آخرین اخبار

امام زمان (عج) هيچ صفحه‌اي در اينستاگرام ندارند! اجتماعي

امام زمان (عج) هيچ صفحه‌اي در اينستاگرام ندارند!

  بزرگنمايي:

چه خبر - داستان‌هايي از ديدار با امام زمان (عج)

«اين صفحه مبارکه تحت نظر و مديريت کامل امام زمان (عج) فعاليت مي‌کند. ايشان جمعه‌ها ساعت 9 شخصا آنلاين مي‌شوند و پيام‌هاي شما را مي‌خوانند. نامه‌هاي شما در بخش «استوري» قرار مي‌گيرند و حضرت آن‌ها را مي‌بينند....»

اين سطور براي شما تعجب‌برانگيز است؟ اين ادعا، ادعاي عجيبي است؟ امام زمان (عج) واقعا حساب کاربري در اينستاگرام ايجاد کرده‌اند و يکي از نزديکان مورد اعتماد خود را به عنوان «ادمين» صفحه انتخاب کرده‌اند؟ شايد اين پرسش‌ها برايتان گنگ و نامفهوم باشد اما اين موضوع حقيقت دارد و اخيرا شخصي با ايجاد يک حساب کاربري در فضاي مجازي خود را «سيد يماني» و به عنوان تنها نماينده رسمي حجت‌بن‌الحسن(ع) معرفي کرده و اين در حاليست که حساب کاربري او هزاران دنبال‌کننده دارد.

«سيد يماني» کيست؟

به عقيده برخي شيعيان، سيد يماني نام شخصيتي در آخرالزمان است. گفته مي‌شود، او در نزديکي ظهور براي ياري امام زمان (عج) قيام مي‌کند و اطاعت از او بر هر مومني واجب است. حالا شخصي ادعا کرده که نامش «سيد يماني» است و نماينده آن حضرت است. او با فعاليت در فضاي مجازي فتاوي شخصي هم صادر مي‌کند؛ از جمله اينکه خوردن نارنگي و هرگونه فست‌فود حرام است يا اينکه فوتبال يک بازي شيطاني است و نبايد در جامعه اسلامي رواج داشته باشد!

او همچنين از دنبال‌کنندگان صفحه‌اش مي‌خواهد با توسل به اين صفحه مجازي حاجات خود را درخواست کنند تا حاجت‌روا شوند.

اين فرد همچنين داستان‌هايي از ديدار با امام زمان (عج) نقل مي‌کند و اينکه اغلب وعده‌هاي غذايي‌اش توسط فرشته وحي از بهشت نازل مي‌شوند.

همه اين‌ها در حاليست که روزانه بسياري از دنبال‌کنندگان اين صفحه نامه‌هايي خطاب به امام زمان (عج) مي‌نويسند به اميد اينکه اين شخص نامه‌ها را به دست آن حضرت برساند. حجم بسياري از اين نامه‌ها عاشقانه هستند و جوانان بسياري با نامه نوشتن و ارسال آن به اين صفحه اينستاگرامي از ايشان مي‌خواهند که آن‌ها راه به فرد مورد علاقه‌شان برساند.

حجت در دوران غيبت کبري

«غيبت کبري دومين غيبت امام عصر (عج) پس از غيبت صغري است که در اين مدت هيچ شخص معيني براي نيابت از ايشان گماشته نشده است. در اين غيبت امام از نظرها پنهانند، اما موجودات از فيض وجودش بهره‌مندند و دعاي ايشان شامل حال آن‌هاست. در زمان غيبت دوم ايشان، نايب خاص و نماينده‌اي مشخص وجود ندارد تا مردم از طريق او با امام خود در ارتباط باشند. در اين دوران صرفا دانشمندان پرهيزگار شيعه به عنوان نايب عام ايشان به هدايت و ارشاد مي‌پردازند.»

مدعيان شياد رابطه با امام زمان (عج)

در مقوله مهدويت بسياري از افراد با سطحي‌نگري گرفتار شياداني شده‌اند که مدعي رابطه با امام عصر (عج) بوده‌اند؛ سطحي‌نگري‌اي که موجبات انحراف و لغزش را فراهم مي‌آورد. امام علي (ع) در اين باره مي‌فرمايند: « اي مردم! در ديني که تفقّه در آن نباشد، خيري نيست.»

اما اين افراد شياد در طول تاريخ هميشه وجود داشته‌اند و از اعتقادات مذهبي مردم سوءاستفاده کرده‌اند. براي نمونه مي‌توان به مردي اشاره کرد که با ادعاي برقراري رابطه با امام زمان(عج)، متهم به کلاهبرداري ميليون‌ها تومان وجه نقد از مردم تهران شده بود. يا مثلا چند وقت پيش يک روحاني در استان هرمزگان براي ثبت نام 313 نفر به عنوان ياران امام زمان(عج) اقدام کرده بود که باعث نارضايتي نيروهاي مذهبي و ساير روحانيان شد. اين فرد اعلام کرده بود که ماهانه پنج هزار ريال از افراد ثبت‌نام کرده براي مخارج جمع‌آوري و ارسال نامه‌هاي مردم به امام زمان(عج) دريافت خواهد کرد. او مدعي شده بود اين مبلغ براي اياب و ذهاب ماهانه فردي هزينه کرده است تا نامه‌ها را به جمکران ببرد و در چاه منسوب به امام زمان(عج) بيندازد.

در طول اين سال‌ها حتي افراد هم بوده‌اند که به طور مشخص ادعاي امامت کرده‌اند. مثلا فردي که مدعي شده بود مدتي است احساس مي‌کند امام زمان (عج) است و به جمع‌کردن مريد براي خودش مي‌پرداخت.

چنين ادعاهاي دروغيني نه تنها هنوز که هنوزه رنگ نباخته‌اند، بلکه سر و شکلي متفاوت به خود گرفته‌اند؛ يعني همان ياران اينترنتي امام زمان (عج) که با درست کردن حساب‌هاي کاربري اعاي ارتباط با ايشان را دارند و هميشه هم افرادي سطحي‌نگر در جامعه وجود دارند که اين مدعيان دروغين را باور مي‌کنند.

مدعيان دروغين چه کساني هستند؟

حجت‌الاسلام والمسلمين «محمدصابر جعفري» که هم‌اکنون قائم‌مقامي بنياد مهدي موعود (عج) را برعهده دارد، در گفت‌وگويي با خبرنگار ايسنا اين پرسش را اين‌گونه پاسخ مي‌دهد: «يکي از آسيب‌هايي که در دوران غيبت با آن مواجه هستيم، اين است که افرادي به دروغ ادعاي وکالت از امام زمان (عج) را دارند. حتي در غيبت صغري هم با اينکه حضرت، نوابي را به نيابت از خود معرفي کرده بودند، باز هم افرادي ادعاي ارتباط و وکالت ايشان را داشتند. حالا آن زمان فضاي مجازي وجود نداشت و افراد در فضاي حقيقي اين‌چنين ادعا مي‌کردند.»

او ادامه مي‌دهد: «ما در طول تاريخ ادعاهاي اين‌چنيني کم نداشته‌ايم؛ حتي افرادي هم بوده‌اند که ادعاي خدا بودن کرده‌اند. ما روايت‌هاي زيادي داريم که در آن‌ها نقل شده است، در غيبت کبري هيچ‌کس نمي‌تواند ادعاي ارتباط با مهدي موعود را داشته باشد و بر همين اساس اين ادعا در عصر حاضر از هيچ‌کس پذيرفته نيست. البته بزرگواراني وجود دارند که از آن‌ها به عنوان جانشينان دوران غيبت ياد مي‌شود و يک نفر نيز عهده‌دار ولايت فقيه است.»

حجت‌الاسلام جعفري معتقد است: «ممکن است شخصي در حالت بيداري و يا خواب ملاقاتي با حضرت داشته باشد اما اين اصلا دليل نمي‌شود که فردي بر اساس يک خواب، واسطه بين مردم و آن حضرت شود که مثلا نامه‌اي ببرد و بياورد و چنين کارهايي انجام دهد. افرادي هم هميشه بوده‌اند که از اين طريق مردم را سرکيسه کرده‌اند. حالا هم فضاي مجازي ابزار ديگري براي ادامه کارشان شده است.»

او همچنين توضيح مي‌دهد: «يکي از اهداف اين مدعيان دروغين تضعيف دين مردم و يا رفع عطش معنويت آن‌هاست. امام زمان (عج) فرموده‌اند که مردم در دوره غيبت به فقهاي دين مراجعه کنند. آيا اين سخن نمي‌تواند يک معيار باشد؟ متاسفانه برخي ارباب فرهنگي ما خواب هستند و درگير مسائل حاشيه‌اي شده‌اند. اين موضوع با اعتقاد مردم ارتباط دارد و رها کردنش به معناي آزادي انديشه نيست. مگر زماني که يک بيماري وارد کشور مي‌شود، وزارت بهداشت به سرعت وارد عمل نمي‌شود تا توصيه‌هاي ايمني و آموزش‌هاي لازم را به مردم بدهد؟ چنين موضوعي هم بايد مستقيما پيگيري و به مردم اطلاع‌رساني شود.»

قائم‌مقام بنياد مهدي موعود (عج) همچنين تاکيد مي‌کند: شايد برخي با خود فکر کنند که صرفا يک آدم احمق آمده و چنين ادعايي کرده است؛ اما به زعم بنده همه اين‌ها حساب‌شده است که مردم را بي‌اعتماد کنند.

***

با همه اين تفاصيل، چنين صفحاتي هنوز در فضاي مجازي فعالند و دنبال‌کنندگان خود را دارند که يا از سر کنجکاوي يا سطحي‌نگري در نگاه به دين که کمک‌حال شيادان و سوءاستفاده کنندگان از احساسات مذهبي مردم است، جزو فالورهاي فراوان اين صفحاتند.



منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد