آخرین اخبار

10 گوشي موبايل هوشمندي که طراحي خاصي دارند چه خبر ... ؟

10 گوشي موبايل هوشمندي که طراحي خاصي دارند

  بزرگنمايي:

چه خبر - 10 مورد از برترين گوشي هاي هوشمند بدون حاشيه

تب صفحات نمايش بزرگ و بدون حاشيه، در سال 2017 به اوج خود رسيده است. تاکنون اين نوع صفحات نمايش را در محصولات مختلفي از قبيل تلويزيون، گوشي‌هاي هوشمند، لپ تاپ و مانيتور مشاهده کرده‌ايم. در اين بين توليد کنندگان گوشي‌هاي هوشمند به تازگي تمرکز بسيار بيشتري بر روي اين ويژگي داشته‌اند و هر کدام از سازندگان سعي کرده‌اند تا پرچمداري با صفحه نمايش بدون حاشيه راهي بازار کنند.

البته واقعيت اين است که هنوز هيچ گوشي هوشمندي با صفحه نمايش بدون حاشيه طراحي نشده و اين عبارت در حال حاضر به گوشي‌هاي اطلاق مي‌شود که نسبت به بقيه محصولات از حاشيه کمتري در اطراف صفحه نمايش خود برخوردار هستند. همان طور که اشاره کرديم، در سال جاري ميلادي شاهد عرضه چندين گوشي هوشمند بدون حاشيه در اطراف نمايشگر بوديم و در مطلب پيش رو نيز سعي کرديم تا شما را با 10 مورد از بهترين‌‌هاي آن‌ها آشنا کنيم.

1- سامسونگ گلکسي اس 8

به جرأت مي‌توان گفت حتي کساني که در دور افتاده‌ترين نقاط دنيا زندگي مي‌کنند هم حتماً نام گلکسي اس 8 را شنيده‌اند! به اعتقاد بسياري از کاربران و منتقدان پرچمدار جديد سامسونگ بهترين گوشي اندرويدي عرضه شده تا به امروز مي‌باشد. نسبت صفحه نمايش به بدنه فوق العاده 83.6 درصدي، اين حس را به شما منتقل مي‌کند که تنها يک نمايشگر را در دست خود گرفته‌ايد. البته حذف حاشيه‌هاي اضافي در بالا و پايين صفحه نمايش باعث شده تا نسبت تصويري گلکسي اس 8 کمي تغيير کرده و به مقدار نامتعارف 18:9 برسد (در حال حاضر اغلب نمايشگرها از نسبت تصويري استاندارد 16:9 استفاده مي‌کنند). صفحه نمايش سوپر امولد اين گوشي از کيفيت بسيار بالايي برخوردار بوده و از وضوح تصويري 2960 در 1440 پيسکل بهره مي‌برد.

از ديگر مشخصات سخت‌افزاري پرچمدار جديد سامسونگ هم مي‌توان به برخورداري از چيپ پردازشي اسنپدراگون 835 و دوربين پشتي 12 مگاپيکسلي از نوع Dual Pixel با دريچه ديافراگم f/1.7، اشاره کرد که در نور کم نيز قادر به ثبت عکس‌هايي بسيار باکيفيت و واضح مي‌باشد. باتري اين گوشي هوشمند ظرفيتي متوسط و برابر 3000 ميلي آمپر ساعت دارد که البته با اقدامات و تست‌هاي انجام شده از سوي سامسونگ بسيار امن‌تر از قبل شده و لازم نيست نگران تکرار اتفاقات تلخ گلکسي نوت 7 باشيد.


2- ال جي جي 6

پرچمدار سال 2017 ال جي در واقع به عنوان رقيب اصلي گلکسي اس 8 سامسونگ به حساب مي‌آيد. ال جي پس از شکستي که با عرضه پرچمدار سال گذشته خود يعني جي 5 (با طراحي ماژولار) تجربه کرد، تمام توان خود را به کار گرفت و با کنار گذشتن طراحي ماژولار موفق شد محصولي کاربر پسند را روانه بازار کند. ال جي جي 6 با صفحه نمايش بدون حاشيه خود که وضوحي برابر با 2880 در 1440 پيکسل داشته و نسبت نمايشگر به بدنه 78.6 درصدي را به ارمغان آورده، مطمئناً تا به امروز بهترين گوشي اندرويدي عرضه شده توسط ال جي مي‌باشد.

در کنار صفحه نمايش بسيار باکيفيت و جذاب، جي 6 از يک دوربين 13 مگاپيکسلي دو لنزه نيز در پشت بدنه خود بهره‌مند مي‌باشد که وظيفه ساخت آن بر عهده سوني بوده و مطمئناً مي‌تواند طرفداران عکاسي با موبايل را راضي کند. يکي از اين دوربين‌ها استاندارد بوده و زاويه ديد 71 درجه‌اي دارد، در حالي که لنز ديگر با زاويه فوق العاده گسترده و 125 درجه‌اي خود تجربه ثبت تصاويري فوق العاده را به ارمغان مي‌آورد.

ال جي برخلاف سامسونگ به سراغ چيپ اسنپدراگون 835 نرفته و ترجيح داده تا کماکان از اسنپدراگون 821 در گوشي جديد خود استفاده کند. باتري ال جي جي 6 ظرفيتي برابر 3300 ميلي آمپر ساعت داشته و نسبت به جي 5 پيشرفت محسوسي را تجربه کرده است. البته شايان ذکر است که باتري اين محصول قابل جداسازي نيست. قيمت پايين‌تر ال جي جي 6 نسبت به رقيب سامسونگي خود، يکي از نقاط قوت آن به شمار رفته و مي‌تواند موفقيت خوبي را براي آن در زمينه ميزان فروش، رقم بزند.


3- شيائومي مي ميکس

شيائومي سال گذشته و زودتر از بسياري ديگر از توليد کنندگان، با عرضه مي ميکس (Mi Mix) به سراغ استفاده از صفحات نمايش بدون حاشيه رفت و توانست با محصول قدرتمند خود، نگاه‌هاي زيادي را به سوي خود معطوف کند. نسبت صفحه نمايش به بدنه در مي ميکس حيرت انگيز و برابر 91.3 است که به راحتي مي‌تواند ساير پرچمدارهاي بازار را در اين زمينه مغلوب کند. اين نسبت فوق العاده بالا به اين معني است که شيائومي توانسته صفحه نمايش بزرگ و 6.4 اينچي مي ميکس را در بدنه‌‎اي بسيار کوچک‌تر نسبت به محصولات رقيب، جا دهد. البته با اين حال، وضوح تصويري اين نمايشگر چندان بالا نبوده و برابر با 2040 در 1080 پيکسل مي‌باشد.

چيپ پردازشي اسنپدراگون 821 وظيفه پردازش اطلاعات را در اين گوشي هوشمند بر عهده داشته و حافظه رم 6 گيگابايتي در نظر گرفته شده براي آن نيز هيچ کم و کسري باقي نمي‌گذارد. دوربين 16 مگاپيکسلي پشت بدنه مي ميکس نيز با قابليت ضبط ويديوهاي 4K، گزينه‌اي ايده آل براي علاقه‌مندان عکاسي با موبايل خواهد بود. دوربين جلويي شيائومي مي ميکس به طرز عجيبي در پايين بدنه تعبيه شده، که البته اين هم جزو تبعات حذف حاشيه‌هاي اطراف صفحه نمايش مي‌باشد. يکي ديگر از نقاط قوت اين محصول، باتري بزرگ و 4400 ميلي آمپر ساعتي آن مي‌باشد که مطمئناً مي‌تواند کاربران پرمصرف را به سمت خود جذب کند.


4- زد تي اي نوبيا زد 11

زد تي اي نوبيا زد 11 (ZTE Nubia Z11) جديدترين پرچمدار کمپاني چيني ZTE بوده و از صفحه نمايشي 5.5 اينچي با وضوح تصويري 1920 در 1080 پيکسل برخوردار مي‌باشد. اين گوشي داراي نسبت نمايشگر به بدنه 75.2 بوده و تقريباٌ مي‌توان گفت هيچ حاشيه‌ قابل توجهي در اطراف صفحه نمايش آن به چشم نمي‌خورد. چيپ پردازشي اسنپدراگون 820 که از جديدترين توليدات کوالکام به شمار مي‌رود، قدرت خوبي براي اين محصول به ارمغان آورده و به عنوان محصول عرضه شده در سال گذشته ميلادي، نمي‌توان ايرادي از اين بابت گرفت.

اگر کيفيت دوربين گوشي برايتان اهميت زيادي دارد بايد بدانيد که اين محصول از يک لنز 16 مگاپيکسلي در پشت بدنه خود استفاده مي‌کند که البته قابليت ضبط ويديوهاي 4K را نيز دارد. زد تي اي با به کارگيري تکنولوژي Dolby Atmos در پرچمدار سال گذشته خود، کيفيت صوتي بسيار خوبي را نيز در اختيار کاربران قرار داده و باعث شده تا تماشاي فيلم در اين گوشي لذت بسيار بيشتري داشته باشد.

يک باتري 3000 ميلي آمپر ساعتي نيز براي زد 11 در نظر گرفته شده که البته نبايد انتظار زيادي از آن داشته باشيد. همانند ديگر گوشي‌هاي رده بالاي چيني، قيمت زد تي اي نوبيا زد 11 يکي از مهمترين نقاط قوت آن به شمار رفته و با اتکا به همين مزيت عمده مي‌تواند رقيبي جدي براي پرچمدارهاي سرشناس بازار باشد.


5- هواوي ميت 9

هواوي در چند سال گذشته به کلي متحول شده و توانسته با عرضه گوشي‌هاي هوشمند رده بالا و بسيار قدرتمند و البته با قيمتي بسيار پايين‌تر از محصولات مشابه، به رقيبي جدي براي شرکت‌هاي نام آشنايي همچون سامسونگ، ال جي و اچ تي سي، بدل شود. ميت 9 (Mate 9) نيز از اين قائده مستثني نيست. اين گوشي هوشند داراي صفحه نمايشي 5.9 اينچي با وضوح تصويري 1920 در 1080 پيکسل بوده که حاشيه‌هاي بسيار کمي در اطراف خود دارد و همين امر باعث شده تا نسبت نمايشگر به بدنه به ميزان فوق العاده 77.5 درصدي برسد.

البته هواوي ميت 9 در کنار طراحي زيبا و صفحه نمايش باکيفيتي که دارد، از قدرت سخت‌افزاري مثال زدني‌اي نيز برخوردار مي‌باشد. چيپ پردازشي کايرين 960 از محصولات HiSilicon که بر پايه معماري big.LITTLE طراحي شده، باعث شده تا ميت 9 از لحاظ پردازش اطلاعات هيچ کم و کسري نداشته باشد. اين چيپ قدرتمند به راحتي توان رقابت با محصولاتي همچون اسنپدراگون 820 و اگزينوس 8890 را دارد.

هواوي ميت 9 در پشت بدنه خود نيز مجهز به دو لنز 20 و 12 مگاپيکسلي با برند لايکا (Leica) مي‌باشد که کيفيتي فوق العاده را در اختيار کاربران اين گوشي قرار مي‌دهد. باتري 4000 ميلي آمپر ساعتي اين گوشي نيز طول عمر بالاي دارد و بنابراين به راحتي و بدون نگراني از اتمام نا به هنگام شارژ گوشي خود مي‌توانيد از آن استفاده کنيد. در انتها همان طور که اشاره کرديم، هواوي همواره محصولاتي با قيمت بسيار مناسب و رقابتي را راهي بازار کرده و ميت 9 نيز يکي از همين نوع محصولات مي‌باشد.


6- يولفون فيوچر

بايد اعتراف کنيم که بيشتر مواقع توليد کنندگان چيني و محصولات آن‌‌ها را دست کم مي‌گيريم، اما يولفون فيوچر (Ulefone Future) يکي از آن توليدات چيني است که نبايد به هيچ وجه آن را دست کم گرفت. همان طور که از نام اين گوشي بر مي‌آيد، طراحي و ظاهر آن نشان دهنده يک محصول کاملاً آينده نگرانه بوده و صفحه نمايش 5.5 اينچي آن نيز با وضوح تصويري 1920 در 1080 پيکسل و حاشيه‌هاي بسيار کمي که در اطراف خود دارد به القاي اين حس کمک شاياني مي‌کند. يولفون با حذف حاشيه‌هاي زائد اطراف صفحه نمايش، نسبت نمايشگر به بدنه را به ميزان قابل توجه 75 درصد رسانده و در اين زمينه مي‌تواند به خوبي با شرکت‌هاي مطرح بازار گوشي‌هاي هوشمند، رقابت کند.

از ديگر مشخصات سخت‌افزاري بارز يولفون فيوچر مي‌توان به چيپ پردازشي MT6755 از محصولات مدياتک اشاره کرد که داراي هشت هسته پردازشي بوده و فرکانس هسته‌هاي آن نيز برابر با 1.95 گيگاهرتز مي‌باشد. به علاوه، 4 گيگابايت حافظه رم نيز براي اين محصول در نظر گرفته شده که براي يک گوشي پرچمدار مقدار مناسب و معقولي است. دوربين پشتي 16 مگاپيکسلي و دوربين جلويي 5 مگاپيکسلي يولفون فيوچر مي‌تواند به خوبي نياز کاربران به ثبت عکس‌هاي باکيفيت را برآورده کند.

انرژي مورد نياز اين گوشي هوشمند از طريق يک باتري 3090 ميلي آمپر ساعتي تأمين مي‌شود که طول عمر متوسطي داشته و براي محصولي در چنين رده قيمت، يک غنيمت به شمار مي‌رود. حال که صحبت از قيمت گوشي شد، بايد بدانيد که اين محصول چيني يکي از خوش قيمت‌ترين گوشي‌هاي پرچمداري است که مي‌توانيد در بازار پيدا کنيد و با توجه طراحي بي‌نظير و کيفيت ساخت بالاي آن، مطمئناً ارزش خريد بالايي دارد.


7- سامسونگ گلکسي اس 7 اج

با توجه به عرضه گلکسي اس 8، پرچمدار سال گذشته سامسونگ با کاهش قيمت خوبي مواجه شده و در حال حاضر يکي از بهترين گوشي‌هاي هوشمند اندرويدي از نظر ارزش خريد، به حساب مي‌آيد. اين گوشي که در حال حاضر با قيمتي 519 دلاري در دسترس خريداران قرار گرفته است، داراي صفحه نمايشي 5.5 اينچي با وضوح تصويري 2560 در 1440 پيسکل بوده و نسبت نمايشگر به بدنه در آن برابر با 76.1 است که البته در مقابل گلکسي اس 8 با نسبت 83.6 درصد، حرف زيادي براي گفتن ندارد.

با اينکه گلکسي اس 7 اج پرچمدار سال گذشته سامسونگ محسوب مي‌شود اما اين به معناي ضعف سخت افزاري اين محصول نيست و چيپ پردازشي اسنپدراگون 820 به همراه 4 گيگابايت حافظه رم، قدرت سخت افزاري بالايي را در اختيار کاربر قرار خواهد داد. باتري اين گوشي حتي نسبت به گلکسي اس 8 نيز عملکرد بهتري داشته و با ظرفيت 3600 ميلي آمپر ساعتي خود، طول عمر نسبتاً بالايي دارد.

گلکسي اس 7 اج همچنين داراي يک لنز 12 مگاپيکسلي با دريچه ديافراگم f/1.7 در پشت بدنه خود مي‌باشد که دقيقاً مشابه با همان لنز به کار گرفته شده در گلکسي اس 8 است. با وجود اينکه حاشيه‌هاي اطراف صفحه نمايش در اين گوشي نسبت به پرچمدار امسال سامسونگ کمي بيشتر است، اما انحناي لبه‌هاي کناري گوشي زيبايي خاصي به آن به بخشيده و از نظر طراحي جزو بهترين محصولات بازار مي‌باشد. بنابراين اگر به دنبال خريد يک گوشي اندرويدي با حاشيه‌هاي کم در اطراف صفحه نمايش، لبه‌‌هاي خميده و البته قيمت مناسب هستيد، به هيچ وجه نبايد گلکسي اس 7 اج را ناديده بگيريد.


8- لنوو زاک اج

ممکن است فکر کنيد کمپاني چيني لنوو با خريد شرکت موتورولا از گوگل، توجه چنداني به خط توليد گوشي‌هاي هوشمند برند اختصاصي خود نداشته باشد، اما بايد بگوييم در اين صورت سخت در اشتباهيد و عرضه لنوو زاک اج (Lenovo ZUK Edge) نيز دليلي بر اين مدعا مي‌باشد. اين گوشي هوشمند جذاب و زيبا از صفحه نمايشي 5.5 اينچي با وضوح فول اچ دي برخوردار بوده و همانند ال جي جي 6 از نسبت نمايشگر به بدنه 78.3 درصدي برخوردار مي‌باشد. چيپ پردازشي اسنپدراگون 821 به عنوان قلب تپنده اين محصول انتخاب شده و 4 يا 6 گيگابايت حافظه رم (بسته به مدل آن) نيز تکميل کننده مشخصات سخت افزاري بالاي آن مي‌باشد.

دوربين پشتي 13 مگاپيکسلي با قابليت ضبط ويديوهاي 4K نيز همان چيزي است که هر علاقه‌مند به عکاسي با موبايل را راضي خواهد کرد. در کنار همه اين‌ها، يک باتري 3100 ميلي آمپر ساعتي هم براي لنوو زاک اج در نظر گرفته شده که البته قابليت جداسازي ندارد. اين باتري طول عمر معقولي که دارد اما با اين حال نبايد انتظار زيادي از آن داشته باشيد. همانند ديگر گوشي‌هاي هوشمند چيني، در مورد لنوو زاک اج هم قيمت تعيين شده براي آن توجه هر بيننده‌اي را به خود جلب مي‌کند.


9- الفون اس 7

الفون اس 7 (Elephone S7) يکي ديگر از گوشي‌هاي هوشمند چيني بسيار باکيفيت است که البته طراحي ظاهري آن شباهت زيادي به گلکسي اس 7 اج دارد. صفحه نمايش اين گوشي اندازه‌اي 5.5 اينچي داشته و وضوح تصويري آن برابر 1920 در 1080 پيکسل است. علاوه بر شباهت ظاهري الفون اس 7 به گلکسي اس 7 اج، نسبت نمايشگر به بدنه آن نيز تقريباً يکسان با گوشي رده بالاي سامسونگ و برابر با 75.62 درصد مي‌باشد.
چيپ پردازشي MT6797 هليو ايکس 20 از محصولات کوالکام وظيفه پردازش اطلاعات را در اين گوشي بر عهده دارد که شامل ده هسته پردازشي بوده و بر پايه معماري ARM طراحي شده است. 4 گيگابايت حافظه رم نيز از ديگر ويژگي‌هاي بارز الفون اس 7 به شمار مي‌آيد.

متأسفانه دوربين پشتي 13 مگاپيکسلي اين گوشي قابليت ضبط ويديو در وضوح 4K را ندارد و حداکثر مي‌توان در حالت 1080p اقدام به ضبط ويديو نمود. علاوه براين، باتري 3000 ميلي آمپر ساعتي الفون اس 7 هم طول عمر چندان بالايي نداشته و از اين بابت نيز در برابر رقباي خود حرف چنداني براي گفتن ندارد. البته در کنار اين دو نکته تقريباً منفي، قيمت بسيار پايين الفون اس 7 مي‌تواند برگ برنده بزرگي براي آن محسوب شود.


10- ميز آلفا

ميز آلفا (Maze Alpha) يک تفاوت عمده با ديگر محصولات معرفي شده در مطلب حاضر دارد و آن هم اينکه، اين گوشي هنوز عرضه نشده و کمپاني چيني توليد کننده آن تاکنون جزئيات زيادي نيز در مورد آن منتشر نکرده است. در نگاه اول ميز آلفا بسيار شبيه به شيائومي مي ميکس به نظر مي‌رسد و حتي نسبت نمايشگر به بدنه اين دو گوشي نيز بسيار به يکديگر نزديک مي‌باشد.

اگر شايعات پيرامون ميز آلفا صحت داشته باشند، اين گوشي هوشمند مجهز به يک چيپ پردازشي هشت هسته‌اي بوده و در کنار آن 6 گيگابايت حافظه رم نيز برايش در نظر گرفته شده است. همچنين انتظار مي‌رود شاهد يک دوربين دو لنزه نيز در پشت بدنه آن باشيم.




منبع: digiro.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ماجراي تبليغ نوشابه پپسي در فضا و آسمان

زندگي کردن انگل هاي ترسناک برروي صورت شما!!

عکس جالب از تغيير چهره يکتا ناصر و افسانه بايگان در گذر زمان!

4 نشانه طلاق در آينده از نگاه عکاس هاي مراسم عروسي!

ثروتمند شدن با پرورش سوسک!! عکس

خون کروکوديل و درمان ايدز!

همزمان خربزه و عسل بخوريد، مي ميريد؟!

جدايي خانم بازيگر از همسر دومش پس از 1 سال زندگي مشترک!

تغيير چهره بازيگر جذاب سريال بازي تاج و تخت پس از 7 سال! عکس

تبليغ جنجالي يک آرايشگاه زنانه در ايران! عکس

عکس: کارت مراسم عروسي الهام حميدي بازيگر 41 ساله

نوزاد 258 گرمي از بيمارستان مرخص شد! عکس

آموزش کنترل مصرف اينترنت گوشي موبايل

نگار جواهريان از انجام وظيفه اش نوشت! عکس

استقبال از نيکي کريمي در جشنواره جهاني فيلم فجر! عکس

احتمال وجود يک سياره ديگر در منظومه شمسي!

اگر اسنپ چت شما کار نمي کند اين کار را انجام دهيد

آگهي ساده درگذشت سهراب سپهري از ديد پرويز پرستويي! عکس

عکس هاي جديد نگار جواهريان در دوران بارداري اش

چگونه نوزادي با 1 پدر و 2 مادر به دنيا آمد؟!

محمد عليزاده در جشن تولد خواهرش! عکس

آموزش: حذف افراد از اينستاگرام بدون بلاک کردن

سفر هدايت هاشمي و همسر دومش به شيراز! عکس

آيا از گوشي هاي تاشو استقبال مي شود؟

5 زني که علم فضا را متحول کردند

واکنش بهنوش بختياري به توهين سالومه سيدنيا مجري شبکه من و تو

عرضه گوشي آيفون ارزان قيمت شبيه آيفون 8

7 نکته براي گرفتن عکس خوب با موبايل

تلاش بهنوش طباطبايي براي نشان دادن گوشواره اش! عکس

عکس جديد يکتا ناصر در کنار خواهر و شوهر خواهرش

تيپ فلور نظري بازيگر 50 ساله در آلمان! عکس

2 مردي که قلب روناک يونسي را تسخير کرده اند! عکس

نوت 10 پرو بهترين گوشي توليدي سامسونگ

نقش کرم چاله ها چيست؟

دستگاهي که با غذاي کمتر شما را سير مي کند

تبريک خاص مليکا شريفي نيا به مناسبت تولد خواهرش مهراوه! عکس

قارچ جاودانگي باعث افزايش طول عمر مي شود!

خيانت شاهزاده ويليام به کيت ميدلتون؛ ارتباط با دوست صميمي کيت!! عکس

استقبال از صفحه اينستاگرام زنان و دختراني که با رنگ کردن مو مخالف هستند! عکس

ماجراي کمک 1 ميليارد توماني هديه تهراني به سيل زدگان! عکس

آنجلينا جولي نام خانوادگي اش را تغيير داد

جزئياتي از پلي استيشن 5 و زمان عرضه آن

فايده الکي لبخند زدن!

دختر عماد طالب زاده به دنيا آمد + عکس و نام وي

6 رسم عجيب و غريب در زمان غذا خوردن در کشور هاي مختلف

فايده ويژه خوردن شکلات براي افراد بالاي 40 سال

به دنيا آمدن نوزاد از اولين پيوند رحمي رباتيک در جهان!

تمام زناني که لئوناردو دي کاپريو با آنها ارتباط داشته است! عکس

روناک يونسي: پيامبري بفرست که فقط گوش کند! عکس

خوابيدن در وان نفت براي درمان بيماري ها! عکس