آخرین اخبار

20 عادت بدي که ناخواسته شما و همسرتان را از هم دور مي کند!! روابط عاطفي

20 عادت بدي که ناخواسته شما و همسرتان را از هم دور مي کند!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - 20 عادت بدي که مي تواند به رابطه شما آسيب بزند

ماه عسل بهترين دوران يک رابطه است ولي به محض اين که به پايان برسد خصوصياتي از شريک زندگيمان که در آغاز ناديده گرفته بوديم به چشم مان مي آيد. شما يا عشق تان ممکن است ناخوداگاه کارهايي انجام دهيد که باعث تخريب رابطه شما شود. عادات آزاد دهنده مثل انداختن لباس هاي کثيف روي زمين يا رها کردن ظرف هاي کثيف در سينک ظرفشويي يک چيز است ولي تغيير نام مخاطبين تلفن يا پنهان کردن تلفن تان از هم يک چيز ديگر.

سکوت کردن

اجتناب و فرار از مشاجره هر چيزي را حل و فصل مي کنيد. به گفته جيورني لويس Giverny Lewis مشاور رابطه و سکس تراپيست " زوجين موفق ياد مي گيرند به خوبي مبارزه کنند و به سرعت يک راه حل پيدا کنند، آن ها کاملا از مشاجره پرهيز نمي کنند و جلوي حرف زدن يکديگر را نمي گيرند. "

گرو کشي در ابراز صميميتگرو کشي در ابراز صميميت

گرو کشي در ابراز صميميت

گروکشي در رابطه جنسي و صميميت يا استفاده از آن براي بدست آورده آنچه که مي خواهيد در نهايت با خشمي فرو خورده ، مسموم مي شود. نشان دادن و ابراز عشقتان از راه فيزيکي واقعا مفيد است! اگر اشتياقي براي انجام اين کارها با شريک زندگيتان نداريد راه هاي ديگر براي اتصال فيزيکي و عاطفي پيدا کنيد مانند نوازش ، ماساژ يا يک جلسه سرگرمي بدون تعهد. "

منفعل و تهاجمي بودن

کساني که نظراتشان نيش دار است نمي توانند حرف سودمندي بزنند فقط ديگران را مقصر قلمداد مي کنند. کلمات قاطعانه و عادلانه را براي بيان خواسته هاي خود پيدا کنيد. بايد به وضوح با شريک زندگيتان صحبت کنيد و حرفهايي که در سينه تان داريد را با جملاتي مثبت به او بگوييد.

چک کردن تلفن هايتان چک کردن تلفن هايتان

چک کردن تلفن هايتان

در جهان روابط اينترنتي، افراد بيشتر و بيشتر وسواس چک کردن تاريخچه مرورگر همسرشان، پيام ها و پست هاي شبکه هاي اجتماعي مي گيرند. متاسفانه فناوري مانند يک شمشير دو لبه است. اگر چيزي پيدا کنيد که شک برانگيز باشد امکان ندارد که بتوانيد با آن کنار بياييد – يعني مجبور مي شويد جاسوسيتان را فاش کنيد. ضمن اين که شما معمولا از تمام وقايع اطلاع ندارد بنابراين به راحتي ممکن است دچار تفسير اشتباه شويد. و اگر هيچ چيزي هم پيدا نکنيد اغلب اين چرخه را تکرار خواهيد کرد. اگر شما با اعتماد داشتن به شريک زندگيتان مشکل داريد بهتر است با او صحبت کرده و اين نگراني را رفع کنيد.

از روال هميشگي زندگي تان خارج شويد

به گفته لوئيس " روي روال افتادن مسائل واقعا فوق العاده است و سبب مي شود که احساس امنيت در رابطه داشته باشيم ولي مي تواند قاتل عشق و هيجان باشد. ما به عادت هاي روزمره وابسته شده و سبب مي شويم که رابطه عاشقانه مان کهنه شود. براي جلوگيري از اين کار کمي مسائل را جا به جا کنيد – يک قرار شبانه در اواسط هفته بگذارد، به يک ماجراجويي آخر هفته اي برويد يا يک سرگرمي جديد را با هم انجام دهيد. چيزهاي جديد درباره شريک زندگيتان کشف کنيد و آتش عشقتان را دوباره شعله ور کنيد.

سپري کردن تمام وقتتان با يکديگر

ممکن است به نظرتان درست نيايد ولي صرف کردن بيش از حد وقتتان با هم مي تواند منجر به جداييتان شود. جداگانه انجام دادن وظايفتان به شما اجازه مي دهد در کنار شريک زندگيتان رشد کرده و هويت فردي خود را داشته باشيد. بيرون برويد و با دوستانتان وقت بگذرانيد، يک فعاليت انفرادي براي بعد از کارتان پيدا کنيد يا زماني را صرف تفکر نماييد. اين گونه بحث هاي جديد و زيادي براي گفتن به شريک زندگيتان خواهيد داشت.

چشم هاي سرگردان

چشمان سرگردان باعث ايجاد نا امني در روابط مي شود. به گفته دکتر کلن فيليپ مشاور و روان درمان گر" شما هميشه بايد چشمانتان فقط به سمت فردي باشد که با او هستيد در غير اين صورت آنها احساس ناديده گرفته شدن مي کنند يا کمتر به سمت شما جذب مي شوند.

در اولويت قرار دادن دوستان قبل از شريک زندگي در اولويت قرار دادن دوستان قبل از شريک زندگي

در اولويت قرار دادن دوستان قبل از شريک زندگي

بله مهم است که زماني را با دوستانمان بگذرانيم ولي اولويت دادن به وقت گذراني با دوستان بيشتر از شريک زندگي مي تواند اين احساس را ايجاد کند که دوستانتان را به او ترجيح مي دهيد و احساس او را نسبت به شما خاموش کند.

ناديده گرفتن مناسبت هاي خاص

روز ولنتاين، روز تولد، روز مادر و روز پدر و يا زماني که مي دانيم شريک زندگيمان دوست دارد در يک روز خاص غافلگير شود ولي ترجيح مي دهيم احساسات او را ناديده بگيريم بدترين کار ممکن است. اين کارها مي تواند رشته هر رابطه اي را پاره کند.

قدردان نبودن از کارهاي کوچک و بزرگ شريک زندگيتان

به گفته فيليپ " همه ما نياز به قدرداني داريم، به خصوص براي تلاش هايي که براي مراقبت از شريک زندگي و خانواده انجام داده ايم. تقدير و توجه به اين تلاش به ما انگيزه بيشتر و بيشتر براي تلاش مي دهد. "

گفتگو با خشونت و همراه با بي احتراميگفتگو با خشونت و همراه با بي احترامي

گفتگو با خشونت و همراه با بي احترامي

کلمات مي توانند آسيب زننده بوده و زخم هاي عميقي ايجاد کنند. حرفهايي که از دهانتان بيرون مي آيد در گوش ديگران رسوخ کرده و در حافظه آن ها باقي مي ماند. شما نمي توانيد خشونت کلامي ، بي احترامي و جملات توهين آميز را پاک کنيد.

تلاش براي بهبود شريک زندگي

ممکن است بخواهيد شريک زندگيتان را به فردي بهتر تبديل کنيد و يا او را مجبور کنيد که تغيير کند. انگيزه خودخواهانه شما مي تواند بزرگترين اشتباهي باشد که به پايان رسيدن رابطه تان را رقم مي زند.

انتقاد از خانواده شريک زندگيتان

با توجه به روان شناسي امروز، انتقادي که نسبت به رفتارهاي خانواده شريک زندگي تان انجام مي دهيد تخريب کننده رابطه است. شريک زندگيتان نمي تواند پدر يا مادر، خواهر يا پسر عموي خود را تغيير دهد. مهم نيست که چه آدم هاي وحشتناکي هستند، آنها خانواده اش به حساب مي آيند و بايد به آنها احترام بگذاريد. اگر او بستگان شما را تحقير کند چه حسي به شما دست خواهد داد؟ به ياد داشته باشيد که شما آن ها را انتخاب نکرده ايد پس آنها نبايد و نميتوانند تاثيري بر شما داشته باشند.

نبخشيدن اشتباهات کوچک

دلسوزي و درک کردن اهميت زيادي دارد. شما بايد خودتان و شريک زندگيتان را ببخشيد. تحقيقات نشان مي دهد که مجازات بيش از حد براي اشتباهات مي تواند به جاي فايده، ضرر داشته باشد و منجر به احساس نا اميدي و شک کردن به تواناييهايمان شود. با اين حال مهم است که به ياد داشته باشيد زماني بايد بخشش نشان دهيد که فرد واقعا مسئوليت اشتباه خود را بر عهده گرفته باشد.

نداشتن اعتماد به نفسنداشتن اعتماد به نفس

نداشتن اعتماد به نفس

مدارک و شواهد رابطه اي مستقيم بين عزت نفس و کيفيت روابط عاشقانه نشان مي دهد. بر اساس مطالعات داشتن اعتماد به نفس به نفع يک رابطه عاشقانه است و اثري مثبت در شادي شريک اين رابطه خواهد داشت. تحقيقات جداگانه نيز نشان مي دهد که افراد با عزت نفس پايين با احتمال بيشتري در روابط با سطح رضايت پايين ، باقي مي مانند.

گفتن دروغ هاي بي ضرر

دروغ گفتن درباره چيزهاي کوچک مي تواند منجر به گفتن دروغ هاي بعدي شود. تحقيقات دانشگاه نوتردام نشان مي دهد زماني که افراد به مدت 10 هفته ، هيچ دروغي نگفتند ، افزايش سلامت قابل توجهي در روابطشان گزارش شد. همچنين شرکت کنندگان در گروه بدون دروغ تعاملات اجتماعي شان نسبت به زماني که دروغ مي گفتند، بهبود پيدا کرد.

از همديگر تعريف نمي کنيد

بر اساس مطالعات يکي از موارد منحصر به فرد در يک رابطه تعريف کردن از شريک تان است. نيازي نيست که ديگران بدانند در حال تعريف کردن از آن هستيد ولي تعريف کردن سبب ايجاد رضايت در يک رابطه مي شود. تعريف نکردن از شريک زندگي تان روي ادراک افراد از کيفيت رابطه تاثير گذاشته و آن را تحت تاثير قرار مي دهد.

امتياز دادن به رفتار هاي اشتباه – ياد آوري مشکلات

شما احتمالا داستان بدنام مردي که براي زنش ليستي بلند بالا از بهانه هايش براي نداشتن رابطه جنسي فرستاده بود را شنيده ايد. اين رفتار " نابالغ و فتنه گر " است. کسي که اين کار را انجام مي دهد راه گريزي براي خود باقي نمي گذارد. روان شناسان توصيه مي کنند که به جاي اين رفتار " حساب بانکي " براي رابطه تان داشته باشيد و به رفتارهاي درستي که باعث مي شود راه تان را پيدا کنيد و سازش بين شما برقرار شود امتياز دهيد تا در صورت لزوم بتوانيد از آن برداشت کنيد.

ارتباط برقرار نمي کنيدارتباط برقرار نمي کنيد

ارتباط برقرار نمي کنيد

برقرار نکردن ارتباط با سکوت کردن متفاوت است. در اين مورد به طور خاص چيز اشتباهي وجود ندارد و شما دو نفر زماني که ديگري صحبت را آغاز کند با او گفتگو مي کنيد. مشکل اين است که اين اتفاق اغلب پيش نمي آيد و يا در صحبت هايتان زياد به هم " نه " مي گوييد. تحقيقاتي که درباره ارتباط و تعامل بين زوجين در روابط طولاني مدت انجام شده نشان مي دهد که بيشتر صحبت کردن فاصله بين زوجها را کم مي کند. يک مطالعه جداگانه نشان مي دهد که زوجيني که با هم صحبت مي کنند، استرس کمتري دارند.

عکس العمل هاي تند

اگر يک درام تکان دهنده مي خواهيد بهتر است يک نمايش خوب در تلويزيون ببينيد. نشان دادن عکس العمل هاي شديد، سخت و کشنده است – آن ها معمولا ناگهاني و ناخواسته اتفاق مي افتند. مشاهده زوج هاي تازه ازدواج کرده به محققان نشان داده مرداني که از هوش احساسي بالايي برخورداند کليد دوام ازدواج هستند. عکس العمل شديد در ابراز احساسات سبب تضعيف صميميت رابطه مي شود. افرادي که با داشتن دلواپسي وارد روابط عاشقانه مي شوند به راحتي در مقابل رفتار بي عاطفه شريک خود عکس العمل هاي شديدي نشان مي دهند.


منبع: سيمرغ



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟