آخرین اخبار

لاغري آسان بدون رژيم و ورزش!! تناسب و زيبايي

لاغري آسان بدون رژيم و ورزش!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - بدون ورزش و رژيم لاغر شويدبراي لاغر شدن آهسته غذا خوردن

مغز براي درک اينکه شما به اندازه کافي غذا خورده ايد، وقت لازم دارد. بنابراين آهسته غذا بخوريد و براي اين کار به خوبي غذايتان را بجويد. با اين روش با دريافت غذاي کمتر، زودتر احساس سيري مي کنيد. درحقيقت، سرعت مصرف غذا با مقدار وزن هر فرد رابطه مستقيم دارد. هر چه فرد سريع تر غذا بخورد، چاق تر مي شود.

بشقاب هاي کوچک براي غذاهاي ناسالم

بشقاب هاي غذاي امروزه نسبت به گذشته، کمي بزرگتر شده اند. استفاده از بشقاب هاي کوچک باعث مي شود که احساس کنيد، غذاي زيادي در بشقاب تان داريد. اما بشقاب هاي بزرگ باعث مي شوند که شما بيشتر از حد نياز غذا به بشقاب تان بيفزاييد. بنابراين بهتر است از بشقاب هاي بزرگتر براي خوردن غذاهاي سالم، مانند سالاد و سبزيجات، استفاده کنيد. اما براي خوردن غذاهاي ناسالم، مانند غذاهاي چرب، بشقاب هاي کوچک به کار بريد.

مصرف کافي پروتئين براي لاغر شدن

مصرف پروتئين تاثير بسزايي روي کنترل اشتها دارد و مي تواند به فرد احساس سيري داده و از گرسنگي او بکاهد و بدين ترتيب باعث مصرف کالري کمتر در او شود. اين مساله ممکن است به دليل اين باشد که پروتئين روي چندين هورمون ايجاد کننده حس گرسنگي مانند گرلين و پپتيد-1 شبه گلوکاگون، اثر مي گذارد. در تحقيقي مشخص شد که مصرف پروتئين با 15 تا 30 درصد کالري مي تواند موجب مصرف 441 کالري کمتر در روز و در نتيجه کاهش وزن شود، بدون اينکه فرد مجبور به رعايت رژيم غذايي سختي باشد. بنابراين به طور مثال بهتر است صبحانه ها به جاي مصرف نان و غلات، تخم مرغ، که نوعي پروتئين است، مصرف کنيد و بدين ترتيب از دريافت کالري اضافه تر بپرهيزيد. از ديگر غذاهاي حاوي پروتئين مي توان به سينه مرغ، ماهي، ماست يوناني، عدس، بادام و کينوآ اشاره کرد.

دور نگه داشتن خوراکي هاي ناسالم از جلوي چشم

ديدن خوراکي موجب افزايش گرسنگي و اشتهاي فرد مي شود و همين مساله فرد را به سمت چاقي پيش مي راند. هرچه خوراکي ها جلوي چشم باشند، احتمال مصرف آنها و افزودن کالري بيشتر به بدن، بالا مي رود. بنابراين خوراکي هاي ناسالم که موجب چاقي مي شوند را از جلوي چشم برداريد و به جاي آن خوراکي هاي سالم مانند سبزيجات و ميوه در دسترس تان قرار دهيد.

مصرف خوراکي هاي غني از فيبر

خوراکي هاي سرشار از فيبر، سيري را افزايش داده و شما را به مدت طولاني تري سير نگه مي دارد. تحقيقات نشان داده است که يک نوع خاصي از فيبر به نام فيبر ويسکوز مي تواند احساس سيري بيشتري ايجاد کند. بعضي از انواع فيبرهاي محلول هنگامي که با آب ترکيب مي شوند، تشکيل يک ژل ضخيم مي دهند که آنها را تحت عنوان فيبر ويسکوز مي شناسند. هنگامي که شما فيبر ويسکوز مصرف مي کنيد، به شکل ژل درآمده و در روده نشست مي کند و بدين ترتيب سبب کاهش سرعت هضم و جذب مواد مغذي شده و در نتيجه احساس سيري طولاني تر و کاهش اشتها به وجود مي آورد. فيبر ويسکوز فقط در گياهان يافت مي شود. از اين گياهان مي توان به لوبيا، جودوي سر، کلم بروکسل، مارچوبه، پرتقال و دانه هاي کتان اشاره کرد. در واقع يک نوع مکمل لاغري به گلوکومانان است که حاوي مقادير زيادي فيبر ويسکوز است و با روش توضيح داده شده، موجب لاغر شدن مصرف کننده مي شود.

لاغري با نوشيدن مرتب آب

نوشيدن آب، به ويژه پيش از غذا، باعث مي شود شما کمتر غذا خورده و در نتيجه لاغرتر شويد. مطالعات بسياري نشان داده است که نوشيدن نيم ليتر آب، نيم ساعت پيش از صرف غذا، از گرسنگي کاسته و به فرد کمک مي کند کالري کمتري به بدن خود بيفزايد.

لاغري با وعده غذايي هاي کم حجم

اين روزها اندازه وعده هاي غذايي نسبت به گذشته بسيار بيشتر شده است و اين مساله به ويژه در رستوران ها ديده مي شود. هر قدر وعده غذايي بيشتر باشد، شما به خوردن بيشتر تشويق مي شويد و به سمت چاقي پيش مي رويد. در بررسي ها معلوم شده است، فقط دسر غذا به تنهايي مي تواند کالري بسياري به فرد برساند. بنابراين تا جايي که مي توانيد وعده غذايي هاي تان را به تدريج کم کنيد. بدين ترتيب پس از مدتي بدون اينکه متوجه شويد لاغر مي شويد.

خوردن غذا بدون وجود دستگاه هاي الکترونيکي

توجه به خوراک تان، باعث مي شود که کالري کمتري مصرف کنيد. افرادي که هنگام خوردن غذا، تلويزيون تماشا مي کنند يا مشغول بازي کامپيوتري هستند، نسبت به غذايي که مي خورند، توجه کافي ندارند و ممکن است بيش از حد لازم غذا بخورند. در تحقيقي مشخص شده که اين افراد معمولا 10 درصد بيش از زماني که مشغول تماشاي تلويزيون نيستند، غذا مي خورند. حتي ممکن است زودتر از موعد گرسنه شوند. در حقيقت 25 درصد کالري بيشتر به آنها مي رسد و اين به منزله اضافه وزن و در نهايت چاقي است.

لاغري با خواب خوب و پرهيز از اضطراب

وقتي سخن از سلامتي است معمولا خواب کافي و نداشتن اضطراب، فراموش مي شوند. اما در حقيقت هر دوي آنها روي اشتها و وزن افراد تاثير بسزايي دارند. نبود خواب کافي ممکن است تعادل هورمون هاي لپتين و گرلين که تنظيم کننده اشتها هستند را به هم بريزند. از طرفي هورمون کورتيزول هنگام مضطرب شدن به شدت افزايش مي يابد. زماني که اين هورمون ها دچار اختلال شوند، فرد را گاه و بيگاه دچار گرسنگي و مشتاق خوردن غذاهاي ناسالم کرده و آنها در نهايت مقدار کالري بيشتري مصرف مي کنند. از طرفي محروميت از خواب و اضطراب مزمن خطر بيماري هاي مختلفي، همچون ديابت نوع 2 و چاقي را افزايش مي دهد.

لاغري با حذف نوشيدني هاي حاوي شکر

اين روزها در بيشتر خوراکي ها، شکر اضافه مي شود که اين مساله افراد را به سمت دريافت کالري زياد و چاقي سوق مي دهد. نوشيدني هاي شکردار مانند نوشابه ها موجب افزايش خطر بيماري هاي مختلفي شده است. از آنجايي که کالري هاي مايع مانند کالري هاي غذاي جامد، موجب احساس سيري در افراد نمي شوند معمولا بيش از حد مصرف مي شوند و کالري بيش از حد نياز به بدن وارد مي کنند. حذف کامل نوشيدني هاي حاوي شکر، در دراز مدت فوايد سلامتي طولاني روي بدن دارد. البته يادتان باشد که نمي توانيد به جاي نوشابه هاي گازدار، آبميوه مصرف کنيد. زيرا آبميوه ها هم حاوي شکر فراوان هستند. به جاي اين نوشيدني ها بهتر است از دمنوش هاي گياهي و چاي سبز و يا آب معمولي استفاده کنيد.

صرف غذاهاي ناسالم در بشقاب هاي قرمز رنگ

اين کار به نظر ترفند بسيار عجيبي مي آيد اما ظروف قرمز رنگ در کم خوردن غذا بسيار موثر هستند. اگر استفاده از اين بشقاب ها را دوست نداريد، حداقل غذاهاي ناسالم و حاضري را در اين ظرف ها قرار داده و مصرف کنيد. در تحقيقي مشخص شد که افراد از خوردن غذاي موجود در بشقاب هاي قرمز رنگ زودتر از ظرف هاي سفيد و يا آبي دست مي کشند.
يک توضيح در اين خصوص اين است که معمولا رنگ قرمز در قراردادهاي اجتماعي به معناي هشدار و زنگ خطر بوده است و هنگام مشاهده بشقاب قرمز اين احساس هشدار ناخودآگاه وارد ذهن و وجودتان مي شود و زودتر دست از غذا خوردن مي کشيد.



منبع : zendegionline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد