آخرین اخبار

ديدار مخفيانه نماينده ترامپ و پوتين درباره ايران سياسي

ديدار مخفيانه نماينده ترامپ و پوتين درباره ايران

  بزرگنمايي:

چه خبر - افشاي روابط دولت ترامپ با روس‌ها

روز گذشته روزنامه «واشنگتن پست» در گزارشي خبر داد که اريک پرينس برادر بتسي دووس و بنيان‌گذار شرکت بدنام «بلک واتر» که امروز نام آن به «آکادمي» تغيير يافته است، نماينده غير‌رسمي ترامپ در ديدارهاي مخفيانه با يک فرد روسي بوده که گفته مي‌شود به ولاديمير پوتين نزديک است. به گفته «واشنگتن پست» اين ديدار در امارات متحده عربي در 11 ژانويه يعني يک هفته قبل از روي کار آمدن دولت ترامپ صورت گرفته است.

در اين گزارش به نقل از برخي مقامات گفته شده که اين ديدار 9 روز قبل از روي کار آمدن رسمي و مراسم تحليف دولت ترامپ صورت گرفته است.

کليت ماجرا روشن نيست اما امارات متحده نقش ميانجي را در اين ديدار بر عهده داشته تا بفهمد آيا روسيه براي محدود کردن روابطش با ايران در سوريه متقاعد مي‌شود يا نه. اين مساله يکي از اهداف دولت ترامپ است که احتمالا قرار است با لغو تحريم‌هاي آمريکا عليه مسکو مبادله شود.

در نتيجه «پرينس» هيچ مقام رسمي در ستاد ترامپ يا در تيم گذار دولت او نداشته و خود را يک نماينده غيررسمي از سوي ترامپ به مقامات سطح بالا در امارات معرفي کرده است.

به گزارش ايلنا «واشنگتن پست» در افشاي روابط دولت ترامپ با روس‌ها يد طولايي دارد . اين روزنامه پيش‌تر تماس تلفني مايکل فلين مشاور سابق امنيت ملي ترامپ با سفير روسيه در آمريکا را افشا کرد و همين مساله به استعفاي اجباري او از اين سمت منجر شد.

اين روزنامه در اين مقاله «پرينس» را يک حامي سرسخت ترامپ معرفي کرده که 250 هزار دلار به ستاد ترامپ در انتخابات کمک کرده و خواهر او وزير آموزش ترامپ است.

«شان اسپايسر» سخنگوي کاخ سفيد در پاسخ به سوال «واشنگتن پست» درباره اين مساله گفته دولت از اين ديدار خبر نداشته است. اريک پرينس هيچ نقشي در دولت گزار ترامپ نداشته است.

ديگر رسانه‌هاي غربي در تحليل اين صحبت‌هاي اسپايسر گفته‌اند که اين اظهار‌نظر از سوي سخنگوي کاخ سفيد را نشان‌دهنده تاييد برگزاري ديدار پرينس با نماينده روسيه خوانده‌اند و گفته‌اند اسپايسر با تاييد ضمني برگزاري نشست گفته ترامپ از اين ديدار اطلاعي نداشته است.

به گزارش «اسنوپس نيوز» پرينس در خلال جنگ عراق به دليل اقداماتش از طريق شرکت بلک واتر بد نام شده بود. چهار نيروي استخدام شده از سوي شرکت او در سال 2014 به جرم شليک به غير‌نظاميان عراقي و کشتن 17 نفر در بغداد در سال 2007 محکوم شدند. از زمان جنگ پرينس عمدتا در سايه بود و نام بلک واتر را دو باره عوض کرده است. در حال حاضر شرکت آکادمي که تغيير نام يافته بلک واتر است مدعي است که هيچ ارتباطي با شرکت بلک واتر سابق ندارد.

در ماه فوريه 2017 شبکه خبري «باز فيد» خبر داد که «پرينس» با شرکت جديدش تحت عنوان «گروه خدمات مرزي» مرزهاي امنيتي جديدي را در چين ترسيم کرده‌اند. يکي از دستياران سابق «پرينس» به «باز فيد» گفته بود «پرينس» در حال تاسيس شرکت خدمات مرزي است که يک شرکت نظامي خصوصي محسوب مي‌شود.

به گزارش ايلنا، شرکت «بلک واتر» در سال 1997 توسط «اريک پرينس» يکي از فارغ‌التحصيلان آکادمي نيروي دريايي آمريکا و افسر اسبق يگان ويژه نيروي دريايي ايالات متحده آمريکا راه‌اندازي شد. «پرينس» در زمان رياست جمهوري جورج بوش پدر، به عنوان کارآموز در کاخ سفيد کار مي‌کرد، شرکت کوچک او در ايالت کاروليناي شمالي به ارتش و پليس خدمات مربوط به ميدان‌هاي تير و تأسيسات آموزشي ارائه مي‌کرد.

بلک واتر فعاليت جدي خود را از سال 2001 با ارائه خدمات امنيتي و لجستيک، در جنگ افغانستان آغاز نمود. اين شرکت در سال 2009 به ايکس‌اي سيستمز تغيير نام يافت. سپس در اواخر سال 2010 اريک پرينس، بنيان‌گذار و مديرعامل بلک‌واتر، شرکت خود را به گروهي سرمايه‌گذار خصوصي فروخت و نام آن به آکادمي تغيير پيدا کرد.

حادثه تروريستي يازده سپتامبر که نقطه عطفي در تاريخ جهان بود و سياست‌هاي ايالات متحده را در قبال خاورميانه تغيير داد، براي شرکت کوچک بلک واتر هم تغييرات بزرگي به دنبال داشت. بعد از حمله به افغانستان و بعدتر عراق که با هدايت ايالات متحده صورت گرفت اين شرکت به جايگاه يک پيمانکار امنيتي بزرگ با قراردادهاي ميليارد دلاري با وزارت امور خارجه آمريکا و سي آي اي صعود کرد. وظيفه اصلي اين شرکت خصوصي امنيتي اين بود که از ديپلمات‌ها و سياستمداران ايالات متحده در عراق محافظت کند.

شرکت بلک‌واتر، موارد بي‌شماري از زيرپا گذاشتن مقررات دولتي شامل کاهش تعداد محافظان مشخص شده براي هر مأموريت، نگهداري از اسلحه و مهمات در مکان‌هاي غيرامن، استفاده از سلاح‌هاي تأييد نشده، نگهداري نامطلوب خودروها، تبعيض و بي‌توجهي به مسائل کارکنان خارجي که اغلب از يمن و پاکستان بوده‌اند، نوشيدن بي ملاحظه الکل و مهماني‌هاي مکرر با ملاقات‌کننده‌هاي زن از اين جمله‌اند.

منبع: ايلنا



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد