آخرین اخبار

بهترين مرطوب کننده براي پوستهاي خشک کدام است؟ تناسب و زيبايي

بهترين مرطوب کننده براي پوستهاي خشک کدام است؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - بهترين مرطوب کننده پوست هاي خشک

آيا شما هم بعد از مراجعه به داروخانه براي خريدن مرطوب‌ کننده پوست کاملا گيج مي‌شويد و نمي‌دانيد که بايد کدام محصول را انتخاب کنيد؟ اين روزها ده‌ها محصول متفاوت در داروخانه‌ها به فروش مي‌رسند و هر کدام نيز ادعا مي‌کنند که بهتر از انواع مشابهند. اما با اينکه انتخاب مرطوب‌ کننده مناسب براي پوست واقعا گيج‌ کننده به نظر مي‌رسد، پيروي از چند راهنمايي ساده مي‌تواند اين انتخاب را به کار بسيار راحتي تبديل کند. به‌ گفته دکتر مونيکا هالم، يکي از متخصصان مشهور پوست در نيويورک، اولين راهنماي شما اين است : « بيش از حد براي مرطوب‌کننده، پول خرج نکنيد! » پاک‌کننده‌ها و مرطوب‌کننده‌ها، مهم‌ترين محصولات براي مراقبت از پوست هستند و اهميت ويژه‌اي براي نرم‌ کردن پوست خشک دارند.

شيوه عملکرد مرطوب‌ کننده پوست به اين ترتيب است که رطوبت را در لايه بيروني پوست نگه‌ مي‌دارد و رطوبت موجود در لايه‌هاي دروني پوست را به لايه بيروني مي‌کشاند. مهم‌ترين عناصري که در توليد مرطوب‌ کننده‌ها استفاده مي‌شوند، وازلين، روغن مينرال، لانولين و دايمتيکون هستند. عناصر مهمي مانند گليسيرين، پروپيلن گليکول، اوره و انواع ويتامين‌ها، به جذب آب در لايه بيروني پوست کمک مي‌کنند. به‌گفته دکتر فرانچسکا فوسکو، يکي از متخصصان پوست در شهر نيويورک و سخنگوي بنياد سرطان پوست، بعضي از مرطوب‌کننده‌هاي پوست نيز حاوي آلفا هيدروکسي اسيد(AHA) هستند که لايه‌برداري سلول‌هاي مرده پوستي را انجام مي‌دهد. محصولات حاوي آلفا هيدروکسي اسيد، يکي از بهترين گزينه‌ها براي افرادي هستند که پوست خيلي خشک دارند.

به پنج عنصر اصلي تشکيل‌ دهنده محصول دقت کنيد

پيدا کردن مرطوب‌ کننده مناسب براي پوست، به چند بار آزمون و خطا نياز دارد. پس صبور باشيد و با توجه به راهنماهاي زير به خريد برويد. اگر هم به نتيجه دلخواه و مناسب دست پيدا نکرديد، دفعه بعدي يک محصول جديد انتخاب کنيد. در گام اول بايد به 5 عنصر تشکيل‌دهنده اول دقت کنيد. فهرست عناصر تشکيل‌دهنده محصول را با دقت بخوانيد و مطمئن شويد که عناصر فعال و مهم مانند لانولين، گليسيرين و وازلين در آن وجود دارد. گليسيرين کمتر از لانولين باعث برانگيختگي واکنش‌هاي آلرژيک مي‌شود. متخصصان پوست معمولا تاکيد مي‌کنند که محصولات شرکت‌هاي معتبر و داراي تاييديه‌هاي لازم را تهيه کنيد.

مرطوب‌ کننده‌هاي حاوي ضد آفتاب را انتخاب کنيد

محافظت از پوست در مقابل آسيب‌هاي ناشي از نور خورشيد، يکي از مهم‌ترين کارها براي حفظ جواني پوست است بنابراين مرطوب‌ کننده‌اي بخريد که حاوي عناصر ضدآفتاب با SPF 30 يا بالاتر باشد. شايد لازم باشد کمي براي پيدا کردن اين نوعاز محصولات جستجو کنيد، اما امروزه بسياري از مرطوب‌کننده‌هاي پوست و بدن حاوي مواد ضدآفتاب نيز هستند.

مرطوب‌ کننده‌اي متناسب با نوع پوست خودتان تهيه کنيد

پوست روي صورت واقعا نازک‌تر و حساس‌تر از بخش‌هاي ديگر بدن است. پس استفاده از مرطوب‌ کننده‌هاي مجزا براي صورت و بدن، مي‌تواند ايده خوبي باشد. متخصصان، خريدن محصولاتي را پيشنهاد مي‌کنند که قابليت non-comedogenic داشته باشند، يعني باعث انسداد منافذ پوستي نشوند و به اصطلاح کومدون‌زا نباشد. در غير اين صورت منجر به ايجاد التهاب و جوش مي‌شوند.

انتخاب محصول متناسب و سازگار با نوع پوست نيز از اهميت خاصي برخوردار است. اگر پوست حساسي داريد، سراغ مرطوب‌ کننده‌هايي برويد که ضدحساسيت باشند. معمولا روي آنها « مناسب براي پوست‌هاي حساس » قيد شده است. افراد داراي پوست چرب نيز بهتر است مرطوب‌ کننده‌هاي بدون چربي و سبک (light) انتخاب کنند، درست برخلاف افراد داراي پوست خشک که به مرطوب‌کننده‌هاي قوي‌تر نياز دارند. اگر پوست شما از نوع ترکيبي است، ابتدا از مرطوب‌ کننده سبک براي تمام صورت استفاده کنيد و در ادامه، از کرم‌هاي غليظ‌ تر براي مرطوب‌ کردن قسمت‌هاي خشک‌تر صورت کمک بگيريد. به ياد داشته باشيد که بيشتر افراد معمولا در فصل تابستان به لوسيون‌هاي سبک‌تر و در فصل زمستان به کرم‌ها يا پمادها نياز پيدا مي‌کنند.

از مرطوب‌ کننده‌هاي حاوي رتينول قبل از خواب شبانه استفاده کنيد

رتينول‌ همان ويتامين A متناسب براي پوست است. اين ماده مهم، سرعت توليد مجدد سلول‌هاي پوستي را افزايش مي‌دهد. محصولات حاوي رتينول به دو گروه بدون نسخه و تجويزي تقسيم مي‌شوند. با اين‌ حال، در استفاده از همه آنها بايد با احتياط عمل کنيد، چون اين ماده مي‌تواند باعث التهاب، قرمز شدن يا خشکي پوست شود.

شايد مرطوب‌ کننده‌ هاي ساختني براي پوست شما مناسب‌تر باشند

اگر پوست شما خيلي خشک است، حتما به پزشک مراجعه کنيد، چون به مرطوب‌ کننده‌هاي ساختني که پزشک تجويز مي‌‌کند، نياز داريد. مرطوب‌ کننده‌هاي تجويزي حاوي اسيدلاکتيک AHA هستند که لايه فوقاني پوست را نرم مي‌کند و مي‌تواند بهتر از انواع بدون نسخه عمل کند. البته انواع خاصي از آلفا هيدروکسي اسيدها (AHAs) مانند اسيدلاکتيک و اسيدگليکوليک مي‌توانند واکنش‌هاي آلرژيک را در برخي از افراد برانگيخته کنند بنابراين در صورت مواجه شدن با حالت‌هايي مانند سوزش، التهاب، قرمزي پوست، خارش يا بثورات پوستي، حتما اين مساله را به پزشک اطلاع بدهيد.
گزينه تجويزي ديگر، کرم مرطوب‌کننده محافظ (Barrier) است که عناصر جاذب رطوبت دارد. اين عناصر مهم، رطوبت را براي مدت‌زمان طولاني‌تري در پوست حفظ مي‌کنند. معمولا اين‌طور گفته مي‌شود که اين کرم‌ها کمي بيشتر از مرطوب‌کننده‌هاي معمولي در پوست نفوذ مي‌کنند.

در موقع مناسب و به شيوه‌اي مناسب از مرطوب‌ کننده استفاده کنيد

بعد از اينکه محصول مناسب براي خودتان را پيدا کرديد، بايد هر روز از مرطوب‌ کننده استفاده کنيد، چون راه درازي را براي جلوگيري از خشکي پوست و حتي پنهان کردن چين‌ و چروک‌ها در پيش داريد. البته مرطوب‌ کننده‌ها نمي‌توانند چين‌ و چروک‌ها را از بين ببرند، چون به‌ علت از بين رفتن کلاژن ايجاد مي‌شوند. با اين‌ حال، اين محصولات مي‌توانند حجم‌ دهنده و سفت‌ کننده خوبي براي پوست باشند و در نتيجه کاري کنند که چين‌ و چروک‌ها کمتر به چشم خودمان و ديگران بيايند.

يکي از ترفندهاي مهم براي تقويت اثر بخشي مرطوب‌ کننده‌ها، استفاده از اين محصولات بعد از خيس کردن نسبي پوست است. براي اينکه اهميت اين نکته را بهتر درک کنيد، يک اسفنج بسيار خشک و يک اسفنج نمناک را در نظر بگيريد. اگر مرطوب‌ کننده را روي اسفنج خشک بريزيد، اصلا به درون آن نفوذ نمي‌کند اما اگر اول اسفنج را کمي خيس کنيد و بعد مرطوب‌کننده را روي آن بريزيد، روند جذب سريع را مشاهده مي‌کنيد. پوست ما انسان‌ها نيز براساس همين قاعده عمل مي‌کند پس چرا با کمک گرفتن از يک ترفند ساده، به سلامت بهتر پوست خودمان کمک نکنيم؟



منبع : salamat.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد