آخرین اخبار

چرا ميل جنسي همسرم نسبت به من کم شده؟ روابط عاطفي

چرا ميل جنسي همسرم نسبت به من کم شده؟

  بزرگنمايي:

چه خبر -

بسياري از زوجهاي جوان به دليل عدم آشنايي و در پاره اي از موارد نبود آگاهي کا في درباره نحوه برخورد با روابط عاطفي و زناشويي بين همسران ، با مشکلاتي مواجه هستند، که متاسفانه اين مشکلات در برخي از موارد تبديل به بحران هاي خانوادگي مي گرد که آثار آن در معضلاتي همچون افزايش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبي جنسي و.... قابل مشاهده مي باشد . سيمرغ با هدف پيش گيري از ايجاد اين گونه مشکلات و با احترام به حريم خانواده ، جهت افزايش دانايي زوجهاي جوان و کمک به بهبود واستحکام روابط همسران اقدام به تهيه و ارائه مطلب زير نموده است.

قبل از هرچيز بايد بدانيم که ميل جنسي يک مرحله روان‌شناختي است که طي آن فرد تمايل به خيال‌پردازي و داشتن فعاليت جنسي دارد. بي‌ميلي جنسي يا سرد مزاجي يعني عدم‌ تمايل و نداشتن ميل و رغبت به جنس مخالف. اولين چيزي که بايد در نظر گرفت اين است که يک عامل خاص در بي‌ميلي جنسي نقش ندارد، بلکه بي‌ميلي يک مسئله چند بعدي است و بايد از زواياي مختلف به آن نگاه کرد و از جنبه‌هاي مختلف فردي، بين‌فردي، روان‌شناختي، پزشکي، محيطي و… آن را بررسي کرد؛ بنابراين اين‌ که برخي از مردان يا زنان تمايلي به داشتن روابط زناشويي با همسرشان ندارند، مسئله‌اي است که ممکن است عوامل متعددي در آن نقش داشته باشند. نکته دوم که نبايد فراموش کنيم، دانستن اين موضوع است که اين اتفاق در چه شرايطي رخ داده است؟ آيا از‌‌ همان سال‌هاي اوليه زندگي مشترک بي‌ميلي وجود داشته است يا تحت شرايط زماني و مکاني خاصي اين مساله شکل مي‌گيرد؟ آيا ممکن است بي‌ميلي تحت‌تاثير مسايل ديگر، جروبحث و دعوا با همسر، استرس‌هاي روزانه، مشکلات اقتصادي و کاري و… باشد؟ و سوال‌هاي متعدد ديگري که لازم است پاسخ آن‌ها به دقت بررسي شود.

عواملي که باعث بي‌ميلي جنسي مي شوند

در ادامه به بررسي برخي از عواملي که ممکن است در بي‌ميلي جنسي نقش داشته باشد مي‌پردازيم:

ديدگاه فرد نسبت به رابطه جنسي

اين‌که فرد چه ديدگاه و نگرشي نسبت به برقراري رابطه زناشويي دارد، بي‌شک در عملکرد و ميل جنسي او تاثير خواهد داشت؛ براي نمونه اين‌ که مردان تصور کنند در هر شرايطي بايد آمادگي برقراري رابطه زناشويي را داشته باشند يا با تماشاي فيلم‌هاي جنسي تصورکنند آن‌ها نيز بايد داراي چنين توانايي‌هايي اغراق‌آميز و غيرطبيعي باشند باعث مي‌شود به مرور زمان نسبت به توانمندي خود شک کنند و عزت‌ نفس جنسي‌ شان کاهش يابد و ديگر ميلي به داشتن رابطه نداشته باشند.

از طرفي زنان هم اگر نسبت به برقراري رابطه زناشويي نگرش غلطي داشته باشند، بر ميزان ميل و رغبت آن‌ها تاثير خواهد داشت؛ براي مثال برخي از زنان فکر مي‌کنند که زن بايد حتي در مسايل زناشويي حجب و حيا را رعايت کند، هيچ وقت اشتياق يا علاقه به داشتن رابطه با همسر را نشان ندهد و پيش‌قدم نباشد و براي زنِ خوب‌بودن بايد نقشي منفعل در رابطه داشته باشد. برخي از خانم‌ها حتي ممکن است عمل زناشويي را امري کثيف و حيواني قلمداد کنند. مسلماً اين نوع نگرش مي‌تواند باعث کم‌شدن ميل و اشتياق در هر دو طرف شود.

برخي بيماري‌هاي جسمي و رواني و مصرف برخي دارو‌ها

ابتلا به بعضي بيماري‌هاي جسمي و مصرف برخي دارو‌ها باعث کاهش ميل جنسي در فرد مي‌شود؛ مثلا مصرف داروهاي ضد افسردگي و ضد اضطراب و ريزش مو باعث کاهش ميل جنسي مي‌شود. برخي مشکلات هورموني مانند اختلال‌هاي تيروئيدي و تومورهاي غده هيپوفيز هم ممکن است باعث کم‌شدن ميل جنسي شود. علاوه بر اين‌ها مشکلات ديگري مانند خشکي واژن در خانم‌ها، سبب دردناک‌ بودن رابطه زناشويي و به دنبال آن بي‌ميلي جنسي در آن‌ها خواهد شد. در آقايان هم مشکلاتي مانند نعوظ و انزال زودرس و… ممکن است در کاهش ميل جنسي تاثير گذار باشد.

برقراري رابطه جنسي در شرايط رواني نامناسب و الگوهاي تکراري

پايان يک روز کاري پرتنش و هنگامي که هر دو نفر از فرط خستگي به زور بيدار مانده‌اند، آيا زمان مناسبي براي هم‌بستر شدن است؟ متاسفانه اکثر زوج‌ها با وجود خستگي جسمي و رواني حتي زماني که آمادگي لازم را ندارند، تنها براي اين‌که انجام وظيفه کرده باشند يا ترس از اين‌که مبادا همسرشان را ناراحت کنند، اين کار را انجام مي‌دهند. معمولاً با گذشت زمان و به‌دنياآمدن فرزندان و افزايش نقش‌ها و مسئوليت‌هاي هر دو اين اتفاق بيشتر تکرار مي‌شود و زمينه‌ساز بي‌ميلي همسران را فراهم مي‌کند.

نداشتن مهارت ارتباط عاطفي و جنسي

شايد اکثر آقايان و خانم‌ها فکر کنند به اندازه کافي مهارت دارند و به خوبي مي‌دانند همسرشان چه نيازهاي جسمي و رواني دارد، در حالي که در واقع اين چنين نيست. بگذاريد بي‌تعارف بگوييم که خيلي از افراد نيازهاي عاطفي و جنسي خود و همسرشان را به خوبي نمي‌شناسند و اصلا نمي‌دانند چگونه بايد نيازهاي هر دو نفر را در نظر گرفت. يکي از علت‌هاي بي‌ميلي جنسي در خانم‌ها همين احساس ناديده‌ گرفته‌ شدن نيازهاي عاطفي‌شان در حين رابطه جنسي است که به مرور سبب بي‌ميلي جنسي در برقراري ارتباط با همسر مي‌شود.

راهکارهاي زير مي‌تواند به شما در حل مشکل کم شدن ميل کمک کندحل تعارضات زناشويي

اگر هر دو يا يکي از زوجين در اوايل ارتباط مشکلي نداشته‌اند و به مرور دچار بي‌ميلي جنسي شده‌اند، بي‌شک يکي از کارهاي مفيد و موثر حل‌کردن تعارضات زناشويي خواهد بود. گاهي همسران ناخواسته تعارضات و خشم‌هاي روزانه را با خود به بستر خواب مي‌برند، اين موضوع بر رضايت آن‌ها از رابطه زناشويي تاثير خواهد داشت و به مرور احساس بي‌ميلي نسبت به همسر جايگزين شور و اشتياق مي‌شود. شناخت تعارض‌ها و حل کردن آن‌ها کمک بزرگي به همسران خواهد کرد.

حل مشکلات جسماني

همان طور که قبلا اشاره کرديم، مشکلات جسمي افراد در کاهش ميلي جنسي آن‌ها تاثير خواهد داشت. بنابراين براي حل اين مشکلات جسمي، حتماً بايد اقدامات لازم صورت بگيرد و با پزشک متخصص صحبت شود. رفع‌ شدن اين مشکلات و درمان آن‌ها کمک زيادي به افراد مبتلا به بي‌ميلي جنسي خواهد کرد.

تلاش براي حفظ جذابيت ظاهري و رواني

همين که دو نفر همديگر را دوست داشته باشند، به اين معنا نيست که رابطه جنسي خوبي با هم خواهند داشت، چون علاوه بر دوست‌داشتن، وجود جذابيت جنسي هم مهم است. دوطرف بايد براي هم جذابيت جنسي داشته باشند و علاوه بر اين سعي کنند اين جذابيت را حفظ کنند؛ بنابراين هر دو نفر بايد به ظاهر و آراستگي خود توجه کنند. اين مسئله بعد از گذشت چندين‌سال از زندگي مشترک و به‌دنياآمدن فرزندان اهميت بيشتري خواهد داشت؛ چون اکثر افراد بعد گذشت چندين‌سال با عادي‌شدن روابط و الگوهاي جنسي روزمره و تکراري روبرو مي‌شوند.

کمک‌گرفتن از افراد متخصص

مشکل بي‌ميلي جنسي هم مانند بقيه مشکلات نياز به برنامه‌ريزي درماني و آموزشي دارد. بنابراين گول برخي تبليغات اغراق‌آميز دربارهٔ داروهاي افزايش ميل جنسي و… را نخوريد و انتظار نداشته باشيد اين مشکل يک شبه حل شود، بلکه سعي کنيد از چند بعد مختلف به موضوع نگاه کنيد و از افراد متخصص کمک بگيريد؛ چون درمان بي‌ميلي جنسي يا هر نوع مشکل جنسي ديگر، تا زماني که مشکلاتي مانند تعارض‌هاي زناشويي، مشکلات روان‌شناختي، ارتباطي و پزشکي حل نشده‌اند، کاري بي‌فايده است.
بايد ابتدا عوامل ايجاد کنندهٔ جانبي درمان شوند. زن و شوهري که مشکل جنسي‌شان به دليل تعارض‌هاي زناشويي يا يکنواخت‌شدن و غرق‌شدن در زندگي روزمره يا آگاه‌نبودن از مهارت‌هاي عاطفي و جنسي است، با کمک يک زوج‌درمانگر مي‌توانند شور و اشتياق را به رابطه خود برگردانند.



منبع : salamatnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟