آخرین اخبار

متن پيام رييس جمهور منتخب دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري سياسي

متن پيام رييس جمهور منتخب دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري

  بزرگنمايي:

چه خبر -

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدلله و صلاه علي رسول الله و آله الطاهرين و صحبه المنتجبين

رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْکَ سُلْطَانًا نَصِيرًا

سلام و درود خالصانه من بر ملت بزرگ ايران که با حضور و مشارکت گسترده، معنادار و مؤثر خود در انتخابات ارديبهشت 96 گامي بلند در راه اعتلا و منافع ملي و سرافرازي ايران عزيز برداشت.

بيش از 41 ميليون رأي شما تاريخ کشور را از توقف و ترديد به در آورد و ايران را در تداوم راه توسعه و ترقي خويش قرار داد.

شما ديروز به همه آنها که ما را به بازگشت به گذشته و يا توقف در شرايط فعلي مي‌خواندند "نه" گفتيد و زمانه را به جلو رانديد. مشارکت تاريخي شما در پاي صندوق رأي فارغ از آنکه در اين رقابتي‌ترين انتخابات تاريخ ايران به چه کسي رأي داديد، شگفتي‌ساز شد و اعتماد دوباره شما به اينجانب سبب شد که بار سنگيني را بر دوش خويش احساس کنم و من اميدوارم وکيل شايسته‌اي براي نمايندگي مطالبات شما مردم عزيز ايران باشم.

شما با اين رأي نشان داديد که ملتي يکپارچه هستيد که با وجود، قطب‌بندي‌هاي سياسي، هيچ‌کس نمي‌تواند شما را به ورطه نزاع‌هاي بيهوده طبقاتي، قوميتي، فرقه‌اي، قبيله‌اي، شهري يا روستايي بکشاند.

رأي منسجم شما در همه مناطق کشور نشان داد که يک ملت هستيد و يک دولت داريد و يک رييس جمهور مي‌خواهيد که رييس همه جمهور و صد البته خادم همه مردم باشد.

درودم بر همه جوانان، دختران، پسران، مردان و زنان شهري و روستايي؛ فارس، ترک، کرد، لر، عرب، بلوچ، ترکمن، گيلک، مازني و سيستاني در سرزمين پرستاره ايران.

درود بر معلمان غيرتمند که بر تندباد سياه تهمت خروشيدند.

درود بر دانشجويان، هنرمندان، اصحاب رسانه، ورزش کاران، کارآفرينان، کشاورزان، صنعتگران، کارگران و کارمنداني که با ايجاد موج خروشان بي‌نظير به استقبال دولت دوازدهم شتافتند.

سلام و درودم بر رهبر فرهيخته انقلاب اسلامي که حکميانه و مشفقانه امواج پرتلاطم انتخابات را آنچنان به ساحل آرامش هدايت کردند که شور و هيجان رقابت‌هاي انتخاباتي در نهايت به صندوق عزت، استقلال و اقتدار ملت هدايت گرديد.

ملت بزرگ ايران، پيروز اصلي اين انتخابات شما ملت بزرگ هستيد؛ پيروز انتخابات جمهوريت و اسلاميت است؛ پيروز انتخابات، آزادي و استقلال است؛ پيروز انتخابات حاکميت ملي است؛ اين پيروزي، پيروزي صلح و آشتي بر تنش و خشونت بود. اين پيروزي، پيروزي وحدت و انسجام ملي بر انشقاق و چند دستگي بود.

سپاس اين فرزند کوچک ملت و اين فرزند حوزه و دانشگاه ارزاني مقام معظم رهبري مدظله العالي، مراجع عظام تقليد، فضلاي حوزه علميه، اساتيد، فرهنگيان و هنرمندان، حقوقدانان، ورزشکاران و همه اقشار ملت.

جا دارد ياد کنم از مرد اعتدال و سازندگي مرحوم آيت‌الله هاشمي رفسنجاني که واقعاً جاي ايشان در اين صبح پيروزي خالي است. همچنين از برادر گرامي‌ام سيدمحمد خاتمي، از خاندان امام راحل و يادگارش سيدحسن خميني، از علي‌اکبر ناطق نوري، از برادرم اسحاق جهانگيري و از همه خانواده‌هاي عزيز شهدا بويژه شهيد مطهري، شهيد بهشتي، از همه فعالان سياسي، از همه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بويژه رياست محترم مجلس، همه احزاب و ستادها و بويژه فعالان فضاي مجازي که توانستند اين امواج خروشان پرمعنا را به اعماق جامعه بگسترانند و عظمت حضور را بيافرينند.

من با کمال خضوع دست همه کساني را که با رأي مثبت خويش به اين خادم کوچک خود اجازه ادامه مأموريت دادند، مي‌بوسم و از خداوند بزرگ مي‌خواهم که به اين کمترين، شايستگي آن را عطا کند که با خدمات صادقانه خود اعتماد و حمايت حتي آنهايي را که به من رأي ندادند، کسب نمايم و بتوانم پاسدار حقوق، عزت و سربلندي همه آحاد ملت ايران باشم.

مردم عزيز ايران، انتخابات صحنه تصميم گيري و روشي مردم‌سالارانه براي حل مسالمت‌آميز اختلاف نظرهاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي بر پايه رأي مردم است و نه آغازي براي توسعه و تداوم و عميق‌تر کردن آنها. مردم ما در اين انتخابات با درک نظرهاي گوناگون، راه آينده خود را انتخاب کردند و همه بايد به خواست و تصميم مردم احترام بگذارند.

امروز انتخابات پايان يافته و من رييس جمهور همه ملت ايران هستم و نيازمند کمک تک تک مردم ايران و حتي کساني هستم که مخالف من و سياست‌هاي من بوده‌اند، دست ياري و دوستي خود را صميمانه به سوي همه مردم ايران، همه جناح‌ها، احزاب و اقشار مختلف مردم دراز مي‌کنم.

طبق قاعده مردم‌سالاري و به حکم قانون به مخالفان خود هم احترام مي‌گذارم و حق آنان را براي انتقاد از دولت، پاس مي‌دارم؛ مردم‌سالاري ديني، اسلام رحماني يعني همين.

امروز ايران سربلندتر از هر زمان ديگر، آماده گسترش روابط خود با جهان بر پايه احترام متقابل و منافع ملي خود مي‌باشد. پيام ملت ما به روشني و به وضوح در اين انتخابات به جهانيان روشن شد، امروز دنيا به خوبي مي‌داند که ملت ايران مسير زندگي در تعامل با جهان به دور از خشونت و افراطي‌گري را برگزيده است.

ملت ما مي‌خواهد در صلح و دوستي با جهان زندگي کند ولي در عين حال هم حاضر نيست تحقير يا تهديدي را بپذيرد؛ اين مهم‌ترين پيامي است که ملت ما انتظار دارد توسط همه دولت‌ها، همسايگان ما و بويژه قدرت‌هاي بزرگ جهاني به درستي شنيده شود. انتخابات ما به همسايگان و منطقه اعلام کرد که راه تأمين امنيت در اين منطقه تقويت دمکراسي و مردم‌سالاري و احترام به آراء مردم است و نه تکيه بر قدرت‌هاي خارجي.

مردم شريف ايران، ما به نيروهاي مسلح قهرمان خود در ارتش، سپاه، بسيج و نيروي انتظامي افتخار مي‌کنيم و تداوم اقتدار آنها را ضامن صلح، ثبات در منطقه، امنيت و آسايش مردم خود مي‌دانيم.

اينک که رييس جمهور برگزيده شما با کوله‌باري از تجربه با ارزش دولت يازدهم و با چشم‌اندازي روشن و اميدبخش، با روحيه‌اي تازه و شاداب و لبريز از عشق و محبت به تمامي ايرانيان، از شما مأموريت يافته است تا با درس‌آموزي از تجربه گذشته و با شتابي افزون‌تر و ياراني پرتلاش‌تر کار خود را آغاز کند، بيش از گذشته دست نياز به سوي شما دراز مي‌کنم.

در اين راه پرمشقت ولي پرافتخار، از خداوند منان مي‌خواهم تا يکدل و يکپارچه و با عزمي راسخ و استوار دست به دست هم داده و براي ساختن ايران عزيز، با اراده‌اي مستحکم و اميدي پرنشاط به پيش برويم.

خود را متعهد به برنامه اعلام شده‌ام و همه آنچه با شما مطرح کردم مي‌دانم و با عزمي راسخ و با اطمينان به حمايت مستمر شما مردم عزيز، در اين مسير گام برخواهم داشت.

در اينجا بر خود لازم مي‌دانم از تمامي دست‌اندرکاران برگزاري اين انتخابات شکوهمند، بويژه شوراي محترم نگهبان، وزارت کشور، استانداران، فرمانداران و بخشداران، همه نيروهاي اجرايي، نظارتي، نيروهاي انتظامي و امنيتي، رسانه‌هاي جمعي و اجتماعي تشکر ويژه نمايم و همت و مجاهدت آنان را در محافظت از آراء مردم به بزرگي و سپاس ياد کنم.

والسلام عليکم و رحمه الله و برکاته



منبع: president.ir




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد