آخرین اخبار

بررسي مشخصات و امکانات خودروي شاسي بلند ميتسوبيشي ASX + عکس ماشين

بررسي مشخصات و امکانات خودروي شاسي بلند ميتسوبيشي ASX + عکس

  بزرگنمايي:

چه خبر - مشخصات ميتسوبيشي ASX

شاسي بلندهاي بسياري هم اکنون در بازار پيش روي مشتريان است اما گزينه اي که تمام مشخصه هاي ايده آل براي يک خريدار را ارائه کند، بدون شک برنده اين رقابت خواهد بود. ASX به عنوان خودرويي در دسته کراس اوورها که يک ژاپني دو ديفرانسيل است و شرايط فروش ايده آلي را به مشتريان ارائه مي کند، از بدو ورود تاکنون مورد توجه مشتريان قرار گرفته و بر اساس آمار، يکي از پرفروش ترين و پرطرفدارترين محصولات آرين موتور، نماينده ميتسوبيشي در ايران به حساب مي آيد.

اين کراس اوور ژاپني هم اکنون با قيمت 179.5 ميليون تومان به صورت نقد و اقساط بدون بهره به مشتريان عرضه مي شود و از اين جهت هم شرايط فروش و قيمت بهتري نسبت به رقباي هم رده دارد و هم سريع ترين زمان تحويل در بين رقبا را به خود اختصاص داده است.


کشش قدرتمند، مصرف اقتصادي

کراس اوور شهري ميتسوبيشي از پيشرانه 4b11 با حجم 2 ليتر بهره مي برد که توانايي توليد حداکثر قدرت 147 اسب بخار قدرت و 197 نيوتن متر گشتاور را دارد. ASX با ابعاد متناسب، فاصله بين دو محور 2670 ميليمتري، ارتفاع حدود 20 سانتيمتري از سطح زمين، زواياي ورود و خروج از شيب بيشتر از رقبا و همچنين بهره گيري از امکان انتخاب حالت 4wd به صورت الکتريکي، يک آفرودر شهرنشين است که با بهره گيري از گيربکس اتوماتيک CVT نسل 8 ميتسوبيشي، امکان تعويض دستي 6 سرعته را نيز از طريق بدل شيفترهاي پشت فرمان فراهم مي کند.

ASX هم مي تواند خوي آفرود داشته باشد و هم در شهر چهره اقتصادي و در عين حال اسپرت خود را نشان دهد. مصرف سوخت اين کراس اوور 1.5 تني در سيکل ترکيبي تنها 8.4 ليتر است که حدود 1 تا 1.5 ليتر از عمده رقباي هم کلاسش عدد کمتري را نشان مي دهد. مهم ترين عامل در کاهش مصرف سوخت اين خودرو تکنولوژي اختصاصي MIVEC ميتسوبيشي است که زمان بندي سوپاپ ها را بر عهده دارد و نسل جديد گيربکس CVT اين خودرو نيز عملکرد نرم با آرامش بيشتر و همچنين اقتصادي تري را در عين افزايش بازه ضرايب ارائه مي کند.

يکي از مهم ترين نکاتي که مشتريان در هنگام خريد ASX و مقايسه آن با رقباي کره اي مورد توجه قرار نمي دهند، کيفيت بالاي توليد اين خودرو است. اگر سيستم فني و قطعات ASX را يک به يک باز کنيد متوجه عبارت MADE in Japan روي همه آنها خواهيد شد.

تمامي تجهيزات و قطعات الکترونيکي اين خودرو توسط شرکت Mitsubishi Electronics ساخته شده اند و شايد تنها قطعه غير ژاپني آن واحد کنترل الکتريکي سيستم هندزفري بلوتوث باشد که توسط شرکتي فرانسوي به توليد مي رسد! ASX خودرويي است که با تمرکز ويژه روي رانندگي شهري طراحي شده است اما اين بدان معنا نيست که مهندسان ميتسوبيشي در الهام گيري از پاجرو و Outlander، موارد ايمني در آفرود را فراموش کرده باشند. يکي ديگر از ريز نکات قابل توجه در ساخت ASX استفاده از روکش هاي فلزي براي سيم کشي هاي زير موتور و تجهيزات الکترونيکي خودرو است که به ندرت حتي در رقباي ژاپني اين خودرو هم ديده مي شود.

اگر باز هم به دنبال يک نکته کيفي براي تمايز ASX با رقباي کره اي مي گرديد بهتر است به سراغ سيستم هاي ايمني اين خودرو برويم. معمولا در خودروهايي که از سيستم هاي ABS، کنترل پايداري، کشش و توزيع الکترونيکي نيروي ترمز بهره مي برند، از سنسوري با عنوان Wheel Speed يا سنسور سرعت سنج چرخ استفاده مي شود تا در صورت لزوم خبر لغزش ترمزگيري روي سطوح لغزنده و ... را به سيستم هاي ايمني بدهد و اين سيستم ها را در عملکردي بي نقص ياري کند. در برخي محصولات کره اي اين سنسور به صورت چرخ دنده اي طراحي شده است که بعد از مدتي کارکرد، با نفوذ گرد و خاک موجب بروز مشکلاتي مي شود و عملکرد سيستم هاي ايمني دچار اختلال مي شود. ميتسوبيشي براي رفع اين مشکل چرخ دنده ها را کنار گذاشته و از صفحه اي مگنتي در ASX استفاده کرده که حتي گرد و خاک هم نمي تواند در عملکرد آن اختلالي ايجاد کند.

ظاهر بيروني ميتسوبيشي ASX

ظاهر بيروني ميتسوبيشي ASXظاهر بيروني ميتسوبيشي ASX

طراحي کاربردي

طراحي خاص ASX، شايد در نگاه اول اين تصور را به وجود بياورد که اين خودرو فضاي کمتري از رقباي کره اي دارد اما با بررسي ابعاد متوجه مي شويد که فاصله بين دو محور آن که بيانگر فضاي داخل کابين است، دقيقا مشابه خودرويي مانند کيا اسپورتيج 2017 است و فضاي بار 419 ليتري آن که با خواباندن صندلي ها تا حدود 1200 ليتر افزايش حجم پيدا مي کند، تفاوت عمده اي با رقباي کره اي اين خودرو ندارد اما در عوض فضاي سر، پا و نشيمن ايده آلي براي همه سرنشينان ارائه مي کند.

سقف پانوراما تمام شيشه اي، يکي از مشخصه هاي قابل توجه در طراحي ASX است که در ترکيب با رنگ هاي متنوع اين خودرو جلوه زيبايي به آن مي بخشد. نکات ريز به سبک مهندسان ژاپني علاوه بر بخش فني در بدنه ASX نيز رعايت شده است تا شما را از تصادفات سبک مطمئن کند. گلگيرهاي ساخته شده از جنس رزين اين خودرو با طراحي ويژه حالتي ارتجاعي دارند و با ضربات سبک فرو مي روند اما به سرعت به حالت اول خود باز مي گردند و در صورت وارد شدن ضربات شاهد ريزش رنگ يا غر شدن اين قطعه از بدنه نخواهيد بود.

چراغ هاي جلو در ASX از نوع زنون و مجهز به سيستم اتوماتيک تنظيم ارتفاع نور هستند و چراغ هاي عقب نيز از نوع LED هستند. رينگ هاي 18 اينچي طرح جديد مشابه اوتلندر نيز به عقيده بسياري از مشتريان، جلوه اي متفاوت به مدل فيس ليفت جديد اين خودرو بخشيده است.

امکانات رفاهي

در بخش مولتي مديا نمايشگر 6.4 اينچي در بخش مياني کنسول ASX به چشم مي خورد که به 4 بلندگو و 2 توييتر براي پخش صدا مجهز شده است و تصوير دوربين ديد عقب را نيز نمايش مي دهد. روي فرمان علاوه بر کليدهاي کنترل سيستم کروز کنترل، کليدهاي کنترل سيستم صوتي و همچنين کنترل اتصال تلفن همراه از طريق بلوتوث تعبيه شده است. تهويه مطبوع در اين خودرو اتوماتيک است و سنسورهاي باران و روشنايي، کمک بسزايي در آسايش شرايط رانندگي مي کند. ورود و استارت خودرو بدون کليد انجام مي شود و علاوه بر آن، اين خودرو به سنسورهاي عقب، شوينده چراغ هاي جلو و آپشن جديد آينه هاي جانبي جمع شونده برقي با راهنما نيز در مدل فيس ليفت مجهز شده است.

نماي داخلي ميتسوبيشي ASX

نماي داخلي ميتسوبيشي ASXنماي داخلي ميتسوبيشي ASX



پلت فرم مشترک کرايسلر و ميتسوبيشي

ASX بر پايه پلات فرم GS ميتسوبيشي شکل گرفته که به صورت مشترک توسط کمپاني کرايسلر آمريکا و ميتسوبيشي ژاپن طراحي شده است. اين پلت فرم که هم اکنون مدل لنسر نيز بر پايه آن ساخته شده قرار است ميزبان مدل جديد «کليپس کراس» نيز باشد. کرايسلر از اين پلت فرم در برخي مدل هاي جيب، داچ و کرايسلر سيرينگ و 200 نيز استفاده کرده است.

تفکر طراحي جديد «سپر ديناميکي يا Dynamic Shield»

ميتسوبيشي در تفکر جديد طراحي Dynamic Shield تنها از طريق فرم دهي دماغه خودروها روي دو مفهوم عملکرد و محافظت تمرکز دارد. اين مقوله در تعريف ساده به معناي طراحي اسپرت و خشن در عين حفظ ايمني است. جلوپنجره و ورودي هواي زير سپر به سبک چهره خشن مدل هاي Evolution ميتسوبيشي نمايي تمام سياه به خود گرفته اند و دو بال کرومي چراغ هاي محصولات جديد ميتسوبيشي را در بر مي گيرند. «سونهيرو کونيموتو» سرطراحي مطرح بين الملل ژاپني ميتسوبيشي است که ده ها سال در نيسان فعاليت مي کرده است. او اين فلسفه جديد طراحي دماغه را در محصولات ميتسوبيشي شروع کرده است و ASX فيس ليفت با بهره گيري از آن به زبان روز طراحي ميتسوبيشي پيوسته است.


آيا ASX ايمن است؟

ASX از موسسات ايمني AN/CAP استراليا و EuroNCAP، پنج ستاره ايمني دريافت کرده است و با توجه به عرضه در بازار آمريکا با نام Qutlander Sport، مدل 2017 اين خودرو در مجموع با امتيازات بالا از سد آزمايش هاي سختگيرانه موسسه IIHS آمريکا نيز گذشته است. ASX در بازار ايران با امکانات ايمني قابل توجهي همچون 7 کيسه هوا (2 عدد جلو شامل راننده و سرنشين + 2 عدد ايربگ جانبي + 2 عدد ايربگ پرده اي و يک عدد زانويي) به همراه تکنولوژي هاي ايمني ترمز ضد قفل ABS، کنترل فعال پايداري ASC، کنترل کشش TCL، ترمز کمکي در سطوح شيب دار، توزيع الکترونيکي نيروي ترمز EBD و ترمزهاي ديسکي در جلو و عقب بهره مي برد.




منبع: هفته نامه خودرو امروز




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

19 دروغ رايجي که تعميرکاران خودرو به شما مي گويند

ويژگي هاي بي ام و 2020 750Li xDrive + عکس

مشخصات خودروي شاسي بلند هوندا 2019 Honda Passport + عکس

9 نکته براي رانندگي در روز هاي باراني

معني رنگ پلاک خودرو ها و حروف آنها

نکات مهم براي رانندگي در جاده هاي باراني و برفي

با سوناتا 2020 Hyundai Sonata آشنا شويد! عکس

اقدامات مهم براي آماده کردن خودرو براي سفر در عيد نوروز

هنگام رانندگي با خودرو خودران چکار بايد کرد؟

خودرو 12 ميليون دلاري بوگاتي La Voiture Noir ! عکس

چند نکته مهم قبل از خريد خودرو کارکرده و دست دوم

مرسدس بنز فوق العاده طلايي در مراسم اسکار! عکس

نکات مهم براي شستن خودرو و اتومبيل

قراردادن کيسه هوا در خارج از خودرو براي ايمني بيشتر توسط آلماني ها

نور خورشيد چگونه به خودرو آسيب مي زند + راه هاي پيشگيري

راه جلوگيري از خراب شدن پمپ سوخت خودرو

نسخه S رنو کپچر چه مشخصاتي دارد

فروش مرسدس بنز 8.5 ميليارد توماني در تهران! عکس

7 تکنيک و ترفند براي رانندگي ايمن در زمستان

6 عاملي که باعث کاهش قدرت موتور خودرو مي شوند

6 روش ساده براي خوشبو کردن داخل خودرو

مشخصات مرسدس بنز mercedes benz CLA + عکس

با 100 ميليون چه خودرويي بخريم؟ + جدول

اين 5 کار را با خودرو اتومات هرگز انجام ندهيد

دنده مناسب براي پارک کردن خودرو در سراشيبي

باور مي کنيد اين 9 خودروي فوق العاده از پرايد ارزانتر هستند

4 مرحله براي خريد خودرو

قيمت بالاي نسل جديد بي ام و bmw Z4

با 80 ميليون تومان چه ماشيني بخريم؟ + جدول

بي ام و bmw هيبريدي جديد: 100 کيلومتر فقط 1.7 ليتر بنزين!

با 50 ميليون تومان کدام خودرو صفر کيلومتر را مي توان خريد؟ + جدول

خودروي بي‌ام‌و bmw iNext چه ويژگي هايي دارد؟ عکس

قيمت جديد خودرو هاي داخلي لو رفت! + جدول قيمت

خودروي بي ام و bmw X7 جذاب و غول پيکر! + عکس

قيمت تيبا کارکرده در بازار چقدر است؟ جدول

با کمتر از 50 ميليون چه خودرويي مي توان خريد؟ + جدول

جدول قيمت روز خودرو هاي پرطرفدار وارداتي

ارزان قيمت ترين خودرو هاي بازار را بشناسيد + جدول قيمت خودرو

عکس هاي BMW Z4 2019 لو رفت! + عکس

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

فعلا ماشين نخريد!

افزايش دوباره قيمت خودرو هاي داخلي در بازار + جدول قيمت

جدول قيمت جديد خودرو هاي وارداتي در بازار

کاهش قيمت خودرو هاي وارداتي؛ سانتافه 70 ميليون ارزان شد!

خودرو هاي صفر زير 40 ميليون در بازار + جدول قيمت

کاهش قيمت خودرو در بازار + جدول قيمت خودرو

Digital Key قابليت جديد و جالب خودرو ها