آخرین اخبار

چگونه پس از کاهش وزن، پوست خود را سفت کنيم؟ پوست، مو و زيبايي

چگونه پس از کاهش وزن، پوست خود را سفت کنيم؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - پس از کاهش وزن چرا پوست شل مي شود و چگونه بايد پوست را سفت کرد

اگر اخيرا مقدار زيادي وزن از دست داده ايد، ممکن است متوجه شده باشيد که پوستتان کمي شل و آويزان شده است. از پوست اضافه در زير بازوها گرفته تا يک کيسه آويزان دور شکمتان، به خصوص اگر کاهش وزن، به سرعت به دست آمده باشد. پوست شل مي تواند براي شما ناراحت کننده باشد، قبل از هر چيز بايد بدانيد که چرا پوست، شل مي شود و شما چگونه مي توانيد پوست شل را پس از کاهش وزن ، سفت کنيد.

سفت شدن پوست پس از کاهش وزن

سفت کردن پوست هنوز هم يک موضوع داغ است. در اين مقاله، شما ياد خواهيد گرفت که چرا پوست شل مي شود؟ چگونه مي توانيد پوست شل را پس از کاهش چربي، سفت کنيد و همچنين متوجه خواهيد شد که کدام کرم ها، روش هاي پزشکي، تاکتيک هاي تغذيه و ورزش ها، پوست شل را با موفقيت سفت خواهند کرد.

چرا پوست پس از کاهش وزن شل مي شود؟

از آنجا که پوست بايد در هنگامي که حرکت و رشد مي کنيم، کشيده و در هنگام کاهش وزن جمع شود، يک ارگان زنده فوق العاده ارتجاعي است. بله درست است. پوست نه تنها مانند يک تکه بزرگ از لاستيک است که کل بدن را مي پوشاند بلکه يک عضو نيز هست و درست مانند همه ارگان هاي ديگر در بدن شما از سلول تشکيل شده است.

لايه هاي مختلف از پوست شما، انواع مختلفي از سلول ها را دارند و هر چند، سلول هاي پوست روي قسمت بيروني پوست شما (اپيدرم)، مدام در حال از بين رفتن و جايگزين شدن با سلول هاي جديد هستند، ولي سلول هاي پوست در زير اپيدرم، کمي دايمي تر هستند. اين لايه هاي پوست که درم و ساب درم ناميده مي شوند، از بافت هاي الاستيک همبند، فيبرها، رگ هاي خوني و تمام انواع اجزايي تشکيل شده اند که مي توانند بسته به رفتاري که با آنها مي شود، کشيده يا منقبض شوند.

هنگامي که وزن کم مي کنيد، چه اتفاقي براي پوستتان مي افتد؟

هنگامي که وزن کم مي کنيد، به خصوص هنگامي که خيلي سريع وزنتان را پايين مي آوريد، اين اجزاي الاستيک پوست شما نه تنها لايه هاي چربي که آنها را روي بدن شما کشيده نگه مي دارد را از دست مي دهند، بلکه همچنين زمان زيادي ندارند که قابليت ارتجاعي شان با اندام جديد شما انطباق پيدا کند. علاوه بر کاهش وزن، سن، تغذيه نامناسب، کم آبي بدن، قرارگيري بيش از حد در معرض نور خورشيد و سيگار کشيدن، همگي مي توانند بر قابليت ارتجاعي پوست اثر بگذارند و به شما آن ظاهر فيل مانندي که احتمالا نمي خواهيد را بدهند.

شل شدن پوست پس از کاهش وزن

هنگامي که شما چربي از دست مي دهيد، شل شدن پوست تان شروع به آشکار شدن مي کند، اولين قانون سفت شدن پوست پس از کاهش وزن اين است: نترسيد! از آنجا که پوست يک عضو زنده است، به آرامي به شکلي باز خواهد گشت که متناسب با بدن جديد شما باشد.

اقدامات لازم براي سفت شدن پوست تان

اما از آنجا که پروسه بازگشت پوست به حالت طبيعي مي تواند تا دو سال طول بکشد، در اينجا اقداماتي که مي توانيد براي سفت شدن پوست پس از کاهش وزن انجام دهيد را بيان مي کنيم:

نکته شماره 1 براي سفت شدن پوست پس از کاهش وزن : بيش از حد سريع، وزن کم نکنيد

همانطور که گفته شد، علاوه بر کاهش وزن، سن، تغذيه نامناسب، کم آبي بدن، قرار گيري بيش از حد در معرض آفتاب و سيگار کشيدن همگي مي توانند بر قابليت ارتجاعي پوست تاثير بگذارند. رژيم هاي غذايي به شدت کم کالري و ورزش بيش از حد مي توانند به سرعت عضله و چربي را از بين ببرند و به دو اتفاق بد همزمان منجر شوند. ساختار عضلاني زيرين حمايت کننده که پوست را در مقابل بدن شما نگه مي دارد، از دست مي رود و همچنين چربي که پوست را کشيده نگه مي دارد نيز، ديگر وجود نخواهد داشت.

نکته سريع و راحت براي آنکه بيش از حد سريع وزن کم نکنيد: کاهش 0٫4 تا 0٫9 کيلوگرم چربي در هفته را هدف قرار دهيد و مطمئن شويد برنامه کاهش وزن شما شامل وزنه زدن مي باشد تا عضله خالص تان را از دست ندهيد.

نکته شماره 2 براي سفت شدن پوست پس از کاهش وزن : هيدراته بمانيد

به نيازهاي آبرساني بدنتان توجه کنيد. آب، يک جزء حياتي براي حفظ قابليت ارتجاعي پوست است. شما بايد حداقل 2 ليتر آب در روز از مواد غذايي و نوشيدني ها، مصرف کنيد.

نکته شماره 3 براي سفت شدن پوست پس از کاهش وزن : درست غذا بخوريد

دو ماده ضروري که پوست را گوشتالو و قابل ارتجاع نگه مي دارند، کلاژن و الاستين است. مواد غذايي غني از پروتئين مانند پنير کاتيج، شير، حبوبات، توفو، لوبيا، دانه ها، آجيل و ماهي همگي اجزاي سازنده کلاژن و الاستين و همچنين چربي هاي مفيد براي کمک به سالم نگه داشتن پوست هستند.

نکته پروتئيني سريع و راحت: براي جذب مطلوب، 100 تا 200 کالري از اين منابع پروتئيني را بلافاصله پس از تمرين تان مصرف کنيد.

نکته شماره 4 براي سفت شدن پوست پس از کاهش وزن : از پوست تان مراقبت کنيد

پوست تان را تغذيه کرده و از آن مراقبت کنيد. لايه برداري روزانه مي تواند به از بين بردن سلول هاي مرده پوست کمک کند و گردش خون پوست را

افزايش دهد. يک وان آب گرم با نمک هاي دريا و مواد معدني مي تواند تون پوست را بهبود ببخشد. کرم هاي سفت کننده پوست با فرمول ها و

مواد تشکيل دهنده گياهي مانند آلوئه ورا، اسيد هيالورونيک، عصاره مخمر، پروتئين سويا، ويتامين C، ويتامين E و ويتامين A مي توانند به آبرساني و افزايش ساخت کلاژن و الاستين در پوست کمک کنند.

از مواد شوينده خشن مانند سولفات در صابون ها، شامپوها و مايع هاي ظرفشويي دوري کنيد، قرارگيري در معرض نور خورشيد را محدود کنيد،

از اتاقک هاي برنزه کننده، اجتناب نماييد و قرارگيري تان در معرض آب داغ و آغشته به کلر را محدود سازيد. تمام اين چيزها، قابليت ارتجاعي پوست را کاهش خواهند داد.

نکته سريع و راحت: اگر براي تناسب اندام تان شنا مي کنيد، از صابون و شوينده هايي استفاده کنيد که به طور خاص براي از بين بردن کلر طراحي شده اند.

چه زماني بايد براي پوست شل، گزينه جراحي را در نظر بگيريد

پوست، قبل از اينکه توانايي ذاتي اش براي خود ترميمي کم شود، مي تواند به ميزان محدودي کشيده شود. اگر شما يک بارداري 9 ماهه داشته ايد، قادر خواهيد بود پوست شل تان را سفت کنيد. اما اگر چندين سال است که وزن اضافه را حمل مي کنيد، ممکن است يک کانديد، براي جراحي پلاستيک به منظور سفت کردن و بالا بردن پوست شل تان باشيد.

اين راه حل، فقط بايد در موارد شديد مورد استفاده قرار گيرد و بايد به شما هشدار دهيم، بيماراني که تحت اين عمل جراحي قرار مي گيرند، پس از عمل جراحي در زماني که در حال سپري کردن دوره نقاهت هستند، در واقع چربي بيشتري به دست مي آورند! همانطور که قبلا اشاره شد، قابليت ارتجاعي پوست شما به طور طبيعي با بالا رفتن سنتان کاهش مي يابد.

هر چند شما مي توانيد به مسائلي مانند از دست ندان سريع وزن، هيدراته ماندن، خوردن مواد غذايي مناسب و مراقبت از پوستتان کنترل داشته باشيد، اما هيچ کنترلي روي سن تان نداريد!

نکته سريع و راحت: به جاي آنکه اجازه دهيد سن، شما را مضطرب و نگران کند، بايد به جاي آن، روي چيزهايي تمرکز کنيد که رويشان کنترل داريد مانند ورزش کردن و غذا خوردن درست تا هميشه خوب به نظر برسيد.

خواه شما يک کيسه کانگورو، يک چانه اورانگوتان يا پاهايي عين فيل داشته باشيد، مي توانيد از نکات موجود در اين مقاله براي سفت کردن پوست شل يا در وهله اول، جلوگيري از شل شدن پوست استفاده کنيد.



منبع: fitnessmagazine.ir




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ضد آفتاب با SPF چند خوب است؟

عادت هاي اشتباهي که موهايتان را خراب مي کند

7 اشتباه بزرگ در زمان شستن صورت که بايد اجتناب کنيد

پرپشت کردن موها با استفاده از طب هندي

ميکرودرم ابريژن چيست و چه زماني از ميکرودرم ابريژن استفاده کنيم؟

روش هاي طبيعي براي از بين بردن خط اخم

چطور از بروز مشکلات پوستي شايع بارداري پيشگيري کنيم

چگونه از شر غبغب خلاص شوم

پيشگيري از سفيد شدن موها با 5 ماده غذايي

پوسته پوسته شدن نقاط مختلف پوست چه چيزي به شما مي گويد

کاهش سرعت پيري با نسخه هاي گياهي

چرا پوستم مي خارد؟ علت خارش پوست

آيا شکلات خوردن باعث جوش زدن مي شود؟

درمان بواسير با بلوط

آيا مي توان بدون جراحي، پلک هاي افتاده را درمان کرد؟

خطرات تاتو يا تتو که تاکنون هيچکس به شما نگفته + عکس

خوراکي هايي که باعث پيري پوست مي شوند

چطور در خانه تکاني از پوست خود مراقبت کنيم؟

بي ضررترين پاک کننده هاي پوست که در آشپزخانه يافت مي شوند

چند برابر شدن رشد موها با ترفندهاي خانگي و ارزان قيمت

10 ورزش صورت که شما را از جراح پلاستيک بي نياز مي کند

10 ماسک خانگي براي انواع پوست و زيبا شدن تا نوروز

درمان هاي طبيعي براي ريزش مو

چه زماني علت آکنه هاي هورموني افزايش تستوسترون است

آيا ليزر موهاي زائد ضرر دارد؟ و پاسخ به مهم ترين سوالات در مورد ليزر

وقتي کبودي پوست نشانه خطرناکي است

آشنايي با انواع روش هاي ليفت ابرو

اکستنشن مژه چيست و چه عوارضي دارد؟

ملاسما و لک هاي بارداري را با ماسکي خانگي کاهش دهيد

علت اصلي شوره سر چيست

درمان آکنه با ايزوترتينوئين چقدر موثر است؟

چگونه مي توان ريزش مو ارثي را کنترل کرد

عادت هاي بد مراقبت از مو که بايد در زمستان ترک کنيد

5 غذا که باعث چرب شدن موها ميشوند و 3 غذا که موها را زيبا مي کنند

اين خوراکي ها به جوان ماندن پوست شما کمک مي کنند

جوش نزن تا جوش نزني!!(علل،پيشگيري،درمان)

درمان خشکي و ترک پوست در پاييز با سيب

کمبود کدام مکمل ها باعث ريزش مو مي شود؟

حقايقي در مورد تزريق ژل لب که تاکنون گفته نشده

دلايل عجيبي که باعث ريزش موها مي شوند

کاشت مو به چه روش هايي انجام مي شود؟+ انواع روش کاشت مو

درمان عفونت فرو رفتن ناخن در گوشت با روش هاي خانگي

دستگاه جوانسازي پوست که شما را از بوتاکس بي نياز مي کند

علت خارش پوست در هواي سرد چيست؟

کم کاري تيروئيد يا پرکاري تيروئيد چه تاثيري بر پوست مي گذارند؟

نوشيدني هايي که باعث مي شوند صورتتان جوش بزند

نسخه اي جادويي براي خداحافظي با سفيدي مو در طب سنتي

علت دو رنگ شدن پوست و لک شدن پوست چيست

ديابت باعث ريزش مو مي شود؟ ديابت باعث چه بيماري هايي مي شود؟

نکات مهمي که لازم است بعد از حمام رعايت کنيد