آخرین اخبار

احمدي نژاد: دستور حمله به ما را هماني داد که مُرد! سياسي

احمدي نژاد: دستور حمله به ما را هماني داد که مُرد!

  بزرگنمايي:

چه خبر -

احمدي نژاد پس از اتمام دوران رياست جمهوري اش هيچ نشست خبري برگزار نکرد و اخبار وي صرفا از طريق رسانه هاي وابسته به وي منتشر مي شد.

اولين حاشيه ها از نشست خبري احمدي نژاد:

احمدي نژاد پشت تريبون قرار گرفت.

مشايي نشانه پيروزي نشان داد.

دعوت احمدي نژاد از بقايي براي رفتن پشت تريبون.

احمدي نژاد دستان بقايي را 2 بار بالا برد.

احمدي‌نژاد در نشست خبري خود با بيان اينکه از معدود افراد خارج از رسانه که با زحمات شما آشنا است من هستم، گفت: در آن 8 سال با شما زندگي کردم. با شما آن سو و اينسو مي‌رفتيم. اگر سه روز سفر مي‌رفتيم و 10 ساعت فرصت استراحت پيدا مي‌شد شما همين فرصت استراحت را هم نداشتيد.

احمدي نژاد گفت: دستور حمله به ما را همان کسي داد که مرد!

رئيس دولت قبل ادامه داد: راضي به حصر و ممنوع التصويري و زندان هيچ کس و در هيچ جاي دنيا نيستم. به همين خاطر در دوران 8 ساله، بدترين انتقادات را تحمل کرديم. خدا همه را آزاد کند. من همه 7 ميليارد مردم دنيا را دوست دارم.

بحث من حرف دل همه ملت‌هاست

او افزود: بحث امروز من حرف دل همه ملت‌هاست.

رييس دولت دهم با بيان اينکه مي‌خواهد درباره انقلاب حرف بزند، گفت: برخي مي‌گويند ول کن. در حالي که ما مي‌گوييم انقلاب محصول تکامل ملت است. ما در دفاع از انقلاب از خواست ملت دفاع مي‌کنيم. دفاع از انقلاب دفاع از عملکرد سازمان‌ها نيست بلکه دفاع از ملت و آرمان آنهاست.

ملت ايران امروز بسيار جدي‌تر از سال 57 پيگير آرمان‌هاي انقلاب‌اند

او افزود: معتقدم ملت ايران امروز بسيار جدي‌تر از سال 57 پيگير آرمان‌هاي انقلاب‌اند عليرغم دستاوردهاي انقلاب هنوز تا رسيدن به آرمان‌هاي بلند انقلاب فاصله طولاني و بزرگي داريم.

او با بيان اينکه معتقدم ملت ايران امروز بسيار جدي تر از سال 57 پيگير آرمان هاي انقلاب هستند، ادامه داد: عليرغم دستاوردهاي انقلاب هنوز تا رسيدن به آرمان‌هاي بلندانقلاب فاصله طولاني و بزرگي داريم. تحولات انساني محدوده جعرافيايي و نژادي ندارد. امروز هر آرماني که دنبال مي‌کنيم مربوط به همه انسان‌ها است. ما نگاه قومي و نژادي نداريم و خطاب و نگاه من جهاني است.

استبداد و ظلم و تحقير بايد جاي خود را به برابري و آزادي بدهد

رييس دولت‌هاي نهم و دهم يادآور شد: ما همه ارزش‌ها و بالاترين رفاه و عزت را براي ملت مي‌خواهيم. استبداد و ظلم و تحقير بايد جاي خود را به برادري، برابري و آزادي و عزت بدهد. شيطان و شيطانيان با بديل سازي مانع ايجاد کنند. خود برتربيني و اشرافيت سياسي و اقتصادي ريشه ظلم‌ها، تبعيض و کينه‌ورزي‌ها در طول تاريخ است. آزادي، قدرت و ثروت با فريبکاري در اختيار اشراف قرار گرفته و اکثر انسان‌ها در اقليت هستند.

رييس دولت‌هاي نهم و دهم عنوان کرد: جهان پرازقدرت و ثروت است و با بهترين مديريت همه مي‌توانند در صلح و آزادي و برابي باشد. ريشه همه مشکلات انحصار در دست تعداد محدودي است.

در ساختار حکومتي و سلسله مراتب تصميم‌گيري مشکلاتي داريم

او ادامه داد: قانون اساسي ايران تنها ميثاق ملي در دست همه ملت است. متفکران نظرات بسياري دارند ولي مبناي عمل قانون اساسي است.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه قانون اساسي دو بخش دارد، گفت: بخش آرماني که بسيار مترقي و جهان شمول است ولي در حوزه ساختار حکومتي و سلسله مراتب تصميم‌گيري و توزيع قدرت مشکلاتي داريم.

قانون اساسي ما تفتيش عقايد را ممنوع کرده است

او با بيان اينکه اصل نهم راجع به آزادي است که بسيار مهم نوشته شده است، ادامه داد: امروز در دنيا تفتيش عقايد مد است اما قانون اساسي ما آن را ممنوع کرده است.

رييس دولت‌هاي نهم و دهم با بيان اينکه در قانون اساسي تکليف دولت و حکومت ذکر شده است، گفت:‌اصل ديگر برائت است که در قانون اساسي آمده است. امروز در دنيا زندان‌ها بر پاست که هرگونه شکنجه براي اقرار وجود دارد که در قانون اساسي ما ممنوع شده است.

برخي به قانون اساسي پايبند نيستند

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: بسياري از افراد قانون اساسي را نمي‌شناسد. بعضي‌ها هم مي‌دانند اما پايبند نيستند. ما دنبال جهاني شدن هستيم. ملت عزيز ايران به دليل فشار مستکبران و نبود مديريت رنج مي برند.

او با بيان اينکه عملکرد نادرست نظام بانکي و ناکارآمدي اداره نمي‌تواند پاسخگو مردم باشد، گفت: بازي با آمار، فرصت قدرت تصميم‌گيري از فعالان گرفته است. ما معتقديم با تکيه بر منابع و طرح‌هاي ضربتي و مديريت مردمي مي‌توان از اين مشکلات عبور کرد.

در سياست خارجي دستاوردي نداشتيم

احمدي‌نژاد گفت: در سياست خارجي علي رغم باز بودن دستانشان با دادن امتيازات بزرگ متاسفانه دستاوردي نداشتيم.

او با بيان اينکه ايرانيان هميشه علاقه‌مند به توسعه ارتباطات جهاني و صلح و امنيت براي همه و اصالت گفت‌و‌گو بودند. من به عنوان کوچک ملت فرزند اين سرزمينم همه گواهند مردم ما هيچ وقت دنبال جنگ نبودند جنگ از ناحيه کساني است که حرفي براي گفتن ندارند و مي‌خواهند با زور خواسته‌شان را تحميل کنند. دوره سلاح و جنگ گذشته امروز دوره گفت‌و‌گوي فرهنگ است ايران يعني فرهنگ و فرهنگ ايران جهاني است.

ميراث فرهنگي ايران تجلي آزادي‌خواهي نوع بشر است

رييس دولت‌هاي نهم و دهم با اشاره به اينکه ميراث فرهنگي ايران تجلي آزادي‌خواهي نوع بشر است، گفت: فرهنگ ايراني خداگرا و انسان‌گرا و جهان‌گراست. مبناي فرهنگ انساني عشق و عقل و نور بوده است. فرهنگ محصول روح کمالجوي انسان در طول تاريخ است در اين سرزمين علما و ادباي بسياري زندگي کردند. فرهنگ ايران گسترده است آنچنان که همه گرايش‌ها فرصت ظهور و بروز دارند و همه مهاجمان در آن هضم مي‌شوند.

عرصه فرهنگي فرمانروايي گروه‌هاي خاص را بر نمي‌تابد

او گفت: ايراني محضر همزيستي برادرانه اقوام و اديان مختلف بوده و همواره انديشه برتر به سرعت جاي خود را در انديشه ايران زمين باز کرده است. ايران همواره مروج ميراث عظيم فرهنگي‌اش بوده است. عرصه فرهنگي فرمانروايي گروه‌هاي خاص را بر نمي‌تابد و تنها امر برتر انديشه است. خودکامگي و تنگ‌نظري در همه عرصه‌ها به ويژه فرهنگ موجب کاهش رشد فرهنگي ملت‌ها مي‌شود و بزرگترين عامل تفرقه بين مردم است. عدالت‌طلبي و روحيه حماسي ايرانيان بيش از اصالت و سياست ريشه در فرهنگ دارد.

کشور متعلق به ملت است و ثروت بايد از انحصار خارج شود

احمدي‌نژاد تاکيد کرد: ملت ايران شايستگي اين را دارد که در بالاترين مراتب زندگي کند. همه کشور متعلق به ملت است و ثروت بايد از انحصار خارج شده در اختيار ملت قرار بگيرد. اگر شرايطي فراهم شود که اراده عمومي در همه عرصه‌هاي سياسي و فرهنگي جاري شود، آنگاه شاهد جهش‌هاي بزرگ و پي‌درپي خواهيم بود تحقق آرمان‌ها نيازمند مديران مردمي و پاک و عاشق و فداکار است.

از بقايي به عنوان نامزد اصلح حمايت مي‌کنم

او در پاسخ به اين سوال که حمايت از بقايي بعد از توصيه رهبري چه معنايي دارد، گفت: جواب شما را در پيام ويديويي‌ام دادم به آن مراجعه کنيد. برنامه‌اي براي حضور در انتخابات رياست‌جمهوري ندارم. از بقايي به عنوان نامزد اصلح حمايت مي‌کنم.

احمدي‌نژاد در مورد نظرش درباره توافق هسته‌اي خاطرنشان کرد:‌ توافق يک سند است که نهادهاي مختلف آن را تاييد و مقام معظم رهبري پايبندي‌اش را به آن اعلام کردند. مشکل اطلاعاتي است که درباره آن به مردم داده‌اند. هر دو طرف اطلاع‌رساني درستي درباره آن نداشتند و ادعاهايي درباره نتايج اين سند بيان کردند که واقعيت نداشت.

توافق برجام از نظر حقوقي سند و معتبر است

او افزود: گفتند تحريم‌ها برداشته مي‌شود و روابط با کشورهاي متخاصم بهتر مي‌شود و همه چيز خوب مي‌شود ولي وقتي در واقعيت مدافعان هم عقب‌نشيني کردند، نشان دادند اين ظرفيت‌ها در اين سند وجود ندارند. مثلا گفتند تحريم جديد اعمال نمي‌شود ولي وقتي تحريم جديد اعمال شد اين سند چنين ظرفيتي ندارد. وقتي به سند رجوع کردند، ديدند اين سند چنين اختياري به ايران نداده است. بايد همه جزييات را به اطلاع مردم رساند و چه بسا در اين باره نظرخواهي کرد. اين توافق از نظر حقوقي سند است و معتبر است ولي از دل اين سند همه مسائل هم حل نمي‌شود.

کساني که مامور کنترل بازار بودند به پيمان‌کاران جاي پول سکه دادند

رييس دولت‌هاي نهم و دهم تاکيد کرد: مهرماه سال گذشته از تخلف 12 هزار ميلياردي صحبت کردند. آيا ميل رغبتي در ميان مردم و جامعه با اين حجم تخلفات مي‌بينيد؟ بالاترين تورم سال 91 بود که البته با کمک خارجي و داخلي‌ها باهم بود از طريق پيام‌هاي ويدئويي‌ و کنفرانس‌ها بعدها پاسخ خواهم داد. حتي کساني که مامور بودند بازار را کنترل کنند سکه و ارز مي‌خريدند و بعد به پيمان‌کاران جاي پول سکه دادند.

او ادامه داد: تورم در بالاترين نقطه 30/5 درصد بوده و تورم 48 درصد درست نيست، به سايت بانک مرکزي مراجعه کنيد. ادعاهايي که در مورد دولت قبل مطرح کردند کنتر هم ندارد، ما هم پاسخ نداديم چون برخورد را قبول نداريم. به متهم مي‌گويند ثابت کن خلافي صورت نگرفته است. هميشه طرفي که شارلاتان است حاکم مي‌شود، اين درست عين ادعاي آمريکايي‌هاست در مورد برجام که مي‌گفتند ثابت کنيد خلافي انجام نشده است.

احمدي‌نژاد تاکيد کرد: نحوه رسيدگي قضايي درست نيست، افراد علني متهم مي‌شوند اما غيرعلني متهم مي‌شوند. ما هم بلديم ولي اعتقاد نداريم که اين گونه رفتار کنيم عده‌اي تهمت مي زنند 12 هزار ميليارد بردند خب بياييد اثبات کنيد اگر سند داريد، چقدر اتهام زدند، تمامي اتهامات تاريخ را به ما زدند آيا اثبات شد.

او ادامه داد: نکند خيال کردند قوه قضائيه طرف ماست، اتفاقا طرف ما نيست سند آن هم کنار من نشسته است، او 5ماه در زندان اطلاعات دولت يازدهم بود و آفتاب را نديد.

احمدي‌نژاد ادامه داد: رفتند کارشناس گرفتند گفتند نهاد رياست جمهوري را شخم بزنيد ، ليست دادند که برويد پيدا کنيد ، گزارش تهيه کردند که چيزي پيدا نکرديم. اين‌ها اعتراض کردند که ما به شما پول داديم بايد چيزي پيدا کنيد. فضاي سياسي را اينطور نمي‌توان اداره کرد، نمي‌توانستند بگويند که ما نمي‌توانيم کشور را اداره کنيم تيم اقتصادي من نامه نوشت که هرکس از اعضاي دولت من را مي‌خواهيد بازجويي کنيد محاکمات را علني کنيد، اين وضع چه مشابهتي دارد با دين و اخلاق ما، رييس قوه قضائيه اعلام کرد من با دولت قبل مشکل داشتم خب سندي داريد رو کنيد.

او افزود: مسئول روزنامه شرق و عضو حزب کارگزاران عذرخواهي کرد، چرا؟ خيال مي‌کنيد از ترس اين کار را کردند؟ خير من چنين اعتقادي ندارم. عطريان‌فر عذرخواهي کرد. با صداي بلند اعلام مي‌کنم تمام ثروت اطرافيانم را با يک دهم ثروت يکي از وزراي دولت فعلي عوض مي‌کنم.

ما ائتلاف را به رسميت نمي‌شناسيم

رييس دولت‌هاي نهم و دهم درباره اينکه هدف بقايي رسيدن کرسي رياست جمهوري است يا خير، گفت: صرف رسيدن به کرسي رياست جمهوري باشد ما بايد تلاش کنيم جامعه را اصلاح کنيم، ما ائتلاف را به رسميت نمي‌شناسيم.

تلاش نمي‌کنيم دايره انتخاب را محدود کنيم

احمدي‌نژاد ادامه داد:‌ ما اصل اصلاحات را قبول داريم اما فکر نمي‌کنيم وجه اشتراک ما بيشتر باشد، مسائل انقلاب وجود دارد اما اين مردم هستند که بايد انتخاب کنند. ما تلاش نمي‌کنيم دايره انتخاب را محدود کنيم.

راضي به حصر و ممنوع‌التصويري نيستم

رييس دولت‌هاي نهم و دهم نامه مشايي به رئيس دولت اصلاحات را تاريخي و کار بزرگي توصيف کرد و درباره ممنوع التصويري خاتمي و حصر نامزدهاي معترض به انتخابات سال 88 گفت: عده‌اي در حصر و ممنوع تصويري هستند. قبلا گفتم راضي به اين کار نيستم به همين دليل در دوره 8 ساله بدترين تهمت‌ها را متحمل شديم. من راضي به حصر و ممنوعيت در کل دنيا نيستم. من به عنوان کوچيک شما همه 7 ميليارد را دوست دارم. من در مناظره گفتم که به شما علاقه دارم.

اگر بقايي رييس دولت دوازدهم شد يکي از اهدافش برپايي اخلاق سياسي است

او با بيان اينکه من معلمم و معلمان صادق و آدم شناس هستند، اظهار کرد: ثروت دولت من مجموعا به اندازه يک وزير اين دولت نمي‌شود. فرمان حمله را آن فردي که مرد صادر کرد. رژيم صيهونيستي سال 89 فرمان حمله به من را صادر کرد و يک نفر در داخل عليه من اين حملات را سازماندهي کرد. چرا از آمدن بقايي نگران هستيد؟چرا مي‌گوييد بقايي مي‌آيد؟ اصلا چرا شما مي‌آييد؟ اگر بقايي رييس دولت دوازدهم شد يکي از اهدافش برپايي اخلاق سياسي است. اگر در دولت من يکي شام اضافه‌تر مي‌داد پولش را از او مي‌گرفتيم. مي‌گويند 12 ميليارد از پول را به بيت المال باز گرفتيم. اين 12ميليارد کجا بود؟ نکند خانه من را در نارمک فروختيد و من خبر ندارم.

فکر مي‌کنم راي بالايي در انتظار آقاي بقايي باشد

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به اين پرسش که آيا به نظر او بقايي راي دارد، گفت: آيا اين سوال درستي است؟ تصميم گيري با ملت است. البته من فکر مي‌کنم راي بالايي در انتظار آقاي بقايي باشد.

به نظر من کشته شدن حضرت هابيل هم بخاطر دولت من است

احمدي‌نژاد در پاسخ به اين پرسش که اگر رييس‌جمهور مجدد شويد کداميک از برنامه‌هايتان نيازمند اصلاح است، به نظر من کشته شدن حضرت هابيل هم بخاطر دولت من است. در دولت قبل چند کارخانه ساخته شده و الان چقدر؟ چقدر راه ساخته شده و الان چقدر؟ چقدر علم توليد شده و الان چقدر؟

اگر دولت قبل بازگردد خيلي‌ها ديگر نبايد در کابينه باشند

او ادامه داد:‌ اگر دولت قبل بازگردد حتما تغييراتي در مشي‌اش خواهد داد. خيلي‌ها ديگر نبايد در دولت باشند. بايد مر قانون اساسي در کشور اجرا شود. در زمان مذاکرات هسته‌اي يک نفر مسوول مذاکرات بود. در روز قدس من سخنران بودم. من گفتم خارج از مديريت دولت نبايد مذاکرات کند. در يکي از جلسات مهم کشور آن آقاي مسوول مذاکره گفت چرا درباره مذاکرات حرف زدي؟ من مسوولم. 45 دقيقه توهين کرد. من گفتم من تو را نصب کردم. من گفتم من کوچک همه هستم. هر بلايي سر من بياوريد چيزي نميگويم.

تنها دولتي که مخالفانش براي حمله مصونيت داشتند، دولت من بود

احمدي‌نژاد تاکيد کرد: تنها دولتي که مخالفانش براي حمله مصونيت داشتند دولت من بود. هر چيز عليه من بگوييد چيزي نمي‌گويم ولي در حيطه رياست جمهوري سوگند خوردم و اجازه دخالت نمي‌دهم. به بزرگتر از تو هم اجازه نمي‌دهم.

رييس دولت‌هاي نهم و دهم در پاسخ به اين پرسش که رهبري به شما توصيه کردند که به انتخابات ورود کنيد که دو قطبي نشود با توجه به اين که آقاي رئيسي وارد انتخابات شده و فضا دوقطبي شده بين آقاي روحاني و رئيسي آيا ورود شما باعث شکستن فضاي دوقطبي خواهد شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبري به من فرمودند ورود ما فضا را دو قطبي مي‌کند. الان با اسامي که برديد سه قطبي مي‌شود. پس خلاف نظر رهبري عمل نکرديم.

صلاحيت بقايي تاييد نشود فکرهايي داريم

او درباره اينکه اگر بقايي رد صلاحيت شود برنامه شما چيست؟ و در صورت راي آوردن بقايي سياست شما در سياست خارجي چيست؟، گفت: تلاشم را مي‌کنم که بقايي تاييد شود و اگر تأييد نشد فکرهايي مي‌کنيم. سياست خارجي حتما تقويت خواهد شد.

احمدي‌نژاد درباره 11 روز خانه نشيني‌اش گفت: هم من و هم رهبري با صراحت در اين باره حرف زديم و متن آن در سايت‌ها وجود دارد.

اينکه دست خيلي‌ها را قطع کرديم براي اصلاحات بود

احمدي‌نژاد در پاسخ به اين پرسش که در زمان رقابت‌هاي آمريکا، ‌رفتار ترامپ را به شما تشبيه مي‌کردند. اخيرا و بعد از اعلام کانديداتوري بقايي به نظر مي‌رسد رفتار شما گرايش اصلاح گرايان دارد. تغيير رويه شما و اينکه اگر در زمان تصدي شما در رياست جمهوري با ترامپ هم دوره بود، چه مي‌شد، اظهار کرد: در مصاحبه با خبرگزاري اسپانيا در مورد ترامپ مطرح کردم و تکرار نمي‌کنم اما اينکه مي‌گوييد تغيير موضع داديم کدام تغيير؟ من همان حرف‌هاي سال 84 را مي‌زنم. معلوم است که بعد از بيست سال فرد رشد مي‌کند و عميق‌تر مي‌شود. ما سال 84 دنبال اصلاحات واقعي بوديم. ما تابلوي اصلاحات نداريم ولي آمديم روابط اقتصادي و سياسي را درست کنيم. به دنبال اصلاحات بوديم اينکه دست خيلي‌ها را قطع کرديم براي اصلاحات بود. تغيير موضع و مباني را نمي‌دانم بعدا اگر موارد خاصي داريد مي‌توانيد اعلام کنيد.

ترامپ با کلينتون فرق ندارند

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه ترامپ با کلينتون فرق ندارند، افزود: هر دو مجري سياسيت‌هاي پست پرده آمريکا هستند. حتي اگر کلينتون هم مي‌‌آمد همين مي‌شد. اوباما هم همان کاري را کرد که بوش کرد. شروع کار بوش براي تکه تکه کردن خاورميانه با جمله به عراق بود. اوباما هم همين کار را کرد. حالا به لحاظ شخصي و علاقه هاي فردي با هم تفاوت هايي دارند. در اصل آن براي جنگ در آسيا آماده مي‌شوند. بودجه نظامي امروز تنها در تاريخ آمريکا بي سابقه است. بودجه نظامي براي صلح است يا براي جنگ؟ ايشان که مي‌گفت به دنبال درست کردن داخل هستيم اين پانصد ميليارد را مي‌گذاشت براي اصلاح داخل. سياست ها را اينها نمي نويسند بلکه يک سر سياست گذاري آنها در کاخ باکينگهام است .

اتفاقات کهريزک جنايت و فساد است

رييس دولت‌هاي نهم و دهم در پاسخ به اين پرسش که شما چند سال از متهمان جنايت کهريزک دفاع اما هيچ وقت اين مساله را محکوم نکرديد. چرا در اين باره موضع گيري نکرده و از متهم اصلي حمايت کرديد و حتي در دولت شما به پست رسيد، گفت: به نظرم شما مواضع من را دنبال نمي‌کنيد. در ماه رمضان 88 به موضوع کهريزک پرداختم و گفتم آن جنايت و فساد است و بايد به آن رسيدگي شود ولي موضوع کهريزک چه ربطي به دولت دارد؟ ناجا و سازمان زندان‌ها زير نظر دولت است؟ وقتي سعيد مرتضوي مسوول تامين اجتماعي شد اين مسائل مطرح نشده بود و تا الان در اين باره محکوم نشده است. بحث مطرح من در مجلس اين بود که قوه مقننه در امور قوه مجريه دخالت مي‌کند و اختياراتش را محدود کروه است. مرتضوي هم يک دادستان زحمتکش است.

نمي‌توانم راه‌هايم براي تاييد صلاحيت بقايي را بيان کنم

او درباره اينکه کميسيون اصل 90 از شما شکايت کرديد و هيچ وقت به دادگاه نرفتيد. چطوري از قانومنداري حرف مي‌زنيد؟ ، اظهار کرد: قوه قصاييه گفت شاکيان پرونده من شکايت‌هايش را پس گرفته است. همان کسي که از من شکايت کرد به درب خانه من آمد. او گفت من شکايت کردم تا تو را ببينم. شما که فکر نمي‌کنيد کسي که از من شکايت کند قوه قضا طرف ما را بگيرد؟ اينطوري فکر مي‌کنيد؟ سخنگو قوه قضاييه گفت چيزي نبوده و شاکي پرونده اش را پس گرفته است.

او در مورد اينکه در صورت رد صلاحيت بقايي از چه‌ راه‌هايي جهت تائيد صلاحيت او اقدام خواهد کرد، گفت:‌ نمي‌توانم راه‌هاي پيش بيني شده را بيان کنم. ما منطقي و مستدل کارهايمان را جلو مي‌بريم.

مشکل جناح‌هاي سياسي اين است که باور کردند بالاتر از ملت هستند

رييس دولت‌هاي نهم و دهم در پاسخ به اين پرسش که حضور تيم شما در قدرت منتقداني دارد صريح بگوييد تحليل شما چيست که اصولگرايان منتقد حضور مجدد تفکر شما در قدرت هستند، گفت: البته دليل را بايد از خودشان پرسيد اما به شما اطلاعات مي‌دهم. سال 84 اصولگرايان موافق ما بودند، نبودند؟ مگر نه اينکه اصولگرايان دو دسته شدند و يک دسته از کانديداي خود دفاع مي‌کرد و به من فشار مي آوردند که نيا. اينها تمام هشت سال منتقد بودند اما علت انتقاد آنها چيست نمي‌خواهم نيت خواني کنم.

او با بيان اينکه آزادي جز اصول تاسيس جمهوري اسلامي است و هر کسي مي‌تواند کانديد شود، ادامه داد: به چه دليل مي‌گويند تو نبايد بيايي؟ هنوز دليل آنها را متوجه نشده‌ام. وقتي ملتي هوشيار و آگاه داريم و هرچه داريم از ملت است پس فکر مي‌کنم مشکل جناح‌هاي سياسي اين است که باور کردند بالاتر از ملت هستند.

در دولت نهم و دهم سندي عليه حقوق ملت امضا نشد

احمدي‌نژاد در مورد عوام‌فريبي احمدي‌نژاد عنوان کرد: من تنها مسئول ارشد جمهوري اسلامي ايران هستم که با شوق وارد مردم مي‌شوم. يک نفر نشان بدهيد که به مسجد و بازار و خيابان برود. حتي محافظان من هم نمي‌دانند ما کجا مي‌رويم. من مردم را دوست دارم. ما گروهي هستيم که جناح چپ يک اتهام به ما زد و جناح راست يک چيز ديگر گفته است.

او گفت: در مذاکرات هسته‌اي جناح چپ به ما مي‌گفت تندرو هستيد ولي جناح راست به ما ليبرال مي‌گفت. ما تنها از حق پيروي مي‌کرديم. والله در دولت نهم و دهم سندي عليه حقوق ملت امضا نشد. من 4 سال به احترام مردم سکوت کردم. ما در سال 92 کانديدا نداشتيم. اين را به صراحت گفتيم. يک جريان اکثريتي قوي کانديدا نداشت ولي به احترام مردم سکوت کرديم ولي اين اتهامات پايه‌اي براي تضييع حقوق مردم خواهد شد. به اين اتهامات پاسخ داده مي‌شود. فعلا به سه اتهام پاسخ داديم و به 12 اتهام ديگر پاسخ مي‌دهم. بدانيد من اگر زنده هم نباشم اين توضيحات منتشر مي‌شود.

اکثريت مردم طرفدار دولت دهم هستند

رييس دولت نهم و دهم در پاسخ به اين سوال که به دنبال ايجاد چالش در چه زمينه‌اي هستيد، گفت: اول بايد نيت شما را تغيير داد. شما نيت من را مي‌خوانيد. شما براي نيت‌خواني سندي داريد؟ چرا به مردم توهين مي‌کنيد؟ شما خودتان را به مردم عرضه کنيد. آيا مي‌دانيد تبليغ عليه يک کانديدا جرم است؟ چرا اصرار به بي‌احترامي عليه مردم داريد؟ اين تفکر استبدادي است که مي‌گوييد 80 ميليون نفر نمي‌فهمند ولي ما مي‌فهميم. اين داستان مانند يارانه‌ها است. بزرگترين رفراندم بعد از همه پرسي قانون اساسي درباره يارانه‌ها در سال 93 بود. چند ماه دولت مجلس و صداوسيما بمباران کردند ولي 97 درصد ثبت نام کردند. از اين 97 درصد 5 ميليون دانشجو و استاد دانشگاه وجود دارد. 20ميليون تحصيلکرده دانشگاه وجود دارد. چرا مي‌خواهيد آزادي من و آقاي بقايي را محدود کنيد؟ مي‌گويند چرا کانديدا شديد؟ منم مي‌گويم به همان حقي که شما اتهام مي‌زنيد. اکثريت ملت طرفدار دولت دهم هستند. شک داريد منتظر باشيد و نتيجه انتخابات را ببينيد. هزاران اتهام هم بزنيد و بگوييد پوپوليست هستيد به ما اتهام نمي‌زنيد بلکه به مردم اتهام مي‌زنيد؟ چرا دايره حق انتخاب مردم را محدود مي‌کنيد؟ چرا اين کار مي‌کنيد؟ اين‌ها بايد اصلاح شود. ما با اينها مخالفيم و تا جان داريم پاي آن مي‌ايستيم. تا جان داريم پاي ملت مي‌ايستيم. من درباره شما نيت‌خواني نمي‌کنم. تفتيش عقايد در قانون اساسي ممنوع است.

نشنيده‌ام که رحيمي گفته باشد من او را فروختم

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوال ايلنا مبني بر اينکه بقايي در نشستي رجل سياسي را اينگونه تعريف کرد که رجل سياسي کسي است که دوستش را نفروشد آيا شما هم اين را قبول داريد اگر داريد چرا در حاليکه ادعاي دوستي با رحيمي داشتيد او را قرباني کرديد و فروختيد، گفت: من نشنيده‌ام که رحيمي گفته باشد من او را فروختم. من او را مظلوم مي‌دانم. يک ريال در زندگي رحيمي وجود ندارد. گفتم روند رسيدگي را قبول ندارم. من از شما سوال مي‌کنم؟ ماجرايي که براي رحيمي بهانه کردند کي بود؟ براي زمان رياست ديوان محاسبات بود و قبل از ورود به دولت. کي محاکمه شد بعد از پايان کار دولت.

او افزود: وقتي معاون اول شد 215 نفر از نمايندگان ما تشکر کردند. من پاي همکارانم هستم. البته من پاي حق هستم. البته در برابر مفاسد برخورد تند کردم.

سال 84 هم قصد نداشتم وارد انتخابات شوم

احمدي‌نژاد در پاسخ به اين پرسش که دولت شما با شعار عدالت روي کار آمد در حاليکه در هيچ دولتي فاصله بين حقوق کارگران و تورم به اندازه دوران شما نبود اين پارادوکس و تناقض آشکار ميان ادعاها و شعارها با عملکرد دولتتان را چگونه توجيه مي‌کنيد، از طرفي هدف از سفرهاي استاني‌تان را تبيين اهداف و آرمان‌هاي امام و انقلاب عنوان کرديد در حالي که بعدا معلوم شد منظور شما از آرمان‌هاي امام تبليغات انتخاباتي براي آقاي بقايي است اين همه تناقض فقط مختص پديده اي به نام آقاي احمدي‌نژاد است، گفت: سفرهاي من براي تببين خط امام بوده است. الان اشکالي دارد؟ اين چه قضاوتي است؟ من سال 84 هم قصد نداشتم وارد انتخابات شوم. من آخرين نفري بودم که ثبت نام کردم.

نبايد به همديگر بدبين باشيم

او ادامه داد: در آن زمان درآمد سرانه دو برابر شد و مصرف ملي دو برابر شد در حالي که از 92 تا الان مصرف لبنيات 30 درصد کمتر شده است. از ضريب جيني از 42 درصد به 35 رسيد و الان 39 صدم شده است.

احمدي‌نژاد يادآور شد: اين اتهام زني در نزد مردم قابل پذيرش نيست. با يکي از همکاران من به ميان مردم برويد و سوال کنيد از برنامه هاي اقتصادي کدام دولت رضايت داريد. من با اسناد معتبر از اقداماتم به مردم گزارش خواهم داد. مي گويند دولت قبل اشتعال ايجاد نکرده است؟ اين چه حرفي است. در دولت قبل با نفت مجموعا 28 درصد و بدون نفت 42 درصد رشد اقتصادي داشتيم. همه جا رکود است ولي مي‌گويد 700 هزار شعل ايجاد شده است. ما اگر مي گوييم فقر پيشرفت و پسرفت اينها نيازمند شاخص است. از بدترين کارهايي که در کشور شد زير سوال بردن آمارهاي کشور است.نبايد به همديگر بدبين باشيم.

او درباره اينکه پيش از اين گفته بود براي تبيين آرمان‌هاي امام و انقلاب به شهرستان‌ها مي‌رود اما سفرهاي او اکنون انتخاباتي است، گفت: الان رييس جمهور به مسافرت مي‌رود انتخاباتي است؟ ما سال قبل گرگان رفتيم ولي الان مي گويند انتخاباتي است. الان آقاي رييس جمهور مسافرت مي رود مي گويند انتخاباتي نيست.

تنها کسي هستم که تناقض ندارم

خبرنگاري به اظهارات احمدي‌نژاد در جلسه امروز و عملکردش در طول هشت سال دولت اش اشاره کرد و گفت در بسياري از صحبت‌هايتان تناقض وجود دارد مثل اينکه شما بعد از نامزدي بقايي در بيانيه‌اي اعلام کرديد که حتي از نزديکان خود در انتخابات حمايت نمي‌کنيد که احمدي‌نژاد پاسخ داد: من تنها کسي هستم که تناقض ندارم. قبل از بقايي من اطلاعيه دادم و توضيح دادم ، حرف مهر ماه شرايط‌اش مشخص است که براي چه کساني هستند، واطلاعيه بهمن هم شرايط خودش را دارد.

او با بيان اينکه حق هر کسي است که از فرد مورد نظر خود در انتخابات حمايت کند، چرا مي‌خواهيد اين حق را از من بگيريد، گفت: خود من روزي گفتم در عالم سياست دخالت نمي‌کنم اما شايد روزي مردم و شرايط ايجاب کند که ورود کنم.

وزرات اطلاعات در دولت نهم و دهم زير نظر من نبود

رييس دولت‌هاي نهم و دهم در مورد توقيف مطبوعات در آن دوران گفت: آيا روزنامه ها را من بستم؟ آيا وزارت اطلاعات زير نظر من بود؟ روزنامه شرق را هيات نظارت بر مطبوعات بست و من در جلسه هيات دولت به وزير ارشاد فشار آوردم که هر چه سريع تر از روزنامه رفع توقيف کند.

منبع: ايلنا



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد