آخرین اخبار

مراقبت از پوست در فصل بهار، به شيوه متخصصان زيبايي! تناسب و زيبايي

مراقبت از پوست در فصل بهار، به شيوه متخصصان زيبايي!

  بزرگنمايي:

چه خبر - مراقبت هاي مهم پوستي براي فصل بهار و تابستان

با شروع ماه هاي گرم سال نه تنها نوع لباس پوشيدنمان تغيير مي کند بلکه بايد در مراقبت از پوست خود نيز تغييراتي انجام دهيم تا مناسب اين فصول باشد و سلامت پوستمان را حفظ کند. در ادامه به شما مي گوييم متخصصان زيبايي چه تغييراتي در روتين مراقبت از پوست خود انجام مي دهند:

کرم هاي مرطوب کننده سبک را جايگزين کرم هاي غليظ مي کنند

در ماه هاي سرد سال وقتي بيرون مي رويم براي مقابله با هواي خشک و سرد بايد از کرم هاي مرطوب کننده سنگين استفاده کنيم اما خوشبختانه به لطف رسيدن بهار، دماي هوا و رطوبت افزايش پيدا مي کند. در طول ماه هاي گرم سال، مرطوب کننده هاي سبک مي توانند پوست را به اندازه کافي حمايت کنند اين در حالي است که اگر در چنين شرايطي از کرم هاي سنگين استفاده کنيد امکان بسته شدن منافذ پوست و جوش زدن بالا مي رود. به دنبال محصولاتي باشيد که حاوي ترکيبات آب رسان مانند اسيد هيالورونيک باشند. اين ترکيبات تازگي پوست را حفظ مي کنند و با آسيب راديکال هاي آزاد نشانه هاي پيري پوست مقابله مي کنند.

آنتي اکسيدان اضافه مي کنند

با وجود اينکه آنتي اکسيدان ها در تمام طول سال مفيد هستند اما در فصل بهار و تابستان از اهميت ويژه اي برخوردار مي شوند، چون اشعه هاي فرابنفش در اين فصول، قوت بيشتري دارند و مي توانند به پوست محافظت نشده آسيب وارد کنند. بيش از حد در معرض نور خورشيد قرار گرفتن، نه تنها مي تواند مستقيم به DNA آسيب برساند بلکه مي تواند باعث خراب شدن کلاژن و انعطاف پذيري پوست شود. راديکال هاي آزاد مولکول هاي مخربي هستند که مي توانند به پوست نيز آسيب برسانند. هر روز صبح بعد از شستن صورت و زير ضد آفتاب از سرم آنتي اکسيدان استفاده کنيد. اين کار به تقويت سد پوست در برابر راديکال هاي آزاد کمک مي کند.

ميزان SPF کرم خود را افزايش مي دهند

با گرم تر شدن هوا روزها نيز طولاني تر مي شود و بيشتر در معرض نور شديد خورشيد قرار مي گيريم. با اينکه تمام متخصصان پوست توصيه مي کنند کل سال از ضد آفتاب استفاده کنيد اما همه بر اهميت استفاده آن در فصول گرم سال تاکيد دارند. نه تنها مدت زمان بيشتري را در معرض نور خورشيد مي گذرانيد بلکه شدت اشعه هاي UVA/UVB نيز در فصل هاي بهار و تابستان افزايش پيدا مي کند. حتي روزانه 10 تا 15 دقيقه بدون محافظت در برابر نورخورشيد قرار گرفتن هم به مرور زمان مي تواند تاثير مخربي روي پوست بگذارد و باعث مشکلاتي نظير پيري پوست، هيپرپيگمانتاسيون و چين و چروک شود. استفاده از ضد آفتاب با SPF بالا – حداقل 30 و در حالت ايده آل 50 – مي تواند با تاثير منفي اشعه هاي خورشيد مقابله کند و جلوي سرطان و پيري پوست را بگيرد.

از رتينول استفاده نمي کنند

رتينول معجون چشمه جواني است که گفته مي شود خط ها و چين و چروک پوست را از بين مي برد، سد محافظتي پوست را قوي تر و حتي پوست را روشن تر مي کند. استفاده از آن در تمام طول سال بي خطر است اما ممکن است پوستتان را نسبت به نور خورشيد بيشتر حساس کند. اين حساسيت شديد روي نحوه عملکرد رتينول روي پوست تاثير مي گذارد. رتينول تغيير و تبديل سلول ها را تقويت مي کند که به معناي از بين بردن سلول هاي مرده و جايگزين کردن آنها با سلول هاي جديد است و اين سلول هاي جديد بيشتر نسبت به آسيب هاي نور خورشيد حساس هستند. در بهار و تابستان همچنان مي توانيد از رتينول استفاده کنيد اما بهتر است به جاي روز، هنگام شب آن را به کار ببريد. اگر به خاطر استفاده از رتينول پوستتان تحريک مي شود هفته اي يک يا دو مرتبه از آن استفاده کنيد. همچنين در طول روز از ضد آفتاب استفاده کنيد تا پوستتان دچار مشکل نشود.

**** رتينول و رتينوئيد چيست : اگر قرار باشد يک مشاوربزرگ در زمينه مراقبت هاي پوستي وجود داشته باشد، همان ترکيباتي هستند که تحت عنوان رتينوئيد شناخته شده اند. مشتقات ويتامين آ که اغلب با نام تجاري رتين ا معرفي مي شوند تمام اين کارها را انجام مي دهند: پاکسازي آکنه از طريق جلوگيري از گرفتگي منافذ سلول هاي پوستي – افزايش ميزان گردش هاي سلولي – تشديد توليد کلاژن جديد براي بهبود و حتي عقب انداختن آثار پيري مثل چين و چروک، خال هايي که در اثر افزايش سن ظاهر مي شوند و گرفتگي چهره . ريتونوئيد داراي غلظت بالاتري از اسيد رتينوئيک است و بدون نسخه فروخته نمي شود در صورتي که رتينول مي تواند در داروخانه ها فروخته شود و از غلظت کمتري از ماده فعال برخوردار است. ****

بيشتر از پاک کننده هاي اسيدي يا قابض استفاده مي کنند

با گرم تر شدن روزها، پاک کننده اي که کمي اسيدي تر باشد به کنترل موثرتر درخشش و عرق کردن پوست کمک مي کند. اين کار به ويژه در بهار که ظهرها از صبح گرم تر مي شود به خوبي جواب مي دهد. پاک کننده اي که استفاده مي کنيد بايد در طول روز پوست را تميز و عاري از عرق نگه دارد.

سعي مي کنند از کرم پودرهاي ضخيم و سنگين استفاده نکنند

حتي در طول زمستان هم استفاده از کرم پودرها و کانسيلرهاي سنگين روي صورت مي تواند باعث بسته شدن منافذ پوست و جوش زدن شود. اما احتمال بروز چنين مشکلي در فصل بهار و تابستان بيشتر است چون گرما و رطوبت نيز مي توانند باعث بسته شدن منافذ پوستي شوند. بهتر است در اين فصول از کرم هاي سبک تر استفاده کنيد تا پوستتان سالم تر جلوه کند. همين کار را براي پاک کننده آرايشتان نيز انجام دهيد. بهتر است از محصولي سبک استفاده کنيد چون کرمتان نيز ديگر سنگين و ضخيم نيست.

لايه برداري را فراموش نمي کنند

با اينکه وقتي لايه برداري مي کنيد، پوست به صورت موقت نازک تر و در نتيجه حساس تر به نور خورشيد مي شود، باز هم اين کار در طول بهار و تابستان ضروري است. دو مرتبه لايه برداري خفيف در طول هفته کمک مي کند سلول هاي مرده از روي پوست پاک شوند و پوستي درخشان تر داشته باشيد. همچنين زماني که سلول هاي مرده پوست با عرق و محصولات آرايشي ترکيب مي شوند، مي توانند باعث گرفتگي منافذ و بروز آکنه شوند.

يک توصيه مهم : از خريد لايه بردارهايي که داراي ترکيبات خشن مانند پوسته و دانه هاي گرد و ريز هستند خودداري کنيد و به جاي آنها لايه برداري بخريد که حاوي نمک و شکر و يا آنزيم هاي اسکراب باشد به همراه اسيدهاي ميوه مانند پاپايا، کدو تنبل يا آناناس. اين محصولات با پوست ملايم تر هستند مخصوصا زماني که قرار است در معرض آفتاب شديد قرار بگيريد.



منبع : kermany.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد