آخرین اخبار

درمان طبيعي آلرژي بهاري و تابستان با 15 خوراکي تغذيه

درمان طبيعي آلرژي بهاري و تابستان با 15 خوراکي

  بزرگنمايي:

چه خبر - مقابله با آلرژي بهاره با روش هاي طبيعي

با تشکر از تغييرات آب و هوا ، هر آلرژي فصلي اي هميشه تبديل به بدترين آلرژي مي شود. سطوح بالاي دي اکسيد کربن در اتمسفر سبب ايجاد گرده هاي آلرژي زاي قوي تري مي شود، و گرم تر شدن هوا منجر به زود تر آمدن فصل بهار و طولاني تر شدن فصل آلرژي مي شود. که مطمئنا براي پرندگان و شکوفه هاي گيلاس فصلي عالي است ولي اگر از آلرژي بهاري رنج مي بريد، مي تواند بدترين فصل براي شما باشد.

خبر خوب اين است که داروهاي طبيعي براي تسکين آلرژي در يخچال تان قرار دارند: مواد غذايي غني از ويتامين C و اسيد فوليک سبب کاهش التهاب و واکنش هاي آلرژيک مي شوند و مطالعات نشان داده اند که حتي گاهي اين خوراکي ها تاثير بيشتري از داروهاي گران قيمت دارند.
سبد خريد خد را برداشته و با خريد اين 15 راه حل طبيعي آلرژي به تسکين آلرژِ بهاره تان کمک کنيد.

1. کلم بروکلي Broccoli

1. کلم بروکلي Broccoli1. کلم بروکلي Broccoli

کلم بروکلي دو نقش عمده براي نابودي علائم آلرژي دارد: کلم بروکلي غني از ويتامين C است که نقشي اساسي در تسکين آلرژي دارد ضمن اين که عضوي از خانواده کروسيفر crucifer family است، گياهاني که مشخص شده در پاک کردن سينوس هاي بسته شده نقش مهمي دارند.

محققان متوجه شده اند که مصرف حدود 500 ميلي گرم ويتامين C در روز مي تواند علائم آلرژي را کاهش دهد و تنها 1 فنجان کلم بروکلي خام حاوي 80 ميلي گرم ويتامين C است.

2. جوانه کلم بروکلي BROCCOLI SPROUTS

2. جوانه کلم بروکلي BROCCOLI SPROUTS2. جوانه کلم بروکلي BROCCOLI SPROUTS

تحقيقات اخير که در مجله غذا و کارکرد آن منتشر شده نشان مي دهد که عصاره جوانه بروکلي broccoli sprout extract ( BSE ) مي تواند در مقابل آلرژي- و آسم_ عوامل ترويج ذرات ديزل اگزوز diesel exhaust particles (DEPs )، که باعث تشديد واکنش هاي آلرژيک مي شوند از شما محافظت کند.

محققان 29 نفر را در معرض DEPs قرار دادند و پاسخ هاي التهابي آنان را از نظر افزايش تعداد گلبول هاي سفيد اندازه گيري کردند. پس از آن افراد مورد آزمايش به مدت 4 روز يک دوز BSE در آب انبه مصرف نمودند. زماني شرکت کنندگان BSE مصرف نمودند ، تعداد گلبول هاي سفيد خونشان در پاسخ به DEPs پنجاه درصد کمتر از زماني بودي که BSE مصرف نکرده بودند. بنابراين محققان نتيجه گرفتند که مصرف کلم بروکلي و جوانه کلم بروکلي مي تواند اثرات آلودگي محيط را در افراد مبتلا به آسم و آلرژي کاهش دهد.

3. باته بر butterbur

Butterbur.jpgButterbur.jpg

برگ و ريشه بوته butterbur حاوي ترکيباتي به نام petasines است که مي تواند برخي از واکنش هاي ناگهاني آلرژيک را مسدود کند. آيا اين گياه واقعا موثر است؟ علم مي گويد بله، هر چند استفاده از آن به طور کلي براي کودکان، افراد مسن تر از 65 سال يا کساني که مبتلا به آلرژي به گرده گياه ابروسيا ragweed allergies هستند، توصيه نمي شود. يک مطالعه مجدد که در انگليس که روي 6 مطالعه پيشين روي butterbur انجام شده است نشان داد که 5 مطالعه اين ادعا را اثبات نموده اند.

ريشه هاي بوته butterbur به طور کلي حاوي سطوح بالايي از آلکالوئيدهاي پيروليزدين pyrrolizidine alkaloids هستند. محققان سوئيسي و آلماني دريافتند که butterbur درست به اندازه آنتي هيستامين، سيتريزين (Zyrtec) بعد از درماني 2 هفته اي موثر بوده است. همچنين مشخص شده که براي از بين بدن عطسه، خارش، آبريزش بيني، گرفتگي و آبريزش چشم در عرض 5 روز تاثير گذار بوده است.

4. انگور قرمز و زغال اخته RED GRAPES, BLUEBERRIES

4. انگور قرمز و زغال اخته RED GRAPES, BLUEBERRIES4. انگور قرمز و زغال اخته RED GRAPES, BLUEBERRIES

اين ميوه هاي بنفش رنگ يک عنصر مهم مشترک دارند: يک ترکيب پلي فنلي به نام رسوراترول resveratrol. در مطالعه اي که در سال 2013 در مجله تغذيه منتشر شده است محققان دريافتند که رسوراترول به سرکوب واکنش هاي آلرژيک با واسطه IgE به طور کلي IgE-mediated allergic ( آلرژي هايي که توسط آنتي بادي ايمونو گلوبولين E بوجود مي آيند. ) در موش ها کمک کرده است. همچنين مشخص شده که اين دو ميوه ارزشمند براي قلب مفيد بوده و در پيشگيري از ابتلا به سرماخوردگي کمک مي کنند.

5. شکلات Chocolate

5. شکلات5. شکلات

اگر شما شيريني دوست داشته باشيد عاشق اين خبر مي شويد. مشخص شده که کاکائو خواص ضد آلرژي دارد که از طريق کاهش سنتز IgE تاثير مي گذارد. در مطالعه اي که در سال 2012 در مجله Pharmacologigal Research منتشر شد ، حيوانات آزمايشگاهي که به مدت 4 هفته با رژيم غذايي غني از کاکائو تغذيه شده بودند نسبت به موش هايي که رژيم غذايي استاندارد داشتند سطوح IgE کمتري داشته اند.

6. کولارد سبز COLLARD GREENS

6. کلم برگ سبز COLLARD GREENS6. کلم برگ سبز COLLARD GREENS

کولارد سبز نوعي کلم است که برگ‌هايش برنگ سبز است.کولارد داراي چربي و کربوهيدرات کمي است و به عنوان يک منبع عالي از کلسيم، ويتامين ث و منگنز مي باشد. کولارد سبز به خصوص در درمان تب يونجه hay fever (نوعي آلرژي) موثر است.کولارد سبز را هم به همان دلايل کلم کيل kale (نوعي کلم سرشار از ويتامين آ مي‌باشد و يک منبع غني از ويتامينهاي آ، ث، کا، ب6، فولات و منگنز محسوب مي‌شود همچنين منبع خوبي از تيامين، ريبوفلاوين، اسيد پانتوتنيک، ويتامين اي و مواد معدني در رژيم غذايي، از جمله آهن، کلسيم، پتاسيم و فسفر است.)در سبد غذايي خودتان قرار دهيد. آنها حاوي مواد فيتو شيميايي phytochemical به خصوص کاروتنوئيد ها است که علايم آلرژيک را تسکين مي دهند. براي افزايش جذب کاروتنوئيد در بدنتان، سبزيجات را به همراه چربي سالم مصرف نماييد مثلا با حرارت ملايم با روغن زيتون بپزيدشان.

7. مرکبات CITRUS FRUITS

7. مرکبات CITRUS FRUITS7. مرکبات CITRUS FRUITS

براي رسيدن به سطح مصرف 500 ميلي گرم ويتامين C از کل منابع غذايي، شما مي توانيد به سمت مصرف پرتقال، گريپ فروت، ليمو ترش روي بياوريد. يک پرتقال بزرگ حاوي 100 ميلي گرم ويتامين C است در حالي که نيمي از يک گريپ فروت بزرگ چيزي حدود 60 ميلي گرم ويتامين C دارد.

8. الدربري elderberries

8. الدربري elderberries8. الدربري elderberries

الدربري يک تقويت کننده سيتم ايمني بدن است که به عنوان درمان کننده آنفولانزا مورد ستايش قرار گرفته است. ولي بهتر است بدانيد که انواع بري ها (توت) در تسکين طبيعي آلرژيک نقش دارند. از آب الدر بري، شربت يا مرباي اين ميوه براي کاهش التهابات آلرژيک خود استفاده نماييد.

9. کيل KALE

9. کيل KALE

اين سوپر فود درست مانند بروکلي با آلرژي مقابله مي کند. اين گياه هم يکي از اعضاي خانواده کروسيفر crucifer است که سرشار از کاروتنوئيد است. رنگدانه هايي که با علايم آلرژي مقابله مي کند.

10. سير و پياز Onions & Garlic

10. سير و پياز10. سير و پياز

کوئرستين Quercetin (فلاونولي است که در بيشتر ميوه‌ها، سبزيجات، برگ‌ها، دانه‌ها و مکملهاي غذايي يافت مي‌شود.) سلاح مخفي ديگري است که همانند يک آنتي هيستامين با آلرژي مبارزه مي کند. سير و پياز مانند سيب سرشار از کورستين هستند.

11. جعفري PARSLEY

11. جعفري PARSLEY11. جعفري PARSLEY

به گفته ميشل کستلمن Michael Castleman نويسنده کتاب گياهان شفابخش جديد، جعفري مانع ترشح هيستامين هاي آلرژي زا مي شود. ( جعفري ادرار آور است و بهتر است قبل از مصرف مکمل هاي آن يا مقادير بالا با پزشکتان صحبت نماييد .)

12. آناناس Pineapple

12. آناناس12. آناناس

ميوه هاي ترش گرمسيري شامل آنزيمي به نام بروملين bromelain هستند که قدرت ضد التهابي داشته و مکملي محبوب براي تسکين عطسه است. تحقيقات نشان داده اند که بروملين مي تواند گلودرد و تحريک سينوس ها را کاهش دهد. به علاوه مطالعه اي که در سال 2012 در Alternative Therapies in Health and Medicine منتشر شد نشان داد که باعث کاهش التهاب مسير هاي تنفسي موش ها شده است که در نتيجه ممکن است به التهاب آسمي کمک نمايد. همچنين آناناس منبعي غني از ويتامين C ، آنتي اکسيداني قوي براي مبارزه با آلرژي است. براي بدست آوردن هر چه بيشتر خواص آناناس، ميوه تازه آن را مصرف نماييد. ( آناناس را تازه مصرف کنيد و از مصرف مواد شيميايي BPA و قندي که اغلب به کنسرو آناناس اضافه شده خودداري کنيد. )

13. سوپ Soup

13. سوپ13. سوپ

زماني که احساس بيماري مي کنيد هيچ چيز مانند يک سوپ گرم نمي چسبد. در حالي که معمولا براي بيماران مبتلا به آنفولانزا سوپ مرغ درست مي کنند يک متخصص گياه شناسي بيان مي کند که سوپ مرغ در واقع به طور طبيعي به مبارزه با آلرژي مي رود. دکتر جيمز دوک در کتاب Green Pharmacy Guide to Healing Foods تهيه اين سوپ ضد آلرژي را به شما پيشنهاد مي دهد:

طرز تهيه سوپ مرغ:

يک پياز ( با پوست ) و يک حبه سير را بجوشانيد. نصف فنجان برگ و ريشه اصلي گل پامچال evening primrose را خرد کرده اضافه نماييد. بعد از 5 دقيقه 1 فنجان برگ برگ گزنه nettle leaves و 1 فنجان ساقه کرفس خرد شده اضافه کرده و 3 تا 10 دقيقه با شعله ملايم بجوشانيد. قبل از مصرف پوست پياز را جدا کرده و تا گرم است سوپ را ميل نماييد. مي توانيد با سرکه، فلفل سياه، فلفل تند، زردچوبه، پودر کاري يا دانه کرفس اين سوپ را مزه دار نماييد.

14. گزنه STINGING NETTLE

14. گزنه STINGING NETTLE

نمي توانيد بدون آوردن اسم گزنه در مورد درمان هاي طبيعي آلرژي صحبت کنيد. زماني که علايم آلرژي را تجربه مي کنيد مصرف گزنه مي تواند باعث سرکوب التهابات شود. گزنه داراي هسيتامين است، مواد شيميايي که بدنتان حين واکنش آلرژيک توليد مي کند بنابراين کمک مي کند که راحت تر اين علايم را تحمل کنيد. ( ضمن اين که گزنه يکي از بهترين گياهان دارويي براي زيبايي پوست و مو است. )

مي توانيد از مکمل هاي 500 ميلي گرمي گزنه و يا حبه هاي يخي گزنه (که خودتان مانند تصوير ذيل آماده مي کنيد) در يخچال خود داشته باشيد و روزي 3 بار مصرف نماييد که بهترين راه براي تسکين آلرژي شماست. استفاده طولاني مدت از گياهان توصيه نمي شود چون باعث خالي شدن ذخيره پتاسيم بدنتان خواهد شد.

حبه هاي يخي گزنهحبه هاي يخي گزنه
حبه هاي يخي گزنه

15. هندوانه و گوجه فرنگي Watermelon and Tomatoes

15. هندوانه و گوجه فرنگي15. هندوانه و گوجه فرنگي

هر دوي اين ميوهاي تابستانه سرشار از ليکوپن هستند که علايم آلرژيک و تجمع سلول هاي توليد کننده نشانه هاي آلرژيک در ريه (به خصوص سلول هاي سفيد خون موسوم به ائوزينوفيل eosinophils )را کاهش مي دهد. در مطالعه اي که در سال 2007 در مجله آسم منتشر شد افراد مبتلا به آسم نسب به افراد بدون آسم ، سطوح پايين تري از ليکوپن در خون خود داشتند.




منبع: سيمرغ




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

خواص شير کاکائو و برخي عوارض شير کاکائو

خواص دارويي زرشک + ميزان مصرف زرشک چقدر است؟

مقدار شير و لبنيات مورد نياز بدن کودکان چقدر است؟

معرفي 22 ميان وعده جديد و کم کالري

کاهش سريع فشار خون با نوشيدني معجزه آساي زنجبيل و سير

پيشگيري از پوکي استخوان با مصرف پروتئين کافي

درمان پوکي استخوان و خستگي زودرس با معجون شير و پودر سنجد

اين 2 عادت غذايي عمرتان را کوتاه مي کند

خواص آب گيلاس از عضله سازي تا بهبود خواب

مزاياي سلامت روغن فلفل سياه از درمان عفونت تا کاهش کلسترول

خواص تخمه کدو تنبل، از افزايش ميل جنسي تا درمان يبوست

مواد غذايي مناسب براي مصرف در فصل بهار

ميزان کالري بيسکويتها چقدر است؟ از بيسکويت مادر تا ساقه طلايي

دم کرده آويشن شيرازي و پونه چه خواصي دارد؟

اگر روزي 2 عدد خرما بخوريد چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

غذاهايي که فکرش را نمي کنيد شما را بي خواب کنند

گردو بر هر درد بي‌درمان دواست!!

بخور نخور هاي وعده شام

خواص نبات در طب سنتي و درمان بيماري ها

بهترين ساعت روز براي جذب ويتامين هاي مختلف چه ساعتي است؟

درمان کمر درد و سياتيک در طب سنتي با شربت گل گندم

زنجبيل تقويت کننده نيروي جنسي يا دشمن آن؟

پاکسازي کبد و دفع سنگ کيسه صفرا با سرکه انگبين

هشدار ناخن ها در مورد کمبود هاي رژيم غذاييتان

کاهش وزن با ليمو و زنجبيل

ارتباط نمک يددار با افزايش فشار خون

سم زدايي بدن در هواي آلوده با اين خوراکي ها

اين خوراکي ها بيشتر از تخم مرغ پروتئين دارند

چرا هر چه مي خورم چاق نمي شوم

آلرژي بهاره با اين 7 خوراکي بدتر مي شود

فوايد سير براي کودکان

بهترين سبزي ها براي کاهش وزن

مکمل ها را بهتر است چه زماني مصرف کنيم

کنترل فشار خون با لبو

کاهش التهاب و پيشگيري از ديابت و آرتروز با اين خوراکي ها

خام گياهخواري را به اين 7 دليل ترک کنيد

چطور هوس شديد شيريني خوردن را ترک کنيم؟

تاثير شگفت انگيز آجيل در رژيم غذايي کودکان

کدام سبزيجات از ابتلا به کبد چرب پيشگيري مي کنند

بهترين صبحانه رژيمي براي کاهش وزن

درمان سردرد شديد با پوست موز

مصرف کره بادام زميني مفيد است يا مضر

روش صحيح مصرف دانه چيا براي کاهش وزن و کاهش فشار خون

عوارض رژيم هاي سم زدايي براي سلامت

خواص پوست ليموترش از ميوه اش بيشتر است

نکاتي که هنگام مصرف ميوه ها بايد رعايت کنيد

اصول رژيم غذايي براي کنترل وزن در نوروز

تاثير مصرف گوشت بر ابتلا به کبد چرب

صاف کردن شکم با خوراکي هاي ضد نفخ

پاکسازي ريه ها بعد از خانه تکاني با اين خوراکي ها