آخرین اخبار

توصيه مراجع به روحاني: يارانه افزايش يابد اقتصادي

توصيه مراجع به روحاني: يارانه افزايش يابد

  بزرگنمايي:

چه خبر - يارانه بايد افزايش يابد

رئيس جمهوري روز پنجشنبه در جريان سفر به قم با آيات عظام مکارم شيرازي، صافي گلپايگاني و وحيد خراساني ديدار و گفتگو کرد.حضرت آيت‌الله العظمي مکارم شيرازي در ديدار رييس‌ جمهور، با تشکر از گزارش جامع و کامل وي درباره مسايل مختلف کشور و قدرداني از تلاش هاي دولت براي ايجاد آرامش در فضاي اقتصادي و اعتلاي بيش از پيش جايگاه ايران اسلامي، تاکيد کردند: دستاوردهاي دولت در حوزه اقتصادي قابل تقدير است و ضروري است که به برنامه هاي دولت براي رونق اقتصادي و افزايش توليد و اشتغال در کشور ، شتاب بيشتري داده شود.

مرجع عاليقدر جهان تشيع در اين ديدار که عصر پنج‌شنبه و در بيت معظم له برگزار شد، خطاب به حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني گفتند:جايگاه بخش خصوصي در توليد کالاهاي ايراني بايد تقويت شود و همزمان با آن، تلاش گردد در قالب طراحي ها و برنامه هاي مدون ، کيفيت کالاهاي داخلي بيش از پيش ارتقاء داده شود.

ايشان برنامه هاي دولت براي از بين بردن فقر و کمک به اقشار آسيب پذير را مورد اشاره قرار دادند و تاکيد کردند: بحمدالله موفقيت هاي خوبي در اين عرصه نصيب دولت شده است که بايد با جديت بيشتر براي خدمت به مردم و بويژه محرومان ادامه يابد و در اجراي طرح ها و برنامه ها به گونه اي عمل شود که دستاوردهاي اقتصادي دولت و همه نهادهاي کشور بويژه در حوزه اقتصادي ، در زندگي روزمره مردم بيش از پيش ملموس شود.

حضرت آيت‌الله العظمي مکارم شيرازي با تاکيد مجدد بر اصلاح روش پرداخت يارانه ، گفتند: ضرورت دارد که در برنامه ريزي ها به گونه اي عمل شود که يارانه پردرآمدها حذف و يارانه طبقات محروم جامعه افزايش يابد.

مرجع عاليقدر تشيع همچنين به مشارکت گسترده مردم در انتخابات اشاره کردند و با تقدير از حضور گسترده مردم و تبريک به دکتر روحاني افزودند: مشارکت مردم در اين انتخابات تاثير بسيار زيادي در ميان مردم منطقه خواهد داشت و همانطور که شما در مصاحبه خود اشاره کرديد مي تواند به عنوان يک آرزو براي برخي کشورهاي منطقه باشد و بايد قدردان اين مشارکت گسترده مردمي بود.

ايشان همچنين برنامه هاي دولت در حوزه دين و گسترش معارف اسلامي را مورد اشاره قراردادند و تصريح کردند: اين برنامه ها همانند گذشته بايد مورد تاکيد قرار گيرند و تلاش ها براي تقويت ارتباط و پيوند ميان مرجعيت، حوزه هاي علميه و دولت تداوم يابد.

حضرت آيت الله مکارم شيرازي در ادامه با تقدير از اقدامات دولت در مبارزه با قاچاق ، تاکيد کردند : مبارزه جدي دولت با موضوع قاچاق بايد بيش از پيش سرعت يابد.

مرجع عاليقدر تشيع سپس با تقدير از تلاشهاي انجام شده براي ايجاد شبکه ملي اطلاعات و تشکر از دولت در خصوص تمهيداتي که براي پالايش شبکه هاي اجتماعي انجام گرفته ، خواستار نظارت بيشتر و تقويت برنامه هاي مفيد اين شبکه ها شدند.

رييس جمهوري نيز در اين ديدار، حضور و مشارکت مردم در انتخابات اخير را بسيار چشمگير و الگويي براي نه تنها کشورهاي منطقه بلکه براي جهان برشمرد و گفت: اين حضور گسترده مردم مايه مباهات و فخر مردم و جمهوري اسلامي ايران است.

حجت الاسلام و المسلمين دکتر روحاني با تشريح برنامه ها و دستاوردهاي دولت در عرصه هاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي و تاکيد بر تداوم و شتاب بخشيدن به پيشبرد اين طرح ها در دولت دوازدهم، از حوزه هاي علميه، مراجع عظام تقليد که در تمام مراحل و سختي ها، از دولت پشيباني کرده اند، سپاسگزاري کرد.

رييس جمهوري همچنين با ارائه گزارشي از افزايش مستمري طبقات محروم جامعه در دولت يازدهم و برنامه هاي دولت دوازدهم براي افزايش اين مستمري ، تاکيد کرد : دولت تمام تلاش خود را براي کاستن از فقر ، گسترش توليد و اشتغال بکار گرفته است.

روحاني همچنين با بيان اينکه من خودم را فرزند حوزه علميه مي دانم و لذا روابط بسيار گرم و صميمانه و موثر با مراجع عظام و حوزه هاي علميه در دولت دوازدهم نيز پيگيري و تداوم مي يابد، گفت: حوزه هاي علميه، بويژه حوزه علميه قم و مراجع عظام تقليد يکي از بزرگترين پشتوانه ها و سرمايه هاي معنوي و فرهنگي ملت و دولت است و بي ترديد نظرات مراجع عظام و روحانيت معظم را براي دولت و مردم راهگشا مي دانيم.

رييس جمهور با اشاره به اينکه ما خود را موظف به گسترش معارف ديني و رشد و اعتلاي دين و مذهب در جامعه مي دانيم، اظهارداشت: تک تک وزرا و مسوولان در دولت در خدمت مراجع و آماده پيگيري رهنمودهاي آنان و تبيين مسايل مختلف کشور هستند.

روحاني در ادامه با تشريح برنامه هاي انجام شده دولت در ارتباط با موضوع شبکه هاي اجتماعي،ضمن ارائه گزارشي از برنامه هاي دولت در ايجاد زيرساخت ها و شبکه ملي اطلاعات ، اظهارداشت: مرحله نخست شبکه ملي اطلاعات افتتاح شده و اجراي فازهاي بعدي اين شبکه ملي در دولت دوازدهم با شتاب بيشتري ادامه مي يابد.

آيت الله العظمي وحيد خراساني به روحاني: تا مي توانيد به امور ديني و مذهبي و خدمت به مردم اهتمام ورزيد

همچنين حضرت آيت الله العظمي وحيد خراساني در ديدار حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني رييس جمهور، با دعا براي توفيق رييس جمهور در مسير اداره امور تاکيد کردند: تا مي توانيد به امور ديني و مذهبي و خدمت به مردم اهتمام ورزيد.

اين مرجع عاليقدر تشيع در اين ديدار که عصر پنجشنبه و در بيت ايشان برگزار شد، با اشاره به آيه شريفه «قُولُوا لِلنّاس حُسنًا» گفتند: طبق دستور قرآن شريف با مردم دنيا بايد به نحو حسن گفتگو نمود، پروردگار متعال مي فرمايد: «قُولُوا لِلنّاس حُسنًا» «و با مردم، نيکو سخن بگوييد». نه فقط با مسلمين بلکه با ناس و تمام مردم دنيا بايد با زبان حسن و نيکو سخن گفت.

ايشان تصريح کردند: اين مناصب همانطور که قرآن شريف مي فرمايد گذراست. «وَ تِلکَ الاَيامُ نُداوِلُها بَينَ النّاس»«و ما اين روزها را ميان مردم به نوبت مى‏ گردانيم». تا مي توانيد در اين مدت به امور ديني و مذهبي و خدمت به مردم اهتمام ورزيد. خداوند مي فرمايد: « وَأَنذِرْهُمْ يَوْمَ الْحَسْرَةِ إِذْ قُضِيَ الْأَمْرُ » « و آنان را از روز حسرت بيم ده آنگاه که داورى انجام گيرد».

حضرت آيت الله العظمي وحيد خراساني همچنين با قدرداني از حضور چشمگير و گسترده مردم در انتخابات ، به دکتر روحاني نيز تبريک گفتند و براي موفقيت وي دعا کردند.

رييس جمهور نيز در اين ديدار با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات ، اين حضور را مايه مباهات و تقويت بيش از پيش ثبات و امنيت کشور برشمرد و گفت: انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري ، يکي از رقابتي ترين انتخابات کشور بود .

روحاني با بيان اينکه توليد اشتغالزا از جمله اهداف دولت بوده و هست ، اظهارداشت: دولت و مسوولان تمام تلاش خود را براي ايجاد ثبات و آرامش در جهت رفاه مردم و کشور بکار گرفته اند و اين موضوع در دولت دوازدهم با سرعت بيشتري تداوم مي يابد.

رييس جمهور همچنين جلب رضايت امام زمان و حرکت در جهت اهداف ديني نظام و گسترش فرهنگ ديني و نشر معارف الهي را از اهداف خود و دولت دانست و گفت:من و همه اعضاي دولت ، همواره از ارشادات و رهنمودهاي مراجع عظام و روحانيت معظم بهره برده ايم و به اين رابطه گرم و صميمانه با حوزه علميه و مراجع عظام افتخار مي کنيم.

رييس جمهوري در ديدار با آيت الله العظمي صافي گلپايگاني: تمام تلاش ما اشتغال بيش از پيش است

حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني همچنين عصر پنجشنبه با حضور در بيت حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني در قم، با تبريک اين مشارکت گسترده مردم و نقش آن در تقويت جايگاه منطقه اي و بين المللي کشور ، گزارشي را از اقدامات دولت يازدهم در زمينه رفع مشکلات اقتصادي و اداره کشور و برنامه هاي دولت دوازدهم براي شتاب بخشيدن به رونق اقتصادي ، توليد و اشتغال ارائه کرد.
رييس جمهوري با اشاره به اينکه برنامه هاي دولت با مطالعات دقيق کارشناسان در حوزه هاي مختلف سياسي ، اجتماعي و بويژه در حوزه اقتصادي با هدف رفع مشکلات اقتصادي، ارتقاء سطح توليد و افزايش اشتغال ، طراحي شده ، گفت: تمام تلاش ما رونق و شکوفايي در کشور و اشتغال بيش از پيش است.

دکتر روحاني همچنين با بيان اينکه دولت تدبير و اميد خود را مرهون الطاف خاندان عصمت و طهارت مي داند ، تصريح کرد: بي ترديد تمامي تلاش ها ، برنامه ها و فعاليت هاي دولت در راستاي نشر فرهنگ ديني و ارتقاء معنويت در جامعه بوده و خواهد بود.

رييس جمهوري با اشاره به حضور پر شور مردم در انتخابات رياست جمهوري و شوراي هاي اسلامي شهر و روستا در آرامش و امنيت کامل، اظهار اميدواري کرد تا دولت تدبير و اميد بواسطه دعاي خير و حمايت مراجع و علما و ادامه حضور مردم بتواند هماهنگ تر و فعال تر از گذشته در مسير رفع مشکلات کشور گام بردارد.

حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني نيز در اين ديدار با تبريک موفقيت دولت در برگزاري انتخابات در آرامش و امنيت کامل ، مشارکت چشمگير مردم در انتخابات را يکي از نقاط عطف جمهوري اسلامي ايران و موهبتي براي کشور دانستند و تاکيد کردند : همه نظام و مسوولان بايد قدردان اين مشارکت گسترده مردم در انتخابات باشند.

ايشان تمام مسوولان اعم از قواي سه گانه و نخبگان را به تلاش بيش از پيش براي پاسخ به انتظارات و توقعات مردم فرا خواندند و گفتند:دولت نيز در تداوم همه برنامه هاي مفيد و سازنده اي که براي رفع مشکلات اقتصادي مردم داشته است ، بايد آن برنامه ها را با هدف رفع سريعتر مشکلات مردم با شتاب بيشتري ادامه دهد.

آيت الله العظمي صافي گلپايگاني با بيان اينکه " هميشه دعاگوي دولت و شخص رييس جمهور هستم"، اظهارداشت: دولت دوازدهم بايد همان رويه اي را که در دولت يازدهم در ايجاد ثبات و آرامش داشت ، پي بگيرد و مهمتر از همه اينها ، تلاش مضاعف در مسير رشد و ارتقاي معنويت در عرصه جامعه است.مردم ديندارند و وقتي مي بينند دولت در امور ديني خدمت مي کند خوشحال مي شوند و اينگونه حمايت مي کنند.

ايشان با بيان اينکه برنامه هاي دولت در حوزه تقويت و گسترش معارف اسلامي مثل هميشه بايد مورد تاکيد قرار گيرد، افزودند: روابط دولت و حوزه پيوسته وسيع و مداوم بوده که اين مورد تقدير است و بايد اين روابط پررنگ و موثر ميان مرجعيت ، حوزه هاي علميه و دولت تداوم يافته وبيش از پيش تقويت شود.

منبع: مرکز اطلاع رساني دولت



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي