آخرین اخبار

از شکار زنان در خيابان تا تجاوز و قتل‌هاي سريالي حوادث

از شکار زنان در خيابان تا تجاوز و قتل‌هاي سريالي

  بزرگنمايي:

چه خبر - 7 بار قصاص براي قاتل سريالي زنان

درجريان تحقيقات خبرنگار ما به زادگاه عامل قتل‌هاي سريالي هفت زن دراستان گيلان، جزئيات تازه‌اي ازاين جنايت‌هاي هولناک و زندگي متهم به دست آمد.

اين در حالي است که خانواده تمامي قربانيان خواستار قصاص قاتل شده اند.

خبرنگار ما درگزارش خود نوشت: «فرزاد نام مرد 40 ساله‌اي است که طي 9 سال هفت زن را به خلوتگاه شيطاني خود کشاند و پس از سرقت طلا و جواهراتشان، آنها را درکمال خونسردي به قتل رساند.محل تولد اين مرد روستايي حد فاصل زيبا کنار و منطقه آزاد انزلي است.»اين جنايتکار در انتخاب طعمه‌هايش به يک شکل و شيوه ثابت عمل کرده و تمامي قربانيان خود را در سطح خيابان‌هاي حاشيه شهر رشت شناسايي کرده و به دام انداخته بود. ساکنان روستاي «خشکه اسطلخ» هر کدام روايت‌هاي متفاوتي درباره جزئيات ماجراي قتل‌ها دارند اما همگي آنها در يک مورد اتفاق نظر دارند و آن اينکه خانواده اين مرد افرادي آبرومند و زحمتکش هستند و برادرانش نيز افراد سرشناسي هستند.

يکي ازآشنايان نزديک قاتل سريالي به خبرنگار «ايران» گفت: «فرزاد سال 79 براي کار به بندر عباس رفت و در يکي از کارخانه‌هاي کشتي‌سازي اين شهربه عنوان آشپز مشغول به‌کار شد. بعد از سه سال کار، آنجا را ترک کرد و به زادگاهش بازگشت. مدتي بعد درزمينه خريد و فروش چوب مشغول به کارشد و در همين ايام با دختر جواني از اهالي منطقه حسن رود آشنا شد که مدتي بعد هم ازدواج کردند.»

در حالي که زندگي خوبي داشتند اما فرزاد رفته رفته در دام اعتياد به «شيشه» افتاد.سرانجام هم زن و دخترش را رها کرد و از روستا رفت.مدتي بعد و در حالي که همسرش به‌صورت غيابي طلاق گرفته بود، فرزاد با زن جواني که چند سال از خودش بزرگتر بود آشنا شد و او را صيغه کرد.آنها هر چند ماه در منطقه‌اي از شهرستان‌هاي مختلف خانه‌اي اجاره و زندگي مي‌کردند. کسي هم از محل دقيق زندگي‌شان خبر نداشت.

مدتي بعد از ازدواج بود که کارهاي پنهاني و مشکوک‌اش شروع شد. يک بار که به خانه پدري‌اش در روستا آمده بود، پدرش مبلغي پول نقد به او داد و قسمتي از خانه‌اش را به نام او کرد تا بلکه وادارش کند که درروستا سکونت کند. اما فرزاد پول‌ها را برداشت و رفت و ديگر خبري از او نبود تا اينکه درناباوري متوجه شديم او به اتهام قتل چند زن بازداشت شده است.

شکار زنان در خيابان

براساس اين گزارش، فرزاد و همسر دومش مدتي بعد از ازدواج با هم نقشه سرقت از زن‌هاي خياباني که وضعيت مالي خوبي داشتند و طلا و جواهرات همراهشان بود را طراحي کردند. شيوه کار آنها به اين ترتيب بود که سوار بر خودروي پرايد خاکستري رنگ‌شان شده و بعد از پرسه زدن در خيابان‌هاي حاشيه شهر رشت ابتدا طعمه‌هايشان را سوار مي‌کردند. بعد هم فرزاد سر صحبت را با آنها باز کرده و ادعا مي‌کرده آدم با نفوذي است و قادر به حل مشکلات آنها است.اين صحبت‌ها مقدمه اوليه براي آشنايي او با طعمه‌هايش بود.

بعد از اينکه اعتماد زنان جلب مي‌شد، زن صيغه‌اي که تا اين زمان به‌عنوان مسافر بود از خودرو پياده مي‌شد و ارتباط فرزاد با طعمه‌هايش ادامه پيدا مي‌کرد. مدتي بعد از آشنايي متهم با زنان وجلب اعتمادشان، او با طرح نقشه‌اي حساب شده، طعمه‌هايش را به محلي خلوت کشانده و در فرصتي مناسب با روسري‌هايشان آنها را خفه مي‌کرد.متهم به قتل بعد از کشتن طعمه‌هايش، اجساد را به خانه‌اش برده و در حمام مثله کرده و قسمت‌هاي مختلف اندام آنها را در جنگل‌ها و رودخانه‌هاي اطراف استان گيلان و شهرهاي اطراف رشت رها مي‌کرد.

نخستين جنايت

نخستين قرباني او زن ميانسالي بود که سال 87 درراه برگشت به خانه با متهم به قتل آشنا شد.فرزاد با وعده ازدواج، اعتماد او را جلب کرد. او بعد از مدتي ارتباط با اين زن، او را خفه کرده و بعد از برداشتن طلا و جواهراتش و در فرصتي مناسب، هنگامي که پدرش در خانه نبود جسد را به انباري محل نگهداري گاو و مرغ وخروس‌ها در روستاي «خشک اسطلخ» برد. پس از حفر چاله‌اي، جسد را داخل آن دفن کرد. بعد از آن روي جسد را با سيمان و بتن پوشانده و آنجا را ترک کرده بود.

درخواست قصاص عامل جنايت

يک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما جزئيات ديگري درباره جنايت‌هاي قاتل سريالي زنان گيلان فاش کرد.وي درپاسخ به اين سؤال «باتوجه به اينکه نحوه قتل‌هاي سريالي متهم با روش قاتل سريالي زنان درتهران به نام غلامرضا خوشرو –معروف به خفاش شب- شباهت زيادي دارد، آيا قاتل سريالي زنان دربازجويي‌ها درباره اينکه از اين قاتل در ارتکاب قتل‌ها ايده گرفته يا نه» گفت: خير. او در اظهاراتش هيچ اشاره‌اي به اين موضوع نکرده است.

آيا هويت قربانيان اين جنايات و خانواده هايشان شناسايي شده‌اند؟

بله، تاکنون هر 7 قرباني و خانواده‌هاي آنها شناسايي شده‌اند. البته جسد يکي از قربانيان که درحقيقت ششمين قرباني از فهرست هفت نفره متهم جوان است، کشف نشده اما اولياي دم او نيز شناسايي شده‌اند.

همه خانواده‌ها شکايت کرده‌اند؟

بله، اولياي دم هر 7 مقتول درخواست قصاص داده و خواهان قصاص هستند.

گفته شده که متهم از خانواده سرشناسي است و به همين دليل اطلاع‌رساني به صورت کامل صورت نمي‌گيرد؟

براي پليس و قوه قضائيه فرقي ندارد که متهم از چه خانواده‌اي است. اگر هم به اطلاع‌رساني انتقادي باشد به خاطر ابهامات و تکميل نشدن تحقيقات است. در اين پرونده مثل تمامي پرونده‌هاي ديگر، تحقيقات به صورت کامل و بدون در نظر گرفتن هيچ موردي صورت مي‌گيرد.

دو جنايت ديگر

دو قرباني ديگر اين مرد خطرناک در سال 88 از سوي او شکار شده بودند. آنها نيز همانند نخستين قرباني، مدتي با فرزاد ارتباط پنهاني داشتند تا اينکه به فاصله يک ماه، هر دو به قتل رسيده و اجسادشان پس ازمثله شدن در رودخانه‌ها وجنگل رها شده بود.

زندگي پنهاني

بعد از اين سه جنايت که طي دوسال و به فاصله چند ماه از هم رخ داده بود، فرزاد براي 6 سال، ديگر مرتکب قتلي نشد.حال آنکه اهالي روستا بر اين باورند که دليل توقف جنايت‌ها، به خاطر تولد فرزندش از زن دوم‌اش باشد.

4 جنايت در يک سال

عامل جنايت‌هاي سريالي دراعتراف‌هايش گفته، همزمان با ازسرگيري قتل‌هايش درسال 95 وطي چند ماه، چهارزن ديگر را نيزبه شيوه قبلي کشته است.اين قتل‌ها از زماني آغاز شد که فرزاد به دليل اعتياد به شيشه و بي‌پولي بار ديگر به شکارهاي چراغ خاموش خود پرداخت و زنان خياباني را به دام‌هاي مرگبار خود کشاند. اما در اين ميان زناني بودند که از سوي قاتل، شناسايي شده و ارتباط ميان آنها هم برقرار شده بود اما بعد از مدتي فرزاد که متوجه شده بود آنان طلا و جواهراتي همراه خود ندارند، رهايشان کرده بود.

زن‌ها چگونه کشته شدند؟

بر اساس اطلاعات به دست آمده، 6 نفر از قربانيان اين مرد پس ازغافلگيري کشته شده و تنها يکي از زن‌هايي که با وي آشنا شده بود هنگام انتقال به قرارگاه مرگ از نيت پليدش با خبر شده وسروصدا به پا کرده بود که قاتل با ضربات کارد او را ساکت کرده بود.

شاهدي براي قتل

به گفته يکي ازآشنايان متهم به قتل، زن صيغه‌اي او هنگام وقوع اغلب قتل‌ها در خانه حضور نداشته و تنها هنگام مثله کردن يکي از زن‌ها سرزده به خانه آمده و متوجه قتل شده است. بعد از آن ماجرا هر بار که ميان او و شوهرش اختلاف پيش مي‌آمد، همسرش تهديد مي‌کرد که او را لو مي‌دهد.

کشف ردپاي متهم

وقتي در سال 95 بخش‌هايي از اجساد دو نفر از قربانيان جنايت‌ها به دست آمد، پليس در جريان وقوع قتل‌ها قرار گرفت و براي رديابي ودستگيري جنايتکار وارد ماجرا شد. در جريان بررسي‌هاي صورت گرفته وقتي هويت دو قرباني جنايت فاش شد، تحقيقات ميداني درباره محل زندگي آنها در دستور کار مأموران قرار گرفت. همسايه‌هاي اين دو زن نيز به پليس گفته بودند که مرد جواني را ديده‌اند که سوار بر پرايد خاکستري به خانه قربانيان آمده وآنها را سوار کرده و با خود برده است.

رديابي الکترونيکي قاتل

مأموران که توانسته بودند رد پاي يک مرد ناشناس را در هر دو جنايت به دست آورند با بررسي دوربين‌هاي مداربسته موفق به شناسايي شماره خودروي مورد نظر شده و در ادامه محل زندگي مرد ناشناس را به دست آوردند.کارآگاهان بعد از شناسايي مخفيگاه متهم، به‌صورت پنهاني مخفيگاهش را تحت مراقبت‌هاي ويژه قرار دادند اما هر بار که وارد عمل مي‌شدند پي مي‌بردند متهم و همسرش چند روز قبل محل زندگي‌شان را تغيير داده و به مکان ديگري رفته‌اند. اين تعقيب و گريزها در حالي ادامه داشت که متهم هر بار به نقطه‌اي نامعلوم نقل مکان مي‌کرد و اقدامات پليس را ناکام مي‌گذاشت.

تا اينکه سرانجام کارآگاهان موفق به شناسايي آخرين مخفيگاه وي در منطقه «گلسار» شهر رشت شدند. قبل از اينکه فرزاد و همسرش فرصت فرار پيدا کنند، خانه آنها به محاصره مأموران در آمد و سرانجام جنايتکار فراري وهمسرش 20 فروردين 96 بازداشت شدند. چند نفر ازاهالي روستاي زادگاه اين جنايتکارنيز به خبرنگار «ايران» گفتند: «فرزاد فردي ريزاندام است. او سال‌ها قبل از روستا رفته بود اما پدرش فرد زحمتکشي است که کشاورزي مي‌کند.

همگي اعضاي خانواده‌اش افراد محترم وسرشناسي هستند اما اينکه چرا فرزاد به اين راه کشيده شده است، فکر مي‌کنيم به خاطر اعتياد به شيشه و وسوسه‌هاي زن صيغه‌اي‌اش باشد که اميدواريم پليس و دستگاه قضايي هرچه زودتر و براي اطلاع افکار عمومي دراين باره اطلاع‌رساني شفاف داشته باشند.»

منبع: روزنامه ايران



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

تنبيه معلم، دانش‌آموز را روانه بيمارستان کرد

باند دختر رزمي‌کار و همدستانش متلاشي شد

قتل همسر در ملاقات زندان

کشف 288کيلوگرم هروئين از کاميون ايراني در اروپا

حريق يک مدرسه در محمودآباد

اعتراف به همسرکشي بعـد از 55روز

عامل تبليغ خاص آرايشگاه زنانه دستگير شد

بازداشت معلم به اتهام کتک زدن دختر دانش‌آموز

تهديد به انتشار تصاوير دختر جوان توسط خواستگار

خودکشي پدر به خاطر اعتياد پسر

مرگ 7 دختر و پسر در ويلاي دماوند

سارق موبايل‌قاپ زمينگير شد

زلزله 5 ريشتري هرمزگان را لرزاند

جوان ايراني بعد از قتل از کانادا گريخت و برگشت

توضيح پليس کرمانشاه درباره برخورد با يک مجرم

قاتل کودک 11 ساله: خودم قرباني تجاوز هستم

حمله انتحاري به اتوبوس سپاه در سيستان و بلوچستان

سقوط هواپيماي فوق سبک در کاشمر

پسر 12 ساله خودش را حلق‌آويز کرد

فريب دختران با خودروي شاسي بلند و ويلا

دانش‌آموز متهم به قتل معلم در آستانه اجراي حکم

کشته شدن 6 سرباز پاکستاني در مرز ايران

انهدام باند سرقت «اقدس گاو باز»

تجاوز به دختران جوان به بهانه تست بازيگري

دستگيري 8 نفر در ارتباط با حادثه زاهدان

گردش ماليِ عجيب قاچاقچيان انسان در ايران

محاکمه جواني که دلال ارز را کشت

قاتل «سُلاله» اعدام شد

قتل زن صيغه‌اي به خاطر فحاشي به مادر شوهر

قتل در افغانستان، دستگيري در ايران

ضرب و شتم دانش‌آموز اين بار در اروميه

آمريکا، يک پيرمرد 70 ساله را اعدام کرد

وقوع زمين لرزه 7.1 ريشتري در پرو

قصاص، عاقبت قتل به خاطر ظرف شستن

دستگيري مرد شيطان‌صفت در نياوران

سقوط يک فروند بالگرد اورژانس با 4 سرنشين

اسامي شهداي حادثه سقوط بالگرد اعلام شد

مردي با کمک پسرش زن خود را تکه تکه کرد

تجاوز مرد ماساژور به 4 کودک

جوان 27 ساله همسر و دخترش را به قتل رساند

خودکشي دسته جمعي در مرکز ترک اعتياد هرمزگان

سرقت 3 ميلياردي توسط کارمند اخراجي شرکت

تجاوز، پايان شوم عشق اينستاگرامي

ماجراي ضرب و شتم يک زن در نمايندگي سايپا

سقوط مجدد يک جنگنده هندي در مرز پاکستان

حمله سگ‌هاي ولگرد به يک خانم در لواسان

سرقت 500 ميليوني راننده سرويس مدرسه

کلاهبرداري با عنوان آژانس و تور‌هاي گردشگري

دستگيري مزاحم اينستاگرامي دختر جوان

نقشه سرقت از جواهرفروشي سعادت‌آباد لو رفت