آخرین اخبار

از بين بردن نفخ شکم بدون دارو و با 25 خوراکي تغذيه

از بين بردن نفخ شکم بدون دارو و با 25 خوراکي

  بزرگنمايي:

چه خبر - درمان نفخ بدون دارو و با مواد طبيعي

در واقع احساس نفخ در شکم نيازي به شرمندگي ندارد. با توجه به گزارش انجمن گوارش آمريکا the American Gastroenterological Association از هر 7 نفر تقريبا 1 نفر به سندرم روده تحريک پذير ( IBS ) مبتلاست – اختلال روده که منجر به درد شکم، نفخ و گاز مي شود – ولي گاز تنها مقصر تنگ شدن کمر شلوراتان نسبت به يکي دو روز قبل نيست. احتباس آب و يبوست نيز مي توانند باعث بزرگ تر شدن شکمتان شوند. با اين حال مهم ترين عامل کوچک تر شدن شکمتان از بين بردن نفخ آن است.

خبر خوب اين است که اين نوع نفخ ها معمولا به چيزهايي که مي خوريد مرتبط است و به اين معني است که با چند تغيير ساده مي توانيد ناراحتي تان را کم کرده و ازين طريق به کاهش وزنتان کمک کنيد. در ادامه 25 خوراکي که بهترين کاهش دهنده هاي نفخ هستند را به شما معرفي مي کنيم.

1. از بين بردن نفخ شکم با کيوي

1. از بين بردن نفخ شکم با کيوي1. از بين بردن نفخ شکم با کيوي

اگر مشکل تنبلي روده داريد به گفته محققان ميوه کيوي به خاطر محتواي فيبر بالايي که دارد ممکن است اين مشکل را حل کند. مطالعه اي که محققان در آسيا و اقيانوسيه انجام دادند نشان داد افراد مبتلا به سندرم روده تحريک پذير که در مدت چهار هفته روزانه 2 عدد کيوي خورده بودند يبوست کمتري داشته و علايم کلي IBS در آن ها کاهش پيدا کرده بود.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : کاهش کلسترول خون با کيوي

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : بهمراه غذاهاي گوشتي کيوي ميل کنيد

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : اثرات کيوي بر سلامتي و پيشگيري از سرطان

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : آنچه در مورد پوست کيوي نمي دانيد

2. از بين بردن نفخ شکم با چاي نعنا

2. از بين بردن نفخ شکم با چاي نعنا

در طول قرن ها نعنا را براي کمک به هضم غذا و رفع مشکلات معده مصرف مي کرده اند و در حال حاضر تحقيقات زيادي در اين زمينه روي نعنا در حال انجام است. مطالعه اي که اخيرا روي افراد مبتلا به سندرم روده تحريک پذير انجام شد با مصرف مکمل روغن نعنا به مدت چهار هفته علايم بيماري را در آن ها به نصف کاهش داد – محققان نتيجه گرفتند که نعنا خاصيت ضد درد در روده بزرگ ايفا مي کند که باعث آرام شدن التهاب دستگاه گوارش مي گردد و بهتر است بدانيد که عطر نعنا به عنوان بک مهار کننده ملايم اشتها عمل مي کند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : خواص نعنا

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : براي کاهش وزن و چربي سوزي به اين 22 چاي نياز داريد!

3. از بين بردن نفخ شکم با زردچوبه

3. از بين بردن نفخ شکم با زردچوبه3. از بين بردن نفخ شکم با زردچوبه

اين ادويه نارنجي يکي از معروفترين ادويه هاي شناخته شده در هند است ولي بهتر است بدانيد که باعث آرام شدن ناراحتي معده مي شود. محققان دريافتند که خواص ضدالتهابي اين ادويه نارنجي روشن به خاطر وجود کورکومين curcumin (جزء فعال ادويه زردچوبه است و داراي خواص ضد التهابي مي‌باشد و يک آنتي اکسيدان قوي است.) در آن است. يک مطالعه نشان داد که مصرف مکمل کورکومين 500 ميلي گرمي، 4 بار در روز ، دو برابر نسبت به دارونما در رفع سوء هاضمه موثر است.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : معجزه اي به نام زردچوبه

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : خواص زردچوبه با دو عمل نادرست از بين مي رود؟!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : زردچوبه و کمک به درمان سه بيماري!

4. از بين بردن نفخ شکم با موز

4. از بين بردن نفخ شکم با موز4. از بين بردن نفخ شکم با موز

نفخ داريد؟ موز بخوريد. محققان مي گويند که اين ميوه منبع خوبي از فيبر پري بيوتيک prebiotic است که به تغذيه باکتريهاي خوب روده و بهبود عملکرد گوارش کمک مي کند. مطالعه اي که در مجله Anaerobe منتشر شد عنوان کرده بود زناني که در مدت 60 روز به عنوان ميان وعده روزانه 2 عدد موز مي خورده اند سطح باکتري هاي خوبشان افزايش پيدا کرده و نفخ شان 50 درصد کاهش داشته است. علاوه بر اين موز مقدار زيادي پتاسيم دارد که وجود سديم در رژيم غذايي را جبران مي کند. يکي از علل معمول احتباس آب در اندام ها وجود سديم اضافه در رژيم غذايي است.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : بعد از خوردن موز اين 21 اتفاق خوب در بدن تان رخ مي دهد!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : 10 خاصيت فوق العاده موز، از لاغري تا ضد سرطان بودن

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : اين علائم مي گويند شما به موز حساسيت داريد!!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : درمان بي خوابي با چاي موز و دارچين, موثرتر از قرص خواب+طرز تهيه

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : موز سبز بهتر است يا رسيده ؟!

5. از بين بردن نفخ شکم با گشنيز

5. از بين بردن نفخ شکم با گشنيز5. از بين بردن نفخ شکم با گشنيز

به جاي رنگ هاي خوراکي از گشنيز به عنوان چاشني براي طعم در کردن غذايتان استفاده کنيد. تحقيقات نشان داده اند که روغن گرفته شده از اين گياه ( به طور خاص حاوي لينالول linalool و استات گرانيل geranyl acetate که گشنيز بوي معطرش را مديون اين 2 ترکيب است) دقيقا مانند داروهاي شل کننده دستگاه گوارش عمل کرده و بيش فعالي روده را کاهش مي دهد. مطالعه اي که در مجله بيماري هاي گوارشي منتشر شده نشان داد بيماران مبتلا به IBS با مصرف مکمل گشنيز، علايم بيماري شان تا حدودي بهبود پيدا کرده بود.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : با خواص شگفت‌انگيز گشنيز آشنا شويد

6. از بين بردن نفخ شکم با کفير kefir

6. از بين بردن نفخ شکم با کفير kefir6. از بين بردن نفخ شکم با کفير kefir

کفير يک کلمه ترکي است که ريشه آن از کلمه " کيف keif " گرفته شده است که به معني " احساس خوب " است و نشان مي دهد که اين محصول لبني خاورميانه احساس خوبي به شما مي دهد.کفير شبيه به دوغ ولي با مزه اي تند و تيز و مانند ماست حاوي لاکتاز است، آنزيمي که موجب شکته شدن لاکتوز، قند قالب در شير مي شود که براي افراد زيادي مشکلاتي در شکم بوجود مي آورد. مطالعه اي که توسط دانشگاه ايالتي اوهايو انجام شد نشان داد که نوشيدن کفير باعث کاهش علايم هضم لاکتوز از جمله: نفخ، درد معده و گاز تا 70 درصد مي شود.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : مواد لبني کفير و مهمترين فوايد کفير

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : با غذايمان چه چاشني بخوريم، دوغ ؟ نوشابه ؟ کفير

7. از بين بردن نفخ شکم با زنجبيل

7. از بين بردن نفخ شکم با زنجبيل7. از بين بردن نفخ شکم با زنجبيل

زنجبيل هزاران سال است که براي از بين بردن حالت تهوع و کمک به هضم غذا مورد استفاده قرار مي گيرد. حتي مي توانيد در متون پزشکي چيني در چهار قرن قبل از ميلاد اشاره هايي از زنجبيل پيدا کنيد! محققان در سال 2014 دريافتند که زنجبيل به عنوان يک شل کننده عضلات، اجازه مي دهد تا بدن به راحتي گاز احتباس شده در خود را خارج کند. شما مي توانيد زنجبيل را در شکل هاي مختلف استفاده کنيد هر چند زنجبيل تازه از نظر محتواي جينجرول gingerol غني تر است – ترکيبي که عامل خواص درماني زنجبيل است.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : روش هاي متنوع افزودن زنجبيل به برنامه غذايي + توصيه هاي مهم

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : زنجبيل در طب سنتي

8. از بين بردن نفخ شکم با طالبي Melon

8. از بين بردن نفخ شکم با طالبي 8. از بين بردن نفخ شکم با طالبي

اگر به عنوان ميان وعده يک برش ملون قندک (طالبي) انتخاب کرده ايد که مثل عسل شيرين است بهتر است بدانيد که محققان دريافته اند که ماده اي به نام کوکيوميس ملو Cucumis melo در تيل يا خربزه قندک وجود دارد که داراي خواص مدر (ادرار آور) قابل توجهي است و مي تواند در درمان اِدِم (ورم ) مورد استفاده قرار بگيرد. در حالي که اين ميوه کمک مي کند آب اضافي از سيستم بدن شما دفع شود، سطح پتاسيم را بالا برده و جايگزين طبيعي الکتروليت بدن (اختلالات آب و الکتروليت)است.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : خواص طالبي

9. از بين بردن نفخ شکم با کيمچي

9. از بين بردن نفخ شکم با کيمچي9. از بين بردن نفخ شکم با کيمچي

کلم رنده شده، ترشي و تمچه tempeh (نوعي خوراک اندونزيايي است که از سوياي تخمير شده تهيه مي شود) – اين خوراکي خوشمزه کره اي نمونه اي ديگر از خوراکي هاي تخمير شده (يا غذاهاي زنده مانند ترشيجات) سرشار از پروبيوتيک براي تقويت دستگاه گوارش است زيرا تقويت باکتريهاي روده نفخ را کاهش مي دهد.

10. پرک جو دوسر

10. پرک جو دوسر

معمولا ما در مورد خواص جو دوسر در سير نگه داشتن و کاهش کلسترول صحبت مي کنيم که به خاطر فيبر بالا در آن است. آنچه کمتر در موردش صحبت شده خاصيت مدر (ادرار آور) بودن جو دوسر بر روي بدن و اثر آن در کاهش نفخ ناراحت کننده آن است. بلغور جو دو سر، ويتامين B فوق العاده داشته و حاوي پتاسيم بالاست که باعث مي شود يک ادرار آور طبيعي باشد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : خواص نان دو سر جو

11. از بين بردن نفخ شکم با آب

11. از بين بردن نفخ شکم با آب

وزن اضافه بدنتان دور شکمتان جمع شده؟ آب بيشتري بنوشيد! شايد عجيب به نظر برسد ولي نوشيدن آب در واقع کمک مي کند که بدن خود را از مايعات اضافه خلاص کند. اگر محيط بدنتان به اندازه کافي مرطوب نباشد، آب را در خود نگه مي دارد. نوشيدن آب شايد خوشايند نباشد ولي اضافه کردن کمي ليموترش به آن، هم نوشيدنش را لذت بخش تر خواهد کرد و هم خاصيت مدر (ادرار آور) آن را افزايش خواهد داد. گاهي هم ميتوانيد آب گرم و زنجبيل بنوشيد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : نوشيدن آب در صبح ناشتا اين 7 فايده را براي شما دارد

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : 14 خاصيت شگفت انگيز آب براي بدن

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : وقتي بايد از نوشيدن آب پرهيز کنيد!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : آيا مي دانيد چرا وقتي استرس داريد بايد آب بنوشيد؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : چرا بايد صبح ها آب گرم با ليمو ترش بخوريم؟

12. از بين بردن نفخ شکم با سرکه سيب

. از بين بردن نفخ شکم با سرکه سيب

بهتر است بدانيد که براي خلاص شدن بدنتان از مايعات غير ضروري جمع شده در آن، موثر است. فقط کافيست آن را به آب اضافه کرده و بنوشيد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : نوشيدن سرکه سيب پيش از غذا واقعا ولع خوردن را کاهش مي دهد؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : همه چيز در مورد رژيم سرکه سيب

13. از بين بردن نفخ شکم با مارچوبه

13. از بين بردن نفخ شکم با مارچوبه

مارچوبه بوي عجيبي به ادرار شما مي دهد ولي مساله مهم تر اين است که باعث ادرار بيشتر مي شود. مارچوبه يک سبزي بسيار مغذي است که اتفاقا خاصيت مدر (ادرار آور) بودن هم دارد. ( بوي خاصي که مارچوبه به ادرار مي دهد به علت اسيد موجود در آن و واکنشي است که ايجاد مي کند.)

14. از بين بردن نفخ شکم با سير

14. از بين بردن نفخ شکم با سير14. از بين بردن نفخ شکم با سير

تنها خون آشام ها نيستند که از سير فراري اند. اين ماده خوراکي در هر شکلي که باشد با وجود بوي ناخوشايندي که دارد، ادرار آور است چه به صورت کامل، چه پودر و چه قرص آن. ولي براي استفاده از مزاياي سير نيازي نيست که حبه حبه آن را پشت سر هم بخوريد. همان مقداري که به طور منظم در پخت و پز استفاده مي کنيد به اندازه کافي در کاهش ورم شکمتان موثر خواهد بود.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : سير تازه بخوريم يا موسير؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : سير را خام بخوريم يا پخته؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : قورت دادن سير درسته فايده دارد يا نه؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : خواص غذايي و دارويي سير

15. از بين بردن نفخ شکم با خيار

15. از بين بردن نفخ شکم با خيار15. از بين بردن نفخ شکم با خيار

خيار عمدتا از آب تشکيل شده. به همين دليل هميشه بخشي از دستورهاي سم زدايي است. خيار سيستم ادراري را تقويت مي کند و به بيماران ديابتي کمک مي نمايد، باعث کاهش وزن شده و حتي براي سرطان هم کاربرد دارد. چرا ؟ خب خيار حاوي آنتي اکسيدان ها و مواد معدني مورد نياز روزانه بدن است که به حفظ عملکرد بهتر آن کمک مي کند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : خواص فوق العاده خيار براي سلامتي شما

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : ته تلخ خيار را حتما بخوريد!!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : هرگز خيار را با پوست نخوريد, زيرا...

16. از بين بردن نفخ شکم با دانه آفتابگردان

16. از بين بردن نفخ شکم با دانه آفتابگردان16. از بين بردن نفخ شکم با دانه آفتابگردان

آيا چيزي براي جويدن مي خواهيد؟ آدامس خود را با دانه هاي آفتابگردان غني از مواد مغذي جايگزين کنيد. هنگامي که آدامس مي جويد همراه با آن هوا را مي بلعيد، اين هوا در دستگاه گوارش به دام افتاده و باعث فشار نفخ و بزرگ شدن شکم مي شود.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : خواص تخمه افتاب گردان

17. از بين بردن نفخ شکم با گوجه فرنگي

17. از بين بردن نفخ شکم با گوجه فرنگي17. از بين بردن نفخ شکم با گوجه فرنگي

براي ديدن تاثير از بين بردن نفخ گوجه فرنگي بهتر است آن را به صورت خام بخوريد يا آن را پوره کرده و آبش را مصرف نماييد. براي افزايش اثر مدر (ادرار آور) و بهبود عطر و طعم آن مي توانيد آب هويج يا هندوانه به آن اضافه کنيد. گوجه فرنگي حاوي مقادير زيادي آنتي اکسيدان ليکوپن (عامل رنگ قرمز گوجه فرنگي)است و يکي از سالم ترين خوراکي هايي است که مي توانيد مصرف کنيد. در مطالعات مختلف مشخص شده است که گوجه فرنگي براي مقابله با سرطان و پيشگيري از بيماري هاي قلبي موثر است.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : گوجه فرنگي معمولي يا گوجه گيلاسي؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : رب گوجه فرنگي يا گوجه فرنگي کنسروي، کدام بهتر است؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : معجزه رب گوجه فرنگي در سلامت آقايان

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : تاثير گوجه فرنگي بر علائم يائسگي

18. از بين بردن نفخ شکم با آب انار

18. از بين بردن نفخ شکم با آب انار18. از بين بردن نفخ شکم با آب انار

اگر به دنبال دليل کافي براي نوشيدن آب انار هستيد بهتر است بدانيدکه آب انار براي درمان عفونت ادراري مفيد است و علت آن هم اثر مدر (ادرار آور) بودن آن است. از ويژگي هاي خوب آب کرن بري بالا بودن سطح پتاسيم آن است که باعث جلوگيري از حبس آب در بدن (که به دليل بالا رفتن سديم اتفاق مي افتد) مي شود.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : خواص انار

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : خواص انار| انار را با پيه آن بخوريد!


19. از بين بردن نفخ شکم با کلم برگ

19. از بين بردن نفخ شکم با کلم19. از بين بردن نفخ شکم با کلم

کلم سرشار از ويتامين C است. کلم يک ديورتيک ( ادرار آور ) شگفت انگيز است. يک راه عالي براي از بين بردن مشکل نفخ، درست کردن سوپ کلم است. اين کار مستلزم خرد کردن و ريز کردن کلم براي مصرف راحت تر آن است سپس کلم را بپزيد تا کاملا نرم شود. ترفندي که بايد به کار ببريد اين است که نمک زيادي استفاده نکنيد. سديم اضافه اثر ديورتيک را کاهش مي دهد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : خواص کلم برگ

20. از بين بردن نفخ شکم با هويج

20. از بين بردن نفخ شکم با هويج

آب هويج بگيريد، کبابي شان کنيد، به سالاد يا انواع ميان وعده هاي کودکتان اضافه اش کنيد – مهم نيست چطور برش شان مي زنيد، هويج يک ديورتيک (ادرار آور) طبيعي و ايده اي خوب براي رسيدن به هدفتان در باريک شدن شکم و کمرتان است.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : خواص هويج

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : چرا آب هويج را با بستني مي خوريم؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : باور غلط در مورد آب هويج

21. از بين بردن نفخ شکم با کنگر فرنگي

21. از بين بردن نفخ شکم با کنگر فرنگي21. از بين بردن نفخ شکم با کنگر فرنگي

کنگر فرنگي ( آرتيشو Artichokes ) مي تواند اثر ديورتيک (ادرار آور) قدرتمندي داشته باشد و در برخي موارد با اثرات دارويي رقابت کند، اما نه هميشه. کنگر فرنگي براي دستگاه گوارش هم خوب است و به طور مضاعف با نفخ مقابله مي کند. همچنين غني از ويتامين و مواد معدني است بنابراين هنگامي که به خلاص شدن از مايعات اضافي بدنتان به شما کمک مي کند در حال تقويت بدن و بهينه سازي عملکردهاي آن است.

22. از بين بردن نفخ شکم با پاپايا يا انبه هندي

22. از بين بردن نفخ شکم با پاپايا يا انبه هندي

پاپايا يا پاپايه (نام علمي: Carica papaya)؛ ميوه‌اي است با درخت بومي مناطق حاره‌اي قاره آمريکا که اکنون در بسياري مناطق حاره‌اي از جمله هند، آفريقاي جنوبي، سري لانکا و فيليپين کشت مي‌شود.

آنزيم پاپاين papain، به شکستن پروتئين ها در دستگاه گوارش کمک مي کند که باعث آسان تر شدن هضم شده و در نتيجه کمتر مستعد ابتلا به نفخ مي شويد. اين ميوه گرمسيري داراي خواص ضد التهابي هم بوده و فيبر بالايي دارد که براي پيشگيري از ايجاد نفخ زائد در بدنتان تاثير فوق العاده اي دارد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : خواص پاپايا(انبه هندي)

23. از بين بردن نفخ شکم با رازيانه

23. از بين بردن نفخ شکم با رازيانه 23. از بين بردن نفخ شکم با رازيانه

دانه رازيانه حاوي ترکيبي است که اسپاسم هاي دستگاه گوارش را آرم مي کند و سبب مي شود گاز به راحتي از آن عبور کرده و جلوي نفخ را مي گيرد. دانه هاي رازيانه را مستقيم بجويد يا در پايان وعده غذاييتان چاي رازيانه ميل نماييد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : خواص رازيانه

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : پاکسازي رحم و درمان مشکلات قاعدگي با گياه رازيانه

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : فوايد رازيانه: فعال کردن مغز،افزايش اشتها

24. از بين بردن نفخ شکم با آناناس

24. از بين بردن نفخ شکم با آناناس24. از بين بردن نفخ شکم با آناناس

آناناس حاوي پتاسيم است – بخش مهمي از هر رژيم غذايي ضد نفخ – البته داراي بروملين bromelain هم هست. بروملين آنزيمي است که در هضم پروتئين ها کمک مي کند. بيشتر بروملين آناناس در ساقه آن است که به خوشمزگي گوشت آن نيست ولي مي توانيد با ميوه اش ميکس نموده يا آبش را بگيريد و ساقه ضد نفخ و ميوه شيرينش را با هم ميل نماييد.

25. از بين بردن نفخ شکم با برنج

25. از بين بردن نفخ شکم با برنج

بر اساس گزارش کالج آمريکايي گوارش، برنج و آرد برنج جايگزين خوبي براي نشاسته هايي از قبيل گندم، جو، ذرت و سيب زميني هستند. چرا؟ از آنجا که برنج در روده کوچک هضم مي شود داراي پتانسيل کمتري براي ايجاد گازهاي ناخوشايند و ناراحت کننده در روده است.




منبع: سيمرغ




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

خواص شير کاکائو و برخي عوارض شير کاکائو

خواص دارويي زرشک + ميزان مصرف زرشک چقدر است؟

مقدار شير و لبنيات مورد نياز بدن کودکان چقدر است؟

معرفي 22 ميان وعده جديد و کم کالري

کاهش سريع فشار خون با نوشيدني معجزه آساي زنجبيل و سير

پيشگيري از پوکي استخوان با مصرف پروتئين کافي

درمان پوکي استخوان و خستگي زودرس با معجون شير و پودر سنجد

اين 2 عادت غذايي عمرتان را کوتاه مي کند

خواص آب گيلاس از عضله سازي تا بهبود خواب

مزاياي سلامت روغن فلفل سياه از درمان عفونت تا کاهش کلسترول

خواص تخمه کدو تنبل، از افزايش ميل جنسي تا درمان يبوست

مواد غذايي مناسب براي مصرف در فصل بهار

ميزان کالري بيسکويتها چقدر است؟ از بيسکويت مادر تا ساقه طلايي

دم کرده آويشن شيرازي و پونه چه خواصي دارد؟

اگر روزي 2 عدد خرما بخوريد چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

غذاهايي که فکرش را نمي کنيد شما را بي خواب کنند

گردو بر هر درد بي‌درمان دواست!!

بخور نخور هاي وعده شام

خواص نبات در طب سنتي و درمان بيماري ها

بهترين ساعت روز براي جذب ويتامين هاي مختلف چه ساعتي است؟

درمان کمر درد و سياتيک در طب سنتي با شربت گل گندم

زنجبيل تقويت کننده نيروي جنسي يا دشمن آن؟

پاکسازي کبد و دفع سنگ کيسه صفرا با سرکه انگبين

هشدار ناخن ها در مورد کمبود هاي رژيم غذاييتان

کاهش وزن با ليمو و زنجبيل

ارتباط نمک يددار با افزايش فشار خون

سم زدايي بدن در هواي آلوده با اين خوراکي ها

اين خوراکي ها بيشتر از تخم مرغ پروتئين دارند

چرا هر چه مي خورم چاق نمي شوم

آلرژي بهاره با اين 7 خوراکي بدتر مي شود

فوايد سير براي کودکان

بهترين سبزي ها براي کاهش وزن

مکمل ها را بهتر است چه زماني مصرف کنيم

کنترل فشار خون با لبو

کاهش التهاب و پيشگيري از ديابت و آرتروز با اين خوراکي ها

خام گياهخواري را به اين 7 دليل ترک کنيد

چطور هوس شديد شيريني خوردن را ترک کنيم؟

تاثير شگفت انگيز آجيل در رژيم غذايي کودکان

کدام سبزيجات از ابتلا به کبد چرب پيشگيري مي کنند

بهترين صبحانه رژيمي براي کاهش وزن

درمان سردرد شديد با پوست موز

مصرف کره بادام زميني مفيد است يا مضر

روش صحيح مصرف دانه چيا براي کاهش وزن و کاهش فشار خون

عوارض رژيم هاي سم زدايي براي سلامت

خواص پوست ليموترش از ميوه اش بيشتر است

نکاتي که هنگام مصرف ميوه ها بايد رعايت کنيد

اصول رژيم غذايي براي کنترل وزن در نوروز

تاثير مصرف گوشت بر ابتلا به کبد چرب

صاف کردن شکم با خوراکي هاي ضد نفخ

پاکسازي ريه ها بعد از خانه تکاني با اين خوراکي ها