آخرین اخبار

برگزاري نشست خبري معاون امنيتي انتظامي وزير کشور با موضوع انتخابات/ تهديد خاصي براي امنيت انتخابات نداريم انتخابات

برگزاري نشست خبري معاون امنيتي انتظامي وزير کشور با موضوع انتخابات/ تهديد خاصي براي امنيت انتخابات نداريم

  بزرگنمايي:

چه خبر - به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت کشور، حسين ذوالفقاري در نشست خبري امروز خود با اشاره به اينکه برنامه ريزي براي تامين امنيت انتخابات از نيمه اول سال 95 آغاز شده است، اظهار کرد: براي تمامي مراحل انتخابات بررسي کرده ايم که چه آسيب هاي امنيتي وجود دارد و چه اقداماتي بايد انجام شود. پيش‌بيني‌هاي لازم صورت گرفته و اشراف اطلاعاتي ما در کل کشور و فضاي بيرون کشور بيان مي‌کند که تهديد خاصي براي امنيت انتخابات نداريم، البته اين بدان معنا نيست که تمامي ابعاد موثر بر امنيت انتخابات مورد توجه قرار نگيرد. بلکه حتي پيش بيني پديده هاي ناشناخته براي انتخابات نيز صورت گرفته است.
وي در ادامه افزود:‌ ستاد امنيت انتخابات کشور با حضور اعضاي آن مرکب از ستاد کل نيروهاي مسلح، سپاه،‌ارتش، ناجا ، وزارت اطلاعات ، دستگاه قضايي و صدا و سيما از چند ماه قبل تشکيل شده و به صورت منظم جلسه داشته است، تمامي پيش‌بيني‌هاي لازم هم در اين زمينه انجام گرفته است.اين ستاد شامل سه کميته اشراف اطلاعاتي، کميته عمليات و کميته افکار عمومي مي‌شود. کميته اشراف اطلاعاتي مرکب از دستگاه‌هاي اطلاعاتي کشور و حوزه فضاي مجازي است که کار رصد اطلاعاتي در فضاي مجازي و حقيقي را برعهده دارند. در کميته عمليات تمام برنامه‌هاي امنيتي ما از مرزهاي کشور تا داخل شعب اخذ راي انجام مي‌شود.
معاون امنيتي انتظامي وزارت کشور با بيان اينکه اطلس امنيت انتخابات تهيه شده و براي تک تک استان‌ها ارسال شده است گفت:‌در اين اطلس پيش بيني هاي لازم براي مناطقي که مستعد آسيب هاي امنتيي هستند صورت گرفته است همچنين دستورالعمل مربوط به امنيت انتخابات به تمامي استان‌ها ارسال شده است.
ذوالفقاري در ادامه با اشاره به اينکه 260 هزار نيرو تامين امنيت انتخابات را بر عهده دارند، گفت: 40 فروند بالگرد ستاد انتخابات استان ها را پشتيباني مي‌کند و تمامي نهادهاي امنيتي کشور از جمله وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و اطلاعات ناجا نيز فعال هستند. ما هم هر چه به ايام انتخابات نزديک تر مي شويم تشديد امنيت از مرزهاي کشور را خواهيم داشت. با دستگاه قضا هم هماهنگ کرديم که اگر ايست بازرسي لازم باشد، اين کار با دستور قاضي ويژه انجام مي‌شود. يک کميته قضايي هم در دادستاني کل کشور و استان ها تشکيل شده که کار برخورد با جرايم انتخاباتي را انجام مي دهد.
در ادامه خبرنگاري با اشاره به احتمال حضور برخي داوطلبان انتخابات در بازي امروز ورزشگاه آزادي، پرسيد که چه اقدامي در اين زمينه انجام شده است؟ که ذوالفقاري در پاسخ گفت:‌حضور فردي افراد از جمله هر يک از کانديداها در چنين فضايي منعي ندارد، اما اگر کسي بخواهد در اين جمع ها صحبت کند يا کار تبليغاتي انجام دهد ممنوع است چون هنوز زمان تبليغات فرا نرسيده است و از اين اقدامات جلوگيري مي‌شود اما حضور به عنوان يک شهروند از نظر قانوني ممنوعيت ندارد.
وي همچنين در پاسخ به اين پرسش که ا گر کانديدايي به نتيجه تائيد صلاحيت يا انتخابات تمکين نکرد چه اقدامي از سوي ستاد امنيت انتخابات کشور انجام مي‌شود تصريح کرد: همه داوطلبان پايبندي خود رابه قانون اعلام کردند اما ما براي شرايط رعايت نکردن قانون پيش بيني هاي لازم را انجام داديم. علاوه بر تذکرات و اقدامات امنيتي، پيش بيني کرده ايم در شرايط رعايت نکردن قانون، در چارچوب قانون برخورد جدي خواهند داشت. اعتراض و شکايت بايد در چارچوب قانون باشد ولي اگر رفتاري از سوي نامزدها رخ دهد که پيامدهاي امنيتي داشته باشد، مسئوليت آن رفتار با آن نامزد انتخابات است و حتما بايد پاسخگو باشد.
ذوالفقاري در ادامه تاکيد کرد: معيار اصلي ما قانون است و برگزاري نشست ها و تجمعات ضوابط خاص خود را دارد. راه اندازي کارنوال ممنوع است اما تجمعات و تبليغات در چارچوب قانون مشکلي ندارد. وي به بعضي جرايم انتخاباتي هم اشاره کرد که عبارتند از خريد و فروش راي، راي دادن با شناسنامه جعلي، تهديد يا تتميع، اخلال در امر انتخابات، تقلب در شمارش آرا و ايجاد رعب و وحشت.
رئيس ستاد امنيت انتخابات کشور با بيان اينکه تجمع در مکان هاي باز به مجوز نياز دارد اما در اماکن دربسته به مجوز استانداري نياز ندارد خاطر نشان کرد: با اين وجود؛ بايد هماهنگي و اطلاع رساني انجام شود و تمام برنامه ها در چارچوب قانون انجام شود.
ذوالفقاري درباره اعلام نتايج ا نتخابات نيز گفت:‌ به تمامي کانديداها اعلام مي‌شود که هيچ کس به هيچ وجه حق ندارد قبل از اعلام رسمي نتايج شمارش آراء، نتيجه اي را اعلام کند، زيرا صرفاً وزارت کشور حق اعلام نتايج را دارد و مسئول اين کار است. در نتيجه اگر کسي نتيجه اي اعلام کند خودش مسئول پيامد ادعاي خود خواهد بود.
معاون امنيتي وزير کشور درباره حفاظت از نامزدهاي انتخابات اظهار کرد : نحوه حفاظت و تامين امنيت حتي استقبال از نامزدهاي انتخابات را پيش بيني کرديم تا با همه کانديداها به شکل مناسب و يک نواختي برخورد شود اما نامزدهايي که در حال حاضر مسئوليت و جايگاه حقوقي دارند ، به اعتبار شخصيت حقوقي و مسئوليت شان رده هاي امنيتي و حفاظتي آن‌ها مشخص مي‌شود، اما اگر نامزدي هم بيايد که جايگاه حقوقي نداشته باشد اما حفاظت از وي مناسب نباشد، برنامه اي را در نظر گرفتيم که از اين شخصيت ها هم حفاظت شود.
ذوالفقاري در بخش ديگري از اين نشست تاکيد کرد:‌رسانه‌ها حتما اخبار امنيتي را با تائيد و هماهنگي ستاد امنيت کشور منتشر کنند تا خبر خلاف واقع منتشر نشود.
وي در پاسخ به اين پرسش که آيا گزارشي درباره دخالت نهادهاي جاسوسي يا امنيتي کشورهاي خارجي داشته ايد؟ خاطر نشان کرد: به جز رسانه هاي خارجي در اين زمينه تهديدي نداشتيم.
رئيس کميته امنيت انتخابات کشور در مورد ساماندهي تبليغات در فضاي مجازي اظهار کرد: ايجاد کانال در فضاي مجازي اشکالي ندارد اما اين کار بايد در يک چارچوب مشخص انجام شود. نامزدهايي که مي خواهند از طريق فضاي مجازي تبليغات کنند حتما بايد قراردادي را با افرادي که تبليغات براي آن‌ها انجام مي دهند امضا کنند. زيرا ممکن است افرادي کاري خلاف قانون به نام يک نامزد انجام دهند بنابراين حتما بايد يک قراردادي نوشته شود و در سامانه وزارت کشور ثبت شود. يک نسخه از اين قرار داد در سامانه اي که در سايت وزارت کشور است قرار مي گيرد، البته بايد از وزارت ارشاد هم مجوز گرفته شود.
وي با بيان اينکه به نفع خود نامزدها است تا کسي به نام نامزدها کار خلاف قانون انجام ندهد يا خبرسازي نکند، تصريح کرد: طي اطلاعيه اي تا فردا جزئيات اين کار را بيان مي کنيم.
ذوالفقاري تاکيد کرد : ما دنبال محدوديت در فضاي مجازي نيستيم بلکه دنبال اين هستيم تا مصونيت نامزدها حفظ شود و در فضاي مجازي شاهد نابساماني نباشيم.
عكس هاي مرتبط :



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

دولت يازدهم در يک نگاه

واعظي: دولت دوازدهم فراجناحي است و متعلق به اين تفکر يا آن تفکر نيست

پخش سريال «مرواريد سرخ» با بازي پوپک گلدره

انتشار متن کامل گزارش وزير کشور در آئين تنفيذ حکم رياست جمهوري

طرح نقدها و دغدغه‌ها نسبت به عملکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات گذشته

وسواس مجري مناظره‌هاي انتخاباتي براي رفتار با نامزدها

وصول نامه تاييديه شوراي نگهبان در خصوص انتخابات مياندوره اي مجلس شوراي اسلامي

انتشار نتايج تفصيلي انتخابات رياست جمهوري

کثرت حضور مردم از نقطه صفر مرزي تا پايتخت در انتخابات هم صدايي را رقم زد

هجده روز پس از برگزاري انتخابات/ گزارش وزير کشور به نمايندگان ملت در مجلس شوراي اسلامي

همه گزارش ها بر اصالت، صحت و سلامت انتخابات تاکيد دارد

استاندار قزوين: انتخابات 29 ارديبهشت سالم و قانونمند برگزار شد

انتخابات محل رقابت بين مردم و نه رقابت حکومت با مردم است

استاندار خراسان جنوبي: پذيرش نتيجه انتخابات به فرهنگ تبديل شود

استاندار: سه انتخابات همزمان در هرمزگان، بدون مشکل برگزار شد

مطرح کردن راي حلال و حرام دست بردن در دين است

کثرت حضور مردم از نقطه صفر مرزي تا پايتخت درانتخابات هم صدايي را رقم زد

پورعلي مطلق به عنوان مشاور وزير و مسئول هماهنگي امور اجرايي انتخابات برگزيده شد

وزير کشور: هيچ گونه دستگيري نداشتيم

وصول نامه تاييديه شوراي نگهبان در خصوص انتخابات مياندوره اي مجلس شوراي اسلامي

سويه آرا در انتخابات ارديبهشت 96 پيام آور روشني براي مسئولان بود

استاندار زنجان: مشارکت گسترده در انتخابات نشان دهنده احساس مسئوليت و تعهد مردم بود

نامه شوراي نگهبان در خصوص تاييد صحت انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري واصل شد

نامه شوراي نگهبان در خصوص تاييد صحت انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري واصل شد

استاندار لرستان: انتخابات در لرستان با شور خاصي برگزار شد

استاندار: انتخابات آذربايجان غربي بدور از هر مشکل امنيتي برگزار شد

استاندار فارس: انتخابات در نهايت صحت و سلامت برگزار شد

يادداشت رسانه اي وزارت کشور درخصوص انتشار يک نامه سرگشاده حاوي نسبت هاي خلاف واقع به وزارت کشور

استاندار خوزستان: مشارکت 70 درصدي مردم خوزستان در انتخابات قابل تحسين است

استاندار هرمزگان: راي دوباره مردم به دولت وظايف مسئولان را سنگين تر مي کند

استاندار خراسان شمالي: انتخابات استان در سلامت کامل برگزار شد/حضور 81 درصدي واجدان شرايط

استاندار تهران: انتخابات در استان قانونمند، با نشاط و با حضور حداکثري مردم برگزار شد

استاندار مازندران: انتخابات 29 ارديبهشت افتخار بزرگ براي نظام جمهوري اسلامي است

استاندار چهارمحال و بختياري: حضور مردم در انتخابات يک حماسه بود

استاندار کرمان: انتخابات در اين استان با مشارکت 73درصدي ودر سلامت کامل برگزار شد

استاندار گيلان: مردم در انتخابات حضوري مقتدرانه همراه با دانايي داشتند/انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

استاندار آذربايجان شرقي: انتخابات در سلامت و امانت کامل برگزار شد

انتخابات در استان قم بدون هيچ مشکلي و با حضور حماسي مردم برگزار شد

استاندار: انتخابات در کردستان در کمال صحت و سلامت برگزار شد

استاندار گلستان: انتخابات اخير برگ زريني در تاريخ سياسي جمهوري اسلامي بود

انتخابات 29 ارديبهشت بدون نقص و با مشارکت حداکثري مردم در سمنان برگزار شد

استاندار يزد: انتخابات در استان در سلامت کامل و بالاترين ميزان مشارکت برگزار شد

استاندار اصفهان: انتخابات در اين استان در کمال صحت و سلامت برگزار شد

استاندار: مردم استان ايلام با مشارکت 77 درصدي در انتخابات مهر تاييدي بر آرمان هاي نظام و انقلاب زدند

نخستين برنده ي انتخابات ملت ايران هستند / مردم در انتخابات نام ايران را در کنار بزرگترين دموکراسي هاي جهان به ثبت رساندند/ مردم با حضور خود در انتخابات منزلت ايران را در منطقه و جهان افزايش دادند/ سران کشورهاي منطقه از مراجعه به آراي مردم خود وحشت دارند

نظم و امنيت انتخابات با نگاهي متفاوت/يادداشت حسين ذوالفقاري

وزير کشور در گفتگوي زنده تلويزيوني به همه سوالات در مورد انتخابات پاسخ داد

اطلاعيه کميته اطلاع رساني ستاد انتخابات کشور در خصوص نامه شوراي سياستگذاري ائمه جمعه

اطلاعيه کميته اطلاع رساني ستاد انتخابات کشور در خصوص نامه شوراي سياستگذاري ائمه جمعه

ناظران شوراي نگهبان صورتجلسه 62 هزار و 381 شعبه را امضا کرده اند/ حلال و حرام خواندن راي توهين به مردم است