آخرین اخبار

افشاگري اسلوبودان کواچ پس از 1 سال: با معروف اختلاف داشتم ساير ورزش ها

افشاگري اسلوبودان کواچ پس از 1 سال: با معروف اختلاف داشتم

  بزرگنمايي:

چه خبر - اسلوبودان کواچ سکوت خود را شکست

بوبان اواخر سال 94 براي آخرين‌بار به ايران آمد؛ زماني‌ که براي اولين‌بار و آخرين‌بار کنارش يک مترجم آشنا به زبان صربي نشست. آخرين سخنان ميان او و رييس فدراسيون واليبال رد و بدل شد و بعد از آن خبر آمد که به طور توافقي قراردادش فسخ شده و او ديگر سرمربي تيم ملي ايران نيست.

اسلوبودان کواچ اولين مربيگري ملي‌اش را در ايران تجربه کرد. مربي موفق پروجيا ايتاليا وقتي به ايران آمد او را بهترين گزينه ناميدند و گفتند او انگيزه دارد و هماني‌ست که مي‌خواهيم. بوبان با ايران بد شروع نکرد. چهارمي ليگ جهاني را آورد. قهرمان بازي‌هاي آسيايي شد و زماني کنار گذاشته شد که پاي اولين صعود ايران به المپيک به ميان آمد. درحالي که دو تيم اول جام جهاني 2015 در ژاپن پيش از ديگران به المپيک مي‌رفتند، ايران به تمام قدرت‌ها ـ آرژانتين، ايتاليا، لهستان، روسيه و امريکا ـ باخت و هشتم شد. موضوعي که امروز کواچ اين‌طور از آن ياد مي‌کند:«موفقيت خيلي سختي بود. اول يا دوم شدن در اين جمع کار بسيار دشواري بود و اين‌ را همگي مي‌دانستيم.»

بگذريم از اينکه بعد از کواچ که آمد و چه شد. با کواچ در گوشه‌اي از سالن باشکنت آنکارا به گفت‌وگو ايستادم. با من گرم و صميمي سخن گفت. به فارسي چاق سلامتي کرد و به انگليسي آميخته به لهجه شرق اروپايي‌ها دقايقي صحبت کرد. او بعد از اينکه از ايران رفت روزهاي خوبي را در پروجا پشت سر نگذاشت و بعد از آن سرمربي هالک بانک ترکيه شد. اکنون با اين تيم در يک قدمي فينال ليگ ترکيه قرار دارد و گفته مي‌شودبه اسلووني مي‌رود و کارش را به عنوان سرمربي اين تيم شروع مي‌کند.


گفت‌وگو با کواچ با اين سوال شروع شد، ايرانيان زيادي علاقه‌مندند روايت شما از جدايي را بشوند، چطور ازتيم ملي ايران جدا شديد؟

اينطور صحبت‌هايش را آغاز کرد: وقتي از ايران جدا شدم به يکي از بهترين تيم‌هاي ايتاليا بازگشتم. به پروجا رفتم و بار ديگر حضور در ليگ ايتاليا را تجربه کردم. شما مي‌دانيد که خيلي خوشايند نبود و خوب پيش نرفت. نتوانستم با اين تيم ادامه دهم.اما درباره ي جدا شدن از ايران بايد بگويم فدراسيون( فدراسيون ايران) فکر مي‌کرد ديگر کافي‌ست. نمي‌دانم چرا و نفهميدم چرا. اما مي‌خواستند ديگر نباشم.در آن مقطع ما فقط در مسابقات جام جهاني شرکت کرده بوديم ، شما مي‌دانيد واقعا براي ما خيلي دشوار بود که قهرمان يا نايب قهرمان اين مسابقات شويم. من خيلي متاسفم که برخي در آن مقطع اين تصميم را گرفتند چون ما يک فضاي بسيار خوب ايجاد کرده‌ايم، ما يکي از بهترين واليبال‌ها و تفکرهاي واليبالي آن سال را دنبال مي‌کرديم.اما الان هم اميدوارم تيم ملي ايران در بهترين شرايط ممکن کارش را ادامه دهد.


* به دستياران صرب من احترام نمي‌گذاشتند

در دوره حضور کواچ و حتي بعد از او و با آمدن لوزانو موضوع دستياران سرمربي تيم ملي هميشه نقل محافل واليبال بود. دستياراني که به اعتقاد بسياري در اندازه تيم ملي نبودند واين باعث مي‌شد فشار بر کادر فني و فدراسيون واليبال همواره ادامه‌ يابد.


* از کواچ مي‌پرسم چرا از «چورا» که يک تمرين دهنده بود به عنوان دستيار استفاده کرديد و در مجموع اگر دوباره به ايران باز مي‌گشت دوباره با همان چهره‌هاي ناشناخته کار مي‌کرد؟

«اگر به سال 2014 باز گردم بازهم کسي را انتخاب مي‌کنم که حدود يک دهه در بهترين تيم‌هاي ايران کار کرده است. حتي سرمربي تيم هم چنين تجربه‌اي نداشته است.من دنبال کسي نبودم که من و تيم ايده بدهد بلکه نياز به کسي داشتيم که در شرايط موجود کار کرده باشد.

کواچ همچون سلفش يعني خوليو ولاسکومي‌گويد: من با کساني به عنوان کمک کار کردم که مي‌خواستند با من کار کنند.علاقه مند به کار کردن با من و تيم ملي بودند.آن‌ها به دستياران صرب من احترام نمي‌گذاشتند درحالي که آن‌ها در باشگاه‌هاي مهم ايران کار کرده بودند و سوابق نسبتا خوبي داشتند. آن‌ها کار را بلد بودند و مهمتر اينکه تيم را مي‌شناختند.اما همواره از آن‌ها راضي نبودند و من اصلا دليل اين موضوع را نمي‌فهميدم. هميشه در جنگ بر سر دستياران بوديم.»


* در لس آنجلس چه گذشت ؟

خيلي‌ها ماجراي معروف ناهماهنگي تيم ملي زمان کواچ در ليگ جهاني را شنيده‌اند. روايتي که عنوان مي‌شود کواچ در لس آنجلس از تيم مي‌خواهد ساعت 10 در تمرين حضور يابند درحالي که بازيکنان به خواست کاپيتان تيم ساعت 11 به تمرين مي‌آيند. اين موضوع چقدر صحت دارد؟ رابطه بازيکنان تيم با کواچ چگونه بوده؟ بوبان اينطور جواب مي‌دهد: من رابطه‌ي خوبي با بازيکنان داشتم.با معروف کمي جنگ داشتيم. اما اگر اين سطح از ناهماهنگي و مشکل صحت داشت قطعا نتايج خوبي نمي‌گرفتيم. ما در بسياري از مسابقات عالي کار کرديم. اگر کسي در اين مورد حرفي دارد، مي‌خواهم بپرسم چرا حرف‌اش را نمي‌زند؟ بودند کساني که ناراضي بودند چون زياد به آن‌ها بازي نمي‌رسيد و اين آن ها را ناراحت کرده بود.


* مشکلي با سرپرست تيم نداشتيم

موضوع ديگر رابطه با سرپرست تيم است. کواچ بي آنکه تصويري از ميزان تاثيرگذاري امير خوش‌خبر در تيم ملي واليبال ارايه دهد مي‌گويد: من فکر مي‌کنم رابطه‌ام با خوش‌خبر عالي بود.همه چيز خيلي خوب بود چون او زبان انگليسي را خوب مي‌دانست و ما حرف هم را مي‌فهميديم.من نمي‌دانم ديگران چه گفته‌اند و يا چه مي‌گويند يا در رسانه‌ها در اين مورد چه چيزهايي منتشر شده، اما نتايجي که کسب شد از زبان من حرف مي‌زند.


* کولاکويچ انتخاب خوبي بود

بعد از رفتن کواچ لوزانو و سيچلو تيم ملي واليبال ايران را دست گرفتند. اما اين دو هم دولت مستعجلي بودند که ايگور کولاکويچ مونتنگرويي جايگزين آن‌ها شد. کواچ، ايگور را خوب مي‌شناسند و اينطور درباره او سخن مي‌گويد: کولاکويچ با من تماس گرفت و ما با جزئيات درباره تيم ملي و بازيکنان باهم صحبت کرديم.او 9 مدال کسب کرده و قطعا انتخاب خوبي براي اين دوره تيم ملي ايران بود.




منبع: varzesh3.com




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

روز خوب ايران در دو و ميداني قهرماني آسيا

واقعيتي درباره مسابقه صدف خادم که نميدانيد

صدف خادم 24 ساله اولين دختر ايراني در مسابقات جهاني بوکس

قهرماني احسان حدادي در کاليفرنيا

محروميت مادام العمر مربي کشتي که گوش شاگردانش را مي شکست!

بازگشت آقاي ستاره به تيم ملي واليبال ايران

مهاجرت کشتي گير سرشناس و حضور در تيم ملي جمهوري آذربايجان

درگذشت قهرمان وزنه برداري در روز اول عيد

اعزام تيم ملي وزنه برداري زنان ايران به مسابقات آسيا 2019

خداحافظي جذاب ترين اسکي باز زن از مسابقات! عکس

سوژه شدن مرجان کلهر اسکي باز کشورمان بخاطر اقدام غيرمنتظره اش!

چند نکته درباره چهارمين دوره تورنمنت بين المللي جام فجر

پشت پرده استعفاي اميررضا خادم؛ تلاش پنهاني براي رياست کشتي!

وضعيت پيچيده کشتي بانوان ايران

ادامه رفتار هاي زشت سيد محمد موسوي در ليگ واليبال

شاکي شدن محمد موسوي؛ از اين واليبال مي روم

حرف هاي عجيب کيانوش رستمي در برنامه زنده

خودکشي غيرمنتظره قهرمان دوچرخه سواري زنان در 23 سالگي!! عکس

جنجالي شدن کشيدن کاريکاتور از حرکت سرنا ويليامز! عکس

حذف کاراته از المپيک و جايگزيني برک دنس Break Dance !!

بچه دار شدن محمد بنا در 60 سالگي! + نام فرزندش

ميترا فلاحي پور قهرمان مسابقات اتومبيلراني ايران! عکس

حجاب را در المپيک ممنوع کنيد!

4 سال محروميت کشتي گير کشورمان بخاطر دوپينگ

سوژه شدن حرکت ماتريکسي ورزشکار زن ايراني! عکس

حذف غيرمنتظره سرنا ويليامز از تنيس اوپن استراليا

بازگشت قدرتمندانه ماريا شاراپووا پس از دوپينگ و محروميت

شکست غيرمنتظره ماريا شاراپووا در تنيس اوپن استراليا

مصاحبه با دختري که يک قاتل ژاپني است! عکس

برنده مسابقه هيجان انگيز راجر فدرر با سرنا ويليامز که بود؟

2 برنز براي کشتي آزاد ايران در رقابت هاي جهاني

حمله تند سعيد معروف به رئيس فدراسيون واليبال! عکس

چهره ديگر سعيد معروف با ادبياتي زننده!

نتايج ضعيف کشتي فرنگي ايران در 4 وزن نخست قهرماني جهان

افشاگري هاي عجيب فرهاد ظريف در برنامه تلويزيوني درباره واليبال ايران

تيم جودو زنان و مردان پاري سن ژرمن را ببينيد! عکس

کتک زدن محمد موسوي در ديدار جنجالي شهرداري اروميه و پيام مشهد

معرفي سرمربي تيم ملي کشتي آزاد

احسان حدادي بي خيال طلاي المپيک 2020 شود!

احضار سرمربي تيم ملي بانوان براي پاسخگويي

رکوردشکني تيم واليبال بانوان ايران

بهترين خبر براي کشتي فرنگي: محمد بنا سرمربي ايران شد

ماجراي خيانت و ظلم رسول خادم از زبان شاگرد محمد بنا

آزمايش غيرمنتظره دوپينگ از احسان حدادي در منزلش!

قرعه دشوار در کشتي آزاد قهرماني جهان در انتظار ايراني ها

عکس: بُهت حسن يزداني پس از شکست غيرمنتظره مقابل حريف آمريکايي

قرعه ناباورانه در مسابقات کشتي جهاني 2018 براي حسن يزداني

مونا آشفته و مهسا صابري در ليگ ترکيه!

دردسر مائده برهاني در اولين بازي براي تيم ترکيه اي بخاطر داشتن حجاب

محمد موسوي زير حرف خودش زد!