آخرین اخبار

اگر دنبال يک زندگي شاد هستيد اين موارد را کنار بگذاريد شادکامي و موفقيت

اگر دنبال يک زندگي شاد هستيد اين موارد را کنار بگذاريد

  بزرگنمايي:

چه خبر - ترفندهايي براي داشتن يک زندگي شاد

فراگيري مديريت انتظارات يکي از بزرگترين آموزه هاي بزرگسالي است. هنگامي که انتظارات غير واقعي از خود و ديگران را کنار مي گذاريد، به طور همزمان محدوديت هاي وابسته به اين انتظارات و نااميدي را کنار مي گذاريد. اين که از نظر ظاهري ما چقدر با يکديگر متفاوت هستيم، فرقي نمي کند، چرا که همه ما در پي هدف نهايي زندگي يعني کسب شادي هستيم.

سرعت‌گيرهاي شادي!

به گزارش"ليو استرانگ"، صرف نظر از مسيري که براي دستيابي به اين هدف انتخاب مي کنيم، بيشتر ما بايد با يک مانع عظيم مواجه شويم: خودمان. در ادامه با برخي موارد که بايد براي کسب يک زندگي به واقع شاد از شر آنها خلاص شويد، بيشتر آشنا مي شويم.

گرفتار شدن در گذشته

انسان نبايد زياد روي گذشته خود متمرکز شود زيرا جاده اي طولاني و پر فراز و نشيب پيش روي ما قرار دارد. احساس پشيماني و نااميدي درباره آن چه در گذشته رخ داده است، به طور اجتناب ناپذير روي شخصيتي که امروز هستيد، تاثير مي گذارد. اما زماني که تمام تمرکز خود را تنها به اين قبيل احساسات معطوف مي کنيد، در حقيقت، توانايي خود براي کسب شادي را محدود مي کنيد. از نگاه دائمي به گذشته دست برداريد، روي مسير پيش رو متمرکز شويد و اين که از حالا به بعد چگونه شاد زندگي کنيد را برگزينيد.

انتظارات غير واقعي

فراگيري مديريت انتظارات يکي از بزرگترين آموزه هاي بزرگسالي است. هنگامي که انتظارات غير واقعي از خود و ديگران را کنار مي گذاريد، به طور همزمان محدوديت هاي وابسته به اين انتظارات و نااميدي را کنار مي گذاريد. شادي کامل زماني به دست مي آيد که انتظارات نامعقول را کنار گذاشته و در عوض با ذهني باز شرايط و نتايج را مد نظر قرار دهيد.

نظرات ديگران

آيا به طور مدام نگران اين هستيد که ديگران درباره شما چه فکري مي کنند؟ از شر اين افکار خلاص شويد تا مزه شادي واقعي را بچشيد. تمرکز مداوم روي آن چه در اطراف شما مي گذرد و صرف انرژي در اين زمينه را کنار بگذاريد. اگر به تصميماتي که گرفته ايد، افتخار مي کنيد، همواره نيازي نيست ديگران نيز آن را تاييد کنند. با خود اين پرسش را مطرح کنيد اگر انرژي که صرف نگراني درباره نظرات ديگران کرده ايد را براي حرکت با اطمينان در مسير خود صرف کنيد به چه چيزي دست خواهيد يافت. تمرکز بيش از اندازه درباره اين که ديگران درباره شما چه فکري مي کنند يکي از سارقان اصلي شادي و خوشي در زندگي است.

منفي بودن

هر آن چه را که بر مي گزينيد و روي آن تمرکز مي کنيد، دقيقا همان چيزي است که در زندگي خود جذب مي کنيم. اگر همواره نيمه خالي ليوان را مشاهده کنيد، دنياي ما نيز حالتي تهي و منفي به خود خواهد گرفت. ذهن خود را به گونه اي شکل دهيد که جنبه هاي مثبت را مشاهده کنيد. هنگامي که متوجه مي شويد در گفتار خود به استفاده از اصطلاحات منفي روي آورده ايد، آگاهانه ارائه پيام خود به روشي ديگر را مد نظر قرار دهيد. همواره به خود يادآوري کنيد که ليوان شما نه تنها همواره نيمه پر است، بلکه قابليت پر شدن مجدد را نيز دارد.

استرس

مقدار کمي استرس مي تواند چيز مثبتي باشد. استرس در شما ايجاد انگيزه مي کند. استرس موقعيتي شما را به سمت جلو هل مي دهد و محرکي براي ارائه بهترين عملکرد است. با اين وجود، مشکلات زماني پديدار مي شوند که استرس به چنان سطوح بالايي مي رسد که نشانه هاي جسمي و رواني را موجب مي شود. هنگامي که سطوح کورتيزول (يکي از هورمون هاي استرس) بيش از اندازه افزايش مي يابد، بدن ما التهاب، افزايش وزن و بيماري قلبي را تجربه مي کند. هنگامي که استرس براي مدت زماني طولاني در سطوح بالا باقي بماند، شادي در مسير سقوط قرار گرفته و افسردگي نمايان مي شود. موقعيت هاي استرس‌زاي زندگي خود را شناسايي کرده و با دقت و آگاهانه به آنها نزديک شويد، روي آنها کار کنيد و اجازه دهيد که از بين بروند.

بهانه ها

مسئوليت انتخاب هاي خود در زندگي را بر عهده گرفتن يکي از اسرار تجربه شادي واقعي است. بهانه ها روشي براي مشروعيت بخشيدن به اقداماتي هستند که شما در برابر آن چه مي دانستيد بايد انجام دهيد، اما نداده ايد، استفاده مي شود. هنگامي که بهانه ها را کنار گذاشته و مسئوليت اقدامات خود را قبول مي کنيد، يادآور اين است که کل وجود شما زير کنترل خودتان قرار دارد. شما توانايي ايجاد تغيير و تحت تاثير قرار دادن شادي در زندگي خود را داريد.

بار عاطفي

همه ما تجربه هاي بدي در زندگي خود داشته ايم. بسياري از ما آسيب قابل توجهي را تحمل کرده ايم. بدون در نظر گرفتن نوع باري که حمل مي کنيد، اين مساله مهم است که توقف کرده، نگاهي به داخل انداخته و مقداري زمان صرف کاوش در محتويات چمدان عاطفي خود کنيد. هنگامي که اين فرآيند کامل شد، براي کسب کامل شادي شما بايد درباره رها کردن اين موضوعات براي هميشه تصميم گيري کنيد. اگر به تنهايي قادر به انجام اين کار نيستيد از يک درمانگر کمک بگيريد. انتخابي رويکردي درباره همه چيز، از کار تا روابط، با ذهني باز اهميت دارد. حمل تجربيات منفي گذشته و وارد کردن آنها به سناريوهاي جديد نه تنها شرايطي محدود کننده ايجاد مي کند، بلکه شادي را نيز سرکوب مي کند.



منبع : asriran.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد