آخرین اخبار

روحاني: هرگز به مردم دروغ نگفتيم سياسي

روحاني: هرگز به مردم دروغ نگفتيم

  بزرگنمايي:

چه خبر - ادعا نمي‌کنيم که همه مشکلات مردم حل شده است اما...

حجت‌الاسلام حسن روحاني در اين نشست صميمي که شامگاه سه شنبه در نوشهر برگزار شد، مهمترين مساله در انتخابات را حضور گسترده مردم در پاي صندوق‌هاي راي برشمرد و گفت: انتخابات يکروز است اما براي آينده کشور سرنوشت ساز است.رييس جمهور با طرح اين موضوع که چرا اميرالمومنين(ع) به عنوان بزرگترين انسان پس از پيامبرعظيم الشان (ص)، داراي جايگاه است و چه اقدامي انجام شده که ايشان در قلوب آزادگان جهان هستند، گفت:علي (ع) اسطوره تقوي، شير ميدان نبرد و مرد اعتدال و عدالت بود و در لحظات سرنوشت ساز، آينده اسلام و عزت مسلمين را تضمين کرد.

روحاني با بيان اينکه درس مولا علي (ع) براي امروز ما، تصميم درست در لحظات سرنوشت ساز است

ادامه داد: انسان ممکن است در طول عمر خود اقدامات تاثيرگذار زيادي داشته باشد اما برخي از اقدامات سرنوشت يک ملت را تغيير مي‌دهد، اين در حالي است که کارهاي سرنوشت ساز قابل مقايسه با اقدامات خوب ديگر نيست.

رييس جمهور با اشاره به اينکه در تاريخ ايران روزهاي فراموش ناشدني و سرنوشت ساز فراواني داشتيم و شخصيت‌هايي بودند که هيچ وقت مردم آنها را به خاطر تلاش‌ها، فداکاري‌ها و اقدامات آنها براي زندگي کشور و فرهنگشان از ياد نخواهند برد، گفت: ملت ايران قادر است کاري انجام دهد که مايه عزت اسلام باشد.

او با بيان اينکه تمام تلاش دولت زمينه سازي براي حضور و اميدواري مردم در حل مشکلات و تلاش و کارآفريني بوده است، گفت: دولت هيچ کاري را به تنهايي نمي‌تواند انجام دهد و هر اقدامي که صورت گرفته با حضور و حمايت مردم بوده است و مردم هرگز بزرگان فرهنگي دلاوران و خادمان ايران را از ياد نخواهند برد.

روحاني اظهار داشت: هر زمان متحد و همدل بوده ايم توانسته‌ايم به پيروزي دست يابيم و اگر کنار هم باشيم مي‌توانيم در صحنه‌هاي مختلف داخلي سطح منطقه تاثيرگذار و موفق باشيم.

رييس جمهور با تاکيد بر ضرورت دوري از انشقاق و فاصله ها براي دستيابي به موفقي‌تهاي بيشتر گفت: تلاش ما در دولت اين بوده که زمينه‌ها را براي حضور مردم در صحنه براي انجام اقدامات مختلف آماده کنيم.

روحاني با بيان اينکه امروز بعد از گذشت سه سال و نيم ادعا نمي‌کنيم که همه مشکلات مردم حل شده است اما مردم مي توانند مسير، حرکت و راهي که انتخاب شده را با گذشته مقايسه کنند، اظهارداشت:ما به مردم قول داديم که هيچ کاري را بدون مشورت با صاحب نظران انجام ندهيم و قول داديم که خودراي نکنيم و تصميم يک شبه نگيريم و در اين چارچوب ، همواره در جلسات کارشناسي هر چند نظر شخصي خودم متفاوت بوده اما در برابر راي جمع تسليم بودم.

رييس جمهور پيشرفت در امور را به خاطر مشورت در تصميم گيري ها دانست و گفت: امروز زمينه براي فعاليت و تلاش مردم افزايش يافته است. به گونه اي که در سال گذشته بانک مرکزي تلاش ارزشمندي داشته و به 24 هزار واحد توليدي و صنعتي کوچک و متوسط که عموما نيمه فعال و يا غيرفعال بودند، تسهيلات ارائه کرده است.

روحاني افزود اين به معناي عدم وجود واحد بيکار در کشور نيست اما آنچه اهميت دارد اين است که امروز حرکت خوبي اتفاق افتاده و حمايت از بنگاه‌هاي توليدي قوي تر از گذشته در سال 96 ادامه خواهد يافت

رييس جمهور با اشاره به افت شديد قيمت نفت و کاهش درآمد دولت گفت: در آمد کشور در دي ماه سال 90 بيش از 10 ميليارد دلار و در دي ماه سال 94 يک ميليارد دلار بوده اما در اين شرايط توانستيم کشور را اداره کرده و اجازه ندهيم که تزلزلي در امور ايجاد شود.

روحاني اعتماد مردم را بزرگترين سرمايه دولت دانست و تصريح کرد: ما هرگز به مردم دروغ نگفتيم و دولت تا جايي که امکان داشته به قول خود به مردم عمل کرده و هر جا که اشتباه کرديم از آنان عذرخواهي کرديم و هيچگاه از عذرخواهي کردن از مردم دريغ نکرديم.

رييس جمهور با بيان اينکه امروز شرايط کشور براي حرکت و افزايش اميد مردم آماده و فراهم است ، افزود: با تلاش متخصصان در يک افتتاح بي سابقه هفته آينده 6 فاز در پارس جنوبي به ارزش 20 ميليارد دلار به طور همزمان در هفته آينده مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت که اين در تاريخ کشور بي سابقه است.

روحاني با بيان اينکه توليد محصولات پتروشيمي در دولت يازدهم 9 ميليون و 500 هزار تن افزايش يافته و صادرات پتروشيمي به 5 ميليون و 500 هزار دلار دلار رسيده ، گفت: زماني که يک ملت در مسير پيشرفت کشور مصمم باشد مي تواند کشور را در مسير توسعه قرار دهد.

رييس جمهور با بيان اينکه در يکي دو سال گذشته کشورهايي که متکي به درآمد نفتي بودند شرايط دشواري داشتند و ارزش پول ملي آنها به شدت کاهش يافت و تورم آنها تا مرز 1000 درصد افزايش يافت، گفت: در اين شرايط کشور ما آرامش داشت و همه در کنار هم توانستيم حرکت خوبي را در توليد ايجاد کنيم

روحاني با اشاره به اينکه بايد در روزهاي سرنوشت ساز به ميدان آمده و تلاش خود را انجام دهيم، گفت: انتخابات عرصه تعيين سرنوشت يک ملت و مهم ترين مساله در آن حضور گسترده مردم است.

رييس جمهور تاکيد کرد: مردم بايد به گونه اي پاي صندوق آرا حضور داشته باشند که بتوانيم با انتخاباتي پرشکوه در سال توليد و اشتغال دوستان را اميدوار و دشمنان ملت ايران را نااميد کنيم.

روحاني ايجاد شرايط مهيا براي اشتغال و توليد و ايستادگي در برابر قدرت‌ها و دفاع از حق ملت ايران در مذاکرات را به خاطر پشتيباني ملت دانست و گفت: در فناوري هسته‌اي نه تنها عقب ننشستيم بلکه فقط طي يک‌سال 43 پرژه بزرگ را به بهره برداري رسانديم و 20 فروردين امسال براي ملت ايران اين افتخارات به نمايش درآمد.

رييس جمهور خاطرنشان کرد: براي اولين بار در تاريخ ايران توانستيم به تجارت هسته اي ورود پيدا کنيم و محصول خود در فناوري هسته اي را به دنيا عرضه کنيم و آب سنگين که بسياري از قدرتها مخالف داشتن ايران بودند را براي اولين بار به آمريکا و روسيه به عنوان دو قدرت بزرگ جهاني صادر کرديم.

روحاني اظهارداشت اين نشان مي دهد که اگر در روز سرنوشت نسبت به آينده کشور بي تفاوت نباشيم موفق خواهيم بود.

رييس جمهور حضور پرشور مردم در انتخابات رياست جمهوري و شوراها را مايه عظمت کشور دانست و گفت همه مردم بايد تشويق به حضور پرشور در انتخابات شوند چرا که حضور مردم براي عظمت و سربلندي کشور حائز اهميت است.

رييس جمهور با اشاره به اينکه زماني که عدالت تبليغاتي وجود ندارد و ابزار و بوق هاي قوي در اختيار عده اي خاص قرار مي گيرد، وظيفه آحاد جامعه سنگين تر خواهد بود، افزود: وظيفه همه ما تبيين واقعيتها براي مردم است چرا که فرياد کردن در راه حق رسالت و وظيفه اي همگاني بر دوش همه است.

روحاني افزود اگر در روز سرنوشت به درستي به وظيفه خود عمل کنيم فرداي ما بهتر از ديروز و امروز خواهد بود.

رييس جمهور با بيان اينکه براي اولين بار در کشور 12 سال پس از تدوين سند چشم انداز به رشد بالاي 8 درصد دست يافتيم، اظهار داشت: دولت يازدهم در شرايطي دشوار از لحاظ درآمد نفتي و در حالي که بسياري از کشورهاي توليد کننده نفت ميلياردها دلار از ذخاير خود براي اداره کشورشان استفاده کردند، حدود 40 ميليارد دلار نيز به ذخاير صندوق توسعه ملي افزود.

روحاني خاطرنشان کرد: ملت ايران در طول سالهاي گذشته در همه شاخص ها توفيق داشته و اين مسير بايد با تلاش، کوشش و اتحاد بيشتر ادامه يابد.

پيش از سخنان رييس جمهور، استاندار مازندران گزارشي از برنامه هاي دولت تدبير و اميد براي توسعه و پيشرفت استان ارائه کرد. همچنين چند تن از فرهيختگان و نخبگان استان نيز به بيان نقطه نظرات خود پيرامون مسائل مختلف پرداختند.

منبع: ايلنا



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد