آخرین اخبار

تفاوت هاي گلکسي اس 8 و اس 8 پلاس چه خبر ... ؟

تفاوت هاي گلکسي اس 8 و اس 8 پلاس

  بزرگنمايي:

چه خبر - گلکسي اس 8 بخريم يا اس 8 پلاس؟

سامسونگ به تازگي از دو پرچمدار جديدش رونمايي کرد. پيش فروش گلکسي اس 8 و اس 8 پلاس چندي پيش آغاز شد و استقبال کاربران از اين امر پرشور بود. بنابراين در آينده نزديک شاهد عرضه رسمي و گسترده دو اسمارتفون مذکور خواهيم بود. عليرغم اينکه برخي افراد انتخاب قطعي خود را مبني بر خريد اس 8 يا اس 8 پلاس انجام داده‌اند، برخي ديگر از آن‌ها هنوز در شک و ترديد هستند!

به بيان ديگر عده کثيري از کاربران هنوز درگير اين سوال هستند که خريد کدام نسخه از پرچمداران سامسونگ برايشان انتخاب بهتري است؟ آيا بهتر است گلکسي اس 8 را بخرند يا گلکسي اس 8 پلاس را؟ اگر شما هم از اين دسته کاربران هستيد، نبايد اين مقاله اختصاصي را از دست دهيد.

در اين مقاله قصد داري تا به نوعي مشخص کنيم با توجه به نيازهايتان کدام يک از دو اسمارتفون مذکور برايتان انتخاب بهتري محسوب مي‌شوند.

قدرت عملکرد و پردازش

گلکسي اس 8 و اس 8 پلاس هر دو از تراشه، رم و حافظه داخلي يکساني بهره مي‌برند. از نظر تراشه هر دو محصول مذکور شامل دو نسخه مختلف مي‌شوند که به ترتيب با تراشه‌هاي اسنپدراگون 835 کوالکام و اگزينوس 8895 سامسونگ روانه بازار شده‌اند. نسخه‌اي از اين دو گوشي که در شرايط عادي در بازار کشورمان قادر به خريد آن هستيد، نسخه مجهز به اگزينوس 8895 سامسونگ است.

همچنين هر دو اسمارتفون نام برده شده از رم 4 گيگابايتي و حافظه داخلي 64 گيگابايتي بهره مي‌برند و از اتصال رم ميکرو SD به منظور افزايش فضاي ذخيره‌سازي اطلاعات پشتيباني مي‌کنند. بنابراين تفاوتي ميان قدرت عملکرد گلکسي اس 8 و اس 8 پلاس وجود ندارد و دو محصول نام برده شده از اين نظر بازده يکساني نخواهند داشت.


طراحي ضد آب، جنس بدنه

هر دو گوشي هوشمند مذکور از استاندارد ضد آب و ضد گرد و غبار IP68 بهره مي‌برند، بنابراين مي‌توانند تا مدت زمان 30 دقيقه در عمق 1.5 متري از آب دوام داشته باشند. همچنين بدنه هر دو گوشي به سبک يکساني ساخته شده و توسط شيشه گوريلاگلس 5 از پنل پشتي آن‌ها محافظه مي‌شود. همچنين سبک طراحي هر دو گوشي مورد نظر هم کاملا يکسان است.
قابليت‌ها و ويژگي‌هاي عملکردي

گلکسي اس 8 و اس 8 پلاس از نظر کارايي و قابليت‌ هيچ تفاوتي نسبت به يکديگر ندارند. هر دو اسمارتفون مذکور از قابليت تاچ سه بعدي (3D Touch)، شارژ سريع، شارژ بي‌سيم، نمايشگر هميشه روشن (Always On Display) و سامسونگ پي (Samsung Pay) پشتيباني به عمل مي‌آورند.

همچنين در هر دو گوشي مذکور اسکنر عنبيه، اسکنر چهره، اسکنر انگشت، سنسور ضربان قلب، دستيار صوتي بيکسبي (Bixby) و غيره ارائه شده است. پس از نظر قابليت و ويژگي‌هاي هم دو گوشي هوشمند مذکور هيچ تفاوتي نسبت به يکديگر ندارند. همچنين سيستم‌عامل اندرويد 7.0 نوقا به صورت پيش‌فرض در هر دو اسمارتفون نصب و راه‌اندازي شده است.


دوربين

هر دو گوشي گلکسي اس 8 و اس 8 پلاس به دوربين اصلي 12 مگاپيکسلي يا ديافراگم F/1.7 و چراغ فلش LED مجهز هستند. دوربين سلفي اين دو اسمارت‌فون هم 8 مگاپيکسلي است. بنابراين دوربين اصلي و سلفي گلکسي اس 8 با دوربين اصلي و سلفي گلکسي اس 8 پلاس هيچ تفاوتي ندارد.

ابعاد و وزن

اگر به وزن و ابعاد گوشي اهميت مي‌دهيد، بايد در انتخاب گلکسي اس 8 و اس 8 پلاس دقت کنيد. گلکسي اس 8 سامسونگ ابعاد 8 در 68.1 در 148.9 ميليمتر را ارائه مي‌کند اما ابعاد گلکسي اس 8 پلاس 8.1 در 73.4 در 159.5 ميليمتر است. همچنين وزن اين دو گوشي به ترتيب برابر با 155 و 173 گرم خواهد بود. بنابراين اگر چندان علاقه‌اي نسبت به در دست گرفتن اسمارت‌فون‌هاي با ابعاد بزرگ‌ نداريد، گلکسي اس 8 برايتان انتخاب بهتري محسوب مي‌شود.

اندازه صفحه نمايش

مسئله بعدي که در انتخاب گلکسي اس 8 و اس 8 پلاس بايد حتما به آن توجه کنيد، مربوط به اندازه صفحه‌نمايش مي‌شود. اين مسئله اصلي‌ترين تفاوت ميان اين دو محصول را در بر مي‌گيرد. گلکسي اس 8 به صفحه نمايشي 5.8 اينچي تجهيز شده است، اما صفحه‌نمايش گلکسي اس 8 پلاس يک نمايشگر 6.2 اينچي است.

با توجه به وضوح تصويري يکساني که براي صفحه‌نمايش هر دو گوشي در نظر گرفته شده، جاي تعجبي ندارد که تراکم پيکسلي گلکسي اس 8 از اس 8 پلاس بيشتر باشد. با اين حال تراکم پيکسلي هر دو محصول به قدري بالا است که کيفيت عالي را ارائه مي‌کند. توصيه ما اينطور است که اگر تمايلي نسبت به داشتن اسمارت‌فون‌هاي ما نمايشگر بزرگ نداريد، گلکسي اس 8 سامسونگ را خريداري کنيد.

اما اگر از افرادي هستيد که دائما به وب‌گردي و تماشاي ويدئو مي‌پردازيد، مطمئنا نمايشگر بزرگ‌تر گلکسي اس 8 پلاس تجربه جالب‌تري را برايتان به ارمغان مي‌آورد. پس اصلي‌ترين موضوعي که بايد پيش از انتخاب اين دو گوشي تصميم قطعي خود را در مورد آن بگيريد، همين مسئله است.


ظرفيت باتري

تفاوت بعدي دو اسمارت‌فون مد نظر با ظرفيت باتري آن‌ها ارتباط دارد. باتري گلکسي اس 8 پلاس ظرفيت 3500 ميلي آمپر ساعتي را ارائه مي‌کند، اما گلکسي اس 8 از يک باتري 3000 ميلي آمپر ساعتي بهره‌مند است. پس از نظر تئوري ظرفيت باتري اس 8 پلاس بيشتر از اس 8 است، اما در نظر داشته باشيد که با توجه به ابعاد بزرگ‌تر صفحه نمايش گلکسي اس 8 پلاس نمي‌توانيم مدعي شويم که باتري اين محصول در عمل توان شارژدهي بهتري را ارائه خواهد کرد!

براي درک اين مسئله بايد براي تصميم‌گيري قطعي در اين زمينه به بنچمارک‌هاي عملي روي آوريم که بعد از عرضه اين دو اسمارت‌فون و انجام تست‌هاي مورد نياز منتشر مي‌شوند. پيش‌بيني ما به اين صورت است که در عمل باتري هر دو گوشي مورد نظر بازده نسبتا يکساني داشته باشند، اما از نظر تئوري باتري اس 8 پلاس ظرفيت بيشتري نسبت به اس 8 دارد.

قيمت

مسئله قيمت هم عامل ديگري است که بايد آن را در نظر بگيريد. پيش‌فروش گلکسي اس 8 با قيمت 2،880،000 تومان انجام شد و گلکسي اس 8 پلاس با قيمت 3،180،000 تومان پيش‌فروش گرديد. بنابراين حداقل در شرايط پيش‌فروش، گلکسي اس 8 پلاس 300،000 تومان از اس 8 گران‌تر بوده است. مطمئنا اين روند در زمان عرضه اين دو اسمارتفون هم حفظ مي‌شود. اگر فکر مي‌کنيد که اين مبلغ ارزش تفاوت‌هاي ناچيز مابين دو گوشي مذکور را ندارد، پس در انتخاب گلکسي اس 8 شک نکنيد.


کلام آخر

همانطور که مشاهده کرديد در اين مقاله به مرور مختصر و سريع تفاوت‌ها و شباهت‌هاي گلکسي اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ پرداختيم. با شناخت اين موارد مي‌توانيد انتخاب بهتر و آگاهانه‌تري را مابين اين دو اسمارتفون داشته باشيد. به نظر شما گلکسي اس 8 انتخاب بهتري است يا گلکسي اس 8 پلاس؟




منبع: shabakeh-mag.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ماجراي تبليغ نوشابه پپسي در فضا و آسمان

زندگي کردن انگل هاي ترسناک برروي صورت شما!!

عکس جالب از تغيير چهره يکتا ناصر و افسانه بايگان در گذر زمان!

4 نشانه طلاق در آينده از نگاه عکاس هاي مراسم عروسي!

ثروتمند شدن با پرورش سوسک!! عکس

خون کروکوديل و درمان ايدز!

همزمان خربزه و عسل بخوريد، مي ميريد؟!

جدايي خانم بازيگر از همسر دومش پس از 1 سال زندگي مشترک!

تغيير چهره بازيگر جذاب سريال بازي تاج و تخت پس از 7 سال! عکس

تبليغ جنجالي يک آرايشگاه زنانه در ايران! عکس

عکس: کارت مراسم عروسي الهام حميدي بازيگر 41 ساله

نوزاد 258 گرمي از بيمارستان مرخص شد! عکس

آموزش کنترل مصرف اينترنت گوشي موبايل

نگار جواهريان از انجام وظيفه اش نوشت! عکس

استقبال از نيکي کريمي در جشنواره جهاني فيلم فجر! عکس

احتمال وجود يک سياره ديگر در منظومه شمسي!

اگر اسنپ چت شما کار نمي کند اين کار را انجام دهيد

آگهي ساده درگذشت سهراب سپهري از ديد پرويز پرستويي! عکس

عکس هاي جديد نگار جواهريان در دوران بارداري اش

چگونه نوزادي با 1 پدر و 2 مادر به دنيا آمد؟!

محمد عليزاده در جشن تولد خواهرش! عکس

آموزش: حذف افراد از اينستاگرام بدون بلاک کردن

سفر هدايت هاشمي و همسر دومش به شيراز! عکس

آيا از گوشي هاي تاشو استقبال مي شود؟

5 زني که علم فضا را متحول کردند

واکنش بهنوش بختياري به توهين سالومه سيدنيا مجري شبکه من و تو

عرضه گوشي آيفون ارزان قيمت شبيه آيفون 8

7 نکته براي گرفتن عکس خوب با موبايل

تلاش بهنوش طباطبايي براي نشان دادن گوشواره اش! عکس

عکس جديد يکتا ناصر در کنار خواهر و شوهر خواهرش

تيپ فلور نظري بازيگر 50 ساله در آلمان! عکس

2 مردي که قلب روناک يونسي را تسخير کرده اند! عکس

نوت 10 پرو بهترين گوشي توليدي سامسونگ

نقش کرم چاله ها چيست؟

دستگاهي که با غذاي کمتر شما را سير مي کند

تبريک خاص مليکا شريفي نيا به مناسبت تولد خواهرش مهراوه! عکس

قارچ جاودانگي باعث افزايش طول عمر مي شود!

خيانت شاهزاده ويليام به کيت ميدلتون؛ ارتباط با دوست صميمي کيت!! عکس

استقبال از صفحه اينستاگرام زنان و دختراني که با رنگ کردن مو مخالف هستند! عکس

ماجراي کمک 1 ميليارد توماني هديه تهراني به سيل زدگان! عکس

آنجلينا جولي نام خانوادگي اش را تغيير داد

جزئياتي از پلي استيشن 5 و زمان عرضه آن

فايده الکي لبخند زدن!

دختر عماد طالب زاده به دنيا آمد + عکس و نام وي

6 رسم عجيب و غريب در زمان غذا خوردن در کشور هاي مختلف

فايده ويژه خوردن شکلات براي افراد بالاي 40 سال

به دنيا آمدن نوزاد از اولين پيوند رحمي رباتيک در جهان!

تمام زناني که لئوناردو دي کاپريو با آنها ارتباط داشته است! عکس

روناک يونسي: پيامبري بفرست که فقط گوش کند! عکس

خوابيدن در وان نفت براي درمان بيماري ها! عکس