آخرین اخبار

6 ابزار جاسوسي جالب و عجيب چه خبر ... ؟

6 ابزار جاسوسي جالب و عجيب

  بزرگنمايي:

چه خبر - ابزار هاي جاسوسي جالب در دنياي امروز

ابزار جاسوسي فيلم‌هاي جيمز باند بسيار جالب هستند؛ چترهايي که سلاح در آن‌ها مخفي شده، برچسب‌هاي جعل اثرانگشت، تلفن‌هايي که قفل باز مي‌کنند و صدها مورد ديگر که تعداد زيادي از آن‌ها تخيلي‌اند، تعدادي واقعي‌اند و تعدادي هم با جهش‌هاي تکنولوژي در عصر حاضر، منسوخ شده‌اند.

اما ابزار جاسوسي تنها مختص فيلم‌ها نيستند؛ نيرويهاي پليس، دولت‌ها و آژانس‌هاي امنيتي هم از اين ابزار براي دسترسي به اطلاعات مهم استفاده مي‌کنند. بخش بزرگي از کارآمدي‌ اين گجت ها در گرو مخفي بودن جزئياتشان است، اما هر از چند گاهي اطلاعاتي در مورد اين جزئيات به بيرون درز مي‌کند.

در ادامه با ما همراه باشيد تا به بررسي 6 مورد از روشها و ابزار جاسوسي دنياي مدرن بپردازيم.

6- ابزار جاسوسي دوران جنگ سرد

به گفته هاوتون، جاسوسي به اندازه تمدن بشريت قدمت دارد. در قوانين حمورابي و همچنين کتاب عهد عتيق يهوديان از جاسوسي به عنوان روشي براي چيره شدن بر دشمنان ياد شده است، اما پيشرفت‌هاي تکنولوژي باعث شکوفايي روش‌هاي ابتدايي جاسوسي شده.

در طول جنگ سرد که دوران طلاي گجت هاي جاسوسي جيمز باندي بود، يک آدمکش بلغاري از چتري براي شليک سم رايسين به يک پناهنده رژيم شوروي در لندن استفاده کرد؛ سم مهلکي که طرفداران سريال Breaking Bad با آن آشنا هستند. سازمان اطلاعات شوروي هم در آن دوران، ماتيکي با نام بوسه مرگ ساخته بود که يک گلوله را در فاصله نزديک شليک مي‌کرد؛ گجت هايي مرگبار که تنها نوک کوه يخ ابزار جاسوسي دوران جنگ سرد هستند.


5- گربه‌هاي جاسوس و تکنيک‌هاي فکر خواني

در طول جنگ سرد ايده‌هاي عجيبي براي ساخت ابزار جاسوسي ارائه شد. بر خلاف سيستم طبيعي گوش حيوانات که نويزهاي پس زمينه را حذف کرده و قابليت تمرکز بر يک صدا را دارد، دستگاه‌هاي استراق سمع قديمي تمامي صداها را با هم ضبط مي‌کردند و کيفيت بسيار پاييني داشتند. به همين دليل در بين دهه‌هاي 50 و 60 ميلادي، ايده‌اي در سازمان اطلاعاتي آمريکا مطرح شد که از گوش حيوانات براي بهبود کيفيت صداهاي ضبط شده توسط دستگاه‌هاي استراق سمع، استفاده شود. جاسوسان در گوش گربه‌ها ميکروفون جاسازي کرده، در جمجمه اين حيوانات فرستنده راديويي مي‌گذاشتند و در شکم آن‌ها باتري دستگاه ضبط صدا را قرار مي‌دادند. از دم گربه‌ها هم به عنوان آنتن استفاده مي‌شد. سپس ساعت‌هاي زيادي صرف تعليم اين حيوانات مي‌شد تا براي جاسوسي آماده شوند؛ اما در هنگام عمليات، غرايز حيواني بر گربه‌ها غلبه مي‌کرد و کل عمليات خراب مي‌شد. هاوتون در همين رابطه مي‌گويد:

آموزش گربه‌ها بازدهي بالايي ندارد. گاهي وقت‌ها اين گربه‌هاي ميليون دلاري در حين عمليات به دنبال غذا سرگردان مي‌شدند و گاهي هم در خيابان با ماشين تصادف مي‌کردند و مي‌مردند

همچنين، سازمان سيا براي دهه‌ها مبالغ زيادي خرج پروژه‌اي به نام استارگيت کرد که در آن از تکنيک‌هاي ذهن خواني و تله پاتي براي دسترسي به اطلاعات محرمانه استفاده مي‌شد. حتي در بعضي موارد، مخدرهايي مانند LSD براي کنترل ذهن به کار مي‌رفتند؛ اما پس از مدتي اين پروژه‌ها با شکست مواجه شدند.


4- ميکروفون تصويري

برخلاف تصور عمومي، تنها سازمان‌هاي اطلاعاتي نيستند که بر روي ابزار جاسوسي کار مي‌کنند؛ مدتي پيش در دانشگاهي در تگزاس، دانشمندان بر روي روشي براي بازسازي مکالمات از طريق تصاوير کار کردند. در کنفرانس 2014 SIGGRAPH، اين ايده مطرح شد که مي‌توان با ضبط تصاوير محيطي که در آن مکالمه‌اي صورت گرفته، کلمات رد و بدل شده را بازسازي کرد.

از آنجايي که از اصوات به صورت موج در محيط منتشر مي‌شوند، وقتي از محيطي که در آن صدا وجود دارد تصويري گرفته شود، امواج صوتي که با چشم غير مسلح قابل رويت نيستند در داخل تصاوير ضبط مي‌شوند. اين تصاوير پس از آناليز، مکالمات صورت گرفته را آشکار مي‌کند. با استفاده از اين ابزار جاسوسي، استراق سمع بدون نياز به ميکروفون هم امکان پذير است.


3- هک ايمپلنت‌هاي پزشکي

هک کردن ايمپلنت‌هاي پزشکي فقط در سريال Homeland امکان پذير نيست؛ تمامي دستگاه‌هاي پزشکي مانند پمپ‌هاي انسولين، ايمپلنت‌هاي الکتروشوک و ضربان سازهاي قلبي که به صورت وايرلس قابل کنترل‌اند و از باتري استفاده مي‌کنند، هم قابل هک کردن هستند. در کنفرانس بلک هت سکيوريتي (Black Hat Security) سال 2011 در لاس وگاس، هکري به نام جروم ردکليف (Jerome Radcliffe) نشان داد که پمپ انسولين مورد استفاده خودش را هک کرده است. چند سال گذشته هم ضربات سازهاي وايرلس بيماران قلبي قابل هک شناخته شد.

با وجود اينکه تاکنون پرونده‌اي در مورد استفاده غير قانوني از ايمپلنت‌هاي پزشکي براي اهداف جاسوسي ثبت نشده، ديوان محاسبات آمريکا، سازمان غذا و دارو را ملزم کرده است که کمپاني‌هاي سازنده چنين ايمپلنت‌هايي را مجبور به برطرف کردن ضعفهاي موجود در محصولاتشان کند.


2- ابزار جاسوسي ديداري

جاسوس‌هاي بين‌المللي تنها افرادي نيستند که به زير نظر گرفتن رفتار اهدافشان علاقمنداند؛ توليدکنندگان محصولات مختلف هم نيازمند کسب اطلاعات در مورد خريداران محصولاتشان هستند. اين احتمال مي‌رود که در آينده نه‌چندان دور، کمپاني‌ها تجاري از ابزار جاسوسي براي دستيابي به اين اطلاعات استفاده کنند.

کمپاني المکس (Almax) مانکن بيونيکي به نام آيسي (EyeSee) ساخته است که در داخل چشمش دوربين مخصوص قرار دارد. اين مانکن که تفاوت ظاهري چنداني با ساير مانکن‌ها ندارد، از طريق دوربين جاسازي شده در سرش و برنامه تشخيص چهره، قادر است سن، جنسيت و نژاد خريداران محصولات را تشخيص داده و اطلاعات مربوط به خريداران را جمع‌آوري کنند. ايده آيسي شناسايي راحت‌تر مشتريان هدف محصولات خاص است.


1- کدهاي غير قابل رمزگشايي

رمزگذاري امن اطلاعات از اهداف اصلي سازمان‌هاي جاسوسي است؛ کدهايي که توسط هيچ هکري قابل شکستن نباشند. در همين رابطه برخي بر اين باوراند که رمزگذاري کوانتمي راه‌حل دستيابي به اين هدف است. اين روش با استفاده از قوانين فيزيک ذرات بنيادي، پيام‌ها را تنها براي گيرنده آن‌ها قابل رمزگشايي مي‌کند.

رمزگذاري کوانتمي هنوز در مراحل ابتدايي توسعه قرار دارد، اما در آينده نزديک با عملي شدن آن، دولت‌ها و سازمان‌هاي جاسوسي سرمايه‌گذاري‌هاي عظيمي براي استفاده از اين تکنولوژي انجام خواهند داد. به اعتقاد هاوتون، اولين کشوري که از اين ابزار جاسوسي براي رسيدن به اهدافش استفاده کند، بسيار جلوتر از ساير کشورها خواهد بود.




منبع: gadjetnews.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ماجراي تبليغ نوشابه پپسي در فضا و آسمان

زندگي کردن انگل هاي ترسناک برروي صورت شما!!

عکس جالب از تغيير چهره يکتا ناصر و افسانه بايگان در گذر زمان!

4 نشانه طلاق در آينده از نگاه عکاس هاي مراسم عروسي!

ثروتمند شدن با پرورش سوسک!! عکس

خون کروکوديل و درمان ايدز!

همزمان خربزه و عسل بخوريد، مي ميريد؟!

جدايي خانم بازيگر از همسر دومش پس از 1 سال زندگي مشترک!

تغيير چهره بازيگر جذاب سريال بازي تاج و تخت پس از 7 سال! عکس

تبليغ جنجالي يک آرايشگاه زنانه در ايران! عکس

عکس: کارت مراسم عروسي الهام حميدي بازيگر 41 ساله

نوزاد 258 گرمي از بيمارستان مرخص شد! عکس

آموزش کنترل مصرف اينترنت گوشي موبايل

نگار جواهريان از انجام وظيفه اش نوشت! عکس

استقبال از نيکي کريمي در جشنواره جهاني فيلم فجر! عکس

احتمال وجود يک سياره ديگر در منظومه شمسي!

اگر اسنپ چت شما کار نمي کند اين کار را انجام دهيد

آگهي ساده درگذشت سهراب سپهري از ديد پرويز پرستويي! عکس

عکس هاي جديد نگار جواهريان در دوران بارداري اش

چگونه نوزادي با 1 پدر و 2 مادر به دنيا آمد؟!

محمد عليزاده در جشن تولد خواهرش! عکس

آموزش: حذف افراد از اينستاگرام بدون بلاک کردن

سفر هدايت هاشمي و همسر دومش به شيراز! عکس

آيا از گوشي هاي تاشو استقبال مي شود؟

5 زني که علم فضا را متحول کردند

واکنش بهنوش بختياري به توهين سالومه سيدنيا مجري شبکه من و تو

عرضه گوشي آيفون ارزان قيمت شبيه آيفون 8

7 نکته براي گرفتن عکس خوب با موبايل

تلاش بهنوش طباطبايي براي نشان دادن گوشواره اش! عکس

عکس جديد يکتا ناصر در کنار خواهر و شوهر خواهرش

تيپ فلور نظري بازيگر 50 ساله در آلمان! عکس

2 مردي که قلب روناک يونسي را تسخير کرده اند! عکس

نوت 10 پرو بهترين گوشي توليدي سامسونگ

نقش کرم چاله ها چيست؟

دستگاهي که با غذاي کمتر شما را سير مي کند

تبريک خاص مليکا شريفي نيا به مناسبت تولد خواهرش مهراوه! عکس

قارچ جاودانگي باعث افزايش طول عمر مي شود!

خيانت شاهزاده ويليام به کيت ميدلتون؛ ارتباط با دوست صميمي کيت!! عکس

استقبال از صفحه اينستاگرام زنان و دختراني که با رنگ کردن مو مخالف هستند! عکس

ماجراي کمک 1 ميليارد توماني هديه تهراني به سيل زدگان! عکس

آنجلينا جولي نام خانوادگي اش را تغيير داد

جزئياتي از پلي استيشن 5 و زمان عرضه آن

فايده الکي لبخند زدن!

دختر عماد طالب زاده به دنيا آمد + عکس و نام وي

6 رسم عجيب و غريب در زمان غذا خوردن در کشور هاي مختلف

فايده ويژه خوردن شکلات براي افراد بالاي 40 سال

به دنيا آمدن نوزاد از اولين پيوند رحمي رباتيک در جهان!

تمام زناني که لئوناردو دي کاپريو با آنها ارتباط داشته است! عکس

روناک يونسي: پيامبري بفرست که فقط گوش کند! عکس

خوابيدن در وان نفت براي درمان بيماري ها! عکس