آخرین اخبار

مراقب باشيد در ازدواج دچار پديده چراغ گاز از سمت شوهرتان نشويد!! روابط عاطفي

مراقب باشيد در ازدواج دچار پديده چراغ گاز از سمت شوهرتان نشويد!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - پديده چراغ گاز يا خشونت رواني پنهان در ازدواج

گاهي با وجود اين همه ابراز عشق همسران، باز هم حادثه تلخ جدايي به وقوع مي‌پيوندد. در اين زمان فرد متوجه مي‌شود که اين فرد عاشق،‌ دروغگويي بيش نبوده است.

تصور کنيد زنگ تلفن تان به صدا درمي آيد و خانمي از آن سوي خط به شما مي گويد: "سلام. فکر مي کنم بهتر باشد که ديگر همه چيز را بدانيد. من و همسرتان دو سال است با هم دوست هستيم. او شما را دوست ندارد. چرا از زندگي اش بيرون نمي رويد؟"

و البته اين اولين بار است مي شنويد که کسي مي گويد شوهرتان شما را دوست ندارد. زيرا شما زماني با عشق و علاقه ازدواج کرديد و همسرتان هميشه در آرزوي ازدواج با شما بوده است!

يا خيلي اتفاقي متوجه مي شويد که همسرتان از حساب مشترک تان، بدون اطلاع شما، پول برداشت و براي چيزي که از آن بي خبريد، خرج کرده است.

مي توان به صدها مورد ديگر اشاره کرد که ناگهان متوجه مي شويد کسي که هميشه خود را عاشق شما نشان مي داده است دروغگويي بيش نبوده و در خفاء در حال صدمه زدن به شما و زندگي تان است.

در اين لحظات ممکن است دنيايي که فکر مي کرديد به خوبي مي شناسيد، فرو بريزد و با خود فکر کنيد اين کسي که شريک زندگي تان است، واقعا کيست؟ يا چه دروغ هاي ديگري به شما گفته و شخصيت واقعي او چيست؟ در آخر احساس مي کنيد، زندگي تان به پايان رسيده و نمي توانيد درد اين دروغگويي را تحمل کنيد و مي خواهيد او را براي هميشه ترک کنيد.

اما اين تنها ماجرا نيست. نمي توان گفت که زن ها ممکن است فقط گرفتار مردهاي خيانتکار شوند. زناني هستند که با مردهايي با مشکلات شخصيتي از جمله ضداجتماع ازدواج مي کنند. روي سخن اين مقاله با اين دسته از زنان است. وضعيت آنها به مراتب بدتر از ديگران است. چرا که همسران شان براي رسيدن به مقاصد شوم خود دست به هرکاري مي زنند. در واقع اين زنان گرفتار پديده اي موسوم به چراغ گاز مي شوند.

قربانيان پديده چراغ گاز

"امي" وقتي دختري دبيرستاني بود با همسرش آشنا شد. شوهرش با زباني چرب و نرم او را متقاعد کرد که دوستش دارد و با يکديگر ازدواج کردند. 8 ماه پس از ازدواج، آزار و اذيت هاي شوهرش شروع شد. او "امي" را احمق و غيرقابل تحمل مي ناميد و حتي به او تهمت خيانت مي زد. پس از مدتي وسايلي در خانه مانند جواهرات، تي شرت و حتي تقويم شروع به غيب شدن کردند و شوهرش او را به خاطر فراموشکاري سرزنش مي کرد. سال ها "امي" اين رفتار همسرش را تحمل کرد تا جايي که احساس درماندگي و بي ارزشي کرد و تنها راه فرار از اين وضعيت را خودکشي مي دانست.

"امي" بدون اينکه متوجه باشد گرفتار پديده چراغ گاز شده بود. اين پديده نوعي خشونت عاطفي عليه زنان است که توسط شوهران شان به کار مي رود و نام خود را از نمايشي در سال 1944 با همين مضمون گرفته است (سال 1372، نمايشي تلويزيوني با همين نام به کارگرداني پروانه مژده از شبکه دو تلويزيون ايران پخش شد). در اينگونه مواقع مردها به عمد وسايل خانه را جا به جا کرده و يا با سخنان خود وانمود مي کنند که زنان شان دچار فراموشکاري شده اند.

قربانيان ابتدا سعي مي کنند از خود دفاع کنند اما به تدريج احساس مي کنند که شايد واقعا فراموشکار شده و يا فردي لايق نيستند و به مرور زمان اعتماد به نفس و استقلال شان را از دست مي دهند. شوهران اين زنان گاهي دست به خشونت فيزيکي مهلک نيز مي زنند.

گرفتار در رنجي بي پايان

بيشتر مواقع زنان گرفتار، خود را از اين رابطه سراسر مخرب رها نمي کنند و حتي ممکن است پس از جدايي باز نزد همسران سابق شان بازگردند. بنابر نظر روانشناسان، يکي از دلايل اين وضعيت، عدم اعتماد به نفس است. آنها چنان دچار ضعف روحي مي شوند که تصور مي کنند نمي توانند به تنهايي زندگي کنند. اما دليل اصلي ادامه اين اسارت، عدم حمايت مالي است. 90 درصد زن هاي قرباني، از نظر مالي يا مورد سوء استفاده قرار گرفته بودند و اموال شان را از دست داده بودند و يا با محدوديت هاي مالي، حتي در حد برطرف کردن نيازهاي روزمره شان مواجه بودند.

بيشتر اين زن ها هنگام ازدواج، به تشويق همسران شان کار خود را رها کرده بودند و يا هرگز اجازه کار کردن نداشتند. تسلط مردها روي امور مالي، روحيه زنان را چنان متزلزل مي کند که از هر صدمه فيزيکي مهلک تر است. اعتماد به نفس اين زنان به شدت پايين است.

گام اول براي فرار از زندان عذاب

زندگي با کسي که به شما از لحاظ عاطفي و يا فيزيکي صدمه مي رساند، هرگز پذيرفتني نيست و ممکن است سلامتي تان به شدت به خطر افتد. بايد تا جايي که مي توانيد مراقب سلامتي تان باشيد. هميشه استعدادها و ويژگي هاي منحصر به فردتان را به خوديادآوري کنيد. به سرگرمي هايي که علاقه داريد بپردازيد و براي خلاصي از وضعيت ناراحت کننده خانه، حداقل ورزش کنيد.

گام دوم براي فرار از زندان عذاب

هرگز اجازه ندهيد تمام امور مالي خانه به دست همسرتان بيفتد. شما بايد براي خود پشتوانه مالي داشته باشيد و همچنين اگر شاغل هستيد به هيچ دليلي آن را رها نکنيد. هرگز استقلال مالي تان را از دست ندهيد. با اين روش مي توانيد تا اندازه اي جلوي برخي از آزار و اذيت هاي همسرتان را بگيريد.

گام سوم براي فرار از زندان عذاب

سيستم حمايتي قوي و محکمي داشته باشيد. تا جايي که مي توانيد ارتباط خود را با خانواده و دوستان تان حفظ کنيد. شايد همسرتان سعي کند شما را از اين لحاظ محدود کند و نتوانيد مرتب به ديدن دوستان تان برويد. اين موضوع را با آنها مطرح کنيد تا بدانند که به وسيله همسرتان محدود شده ايد و درک تان کنند و چنانچه به کمک نياز داشتيد بي تفاوت از کنارتان نگذرند.

گام چهارم براي فرار از زندان عذاب

در خصوص روابط مخرب و صدمه رسان به اندازه کافي اطلاعات کسب کنيد. بدين ترتيب متوجه مي شويد مشکلات موجود تقصير شما نيست، بلکه گرفتار مردي شده ايد که سعي در آزار و اذيت شما دارد. هميشه با يک مشاور خانواده مورد اعتماد در ارتباط باشيد.

گام پنجم براي فرار از زندان عذاب

وقتي همسرتان شروع به صحبت در مورد شما مي کند، برايش حد و مرزي قايل شويد. به او بفهمانيد که از اينکه او در مورد شما درست فکر نمي کند، متاسف هستيد اما از او انتظار داريد با شما با احترام رفتار کند و چنانچه به حرف هاي خود ادامه داد، از اتاق بيرون آمده و به حرف هايش گوش ندهيد.

گام ششم براي فرار از زندان عذاب

براي خود يک برنامه امنيتي تهيه کنيد. داشتن چنين برنامه اي براي تان مهم است. بايد مکان هايي بشناسيد تا در مواقع خطر بتوانيد کمک بگيريد. همچنين تلفن افرادي که مي توانيد از آنها کمک بگيريد در دسترس قرار دهيد.


سخن آخر

اگر احساس مي کنيد بودن در کنار مردي، که دچار مشکلات شخصيتي است، احتمال دارد زندگي و روح و روان تان را به خطر اندازد، با کمک مشاوران خانواده از او جدا شويد. شما مانند هر انساني ديگر، لايق يک زندگي خوب هستيد.



منبع : salamatnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟