آخرین اخبار

8 دليلي که باعث مي شود بجاي آيفون 7 گلکسي اس 8 بخريد چه خبر ... ؟

8 دليلي که باعث مي شود بجاي آيفون 7 گلکسي اس 8  بخريد

  بزرگنمايي:

چه خبر - چرا گلکسي اس 8 بهتر از آيفون 7 است؟

سامسونگ به تازگي از پرچمداران جديدش يعني دو گوشي هوشمند گلکسي اس 8 و گلکسي اس 8 پلاس رونمايي کرد. گلکسي اس 8 يک اسمارتفون فوق‌العاده و به عقيده ما قدرتمندترين و جالب‌ترين گوشي اندرويدي فعلي موجود به شمار مي‌رود. اما آيا اين اسمارتفون توان رقابت با آيفون 7 اپل را دارد؟

به نظر شما بهتر است آيفون 7 اپل بخريم يا گلکسي اس 8 سامسونگ؟ به نظر ما اگر از طرفداران دوآتيشه برند اپل نيستيد، خريد گلکسي اس 8 از خريد آيفون 7 بهتر است!

حال قصد داريم دلايل قانع کننده‌اي را ارائه کنيم که نشان مي‌دهند خريد پرچمدار سال 2017 سامسونگ نسبت به خريد آيفون 7 اپل انتخاب بهتري به شمار مي‌رود.

طراحي و ظاهر متفاوت و برتر

چند سالي است که اپل يک سبک طراحي نسبتا مشابه را براي آيفون‌هايش در نظر مي‌گيرد و اين موضوع چندان جالب توجه نيست. اما در سمت مقابل سامسونگ امسال در سبک طراحي پرچمدارش را به شکل ويژه‌اي متفاوت کرد. گلکسي اس 8 سامسونگ ظاهري بسيار منحصر به فرد، شيک، دلنشين و لاکچري دارد. سامسونگ بدنه پرچمدار جديدش را از ترکيب شيشه گوريلاگلس 5 و فلز ساخته که اين امر هم بر زيبايي و مقاومت آن مي‌افزايد.

همواره گفته مي‌شود که سري آيفون‌هاي اپل از جذابيت و دلربايي خاصي که از آن با لقب "X Factor" ياد مي‌شود، بهره مي‌برند. اين موضوع تا حدي درست است، اما به شما قول مي‌دهيم که اگر گلکسي اس 8 را در کنار آيفون 7 قرار دهيد، متوجه جذابيت يا "X Factor" برتر اين محصول نسبت به آيفون 7 خواهيد شد. پس اولين برتري اس 8 نسبت به آيفون 7 مربوط به سبک طراحي و ظاهر فوق‌العاده آن مي‌شود.

صفحه‌نمايش بزرگ‌تر و قابليت نمايشگر هميشه روشن (Always On Display)

صفحه‌نمايشي که سامسونگ براي گلکسي اس 8 در نظر گرفته، يک نمايشگر 5.8 اينچي و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) است که از قابليت "نمايشگر هميشه روشن" يا همان "Always On Display" پشتيباني مي‌کند. اما در سمت مقابل صفحه‌نمايش آيفون 7 اپل 4.7 اينچي بوده و از نوع IPS LCD است. بنابراين نمايشگر بزرگ‌تر و پشتيباني از قابليت "نمايشگر هميشه روشن" از ديگر برتري‌هاي پرچمدار سامسونگ نسبت به آيفون 7 محسوب مي‌شوند.

وضوح تصوير و تراکم پيکسلي

مسئله بعدي که بي‌شک گلکسي اس 8 را از آيفون 7 برتر مي‌کند، وضوح تصوير و تراکم پيکسلي صفحه‌نمايش است. نمايشگر 5.8 اينچي گلکسي اس 8 سامسونگ وضوح تصوير 2960 در 1440 پيکسل را به همراه دارد. اين موضوع سبب شده که تراکم پيکسلي صفحه‌نمايش اين گوشي به چيزي در حدود 570 پيکسل در هر اينچي برسد.

اما در سمت مقابل صفحه‌نمايش 4.7 اينچي آيفون 7 وضوح تصوير 1334 در 750 پيکسل را ارائه مي‌کند که سبب شده تراکم پيکسلي آن به 326 پيکسل در هر اينچ برسد. بنابراين اگر به وضوح تصوير و تراکم پيکسلي نمايشگر گوشي اهميت مي‌دهيد، عجيب است که به دنبال آيفون 7 اپل باشيد!

نسبت نمايشگر به بدنه

يکي ديگر از اصلي‌ترين مسائلي که جلوه خاصي به گلکسي اس 8 سامسونگ بخشيده است، مربوط به نسبت صفحه نمايش به بدنه آن مي‌شود. صفحه نمايش 5.8 اينچي اين اسمارت‌فون چيزي در حدود 83.6 درصد از پنل جلويي آن را در بر مي‌گيرد. اين موضوع در حالي است که صفحه‌نمايش 4.7 اينچي آيفون 7 اپل چيزي در حدود 65.6 درصد از پنل جلويي دستگاه را احاطه کرده است. نسبت نمايشگر به بدنه بالاي گلکسي اس 8 يکي از ويژگي‌هاي بسيار جالب و برتر آن محسوب مي‌شود.


رم 4 گيگابايتي و عملکرد نسبتا سريع‌تر

رم گوشي هوشمند گلکسي اس 8 سامسونگ ظرفيت 4 گيگابايتي را ارائه مي‌کند، اما در سمت مقابل آيفون 7 اپل از رم 2 گيگابايتي بهره‌مند است. در بررسي‌هاي مختلفي که صورت گرفته، سرعت عملکرد اين دو اسمارتفون در مقايسه با يکديگر دائما يک روند مشخص را نداشته است. براي مثال در برخي از بخش‌هاي ويدئوهاي مقايسه‌اي منتشر شده در يوتيوب، سرعت عملکرد آيفون 7 از نسخه اسنپدراگوني گلکسي اس 8 بيشتر بوده است، اما در برخي شرايط ديگر اس 8 برتر از آيفون 7 عمل کرده است.

اين روند زماني که نسخه اگزينوسي گلکسي اس 8 با آيفون 8 مقايسه مي‌شوند، بيش از قابل لمس خواهد بود. براي مثال زمان بوت يا راه‌اندازي نسخه اگزينوسي گلکسي اس 8 در بررسي‌هاي ويدئويي چند ثانيه بهتر از سرعت بوت آيفون بوده و اجراي منوي تنظيمات، دايلر و اينستاگرام هم حالتي مشابه داشته است. به صورت کلي درست نيست که ادعا کنيم سرعت عمل اس 8 سامسونگ کاملا برتر از آيفون 7 است، اما در اغلب موارد اين مسئله با تفاوت بسيار ناچيزي وجود دارد.

دوربين سلفي نسبتا بهتر

دوربين سلفي آيفون 7 از سنسوري 7 مگاپيکسلي تشکيل شده که به واقع کيفيت فوق‌العاده مناسبي را ارائه مي‌کند. در سمت مقابل دوربين سلفي گلکسي اس 8 به سنسوري 8 مگاپيکسلي مجهز است. در بررسي‌هاي صورت گرفته مشخص شد که کيفيت دوربين سلفي گلکسي اس 8 تا حدي نسبت به آيفون 7 بهتر است و تصاوير را با روشنايي و وضوح بيشتري ارائه مي‌کند. پس از اگر به بيش از حد به کيفيت دوربين سلفي اسمارت‌فون خود اهميت مي‌دهيد، خريد گلکسي اس 8 برايتان انتخاب معقولانه‌تري خواهد بود.


پشتيباني از شارژ سريع و شارژ بي‌سيم

اين مسئله هم يکي ديگر از برتري‌هاي محسوس گلکسي اس 8 سامسونگ نسبت به آيفون 7 به شمار مي‌رود. متاسفانه آيفون 7 به طور پيش‌فرض از شارژ بي‌سيم و شارژ سريع پشتيباني نمي‌کند، اما گلکسي اس 8 از هر دو ويژگي مذکور پشتيباني به عمل مي‌آورد. بنابراين اگر اين مسئله اهميت مي‌دهيد، در انتخاب اس 8 شک نکنيد.

اسکنر چشم، قابليت تشخيص چهره و سنسور ضربان قلب

سامسونگ پرچمدار سال 2017 خود را به اسکنر عنبيه چشم (Iris Scanner)، قابليت تشخيص چهره (Facial Recognition) و سنسور ضربان قلب (Heart Rate) مجهز کرده است که هيچ يک از آن‌ها در آيفون 7 اپل ارائه نمي‌شوند. بنابراين اگر به اين ويژگي‌ها و سنسورها اهميت مي‌دهيد، خريد اس 8 نسبت به آيفون 7 انتخاب بهتري خواهد بود.




منبع: shabakeh-mag.com




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ماجراي تبليغ نوشابه پپسي در فضا و آسمان

زندگي کردن انگل هاي ترسناک برروي صورت شما!!

عکس جالب از تغيير چهره يکتا ناصر و افسانه بايگان در گذر زمان!

4 نشانه طلاق در آينده از نگاه عکاس هاي مراسم عروسي!

ثروتمند شدن با پرورش سوسک!! عکس

خون کروکوديل و درمان ايدز!

همزمان خربزه و عسل بخوريد، مي ميريد؟!

جدايي خانم بازيگر از همسر دومش پس از 1 سال زندگي مشترک!

تغيير چهره بازيگر جذاب سريال بازي تاج و تخت پس از 7 سال! عکس

تبليغ جنجالي يک آرايشگاه زنانه در ايران! عکس

عکس: کارت مراسم عروسي الهام حميدي بازيگر 41 ساله

نوزاد 258 گرمي از بيمارستان مرخص شد! عکس

آموزش کنترل مصرف اينترنت گوشي موبايل

نگار جواهريان از انجام وظيفه اش نوشت! عکس

استقبال از نيکي کريمي در جشنواره جهاني فيلم فجر! عکس

احتمال وجود يک سياره ديگر در منظومه شمسي!

اگر اسنپ چت شما کار نمي کند اين کار را انجام دهيد

آگهي ساده درگذشت سهراب سپهري از ديد پرويز پرستويي! عکس

عکس هاي جديد نگار جواهريان در دوران بارداري اش

چگونه نوزادي با 1 پدر و 2 مادر به دنيا آمد؟!

محمد عليزاده در جشن تولد خواهرش! عکس

آموزش: حذف افراد از اينستاگرام بدون بلاک کردن

سفر هدايت هاشمي و همسر دومش به شيراز! عکس

آيا از گوشي هاي تاشو استقبال مي شود؟

5 زني که علم فضا را متحول کردند

واکنش بهنوش بختياري به توهين سالومه سيدنيا مجري شبکه من و تو

عرضه گوشي آيفون ارزان قيمت شبيه آيفون 8

7 نکته براي گرفتن عکس خوب با موبايل

تلاش بهنوش طباطبايي براي نشان دادن گوشواره اش! عکس

عکس جديد يکتا ناصر در کنار خواهر و شوهر خواهرش

تيپ فلور نظري بازيگر 50 ساله در آلمان! عکس

2 مردي که قلب روناک يونسي را تسخير کرده اند! عکس

نوت 10 پرو بهترين گوشي توليدي سامسونگ

نقش کرم چاله ها چيست؟

دستگاهي که با غذاي کمتر شما را سير مي کند

تبريک خاص مليکا شريفي نيا به مناسبت تولد خواهرش مهراوه! عکس

قارچ جاودانگي باعث افزايش طول عمر مي شود!

خيانت شاهزاده ويليام به کيت ميدلتون؛ ارتباط با دوست صميمي کيت!! عکس

استقبال از صفحه اينستاگرام زنان و دختراني که با رنگ کردن مو مخالف هستند! عکس

ماجراي کمک 1 ميليارد توماني هديه تهراني به سيل زدگان! عکس

آنجلينا جولي نام خانوادگي اش را تغيير داد

جزئياتي از پلي استيشن 5 و زمان عرضه آن

فايده الکي لبخند زدن!

دختر عماد طالب زاده به دنيا آمد + عکس و نام وي

6 رسم عجيب و غريب در زمان غذا خوردن در کشور هاي مختلف

فايده ويژه خوردن شکلات براي افراد بالاي 40 سال

به دنيا آمدن نوزاد از اولين پيوند رحمي رباتيک در جهان!

تمام زناني که لئوناردو دي کاپريو با آنها ارتباط داشته است! عکس

روناک يونسي: پيامبري بفرست که فقط گوش کند! عکس

خوابيدن در وان نفت براي درمان بيماري ها! عکس