آخرین اخبار

زبان بدن حرفه اي سياستمداران دنيا اخبار ويژه

زبان بدن حرفه اي سياستمداران دنيا

  بزرگنمايي:

چه خبر - زبان بدن حرفه اي سياستمداران

با توجه به داغ شدن روزهاي انتخابات سرنوشت ساز و اهميت اين روزها امروز به تحليل زبان بدن حرفه اي سياستمداران مي پردازيم اين مقاله بصورت کاملا اختصاصي براي سايت سيمرغ تاليف شده است. زبان بدن حرفه اي سياستمداران در کشور ما تا کنون آنقدرها مورد توجه قرار نگرفته است اما بايد بدانيد در هر شماره از مقالات علمي برتر جهان هر ماه يک مقاله زبان بدن و يا مرتبت با تن گفتار را مشاهده مي کنم . شايد برايتان بسيار جالب و هيجان انگيز باشد که بدانيد پوتين و باراک اوباما يا ترزامي و يا رئيس جمهور جديد فرانسه بيش از 5 سال به آموزش مهارتهاي زبان بدن و مخصوصا تکنيکهاي پيشرفته طراحي ژستهاي حرفه اي هماهنگ با اندام روي آورده اند ، اين مهم را سليبريتيها هم متوجه شده و در جهان امروز به بهترين وجه ممکن در حال آموزش و توسعه مهارتهاي خود در اين زمينه مي باشند.

هر سياستمداري در هر سطحي بايد دقيقا بداند که زبان بدن او مخصوصا اگر سخن و يا سوالي مخالف مکنونات قلبي او است چگونه تظاهر ميابد و براي پوشش و رفع و جبران ان چه بايد کرد چيزي که متاسفانه در آخرين مناظره چيزي از آن نزد سياستمداران خوب کشورمان کمتر مشاهده گرديد.

امروز هر سياستمدار و يا هر فردي که قرار است پا به سياست بگذارد دقيقا بايد بدانيد که چگونه به مهارتهاي پيشرفته زبان بدن دست يابد و به سخن گفتن با هر دو زبان احاطه کامل داشته باشد.

اما شايد از خود بپرسيد اين دو زباني که هر سياستمداري بايد بداند چيست؟

اين دو زبان اول زبان کلامي است و دوم زبان غيرکلامي است. پروفسور البرت محرابيان در اين خصوص تحقيقات گسترده اي انجام داده است و معتقد است بيش از نيمي از اثر يک ارتباط را ارتباطات غير کلامي تشکيل مي دهد.

بعنوان يک مدرس و مشاور زبان بدن که بيش از دو دهه به آموزش حرفه اي زبان بدن اشتغال دارم مطمئن هستم زبان غير کلامي تاثير به شدت ويرانگري روي فرد مقابل دارد . اما چرا از واژه ويرانگر استفاده مي کنم ؟ براي آنکه شما با زبان بدن کل حس و افکار منفي فرد يا افراد و گروه مقابل خود را تحت تاثير شديد قرار مي دهيد و بلعکس .حالا با اين مسئله موافق نيستيد که زبان رفتار سياستمداران مي تواند تاثير حيرت انگيزي روي طرف مقابل داشته باشد.

بفرموده حضرت علي (ع) بلندترين فريادها ، فرياد رفتارهاي انسانها است به عبارت ديگر ايشان هم معتقد هستند که زبان غير کلامي مي تواند افشا کننده حقايق باشد.

هر سياستمدار حرفه اي بايد دقيقا بداند که زبان بدن شخصي او چگونه و تا چه حد مي تواند براي به تعامل رسانيدن يا به چالش رساندن توده ها و حتي انديشه ها و باورها مثمر ثمر واقع شود. به عبارت ديگر بايد بدانند که چه بياني و چه مطالبي را چگونه فارغ از کلامي که به زبان جاري مي کنند را اجراء کنند.

در نشستها و ملاقاتهاي که با سياستمداران و يا مديران اقتصادي برندهاي برتر کشور داشتم و با تاکيد مطالب فوق و نشان دادن مستندات آنها را به فکر، تمرين و آموزش زبان صحيح بدن سوق مي دادم و در تمامي موارد رابطه و قدرت نفوذ افراد با تکيه بر زبان بدن صحيح و در طول مدت زمان بصورت کاملا معني داري افزايش يافت.


ثانيه هاي طلايي يا Second gold :
شما چه يک سياستمدار و يا يک رهبر اقتصادي و يا يک مدير بايد بدانيد که 3 و 5 و حداکثر 7 ثانيه فرصت تاثيرگذاري روي فرد يا دسته هاي جمعيتي را در اختيار داريد. بايد دانست که برداشت اول مردم بسيار بسيار دقيق است. تحقيقات گسترده دانشگاه استنفرد در سال 2017 نشان داده است که برداشت اول مردم نه تنها درست است، بلکه بيشتر بر رفتار غير کلامي و بر اساس آن پيرامون ما تفکر مي نمايند و تغيير اين تفکر بسيار سخت و حتي دور از واقع است.

يا شايد بايد آزمايش ديگري را از دانشگاه جان هاپکينز مثال بزنيم که در آن و طي يک مطالعه تخصصي ، محققان به حالت و حس افرادي از جنسيتهاي مختلف و سنين 20 تا 50 سال تحقيق پيرامون تماشاي کليپ هاي 10 و 20 ثانيه اي آموزش اساتيد دانشگاه مورد ارزيابي دقيق قرار گرفت .در طي اين آزمايش از افراد مختلف درخواست شد که ويژگي هاي شخصيتي مثبت و منفي را که در هر کليپ مشاهده کرده بودند و احساس خود را تفسير و تعريف نمايند.اين سلسله ازمايشها يک نکته را به ما متذکر مي شوند در ثانيه هاي طلايي اوليه مردم ما را به دقت ارزيابي مي کنند.

شايد برايتان بسيار جالب توجه باشد که کليه شرکت کنندگان در اين ارزيابي علمي صرفا با تکيه بر زبان بدن مدرسين آنها را تحليل و مورد ارزيابي قرار دادند.اين مسئله به ما نشان ميدهد که چقدر حياتي و مهم است که بدانيم براي ايجاد يک تاثير قوي و دامنه دار بايد از ابزار فوق پيشرفته ايي بنام زبان رفتار يا زبان بدن استفاده نمود.

امواج کوچک يا Small waves :
نکته بسيار حرفه اي که نويسنده در کلاسهاي زبان بدن هميشه به سياستمداران آموزش مي دهد معرفي همه جانبه امواج کوچک است. يا ريز جزئيات حرکتي و يا موج هاي کوچک بسيار تاثير گذار است مثلا تاکيدهاي رفتاري کوچک و يا انواع ژستهاي کوچک که در دسته کم دامنه ها دسته بندي ميشوند در دراز مدت مي توانند به شدت تاثير گذار باشند.

اين ريزجزئيات وقتي بصورت دامنه دار و پر تکرار و بصورت ضربدري ظاهر شوند تاثير آن دو چندان خواهد شد. باراک اوباما رياست جمهوري سابق ايالات متحده از اين تکنيک هميشه روي صحنه و پشت تريبون استفاده مينمود و اکثرا هم بسيار موفقيت اميز بود.شايد به گفته برخي رفتارشناسان سياسي اين تکنيک علاوه بر نبوغ فرد قدرت و نفوذ فرد را هم با خود فرياد مي زند.


دکترسيد مازيارمير

منبع: mazyarmir.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ميزان استفاده جوانان از تلگرام و اينستاگرام

ايران يک ميليارد دلار گاز مجاني به ترکيه تحويل داد

آتليه‌اي که عکس‌هاي مستهجن از بچه‌ها مي‌گيرد!

مازني: مديران اينستاگرام عذرخواهي کنند

درز اطلاعات کاربران يک تاکسي اينترنتي تأييد شد

تکذيب اجبار سيل‌زدگان براي بازگشت به خانه

هلال احمر از سردار سعيد قاسمي شکايت مي‌کند

نمايندگان دنبال حاشيه امن براي انتخابات هستند؟

خط و نشان پليس در خصوص برخورد با بدحجابي

دختر ترامپ پشت دستگاه سنتي پارچه بافي+عکس

استاندار خوزستان از 28اسفند تاکنون خانه نرفته!+عکس

کشف فساد جديد در پرونده دکل نفتي گمشده

بازداشت عوامل ترويج فساد و فحشا در شيراز

سقوط 40 درصدي توليد خودرو در ايران

جريمه ميلياردي گران‌فروشان و محتکران موبايل

اقبال خانه اولي‌ها به وام مسکن کم شد

پرايد، نقش اول در تصادفات نوروزي

ماجراي مرده‌اي که از خارج کشور پيامک مي‌فرستاد

چشم‌انداز بازار خودرو و ارز در سال 98

افتتاح خط 6متروي تهران فردا با حضور روحاني

سپاه، درگيري با سيل‌زدگان خوزستان را تکذيب کرد

جهانگيري: کمک‌هاي خوبي براي سيل‌زدگان داريم

تب مهاجرت از ايران به دهه هشتادي‌ها رسيد

تعطيلات مرگبار؛ افزايش 7 درصدي تلفات جاده‌اي

رهاسازي ناگهاني آب سد علت تشديد سيل گلستان

حکم سه قاچاقچي ميلياردي صادر شد

انبارهاي مرغ و گوشت تنظيم بازاري سالم ماندند

قايق حامل مهاجران ايراني در مديترانه غرق شد

دادستان شيراز: شهردار در شيراز نيست

اعاده دادرسي سعيد طوسي در حال بررسي است

بازداشت دو ايراني در آرژانتين با گذرنامه اسرائيل

برخورد متفاوت شهرداري گرگان با پاکبانان

فرح: اميدوارم ايرانيان نوروزِ آزادي را جشن بگيرند!

فرماندار دشستان: به شهردار برازجان تذکر دادم

خريد و فروش گوشي در بازار موبايل نصف شد

قيمت اينترنت، از ساندويچ هم ارزان‌تر است

نه به آجيل؛ راه جديد مبارزه با گراني

ماجراي بازداشت يک استاد بلژيکي در ايران

آستان قدس در دوره رئيسي ماليات مي‌داد؟

تکرار بلاي پرايد بر سر لادا

جزئيات تازه درباره پرونده قتل شرور معروف تهران

هرج و مرج در بازار موبايل

چرا قيمت گوشي دوباره بالا رفت؟

شوراي شهر، فاتحه‌ي باغ‌هاي تهران را خواند!

بازداشت زن دوم در ماجراي مرگ مرد بازنشسته

مزايا و معايب مصوبه پرحرف و حديث مجلس

حمله خمپاره‌اي تروريست‌ها به حومه حلب

ثروت ترامپ چقدر است؟

جزئيات نشت آب از پايه‌هاي برج آزادي

آخرين وضعيت پرونده مرگ رئيس تامين اجتماعي