آخرین اخبار

زمان اعلام شماره حساب به سامانه سهام عدالت مشخص شد اقتصادي

زمان اعلام شماره حساب به سامانه سهام عدالت مشخص شد

  بزرگنمايي:

چه خبر - زمان درج شماره شبا به سامانه سهام عدالت مشخص شد/ اعلام چگونگي آزادسازي سهام

ميرعلي اشرف عبدالله پوري حسيني در نشست خبري امروز خود با خبرنگاران بيان کرد: شماره حساب از مشمولان دريافت شده و مستقيما سود سهام عدالت، به حساب خود مشمولان واريز مي‌شود، لذا مرحله دوم که به توزيع سود سهام عدالت به مشمولان تعلق دارد، با دريافت شماره شبا آغاز شده است.

رئيس سازمان خصوصي سازي افزود: از نيمه شب سه شنبه هفته جاري(30 فروردين ماه) مشمولان بايد وارد سامانه شده و شماره شبا خود را ارايه نمايند.


وي با اعلام گزارش عملکرد مرحله اول ساماندهي سهام عدالت گفت: هفده اسفندماه سال 95 آيين رونمايي از سامانه سهام عدالت برگزار شد و از همان روز، پذيرش 49 ميليون نفر سهامدار سهام عدالت آغاز شد. تا به امروز، نزديک به 30 ميليون مراجعه به سامانه انجام گرفته که حدود 3.5 ميليون نفر از اين افراد، تکراري است.


پوري حسيني افزود: 53 درصد جامعه هدف به صورت اينترنتي با سازمان دولتي در ارتباط هستند.

به گفته وي، در مرحله دوم مشمولان کميته امداد و بهزيستي قرار دارند؛ اما بازنشستگان دولتي و تامين اجتماعي، کمترين مشارکت را در گروه پرجمعيت را داشتند که رقم 32 درصدي را به ثبت رسانده اند.


رئيس سازمان خصوصي سازي اظهار کرد: از ميان هجده گروهي که ثبت نام شده قطعي سهام عدالت هستند، روستاييان و عشاير، کارمندان و بازنشستگان، نهادهاي حمايتي و کارگران فصلي در رتبه بيشترين مراجعات قرار گرفته اند و کارمندان و بازنشستگان، ضعيف ترين مشارکت را در سامانه براي پيگيري دريافت سهام عدالت داشتند.

پوري حسيني گفت: در ميان اين چهارگروه، پراکنش استاني نشانگر آن است که در بين روستاييان و عشاير 31 استان، روستاهايي که به نظر مي رسيد دسترسي به امکانات محدودتر و ضعيف است، بيشترين مشارکت را داشتند، به نحوي که بالاترين مشارکت از روستاييان استان ايلام به ميزان 85 درصد بوده است و استانهاي کردستان، کرمانشاه، کهکلويه و بويراحمد و لرستان بالاي 80 درصد مشارکت در اين طرح ملي داشتند.

وي اظهار کرد: کارگران فصلي و ساختماني استانهاي ايلام، کرمانشاه، کهکلويه و بوير احمد و لرستان بيشترين مراجعه را به سامانه داشتند، ضمن اينکه در مورد کارمندان دولت نيز، استانهاي تهران با 19 درصد کمترين مشارکت را داشت.

معاون وزير اقتصاد با بيان اينکه مخاطبان سهام عدالت، ضعيفترين اقشار کشور هستند و همانطور که مشارکت هم نشان مي‌دهد، استانهاي محروم بيشترين مشارکت را به ثبت رسانده‌اند. در عين حال، استان ايلام نيز بالاترين مشارکت کارمندان و بازنشستگان را به خود اختصاص داده است.

پوري حسيني با اشاره به صدور صورتحساب براي مشترکان سهام عدالت گفت: هيچ گزارشي که اين صورتحساب معيوب يا مشکل‌دار است، تا کنون دريافت نشده است. تنها موردي که گزارش شد، اين بود که شرکتهاي تعاوني گاهي اوقات، پولي را که سال 86 تا 88 از سازمان خصوصي سازي اخذ کرده اند را ميان مردم توزيع نکردند. اما اکنون اين مسير شفاف است و تخلفات هم شناسايي شده است.

وي اظهار کرد: دو ميليون نفر از زمان راه اندازي سامانه، ابراز تمايل کردند که مابه التفاوت را بپردازند که بر اين اساس تاکنون 3 ميليارد و 700 ميليون تومان به حساب سازمان خصوصي سازي واريز شده است، در حاليکه آورده نقدي مي توانست تا 19 هزار و 500 ميليارد تومان اتفاق افتد که تا به امروز، آورده نقدي حدود صفر است. اما وظيفه سازمان اين بود که اين فرصت را در اختيار مشمولان قرار دهد؛ البته فرصت تا پايان شهريورماه پابرجا است.

رئيس سازمان خصوصي سازي اعلام کرد: سهام تخصيص يافته اگر براي هر فرد يک ميليون تومان در نظر گرفته شود، مجموع رقم به 47 هزار ميليارد تومان مي رسد، در حاليکه 26 ميليارد و 600 ميليون تومان مي تواند آزاد شود و بايد الباقي سهام مهرماه به دولت بازگردانده شود؛ بنابراين سازمان خصوصي سازي نبايد متهم به اين باشد که دست در جيب شوند و مازاد آن متعلق به دولت است. تنها راه هم اين است که از طريق آورده نقدي، خود را مالک سهام کنند.


پوري حسيني تصريح کرد: مرکز پاسخگويي به مراجعات تلفني مشمولان تا به امروز حدود 415 هزار نفر را پاسخگويي کرده که تقريبا از هر 100 نفر مشمول، يک نفر تماس تلفني با سامانه داشته است.

وي گفت: هر مشمول بايد حتما شماره حساب خود را به سامانه اعلام کند، قرار نيست که فردي شماره حساب فرزند، پدر، مادر يا بستگان را اعلام نمايد، بنابراين کد شبا بايد متعلق به حسابي باشد که مربوط به خود مشمول باشد.

رئيس سازمان خصوصي سازي اظهار کرد: شماره شبا 26 رقمي است و با IR وارد مي شود، بنابراين وقتي مشمولان وارد سامانه مي شوند، به صورت اتوماتيک راهنمايي مي شوند تا کد را به صورت صحيح وارد نمايند. بنابراين اگر استانداردهاي کد شبا، به صورت اشتباه وارد شود، خود سامانه اشتباه را اعلام خواهد کرد.

پوري حسيني تاکيد کرد: مشمولان حتما شماره تلفن همراهي که به سامانه اعلام مي کنند، در دسترس باشد تا اگر اشکالي در ثبت نام يا اعلام شماره حساب شبا پيش آمد، به مشمول اعلام شود، اين در حالي است که اگر کد شبا درست باشد، هيچ پيامي از سوي سامانه به مشمول اعلام نخواهد شد، اما اگر کد شبا اشتباه بود، از طريق شماره تلفن همراهي که به سامانه اعلام شده است، پيامک ارسال مي شود تا شماره شبا صحيح اعلام شود.

وي بيان کرد: اگر بعد از 15 روز مشمولان هيچ پيامکي دريافت نکردند، به معناي آن است که کد شباي آنها پذيرفته شده است، اما براي اطمينان بيشتر به سامانه مراجعه نمايند تا مطمئن شوند که شماره شبا صحيح بود و از سوي سامانه و سازمان خصوصي سازي، پذيرش شده است.


رئيس سازمان خصوصي سازي از مشمولان خواست تا علاوه بر اعلام شماره شبا، حتما شماره تلفن همراه را هم به سامانه اعلام کنند.

پوري حسيني گفت: اگر در اين بين مجمع برخي شرکتها برگزار شد و سود هم تعيين شد، آنگاه اگر شرکت سود را به حساب سازمان خصوصي سازي واريز کرد و البته رقم هم قابل توجه بود، سود ميان مردم زودتر از مهرماه توزيع مي شود.

وي در خصوص آزادسازي سهام عدالت نيز گفت: ابهامات مربوط به ورقه هاي سهام عدالت هنوز برطرف نشده و مجوزهاي لازم نيز به سازمان خصوصي سازي داده نشده است، البته هنوز مشخص نيست که اين مجوز چه زماني به سازمان داده مي شود، اما هر زمان که اين اجازه داده شد، سازمان مقدمات را فراهم خواهد کرد و بنابراين اطلاع رساني خواهيم کرد که چگونه برگه سهام عدالت را در اختيار مردم قرار دهيم.

رئيس سازمان خصوصي سازي تصريح کرد: تصور من اين است که زمان آزادسازي سهام عدالت دور نيست. بنابراين تا اين زمان، وظايف خود را در باب سهام عدالت انجام خواهيم داد.

پوري حسيني در خصوص کارنامه خصوصي سازي در سال 95 هم گفت: در سال 95 براي 190 بنگاه مزايده برگزار شده و 143 بنگاه از اين تعداد هم، فروخته ايم، بر اين اساس ميزان موفقيت فروش نسبت به بنگاههاي عرضه شده، به 76 درصد رسيده است که بي نظير است.

وي در ادامه افزود: براي برخي از اين بنگاهها، بيش از يک بار مزايده برگزار شده است و تعداد مزايده هاي برگزار شده، 255 عدد است که از اين رقم 143 مزايده موفق آميز بوده است. البته حجم ريالي اين عرضه ها، بالا نيست.

منبع: دانشجو



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي