آخرین اخبار

جهانگيري: بايد بدون منت به مردم خدمت کنيم سياسي

جهانگيري: بايد بدون منت به مردم خدمت کنيم

  بزرگنمايي:

چه خبر - نکاتي از سخنان اسحاق جهانگيري

اسحاق جهانگيري کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري در برنامه با دوربين شبکه يک سيما طي سخناني گفت: بايد به مردم خدمت بي‌منت کرد. محورهاي مهم سخنان جهانگيري به شرح زير است:

* کشور را در زمان جنگ با 7 ميليارد دلار اداره مي‌کردند که بايد به مديران آن زمان دست‌مريزاد گفت از آن ميزان اعتبار 4 ميليارد دلار براي تقويت بنيه دفاعي و 2 ميليارد دلار براي تأمين کالاهاي اساسي کشور اختصاص مي‌يافت بنابراين کشور با يک ميليارد دلار اداره مي‌شد.

* برنامه سوم توسعه کشور بهترين برنامه از نظر تدوين و عملکرد قبل و بعد از انقلاب بوده است. اين برنامه توسط دولت اصلاحات تدوين و توسط مجلسي که رياست ناطق نوري بر آن بود به تصويب رسيد. در حالي که اين دو نفر يعني رئيس قوه مجريه و مقننه دو رقيب انتخاباتي بودند اما موفق‌ترين برنامه کشور تدوين و به اجرا درآمد.

* در دولت اصلاحات شکوفا‌ترين دوران در بخش صنعت را شاهد بوديم که همواره رشد آن مثبت بوده است، همچنين در آن دوران حساب ذخيره ارزي براي ذخيره کردن درآمدهاي نفتي ايجاد شد، همچنين ارز تک‌نرخي شد و رانت‌ها در اين زمينه از بين رفت.

* در وزارت صنعت که مسئوليت آن را برعهده داشتم مهم‌ترين وظيفه‌ام بستن گلوگاه‌هاي فساد بود که در آن زمان مهر عدم ساخت براي واردات کالاها را کنار گذاشتيم و موجب از بين رفتن فسادها و افزايش درآمد دولت شد. پس از دوران اصلاحات نيز از مسئوليت اجرايي کشور کنار رفتم و ماه‌نامه صنعت و توسعه تأسيس کردم تا بدين وسيله تجربيات خود را به مسئولين وقت منتقل کنم.

* در دولت بعدي محصول توسعه کشور منحرف شد و سرمايه‌هاي مادي و انساني کشور از بين رفت، همچنين 700 ميليارد دلار درآمد کشور معلوم نيست که در آن دوران چگونه هزينه شد.

* ما و کشور قطر يک ميدان گازي مشترک داريم که در سال 84 از اين ميدان هر دو کشور به طور مساوي برداشت مي‌کرديم اما در سال 92 آنها دو برابر ما برداشت مي‌کردند و در واقع حق ملت ايران را غارت مي‌کردند./

* در دولت قبلي قيمت ارز در کشور بالا مي‌رفت و مسئولان امر فکر مي‌کردند که براي پايين رفتن قيمت اقدامي کنند که در اين راستا در عرض 17 ماه 22 ميليارد دلار ارز در بازار دبي و استانبول فروختند که قيمت ارز در ايران پايين بيايد که البته اين موضوع تبديل به پرونده شد و تعدادي هم دستگير شدند و اينگونه منابع کشور از بين رفت.

* ميزان اشتغال در سال 84 طبق آمار مرکز آمار تعداد 22 ميليون و 600 هزار شاغل داشتيم اين در حالي است که در سال 91 هم طبق آمار مرکز آمار تعداد شاغلين همان 22 ميليون و 600 هزار نفر بود يعني در اين فاصله زماني خالص شغل ايجاد شده صفر بود.

*سال 92 مردم ايران تلاطم سال 91 و 92 را درک کردند؛ چراکه دولت قبلي سال 84 سکه را 90 هزار تومان تحويل گرفت و يک ميليون 500 هزار تومان تحويل داد.

*دلاري که قيمت آن 800 تومان بود؛ دلاري 3 هزار و 500 تومان تحويل داد. همين قيمت‌ها باعث سير صعودي تورم در کشور شده بود. اين همه پول خرج شد تا عده‌اي بگويند مسئله اصلي کشور امروز شغل است.

*در آن سال‌ها گفتند 22 ميليون و 60 هزار نفر بيکار هستند و براي اين قشر از بيکاران در پي اشتغالزايي هستيم و جالب اينجاست آنهايي سخنراني مي‌کنند که در سال 91 در پي اشتغالزايي بودند و جالب اينجاست که وقتي دولت را تحويل مي‌دادند 22 ميليون و 60 هزار نفر همچنان بيکار بودند.

*اين حجم منابع را خرج کردند، ولي هيچ اشتغالزايي ايجاد نشد. پلاسکو سوخت و من شايد اولين نفري بودم که به شهردار زنگ زدم و گفتم اين ساختمان سوخت و خود را به محل حادثه برساند. اين ساختمان در عرض چند ثانيه سوخت، در عرض چند دقيقه فرو ريخت و در عرض چند سال ساخته مي‌شود، ولي اين مملکتي که اين شاخص اقتصادي، رکود و ثبات اقتصادي‌اش به جايي رسيده بود که از حرکت وامانده بود، اين دولت اين ماشين را در مسير جاده قرار داد و ما در اين مسير موفق شديم از 40 درصد به 6.8 درصد تورم را کاهش دهيم.

* در اين دولت رونق شروع شده، فضاي بين‌المللي باز شده؛ چراکه خيلي‌ها فکر نمي‌کردند با دنيا بتوانيم همفکري کنيم و به‌ اهداف‌مان در برجام دست پيدا کنيم.

*به بهانه تحريم چه فسادها که در اين کشور اتفاق افتاد و حالا با برداشتن اين تحريم‌ها، رونق اقتصادي به کشورمان روي آورده و اين ضعف‌ها برطرف شده است.

*امروز هجوم کشورهاي غربي و شرقي براي برقراري ارتباط اقتصادي با ايران آغاز شده، آمريکايي‌ها براي هواپيما دادن به ايران ممانعت داشتند، ولي حالا خود اين کشور پيگير واردات هواپيما به ايران شده است.

*ما بايد کاري کنيم ايراني در هر نقطه‌اي از دنيا به وجود خود افتخار کند.

* در اين دولت صادرات غيرنفتي کشور از صادرات نفتي فزوني يافته، زماني نفت صادر مي‌کرديم و کالاهاي موردنياز وارد مي‌کرديم، حالا کالا صادر مي‌کنيم و کالاي موردنياز وارد مي‌کنيم.

*مهم‌ترين سرمايه کشور مديران توانمند هستند. لذا نبايد بگذاريم با اتهامات دروغ آنها را از صحنه خارج کنند. بنده با شفافيت کامل زندگي مسئولان موافقم، ولي اين در شرايطي است که همه مسئولان و مسئولان سه قوه و مسئولان نظامي به اين مهم تن دهند.

* دولت آينده را من، دولت اميد به آينده مي‌نامم که در آن خواهان ايجاد اشتغال براي جوانان هستم و برنامه‌هاي فراواني در اين راه دارم.

*از نظر اجتماعي اقوام بايد در سراسر کشور احساس همبستگي کنند،.

*زن‌ها نيز در ايران از مظلوم‌ترين اقشار جامعه هستند که نه حرمت و نه جايگاه‌شان پذيرفته مي‌شود، ولي در اين دولت سفير و فرمانداران زن داشتيم.

*کارهاي سخت کشور نيازمند انسان‌هاي بزرگ براي تصميم‌هاي سخت است.

* روزي که برجام تصويب شد، تصميمي بزرگ گرفته شد و دولت نيازمند اين تصميمات و مردان بزرگ است.

*توسعه فناوري و ساخت کشور در شاخص رشد دولت آينده تأثير به‌سزايي دارد.

* پايگاه توسعه علم و فناوري دانشگاه‌ها هستند، لذا امنيت،‌ حرمت و استقلال دانشگاه بايد به طور کامل به آنها برگردانده شود.

*توسعه صادرات نيازمند سياست‌گذاري و ارتباط با دنياست و اگر بتوانيم ديپلماسي فعالي در دنيا داشته باشيم، مي‌توانيم در دنيا ارتباط‌گيري مؤثري داشته باشيم.

*جمهوري اسلامي استعداد بسيار بالايي براي جذب گردشگر دارد و مي‌تواند جزو 10 کشور برتر گردشگري باشد.

*توسعه شبکه حمل‌ونقل ريلي،‌ جاده‌اي فرسوده که جان مردم را به خطر انداخته، بايد از چرخه خارج و به آن رسيدگي شود.

* حوزه نفت و گاز در کشور بايد غني شود، همچنين حوزه کشاورزي بايد خودکفا شود. کشاورزان يکبار در دوره اصلاحات خودکفا شدند و حالا در اين دولت به خودکفايي در عرض دو سال دست يافتند.

منبع: فارس



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد