آخرین اخبار

بالا گرفتن جنگ لفظي ميان واشنگتن و مسکو جهان

بالا گرفتن جنگ لفظي ميان واشنگتن و مسکو

  بزرگنمايي:

چه خبر - از حمله موشکي آمريکا به سوريه تا...ارتش آمريکا بامداد روز جمعه به دستور ترامپ با 59 موشک «توماهوک» پايگاه نظامي «الشعيرات» در استان حمص را هدف قرار داده و ادعا کرد که اين اقدام را در واکنش به حمله شيميايي ارتش سوريه در «خان‌شيخون» انجام داده است که اين حمله موشکي با واکنش‌هاي موافق و مخالف کشورهاي مختلف رو‌به‌رو شد. روز جمعه رسانه‌ها گزارش دادند آمريکا يک پايگاه هوايي ارتش سوريه در استان حمص را هدف موشک هاي کروز قرار داد و منابع خبري تعداد موشک هاي شليک شده را پنجاه تا هفتاد موشک معرفي کردند که اين موشک ها از دو ناو جنگي آمريکا در درياي مديترانه شليک شدند. ادعاي مقامات آمريکايي درباره اين حمله موشکي دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا پس از تاييد صدور دستور اين حمله موشکي به پايگاه نظامي سوريه در استان حمص گفت: اين حمله در راستاي منافع اساسي ملي آمريکا صورت گرفت.ترامپ گفت: حمله موشکي به سوريه براي پايان دادن به خونريزي ها در اين کشور انجام شده و بايد ديگر کشورها نيز کمک کنند.آمريکا اعلام کرد در اين حمله هواپيماها، تانکرهاي سوخت و آشيانه هاي پايگاه هوايي شعيرات هدف قرار گرفته اند. پنتاگون در بيانيه اي اعلام کرد پيش از آغاز حمله روسيه را در جريان حمله قرار داديم تا نيروهايش را از پايگاه هوايي الشعيرات تخليه کند. «رکس تيلرسون» وزير خارجه آمريکا ضمن بيان اينکه روسيه با حمله نظامي آمريکا به سوريه مخالف بوده اظهار کرد دولت روسيه يا در حمله شيميايي در ادلب همدست دولت سوريه است يا در جلوگيري از اين حمله شيميايي بي‌کفايت بوده‌است. «جان کري»، وزير امور خارجه سابق آمريکا نيز ضمن دفاع از تصميم دونالد ترامپ مبني بر حمله به پايگاه نظامي الشعيرات در استان حمص سوريه، از سرعت عمل ترامپ در صدور دستور حمله به پايگاه ارتش سوريه ابراز خشنودي کرد. پوليتيکو به نقل از منابع نزديک به وزير امور خارجه سابق آمريکا گزارش داد: جان کري نه تنها از اقدام ترامپ در هدف قرار دادن پايگاه نظامي سوريه حمايت قاطع کرده بلکه از اقدام سريع ترامپ در اين راستا نيز ابراز خشنودي کرده است.
واکنش رژيم صهيونيستي به حمله موشکي آمريکا سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي نيز اعلام کرد که مقامات رژيم صهيونيستي پيش از آغاز حمله موشکي آمريکا از تصميم دونالد ترامپ آگاه بودند و علاوه بر اين نخست‌وزير رژيم صهيونيستي با اشاره به حمله موشکي آمريکا اظهار کرد اسرائيل از اين «پيام قاطع» آمريکا حمايت مي‌کند. استقبال گروه‌هاي تروريستي از حمله نظامي به سوريه گروه‏‎هاي تروريستي ضمن استقبال از حمله موشکي آمريکا به پايگاه هوايي سوريه خواستار تداوم حمله موشکي آمريکا شد. واکنش کشورهاي عربي حوزه خليج فارس در همان ساعات اوليه شبکه خبري العربيه به نقل از مقامات عربستان گزارش داد که رياض حمايت کامل خود را از حمله موشکي آمريکا به مواضع نظامي سوريه را اعلا مي‌کند. عربستان سعودي و قطر از اين اقدام ترامپ حمايت کرده و دولت سوريه را مسئول اين حمله عنوان کردند. ديگر کشورهاي عربي حوزه خليج فارس مانند بحرين و امارات و کويت نيز حمايت خود از اين حمله هوايي را اعلام کردند. «عبداللطيف بن راشد الزياني» دبير شوراي همکاري خليج فارس نيز ابراز اميدواري کرده که اين حمله هوايي دولت سوريه را از اقدامات خود بازدارد. وزير اطلاع رساني اردن نيز با انتشار بيانيه‌اي گفته است که اقدامات دولت سوريه در حمله شيميايي غير انساني بوده و واکنش‌هاي بين‌المللي زيادي را به همراه داشته است که آخرين مورد آن حمله نظامي آمريکا به پايگاه هوايي سوريه است. حزب‌الله لبنان با انتشار بيانيه‌اي ضمن محکوم کردن حمله آمريکا به پايگاه الشعيرات تاکيد کرد که اقدام احمقانه دولت دونالد ترامپ رئيس‌جمهور آمريکا، آغازگر بحراني بزرگ و خطرناک براي منطقه خواهد بود. حمايت استراليا و انگليس از حمله موشکي به پايگاه الشعيرات انگليس و استراليا نيز ضمن اعلام حمايت خود را از حمله موشکي آمريکا به خاک سوريه مدعي شدند که اين حمله موشکي پاسخي مناسب و متناسب با اقدامات ارتش سوريه است. دولت ترکيه خواهان برکناري فوري بشار اسد از قدرت شد ترکيه نيز ضمن استقبال از حمله موشکي آمريکا مدعي شد که دولت بشار اسد و ارتش سوريه بايد تنبيه شوند. مولود چاووش اوغلو ضمن حمايت از حمله موشکي آمريکا به پايگاه هوايي سوريه خواستار برکناري فوري بشار اسد از قدرت شد. اين مقام تُرک همچنين اضافه کرد که اگر بشار اسد قصد واگذاري قدرت را نداشته باشد، اگر دولت موقتي حضور نباشد و ارتش سوريه همچنان به اقدامات خود ادامه دهد بايد هرچه سريعتر اقداماتي براي برکناري بشار اسد از قدرت صورت گيرد. واگنش سوريه و مقامات دولت اين کشور تلويزيون دولتي سوريه ساعاتي پس از حمله موشکي آمريکا در بيانيه‌اي اعلام کرد : حمله موشکي آمريکا تجاوز آشکار به خاک سوريه است. «بشار اسد» رئيس‌جمهور سوريه به حمله موشکي آمريکا به پايگاه هوايي اين کشور واکنش نشان داد. دفتر رياست‌جمهوري سوريه در واکنش به حمله موشکي آمريکا با انتشار بيانيه‌اي ضمن احمقانه خواندن اقدام نظامي آمريکا نوشت: دولت آمريکا ساده‌لوحانه تحت تأثير کارزار تبليغاتي نادرست رسانه‌ها و ادعاهاي تروريست قرار گرفت و دست به حمله نظامي زد.
روسيه توافق پرواز امن در آسمان سوريه با آمريکا را معلق کرد دولت روسيه ضمن بيان اينکه حمله موشکي آمريکا به سوريه يادآور حمله به خاک عراق با بهانه‌هاي واهي است اعلام کرد: مسکو توافق بين آمريکا و روسيه براي پرواز امن در آسمان سوريه را به حالت تعليق در مي‌آورد. با توجه به استقرار سامانه دفاع موشکي روسيه در سوريه از اين پس پرواز جنگنده‌هاي آمريکا در آسمان سوريه بايد با هماهنگي دولت روسيه صورت گيرد. «ولاديمير پوتين» حمله موشکي آمريکا به خاک سوريه را تجاوز آشکار به يک کشور مستقل اعلام کرد. سخنگوي دولت روسيه در پي حمله موشکي آمريکا به سوريه اعلام کرد: ولاديمير پوتين ضمن محکوميت اين اقدام آمريکا اعتقاد دارد که حمله نظامي آمريکا تلاشي است براي منحرف‌کردن اذهان عمومي از کشتار وسيع غير نظاميان در عراق.«ديميتري پسکوف» همچنين اعلام کرد که حمله موشکي آمريکا به پايگاه هوايي سوريه نقض آشکار قوانين بين‌المللي و تجاوز به يک کشور مستقل با بهانه‌هاي واهي است. وي همچنين در خصوص پيامدهاي اين اقدام دولت آمريکا افزود: حمله نظامي آمريکا به سوريه آسيب شديدي به روابط روسيه و آمريکا وارد مي‌کند.
درخواست ژاپن در راستاي نشست اضطراري شوراي امنيت: دولت ژاپن نيز پس از حمله موشکي آمريکا به سوريه خواستار نشست اضطراري شوراي امنيت سازمان ملل براي بررسي اين موضوع شد. «بهرام قاسمي» سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به حمله موشکي آمريکا به يک پايگاه هوايي در سوريه ضمن محکوميت شديد اين اقدام گفت: جمهوري اسلامي ايران به عنوان بزرگ ترين قرباني سلاح هاي شيميايي در تاريخ معاصر، هرگونه استفاده از سلاح شيميايي را فارغ از عاملان و قربانيان آن محکوم مي کند. قاسمي افزود: تهران استفاده از اين بهانه براي اقدامات يک جانبه را خطرناک، مخرّب و نقض اصول آمره حقوق بين الملل مي داند. وزير امور خارجه کشورمان به حمله موشکي آمريکا به پايگاه هوايي سوريه به بهانه استفاده ارتش سوريه از سلاح شيمايي واکنش نشان داد. محمد جواد ظريف در واکنش به ادعاي آمريکا مبني بر استفاده ارتش سوريه از سلاح شيميايي در توئيتر خود ضمن محکوم کردن استفاده از سلاح شيميايي از سوي هر کسي و با اشاره به جنگ تحميلي عليه ايران نوشت: ايران تنها قرباني استفاده از سلاح شيميايي در دهه‌هاي اخير است. واکنش دولت چين به حمله موشکي آمريکا به پايگاه هوايي سوريه در پي حمله موشکي آمريکا به پايگاه هوايي سوريه دولت چين از همه طرفهاي مرتبط با بحران سوريه خواست که براي حل بحران سوريه اقدام نظامي را کنار بگذارند. «هوا چون‌يينگ» سخنگوي وزارت خارجه چين ضمن تأکيد بر اينکه همه طرفهاي درگير در بحران سوريه بايد از راه‌حل سياسي براي حل اين بحران پيروي کنند اظهار کرد: پس از حمله موشکي آمريکا به پايگاه هوايي سوريه بسيار ضروري است که به منظور جلوگيري از بدترشدن اوضاع اقداماتي انجام داد. آلمان و فرانسه: بشار اسد عامل اصلي حمله موشکي آمريکا به سوريه است! فرانسوا اولاند و آنگلا مرکل با انتشار بيانيه‌اي اعلام کردند که رئيس‌جمهور سوريه بايد مسؤليت اصلي حمله موشکي آمريکا به مواضع نظامي سوريه را بپذيرد. اين بيانيه با اشاره به حمله موشکي روز جمعه آمريکا به پايگاه هوايي سوريه مدعي مي‌شود که موشک‎هاي آمريکا پايگاه نظامي را منهدم کرده‌اند که ارتش سوريه از آن براي حمله شيميايي در استان ادلب استفاده کرده‌اند بنابراين بشار اسد بايد مسؤليت حمله موشکي آمريکا را بپذيرد. در بخش ديگري از بيانيه آلمان و فرانسه آمده که جامعه جهاني بايد براساس بيانيه گفتگوهاي ژنو و قطعنامه 2254 شوراي امنيت در خصوص انتقال قدرت سياسي در سوريه هماهنگ شود. هيلاري کلينتون «هيلاري کلينتون» رقيب اصلي دونالد ترامپ در انتخابات رياست‌ جمهوري آمريکا ضمن حمايت از حمله موشکي آمريکا عليه سوريه، دونالد ترامپ را به رياکاري متهم کرد. کلينتون با پشتيباني از حمله نظامي عليه سوريه مدعي شد: اين اقدام نظامي بايد در يک چارچوب و راهبرد کلي‌تري براي پايان‌ دادن به جنگ سوريه انجام بگيرد. هشدار مرکز فرماندهي مشترک ايران و روسيه و گروه‌هاي مقاومت مرکز فرماندهي مشترک ايران، روسيه و گروه‌هاي مقاومت در سوريه در واکنش به حمله موشکي آمريکا تأکيد کردند که به هر تجاوزي به خاک سوريه در آينده پاسخ خواهند داد. بنا به گزارش وب‌سايت شبکه خبري اسکاي‌نيوز، مرکز عمليات مشترک ايران، روسيه و گروه‌هاي مقاومت در سوريه روز يک‌شنبه در بيانيه‌اي مشترک ضمن محکوم‌کردن حمله نظامي اخير آمريکا به سوريه تأکيد کردند که در آينده به هرگونه تجاوز نظامي به خاک سوريه پاسخ خواهند داد. منبع: ميزان



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

دستورالعمل جديد آمريکا به شرکت‌هاي هواپيمايي در ارتباط با تحريم ايران

ايران به پرداخت 104 ميليون دلار غرامت محکوم شد

دردسر تازه اي که نيويورک تايمز در دولت ترامپ آفريد

خط و نشان جديد ترامپ براي مداخله کنندگان در انتخابات

ديدارهاي متعدد جان کري با ظريف در روزهاي اخير

هواوي از دولت آمريکا شکايت کرد

مادورو: دولت ترامپ، باند تبهکاران افراطي است

فقيرترين کشور‌هاي جهان معرفي شدند

طرح جديد آمريکا براي هدف قرار دادن بشار اسد

دستگيري 2 مهاجر ايراني در انگليس

ترامپ: اوباما بايدن را از تلي از زباله بيرون کشيد

طرح عزل ترامپ به کنگره مي‌رود

ترامپ: محبوب‌ترينم، استيضاحم نمي‌کنند

يک ايراني در مسکو ربوده شد

خارج کردن چند چمدان مشکوک و کيسه‌ سياه از کنسولگري عربستان در استانبول

توليد نفت عربستان در نوامبر رکورد زد

ظاهر جديد جايزه گلدن گلوب رونمايي شد/ سنگين‌تر و بزرگ‌تر از قبل

تلاش آمريکا براي خفه کردن «هوآوي»

جانشين «آنگلا مرکل» معرفي مي‌شود

برج ايفل و مناطق گردشگري در پاريس بسته شد

ترامپ از استيضاح خود نگران است

حمله هکر‌هاي چيني به نيروي دريايي ارتش امريکا

شکست‌هاي پي در پي مثلث شرارت ترامپ، نتانياهو و بن سلمان

پيام يلدايي پمپئو: پايان شب سيه، سپيد است!

بن‌سلمان خواسته بود قتل ⁧«خاشقجي» وحشيانه و رعب‌آور باشد

تظاهرات عليه برگزيت در لندن/ همه پرسي دوم مي خواهيم

ادعاي يک رسانه آمريکايي درباره توقف هواپيماي باري تهران در سوريه، لبنان و قطر

چرا عراق بدترين گذرنامه دنيا را دارد!

آمريکا کنفرانس عربستان را بايکوت کرد

فجايع جنسي مخالفان مسلح سودان جنوبي

ترامپ کشته شدن جمال خاشقجي را تاييد کرد

مجلس نمايندگان آمريکا خواستار تحريم عربستان در چارچوب قانون ماگنيتسکي شدند

درپي شکست وليعهد سعودي؛ شاه سعودي مسئوليت بررسي پرونده خاشقجي را برعهده گرفت

مخالفان بن سلمان در حال جمع شدن گرد احمد بن عبدالعزيز هستند

برادر و همسر برادر جمال خاشقجي به قتل رسيدند

سايه اتهام قتل خاشقجي بر سر بن سلمان

يکي از مظنونان قتل خاشقجي در حادثه رانندگي در رياض کشته شد

گوگل نيز عربستان را تحريم کرد

روايت هولناک از قتل خاشقچي/مدير پزشک قانوني سعودي جسد را مثله کرده

نامزد خاشقجي مرگ وي را اعلام کرد+عکس

جاده هاي ترکيه بازهم قرباني گرفت/مرگ 22 مسافر +تصاوير

تنها راه مقابله با ايران، افزايش فشارهاي سياسي است

«شواهد شوکه‌کننده‌» درباره قتل خاشقجي

يک ربات در پارلمان انگليس حاضر مي‌شود!

اقدام قابل توجه آمريکا درمورد تحريم نفتي ايران

زني که پليس لندن را متعجب کرده است+تصوير

اولين «وزير پيشگيري از خودکشي» در جهان منصوب شد

ترامپ: در تک تک شهر‌هاي ايران شورش وجود دارد

دستور توقيف اموال بانک مرکزي ايران در ايتاليا لغو شد

آلمان، ديپلمات ايراني را به بلژيک تحويل داد