آخرین اخبار

روحاني: با ظريف، تحريم ها را برميداريم سياسي

روحاني: با ظريف، تحريم ها را برميداريم

  بزرگنمايي:

چه خبر - روحاني: ما با برجام بين ايران و جهان پل برقرار کرديم

حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني عصر امروز در ميدان امام خميني گفت: حضور شما در ميدان نقش جهان به معناي پيام شما جوانان اصفهان به همه جهانيان است. ما آينده ايران را در اختيار فريب‌کاران نمي‌گذاريم. ما آينده ايران را در اختيار شعار نخواهيم گذاشت. او با سلام بر مردم شهرستان‌هاي اصفهان اظهار داشت: مردم عزيز اصفهان ما براي يک تصميم تاريخي امروز در نگين انگشتر جهان جمع شده‌ايم. اصفهان انگشتر جهان و نقش جهان نگين اين انگشتر است. همه زندگي و آبروي روحاني به فداي شما جوانان. ما براي يک تصميم مهم جمع شده‌ايم. جوانان و مردم اصفهان و ايران! مي‌خواهيم رئيس جمهور را به عنوان منتخب و نماينده کل ملت ايران انتخاب کنيم يا به عنوان نماينده يک باند در کشور.

اين نامزد انتخابات رياست جمهوري افزود: آيا ما مي‌خواهيم فردي را به عنوان رئيس جمهور انتخاب کنيم يا به عنوان رئيس و قيم از طرف يک گروه خاص. مردم! رئيس جمهور کسي است که براي امنيت کشور شما تصميم مي‌گيرد. ما امروز صاحب امنيت هستيم. البته اين امنيت در سايه تلاش همه انسان‌هاي فداکار، نيروهاي مسلح، نيروهاي امنيتي و نظامي است اما مگر همين نيروهاي مسلح و امنيتي در سال‌هاي قبل هم نبودند پس چطور اين همه امنيت وسيع در کشور شاهد هستيم.

روحاني با بيان اينکه آنگاه که مردم به صورت مسلح در کنار نيروهاي مسلح قرار بگيرند، امنيت کامل در کشور ايجاد مي‌شود، تصريح کرد: آنگاه که همه اقوام به دولت اعتماد کنند امنيت در کشور حاکم مي‌شود. رئيس جمهور يعني رئيس شوراي عالي فضاي مجازي. اگر امروز شما دسترسي به اطلاعات جهان داريد، در سايه دولت يازدهم است.

او ادامه داد: 10 بار تصميم گرفتند که شبکه‌هاي اجتماعي را ببندند ولي اين روحاني بود که در برابر اين تصميم ايستاد. رئيس جمهور يعني رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي. در اين دوره فضاي امنيتي از دانشگاه‌ها برداشته شد. آيا ما دانشگاه آزاد و امن را مي‌خواهيم يا دانشگاه امنيتي؟ در سايه حضور شما مردم، در اين مدت توانستيم با کمک هم ديوار را خراب کنيم و پل بسازيم.

رييس دولت يازدهم با بيان اينکه امروز نصف جهان و کل جهان با ديوار تحريم فاصله انداختند، خاطرنشان کرد: در سال 92، 62 هزار توريست به اصفهان آمد ولي در فروردين امسال 85 هزار گردشگر خارجي به اصفهان امد. ما مي‌خواهيم اصفهان به عنوان قلب جهان بتپد و همه مردم جهان بتوانند به اصفهان بيايند و اين ميدان را ببيند. ما مي‌خواهيم مردم دنيا به ايران بييند و تعادل ميان شرق در اصفهان و ساختن باغ بهشت را در اين اصفهان ببينند.

روحاني اضافه کرد: خطري در سال 92 وجود داشت که 14 ميليون ايراني را تهديد مي‌کرد. اگر دولت يازدهم نبود درياچه اروميه خشک شده بود و نمکش 14 ميليون نفر را تهديد کرده بود. ما براي هورالعظيم و درياچه اروميه سرمايه‌گذاري کرديم. اين بار نوبت زاينده رود است. اصفهان به زنده بودن زاينده رودش است و اصفهان افتخار تمدن و همبستگي ايران و اسلام است. شما مي‌بييند چگونه سياست، مذهب و اقتصاد به هم گره خورده و تمدن ايران و اسلام سرافرازنه پرچمش در اهتزاز است.

او با بيان اينکه مردم ايران ما با دست به دست هم داديم، ابراز داشت: اينجا سرزمين پل‌ها است. اينجا سرزمين ديوار نيست. ما با برجام بين ايران و جهان پل برقرار کرديم. ما ديوار تحريم را فرو ريختيم. البته اگر ملت ايران اجازه بدهد و اگر رهبري ما را هدايت کند، با همين دکتر ظريف مابقي تحريم‌ها را هم برخواهيم داشت.

اين نامزد انتخابات رياست جمهوري ما مي‌خواهيم تعامل سازنده با جهان را ادامه بدهيم، عنوان کرد: مي‌خواهيم دانشگا‌هاي ما با دانشگاه‌هاي جهان در ارتباط باشند و فناوري‌هاي پيشرفته را به ايران بياوريم. ما نمي‌گذاريم بازار نفت ما را در اختيار عربستان قرار بگيرد. ما نمي‌گذاريم گاز کشور ما در اختيار همسايه جهاني باشد. ما نمي‌گذاريم نفت ايران در اختيار همسايه غربي باشد.

روحاني با بيان اينکه ما به عقب برنمي‌گرديم، يادآور شد: پيشرفت به 1400 يا عقبگرد به 91؟ من در اين دو، سه هفته، خيلي گوش کردم که دوستان ما طرح و برنامه جديدي را هم به ارمغان آورده‌اند. ديدم بازنويسي سال‌هاي 90 و 91 است. ما به 90 و 91 برنمي‌گرديم. روز جمعه، روز سرنوشت ماست. اقتدار ملت ايران در روز جمعه متبلور مي‌شود.

او خطاب به مديران و مسئولان کشور بيان کرد: همه مسئولان حواس‌شان بر اين باشد که از تريبون و قدرت سواستفاده نکنيم. مي‌گويند ما هم برجام را قبول داريم. باور کنيم؟ شما تا ديروز هرچه در توان داشتيد و از هرچه بيلبورد در تهران بود، عليه برجام استفاده کرديد. وقتي با قدرت‌هاي خارجي مشغول مبارزه خارجي بوديم از پشت خنجر زديد، حالا طرفدار برجام شديد.

رئيس دولت تدبير و اميد ادامه داد: حفظ برجام سخت‌تر از به دست آوردن آن است. نگهداري برجام سخت‌تر از به دست آوردن توافق است. حفظ صلح و امنيت بالاتر از به دست آوردن آنها است.

روحاني با اشاره به شعار مردم مبني بر اينکه به عقب بازنمي‌گرديم، گفت: با همين شعار به پاي صندوق آرا مي‌رويم. ما با تلاش و کمک شما ديوار را خراب و پل ساختيم. ما اين اجازه را به شما نمي‌دهيم. چرا به در اتاق‌هاي خصوصي مي‌گوييد اجازه نمي‌دهيم روحاني انتخاب شود. شما فکر مي‌کنيد روحاني نباشد برجام از بين مي‌رود و تحريم برمي‌گردد. فکر مي‌کنيد مي‌توانيد فضاي مجازي را مسدود کنيد. فکر مي‌کنيد مي‌توانيد فضاي امنيتي را بر دانشگاه‌ها برگردانيد. مردم اين اجازه را به شما نمي‌دهند.

او با بيان اينکه ما تسليم آرامش هستيم، اظهار داشت: ما تنش را دوست نداريم. ما ايران آرام را مي‌خواهيم. ما در اين مدت قدم‌هايي را باهم برداشتيم و بايد قدم‌هايي را باهم در آينده برداريم. ما قطار تهران و اصفهان را تامين اعتبار کرديم. اين قطار در دولت دوازدهم بايد تمام شود. ما تصميم گرفتيم فرودگاه بزرگ و بين‌المللي را در اصفهان ايجاد کنيم و مي‌خواهيم آن را در دولت دوازدهم تکميل کنيم. ما مي‌خواهيم براي اشتغال جوانان تحصيل‌کرده دست به دست هم بدهيم، نه با شعار بلکه با عمل.

رييس‌جمهور خاطرنشان کرد: کساني که در هشت سال تورم خالص ايجاد کردند، آنها مي‌توانند براي شما اشتغال ميليوني ايجاد کنند؟ ما اشتغال بدون منت و خالص ايجاد مي‌کنيم همانطور که در سال 95، 650 هزار شغل ايجاد کرديم. کساني که نامزد شدند را به برنامه‌‌شان نگاه کنيد. آيا بدون پمپاژ پول برنامه ديگري هم دارند. همچنين به کارنامه آنها نگاه کنيد. با کارنامه است که مي‌توان تصميم گرفت.

او گفت: مي‌گويند اين دولت يک کار اشتباه بزرگي انجام داده است. مي‌گوييم چه کاري؟ مي‌گويند سال 92 به فکر رفع تحريم بوده، بعد به فکر کاهش تورم و رونق بوده است و اينک افتتاح مي‌کند. مي‌گويند اول 92 افتتاح مي‌کرديد. راه ما تدبير و تلاش باهم و تامين اعتبار است، مي‌سازيم و بعد باهم با افتخار افتتاح مي‌کنيم همانطور که ورزشگاه نقش جهان را افتتاح کرديم همانطور که فاز يک و دو متروي شهري را افتتاح کرديم و 1150 کارگاه کوچک و متوسط را در اصفهان افتتاح کرديم. ما برنامه‌اي براساس کارنامه گذشته داريم و مسيرمان را ادامه مي‌دهيم.

رييس‌جمهور خاطرنشان کرد: جوانان عزيز! ما مي‌خواهيم جمعه به پاي صندوق‌هاي آرا برويم. چون مي‌خواهيم برخي از روزنامه‌ها، سايت‌ها و نهادها حاشيه امنيتي نداشته باشند. مي‌خواهيم همه روزنامه‌ها، خبرگزاري‌ها و سايت‌ها و همه بنگاه‌هاي توليدي باهم مساوي باشند. ما براي تساوي حقوق ملت پاي صندوق خواهيم رفت. ما براي رفع تبعيض‌هاي ناروا به پاي صندوق مي‌رويم. دوباره سلام بر آزادي! دوباره سلام بر اعتدال، دوباره سلام بر اصلاحات، دوباره سلام بر اصولگرايي معتدل، دوباره سلام بر اميد ايرانيان. مردم بدانيد پاي صندوق خواهيم رفت با شعار دوباره ايران دوباره اسلام دوباره اميد.

منبع: ايلنا



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد