آخرین اخبار

معرفي 10 خودرو ايمن جهان که در ايران نيز موجود هستند ماشين

معرفي 10 خودرو ايمن جهان که در ايران نيز موجود هستند

  بزرگنمايي:

چه خبر - امن ترين خودروهاي سال 2017

خوش‌بختانه چند خودروي برتر سال 2017 از نظر امنيت سرنشينان در ايران يافت مي‌شوند. شايد شما دوست داشته باشيد بدانيد کدام خودروها بالاترين ضريب امنيتي را دارند. در زير ده خودروي برتر از نظر امنيت سرنشينان را معرفي و نگاهي کوتاه به مشخصات آن‌ها خواهيم داشت.

تويوتا پريوس

کمتر کسي را مي‌توان يافت که به صنعت خودرو علاقه داشته باشد و پرفروش‌ترين خودروي هيبريدي جهان را نشناسد. اولين سري تويوتا پريوس (Toyota Prius) که نخستين وسيله نقليه‌ هيبريد با توليد انبوه در تاريخ خودروسازي جهان است، در سال 1376/ 1997 رونمايي شد. اين خودرو که تا سال 1382/ 2003 توليد شد، در سه سال اول مختص بازار ژاپن بود و بعد از آن به انگلستان و آمريکا راه يافت. پريوس اوليه در ظاهر و اندازه بدنه، بين کرولا و کمري قرار مي‌گرفت و با پيشرانه‌اي به قدرت 72 اسب بخار، مصرف سوختي در حدود پنج ليتر در 100 کيلومتر داشت. در مجموع، 123 هزار دستگاه پريوس نسل اول در کارخانه تويوتاي ژاپن توليد شد که علاوه بر موفقيت تجاري، جوايز متنوعي در بحث طراحي و فناوري‌هاي مدرن از بنيادهاي مهم جهاني دريافت کرد.

پريوس واردشده به بازار ايران، مدل اصلي اين خودروي هيبريدي است که از ترکيب قواي محرکه‌ پيشرانه بنزيني و موتور الکتريکي در چرخ‌هاي جلو بهره مي‌برد. شايد براي توصيف طراحي اين خودرو به کاربردن عبارت زيبا چندان مناسب نباشد؛ اما اگر بدانيد براي طراحي آن از تمام امکانات مهندسي آئروديناميک به منظور کم کردن اصطکاک هوا و پايين آوردن هدررفت انرژي استفاده شده است، شايد نظرتان تغيير کند. مدل 2017 اين خودرو در بازار ايران حدود 180 ميليون تومان قيمت دارد.


لکسوس آر.ايکس

امروزه خودروهاي کراس‌اوور زيادي در بازار خودرو حضور دارند که البته تفاوت زيادي با يکديگر ندارند. کافي است نگاهي به لکسوس آر ايکس (RX) بيندازيد تا براحتي مشخص شود، اين خودرو و بخصوص نسل چهارم آن يک سر و گردن از ساير رقباي خود بالاتر است. سري محصولات کراس‌اوور آر ايکس، اولين بار سال 1376/ 1997 از سوي شرکت لکسوس (که زيرمجموعه تويوتا و به عنوان برند لوکس آن به شمار مي‌رود) معرفي شد و توليد آن تا سال 1382/ 2003 ادامه يافت.

به دليل استقبال زيادي که از اين خودرو در سطح جهان صورت گرفت، نسل دوم آن طراحي و ساخته شد و توليد آن پنج سال ادامه يافت. نسل سوم آن با تغييرات فراوان از سال 1387/ 2008 به بازار آمد و توانست خود را تا سال 1394/ 2015 روي خط توليد لکسوس نگه دارد و در نهايت نسل چهارم آن از آن سال تاکنون در حال توليد است. نمونه نهايي آن به يک پيشرانه 5/3 ليتري V6 بهينه شده مجهز است و به دليل بازنگري‌هايي که در طراحي آن صورت گرفته، توانسته نسبت به نسل‌هاي پيشين خود قدرت و هندلينگ بالاتري داشته باشد. در ايران، نسل سوم صفر کيلومتر آن که توليد 1392/ 2013 است، با قيمتي حدود 600 ميليون تومان قيمت‌گذاري مي‌شود.


هوندا ريج‌لاين

تاکنون اين پيکاپ قدرتمند ساخت شرکت هونداي ژاپن وارد ايران نشده، اما با مرور مستندات منتشر شده مي‌توان به لذت سواري کراس‌اوور در يک پيکاپ پي برد. ريج‌لاين در هيبت يک پيکاپ پا به ميدان مبارزه گذاشته، اما توليدکنندگان آن اعتقاد دارند، علاقه مندان اين خودرو برخلاف اين تصور که قاعدتا دوستداران وانت‌ها و کاميونت‌ها هستند، غالبا آنهايي هستند که از پشت کراس‌اوور به داخل اتاق اين خودرو پا گذاشته و از سواري آن لذتي چند برابر خواهند برد. پيکاپ ريج‌لاين در نمونه پايه قيمتي حدود 30 هزار دلار (حدود 113 ميليون تومان) را براي خود در نظر گرفته که در نمونه فول آپشن اين قيمت به حدود 43 هزار دلار (حدود 162 ميليون تومان) خواهد رسيد.


هيونداي جنسيس جي 90

شرکت هيونداي کره براي به دست آوردن بخشي از بازار خودروهاي لوکس، به توليد نمونه جنسيس جي 90 از سال 1395/ 2016 اقدام کرد. اين خودرو که شباهت زيادي به مرسدس بنز کلاس اس (S) دارد، توانسته علاقه‌مندان زيادي را به سمت خود جلب کند.

جي 90 براي اين که بتواند در بخش‌هاي بالايي فهرست بهترين‌هاي سال 2017 قرار بگيرد به امکاناتي همچون کنترل الکترونيکي 22 حالته صندلي راننده و قابليت تنظيم عرض بالشتک‌هاي صندلي مجهز شده است. همچنين کابين اين خودرو با مواد ويژه جاذب صدا و شيشه‌هاي چند لايه عايق صدا پوشيده شده و طراحي ويژه، همچنين استفاده از رينگ‌هاي توخالي و دوتکه‌اي هلم هولتز باعث شده، هيچ راهي براي ورود صدا به کابين جي 90 وجود نداشته باشد.


هيونداي النترا

يکي از محصولات قديمي و پرطرفدار شرکت هيونداي نمونه النتراست که از سال 1369/ 1990 به بازار معرفي شد و از همان ابتدا در جهان و خصوصا ايران مورد توجه قرار گرفت. توليدکنندگان اين خودرو در طول اين سال‌ها با تغييرات مداوم توانستند پنج نسل النترا را طراحي و به بازار عرضه کنند.

النترا به دليل طراحي عامه‌پسند و استفاده از تجهيزات رفاهي عمومي قابل توجه از يک سو و قيمتي مناسب از طرف ديگر توانسته است موفقيت‌هاي زيادي را به دست بياورد. اين سدان متوسط خانوادگي جزو ارزانقيمت‌ترين خودروهاي خانوادگي بازار اروپا و آمريکاست و در رده خودروهايي همچون کيا فورت (سراتو)، دوج دارت و تويوتا کرولا قرار دارد. استفاده از طراحي‌هاي حساب‌شده در نماي جلو، تجهيزات ايمني مناسب و ارگونومي آرامش‌بخش صندلي‌ها باعث شد، اين خودرو جزو فهرست امن‌ترين‌هاي سال قرار بگيرد.


هيونداي سانتافه

سانتافه نيز جزو پرطرفدارترين محصولات شرکت هيونداي کره است که از زمان توليد تاکنون، مدل‌هاي مختلف آن اقبال حضور در بازار ايران را داشته‌اند و در تمام اين مدت توانسته رقيب سرسختي براي محصولات ژاپني باشد.

طراحي منحصر به فرد و ابتکاري اين خودرو در کنار استفاده از مواد اوليه باکيفيت در ساخت ادوات داخلي و همچنين به‌کارگيري موتور قوي و کم‌مصرف سبب شده، هر نسل سانتافه به‌آساني بتواند بازار خود را پيدا و سازندگان خود را نسبت به ادامه توليد دلگرم کند. طراحي به روز سانتافه چنان مورد توجه قرار گرفته که طراحان هيونداي از عناصر اصلي آن در ساير توليداتشان نيز بهره برده‌اند. توسان 2017 را مي‌توان يکي از بهترين نمونه‌هاي اين روزهاي بازار نام برد.


تويوتا هايلندر

يکي ديگر از محصولات شرکت معتبر تويوتاست که تا امروز نتوانسته راهي جاده‌ها شود. هايلندر که جزو کراس‌اوورها دسته‌بندي مي‌شود، کمي از راو4 (RAW4) بزرگ‌تر است و براي کساني که معتقدند اين مدل خودرويي کوچک است مي‌تواند انتخابي مناسب باشد.

همچنين سازندگان هايلندر براي اين که بتوانند بيش از پيش خريداران را مجاب به استفاده از آن کنند، مواد اوليه بادوام و گرانقيمتي که در ساخت لکسوس از آنها استفاده مي‌شود، در ترکيب داخلي هايلندر به کار برده‌اند. اين خودرو از بسته فناوري ايمني فعال شرکت تويوتا نيز بهره مي‌برد. اين بسته شامل سيستم ترمز خودکار با تشخيص عابر پياده، کروز کنترل فعال و سيستم دستيار حفظ خودرو در ميان خطوط است.


لکسوس اي‌اس350

اين مدل همچنان ادامه‌دهنده راه سازنده آن است که همانا لوکس و منحصر‌به‌فرد بودن محصول است. اي‌اس350 (ES350) خودرويي آرام و بهينه شده همراه با طراحي مدرن و امکانات و ويژگي‌هايي است که سرنشينانش را براحتي از سرسختي‌ها و دشواري‌هاي دنياي بيرون همچون سر و صدا و ترافيک جدا مي‌کند. استفاده از انواع تجهيزات رفاهي در کنار به‌روز بودن آنها، کوچک‌ترين نگراني‌اي را براي سرنشينان لکسوس باقي نمي‌گذارد.

در طراحي بدنه اين خودرو علاوه بر ايجاد حس صلابت و استواري که لازمه خط مشي طراحي شرکت سازنده آن است، تلاش شده تمام موارد در بخش ايمني سرنشينان و همچنين عابران پياده رعايت شود. از ويژگي‌هاي جالبي که در اي‌اس350 وجود دارد و نمي‌توان آن را ناديده گرفت، وجود کتابچه‌هاي راهنماي حجيمي است که براي مالکان آن در نظر گرفته شده است.


مرسدس بنز جي‌ال‌اي

بسياري از شما منتظر اعلام نام يکي از بزرگ‌ترين خودروسازان جهان در اين فهرست بوديد. هشتمين محصولي که توانسته در اين فهرست حضور پيدا کند، سري جي‌ال‌اي (GLE) مرسدس بنز است. اگر دوست داريد علت هشتم شدن اين برند مطرح جهاني را بدانيد، بايد بگويم در تهيه نرم‌افزارهاي سيستم ايمني اين خودرو اشتباهاتي وجود داشته و سبب شده تا سيستم طبقه‌بندي سرنشين جلو بخوبي نتواند کاليبره شود. مفهوم اين خطا نيز به اين معني است که سيستم ايمني اين خودرو بدرستي نمي‌تواند در رديف جلو يک بزرگسال را از صندلي کودک تشخيص دهد.

همين مساله باعث شده که در تصادفات کيسه هوا عمل نکند و جراحت‌هايي به سرنشين جلو وارد شود. مشکل به همين جا ختم نمي‌شود و پيش از اين گزارش‌هايي مبني بر اشکالاتي در سيستم کمربند سرنشينان عقب اين خودرو در مدل‌هاي 2015 نيز گزارش شده بود. اين شرکت با فراخوان تعداد 47 هزار و 799 دستگاه از اين کلاس و کلاس جي‌ال‌ مدل‌هاي 2016 و 2017 در آمريکا و اروپا به‌دليل مشکلات مربوط به کيسه‌هاي هوا و کمربندهاي ايمني سعي در برطرف کردن ايرادهاي آن داشته است.


سوبارو لگاسي

اين خودرو به طور رسمي وارد ايران نشده، اما از ايمن‌ترين و دوست‌داشتني‌ترين سدان‌هاي بازار است که باتوجه به قيمت بسيار مناسب، انبوهي از امکانات رفاهي را يدک مي‌کشد. اين خودرو داراي سيستم آيسايت (Eyesight) است که شامل سيستم‌هاي ايمني پيشرفته‌ مانند هشدار برخورد از جلو و ترمز اتوماتيک پيش از برخورد است. اينها مي‌تواند خودرو را براي جلوگيري از برخورد به طورکامل و با حداقل صدمات متوقف کند.

موسسه ايمني بزرگراه‌هاي آمريکا سيستم آي‌سايت را به عنوان يکي از بهترين سيستم‌هاي ايمني در نوع خود اعلام کرده که تهيه آن حدود 1495 دلار (حدود پنج ميليون و 600 هزار تومان) هزينه خواهد داشت. اين خودرو به صورت استاندارد مجهز به سيستم چهارچرخ متحرک است؛ گزينه‌اي که معمولا در ديگر سدان‌ها وجود ندارد و به تنهايي هزينه بسيار زيادي از مالکان خواهد گرفت.




منبع: shabakeh-mag.com




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

19 دروغ رايجي که تعميرکاران خودرو به شما مي گويند

ويژگي هاي بي ام و 2020 750Li xDrive + عکس

مشخصات خودروي شاسي بلند هوندا 2019 Honda Passport + عکس

9 نکته براي رانندگي در روز هاي باراني

معني رنگ پلاک خودرو ها و حروف آنها

نکات مهم براي رانندگي در جاده هاي باراني و برفي

با سوناتا 2020 Hyundai Sonata آشنا شويد! عکس

اقدامات مهم براي آماده کردن خودرو براي سفر در عيد نوروز

هنگام رانندگي با خودرو خودران چکار بايد کرد؟

خودرو 12 ميليون دلاري بوگاتي La Voiture Noir ! عکس

چند نکته مهم قبل از خريد خودرو کارکرده و دست دوم

مرسدس بنز فوق العاده طلايي در مراسم اسکار! عکس

نکات مهم براي شستن خودرو و اتومبيل

قراردادن کيسه هوا در خارج از خودرو براي ايمني بيشتر توسط آلماني ها

نور خورشيد چگونه به خودرو آسيب مي زند + راه هاي پيشگيري

راه جلوگيري از خراب شدن پمپ سوخت خودرو

نسخه S رنو کپچر چه مشخصاتي دارد

فروش مرسدس بنز 8.5 ميليارد توماني در تهران! عکس

7 تکنيک و ترفند براي رانندگي ايمن در زمستان

6 عاملي که باعث کاهش قدرت موتور خودرو مي شوند

6 روش ساده براي خوشبو کردن داخل خودرو

مشخصات مرسدس بنز mercedes benz CLA + عکس

با 100 ميليون چه خودرويي بخريم؟ + جدول

اين 5 کار را با خودرو اتومات هرگز انجام ندهيد

دنده مناسب براي پارک کردن خودرو در سراشيبي

باور مي کنيد اين 9 خودروي فوق العاده از پرايد ارزانتر هستند

4 مرحله براي خريد خودرو

قيمت بالاي نسل جديد بي ام و bmw Z4

با 80 ميليون تومان چه ماشيني بخريم؟ + جدول

بي ام و bmw هيبريدي جديد: 100 کيلومتر فقط 1.7 ليتر بنزين!

با 50 ميليون تومان کدام خودرو صفر کيلومتر را مي توان خريد؟ + جدول

خودروي بي‌ام‌و bmw iNext چه ويژگي هايي دارد؟ عکس

قيمت جديد خودرو هاي داخلي لو رفت! + جدول قيمت

خودروي بي ام و bmw X7 جذاب و غول پيکر! + عکس

قيمت تيبا کارکرده در بازار چقدر است؟ جدول

با کمتر از 50 ميليون چه خودرويي مي توان خريد؟ + جدول

جدول قيمت روز خودرو هاي پرطرفدار وارداتي

ارزان قيمت ترين خودرو هاي بازار را بشناسيد + جدول قيمت خودرو

عکس هاي BMW Z4 2019 لو رفت! + عکس

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

فعلا ماشين نخريد!

افزايش دوباره قيمت خودرو هاي داخلي در بازار + جدول قيمت

جدول قيمت جديد خودرو هاي وارداتي در بازار

کاهش قيمت خودرو هاي وارداتي؛ سانتافه 70 ميليون ارزان شد!

خودرو هاي صفر زير 40 ميليون در بازار + جدول قيمت

کاهش قيمت خودرو در بازار + جدول قيمت خودرو

Digital Key قابليت جديد و جالب خودرو ها