آخرین اخبار

اين عادت هاي بد هر روز شما را پيرتر از روز قبل مي کند!! تناسب و زيبايي

اين عادت هاي بد هر روز شما را پيرتر از روز قبل مي کند!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - 10 عادتي که شما را پيرتر از روز قبل مي کندبالا رفتن چربي

شايد درباره چربي سفيد و چربي قهوه اي شنيده باشيد. چربي سفيد، چربي احشايي است که ارگان هاي داخلي بدن را با فرستاده هايي مانند اينترلوکين 6 و TNF-آلفا مورد حمله قرار مي دهد. از بين بردن اين نوع چربي از چربي قهوه اي که بيشتر در کمر و گردن پيدا مي شود و بدن را گرم و سوخت و ساز را بالا نگه مي دارد سخت تر است. چربي سفيد معمولا در شکم متمرکز شده و زير پوستي است و شما را در خطر بيماري هايي نظير ديابت و مشکلات قلبي قرار مي دهد. ورزش مقدار چربي هاي سفيدتان را کم مي کند و نهايتا باعث مي شود اين چربي به رنگ بژ دربيايد ( ترکيبي از هر دو چرب ). مي توانيد اين چربي را کاهش دهيد و در نهايت آن را به چربي قهوه اي تبديل کنيد. اولين گام اين است که به اندازه کافي بخوابيد تا بدنتان سطح کافي از هورمون رشد را تثبيت کند.

زياد نشستن

آيا شنيده ايد که نشستن درست مانند سيگار کشيدن است؟ متاسفانه در دهه هاي اخير، سبک زندگي مردم به سمتي رفته است که فعاليت بدني در آن بسيار کاهش يافته است. امروزه بيشتر مي نشينيم و کمتر از هميشه حرکت مي کنيم. با اينکه همه مي دانيم ورزش کردن برايمان خوب است اما تنها تعداد کمي از ما به آن مشغول هستيم. بدتر از همه اينکه شغل بسياري از مردم پشت ميزي است. متاسفانه بعد از اينکه از سرکار به خانه بازمي گرديم نيز چيزي تغيير نمي کند و جلوي تلويزيون يا روي مبل مي نشينيم و باز هم بي حرکتيم. نشستن، روند پيري را سرعت مي بخشد. اگر يک خانم باشيد نشستن زياد به اين معناست: شش ساعت يا بيشتر نشستن در روز برابر است با افزايش 10 درصدي خطر ابتلا به سرطان و افزايش 34 درصدي مرگ زودرس. مرداني هم که در روز 6 ساعت مي نشينند نيز 17 درصد بيشتر در خطر مرگ زودرس قرار دارند. تنها با اضافه کردن ورزش به برنامه ي روزانه خود و کاهش يکجا نشيني مي توانيد تا حدود زيادي از اين خطرها پيشگيري کنيد.

دريافت داروهاي خاص مانند قرص هاي ضد اضطراب يا آنتي هيستامين ها

بر اساس تحقيقات اخير، انواع خاصي از قرص هاي ضداضطراب مي توانند خطر ابتلا به آلزايمر را تا بيش از 50 درصد افزايش دهند. به همين خاطر افرادي که از داروهاي خواب آور براي خواب يا آلرژي استفاده مي کنند بهتر است به دنبال جايگزين هاي طبيعي باشند.

خوردن مقدار زيادي کربوهيدرات و غذاهاي فرآوري شده

غذاهاي مرتبط با التهاب، مي توانند پيري را سرعت ببخشند و تاثير منفي شديدي روي بدن بگذارند. با پرهيز از غذاهاي فرآوري شده مي توانيد تا حدود زيادي التهاب هاي غيرضروري را کاهش دهيد. اين غذاها سمي به حساب مي آيند و ارتباط مستقيم با افزايش وزن، پيري و حتي بيماري هاي مزمن دارند. بزرگترين مجرمان؟ قند و جايگزين هاي آن که قند خونتان را افزايش مي دهند. مصرف کربوهيدرات خود را به کربوهيدرات هايي که قند خونتان را افزايش نمي دهند و سرشار از فيبر هستند محدود کنيد. همچنين مواظب منابع مخفي قند نيز باشيد مانند سس ها، کچاپ ها، غلات بسته بندي شده.

جا انداختن ورزش قدرتي

سوخت و ساز بدنتان با بالا رفتن سن کند مي شود که به معناي افزايش ذخيره بيشتر و از دست دادن عضله است. ممکن است کاهش حجم عضله در ابتدا مشهود نباشد، اما بعد از 30 سالگي به صورت متوسط در هر دهه حدود دو کيلو و سيصد گرم حجم عضلاني از دست مي دهيد. بنابراين مطمئنا در ميانسالي شاهد تغييراتي در بدن خود خواهيد بود. اگر به ساخت عضله و استفاده از آنها فکر نکنيد مطمئنا روند پير شدنتان نيز سرعت خواهد گرفت. اگر عضلاتتان را به حال خود رها کنيد، به مرور تبديل به چربي مي شوند و ديگر مانند گذشته قدرتي نخواهيد داشت.

کم خوابيدن يا زياد خوابيدن

درصد بسيار اندکي از انسان ها داراي ژن (DEC2) هستند که به آنها اجازه مي دهد، با کمتر از 8 ساعت خوابيدن عملکرد مناسبي داشته باشند. اين بدان معناست که بسياري از ما خود را از خواب درست و مناسب محروم مي کنيم. ميزان توصيه شده 7 تا 8 ساعت خواب در شب است. متخصصان مي گويند کساني که در طول شب کمتر از 5 ساعت مي خوابند، تا 300 درصد بيشتر در خطر سخت شدن عروق هستند. همچنين کمبود خواب مي تواند باعث شود هورمون ها بي نظم و دچار تغيير شوند. 97 درصد از ژن هاي ريتميک تبديل به آريتمي مي شوند که براي DNA خطرناک است و مي تواند منجر به بيماري هايي نظير سرطان شود. اما اين همه چيز نيست: خواب بيشتر، هميشه بهتر نيست. بيش از هشت ساعت خوابيدن برابر است با کاهش قدرت شناختي، برابر با پنج تا هشت سال افزايش سن. سعي کنيد خواب خود را به صورت متعادل تنظيم کنيد و اگر قادر نيستيد به تنهايي اين کار را بکنيد به پزشک مراجعه کنيد. اين کار کمک مي کند فشار خون پايين بيايد و بازسازي سلولي در بدن سرعت بگيرد.

دريافت ناکافي ويتامين D

آيا مي دانستيد سطح پايين ويتامين D مي تواند خطر زوال عقلي ( آلزايمر ) را دو برابر افزايش دهد؟ با بالا بردن سطح ويتامين D بدن خود به سلامت مغز کمک کنيد. ويتامين D يکي از عوامل مهم طول عمر است و همچنين به سلامت استخوان ها، تيروئيد و خواب کمک مي کند. ويتامين D روي ژن هاي بسيار زيادي تاثير دارد. ويتامين D تاثير مستقيمي بر روي مغز براي تنظيم خواب دارد. برخي گسترده شدن کمبود خواب را در افزايش کمبود ويتامين D در افراد مي دانند. ويتامين D تاثير هورموني، عصبي و ايمني روي درد در بدن دارد، نقش کليدي در علت و تداوم درد مزمن دارد و با مشکلاتي مانند بي خوابي در ارتباط است.

بيشتر روزها احساس استرس داشتن

بسياري از ما بيشتر روزها درگير استرس هستيم اما علم نشان داده چگونگي پاسخ ما به استرس مي تواند تا حدود زيادي روي ژنتيک و سلامتمان به دو شکل فيزيکي و رواني تاثير بگذارد. استرس اضافي عامل آزاد کننده کورتيکوتروپين را افزايش مي دهد که باعث ايجاد حفره هايي در روده مي شود و منجر به عدم تحمل غذا، استرس بيشتر و همچنين بهم ريختن سيستم عصبي مي شود.
استرس بالا مي تواند منجر به ضعف در جذب مواد مغذي، به ويژه ويتامين هاي B شود. يکي ديگر از اتفاق هايي که زمان استرس رخ مي دهد اين است که گلوکوکورتيکوئيدها وارد خون مي شوند تا بتوانيد از موقعيت استرس زا فرار يا با آن مقابله کنيد. اين مسئله همراه با بالا رفتن فشار خون، ضربان قلب و قند خون است. اگر اين اتفاق هر چند وقت يکبار، مثلا هر سه تا شش ماه رخ بدهد مشکلي نيست و بدن مي تواند دوباره خود را تنظيم کند.
اما اگر مرتب تحت فشار استرس باشيد، ريکاوري بسيار کند و ضعيف پيش مي رود. هورمون هاي اضافي استرس به مرور براي سيستم بدنتان تبديل به چيزي سمي مي شوند. کنترل سطح استرس شايد اصلي ترين کليد سلامت براي بدنتان باشد چون هرچقدر هم زندگي سالمي داشته باشيد، در صورت نبود فاکتور آرامش دچار استرس و عواقب آن مي شويد.



منبع : kermany.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد