9 امتياز سه بازي آخر مسافر برزيل کند و بعد از آن هم ديگر رحمتي را به تيم ملي دعوت نکند.

تصميمي که نه تنها به ضرر ايران نشد بلکه زمينه ثبت رکوردي خارق العاده براي تيم ملي را فراهم کرد تا تصميم کي روش در خصوص اين دروازه بان به يکي از تصميمات مهم و تاريخي فوتبال ملي ايران تبديل شود. بعد از کنار رفتن رحمتي در پي شکست برابر ازبکستان تيم ملي در تمام چهارسال گذشته با هر دروازه باني مقابل رقباي آسيايي به ميدان رفت شکست ناپذير نشان داد تا به هيچ عنوان غيبت رحمتي به چشم نيايد. حتي در دو تورنمنت معتبر جام جهاني 2014 برزيل و جام ملت هاي 2015 استراليا هم جاي خالي رحمتي به چشم نيامد تا کي روش به مرد برنده در ماجراي اين بازيکن لقب بگيرد.


کارلوس از اين جهت برنده بزرگ در پرونده مهدي رحمتي قلمداد شد که به اذعان بسياري از اهالي فوتبال پافشاري او بر اين تصميم آن هم در روزهاي که همه بزرگان فوتبال دست به دست هم داده بودند تا به هر نحوي شده زمينه بازگرداندن رحمتي به تيم ملي را فراهم کنند باعث شد تا ارج و قربي که بايد براي پيراهن تيم ملي ايران قائل شد دوباره در ميان فوتبالي ها زنده شود و تنها بازيکني اين افتخار نصيبش شود که حاضر است براي سربلندي نام ايران از جان خود نيز بگذرد و تعصب داشته باشد. نه اين که هر وقت دلش خواست براي مصالح خود قهر و هر وقت دوست داشت آشتي کند!

نه تنها در ايران بلکه در کل دنيا رسيدن به پيراهن تيم ملي يکي از آرزوهاي بزرگ همه فوتباليست هاي سطح اول محسوب مي شود که اين واقعيت را يک بار ديگر کارلوس کي روش با تصميماتي همچون تصميم کنار گذاشتن مهدي رحمتي بعد از آخرين شکست مقابل حريفان آسيايي اتخاذ کرد تا عاقبت دروازه بان سرشناس فوتبال ايران که تصور نمي کرد تصميم احساسي اش در قبال خداحافظي موقت منجر به دوري او از پيراهن ايران و از دست دادن تورنمنت هاي بزرگ فوتبالي دنيا شود، براي ساير ستاره ها درس عبرتي شود تا ديگر با پيراهن مقدس ايران اين برخورد را نداشته باشند و همواره با تعصب اين پيراهن را براي خود حفظ کنند.

ايران با کي روش بدون دروازه باني مثل مهدي رحمتي از آن روز به بعد در 31 بازي رسمي مقابل حريفان آسيايي طعم شکست را نچشيد و حالا به تازگي نه تنها شکست ناپذير نشان داده بلکه با کلين شيت هاي متوالي در آستانه ثبت رکوردي خارق العاده در جهان فوتبال است که مي تواند نام ايران را بيشتر از قبل بر سر زبان ها بياندازد و صعود به جام جهاني را براي دومين دوره متوالي به ثبت برساند. تورنمنتي که قطعا رحمتي بار ديگر به خاطر تصميم احساسي چهار سال قبل بايد با حسرت از تلويزيون تماشا کند.




منبع: خبرورزشي




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محروميت داوري که به بازيکن پس گردني زد!

عصبانيت طرفداران منچستريونايتد: پوگبا را به رئال بفروشيد

عملکردن کريم بنزما به قولي که به دخترش داده بود

پرونده جنجالي همجنسگرايي در فوتبال ايران

محروميت اشکان دژاگه از بازي با پرسپوليس بخاطر کتک زدن تماشاگر؟!

واکنش همسر ايکاردي به عملکرد رونالدو در يوونتوس: کار خاصي نکرده!

سکوت محسن فروزان در اينستاگرامش شکست! عکس

اقدام غيرمنتظره مهاجم الاهلي عربستان قبل از بازي با پرسپوليس

چيزهايي که هواداران تراکتورسازي هنوز ياد نگرفته اند

ادعاي جنجالي دختر 18 ساله درباره فوتباليست سرشناس

منتظر نقل و انتقالات جنجالي باشيد؛ رحمتي در تراکتور, دژاگه در استقلال

رفتار زشت رونالدو با هم تيمي هايش بعداز حذف مقابل آژاکس

اين چند بازيکن خريد 400 ميليون رئال مادريد! عکس

واکنش مهدي طارمي به کتک خوردن شجاعي در تبريز! عکس

واکنش احساسي فرهاد مجيدي به درگذشت هوادار جوان استقلال

سبک زندگي لاکچري الکساندر دل پيرو در آمريکا با خانه اي رويايي! عکس

اگر جاي عادل فردوسي پور بوديم کدام کار را انجام ميداديم؟

خواستگاري فوتباليست سرشناس از خانم دکتر دندانپزشک! عکس

ستاره سپاهان بازي با پرسپوليس را از دست داد

جزئيات باورنکردني از شرط بندي دروازه بان سرشناس!!

جنجال تماشاگران تراکتورسازي؛ کتک خوردن مسعود شجاعي از تماشاگر!

عصبانيت علي دايي؛ وقتي جيک بازيکنان سايپا در نمي آمد!

جدايي راحت و بي دردسر رشيد مظاهري از ذوب آهن!

سکوت محسن فروزان شکست!

استقبال شديد مردم از جشن امضاي کتاب عادل فردوسي پور! عکس

توفان جديد در فوتبال ايران با افشاگري علي دايي!

رونالدو در فکر ترک يوونتوس؛ مشکل کريس با چه کسي است؟

گزارشگر جديد به جاي عادل فردوسي پور در شبکه 3 مشخص شد

شوخي ديويد بکام با همسرش ويکتوريا و انتشار عکس بدون آرايش وي! عکس

عادل فردوسي پور سوار بر تراکتور در مناطق سيل زده! عکس

رئال مادريد امباپه را نمي خواهد!

رونالدو مانع تمديد قرارداد ستاره رئال مادريد؛ بيا يوونتوس!

جمع آوري کمک توسط امير قلعه نويي براي سيل زدگان! عکس

تيپ مسي و پسرانش در حال رفتن به عيد ديدني! عکس

پست تلخ علي کريمي براي سيل زدگان! عکس

پيام زيبا و جالب باشگاه آ اس رم بخاطر سيل در ايران! عکس

کنايه احمدرضا عابدزاده به مسئولين بخاطر سيل هاي پي در پي! عکس

گزارشگر دربي؛ منتظر فردوسي پور نباشيد

پست عاشقانه حسين ماهيني براي همسرش به مناسبت سالگرد ازدواج! عکس

روش عجيب فروش بليط دربي همراه با سوءاستفاده!!

ريختن آب جوش برروي کمک داور زن!! عکس

نقش مهم منصوريان و ذوب آهن در تعيين قهرمان ليگ برتر

سوژه شدن شباهت راموس به بازيگر کانادايي! عکس

3 ستاره اي که تابستان بارسلونا را ترک مي کنند

حقوق پل پوگبا در رئال مادريد چقدر است؟

کفش هاي ورزشي جديد مسي با طرح سريال بازي تاج و تخت! عکس

ترفند پاري سن ژرمن براي نگه داشتن نيمار و امباپه

عابدزاده از شرايط رستوران داري در شب عيد گفت

نام دروازه بان بايرن مونيخ برروي کره اسب رفيقش!

ماجراي متني که همسر وحيد طالب لو براي بهداد سليمي نوشت