آخرین اخبار

وکيل رحمتي سند رو کرد/ محروميت کاپيتان استقلال بر خلاف قانون فدراسيون است! +عکس حاشيه هاي ورزشي

وکيل رحمتي سند رو کرد/ محروميت کاپيتان استقلال بر خلاف قانون فدراسيون است! +عکس

  بزرگنمايي:

چه خبر -

به گزارش سرويس ورزشي جام نيـوز، مصطفي صادقي، وکيل و نماينده تام الاختيار سيدمهدي رحمتي درباره اظهارات اخير رئيس کميته انضباطي درباره پرونده محروميت دروازه‌بان تيم استقلال، اظهار داشت: خوشحاليم آقاي حسن‌زاده را در رسانه‌ها پيدا کرديم، چون ايشان هنگام پخش برنامه نود خواب هستند و در رسانه‌ها هم هميشه عادت دارند يک طرفه پاسخگو باشند. آقاي حسن‌زاده درباره عدم امکان بخشش حکم محکوميت رحمتي صحبت کرده که بايد در پاسخ ايشان بگويم اصلا نياز به بخشش نيست. ما به دنبال احقاق حق سيدمهدي رحمتي و اصلاح حکمي که حسن‌زاده در آن به اشتباه، به بند ٥ ماده ٦٦ استناد و رحمتي را محروم کرده بود، هستيم.

وي افزود: در حالي که رحمتي اصلا برخوردي با مقامات اجرايي مسابقه دربي نداشته و داور و ناظر بازي در گزارش‌هاي خود اصلا اشاره‌اي به درگيري رحمتي با عوامل اجرايي موردنظر در ماده ٦٦ نکردند. حال سوال اين است که ايشان محروميت يک جلسه‌اي مهدي رحمتي طبق ماده ٦٦ را بر چه اساس و مستنداتي تشخيص داده‌اند؟ حسن‌زاده در حالي اين تصميم عجيب را براي رحمتي اتخاذ کرده که اين ماده را بايد براي محروميت بازيکن يک تيم خاص که به سينه داور ضربه زده بود، لحاظ مي‌کردند، اما در عين ناباوري از روي اين موضوع عبور کردند. جالب تر اينکه حکم بازيکني که کارت داور را شوت کرده و به داور ضربه هم زده، يک جلسه محروميت بود. بايد دوستان کميته انضباطي به سوالات و ابهامات ما و هواداران استقلال پاسخ دهند.

نماينده تام الاختيار رحمتي خاطرنشان کرد: قطعا آقاي حسن‌زاده که گفته‌اند «بي‌توجه به اين حرف‌ها کارمان را انجام مي‌دهيم»، بايد توجه‌شان به اجراي صريح قانون و مصوبه مجلس باشد. ايشان دو شغله هستند و بعنوان قاضي شاغل در قوه قضاييه، نمي‌توانند در فوتبال به‌عنوان رئيس يک کميته فعاليت کنند. البته حسن‌زاده خود را بي‌گناه مي‌داند و از پاسخگويي فرار مي‌کند. من احترام زيادي براي او قائلم، اما يادآور مي‌شوم که آقاي حسن‌زاده! بي‌توجه نباشيد و کاملا توجه کنيد. شما به‌عنوان يک دو شغله، صلاحيت قضاوت و صدور راي در دستگاه قضايي فوتبال را نداريد، چون اين کار خلاف قانون مصوب مجلس شوراي اسلامي و بخش‌نامه رئيس قوه قضاييه است.

صادقي به انتقاداتش از رئيس کميته انضباطي ادامه داد و تصريح کرد: آقاي حسن‌زاده! لطفا به دنبال پاسخ و دليل براي رد اين موضوع نباشند، چرا که در متن صريح قانون، فعاليت در نهادهاي غيردولتي و عمومي مانند فدراسيون‌ها، شغل محسوب شده و شما به‌عنوان قاضي شاغل در قوه قضاييه، حالا يک دوشغله محسوب مي‌شويد. در نظر داشته باشيد که مهدي هاشمي از رياست فدراسيون تيراندازي و افتخاري از رياست کميته فوتسال، به‌خاطر توصيه قانوني سازمان بازرسي کل کشور کنار رفتند. ما هيچ خواسته‌اي به‌جز اجراي قانون و استعفا از سمت رياست کميته انضباطي، از حسن‌زاده نداريم.

وي با اشاره به اظهارات اخير عبداللهي، عضو کميته انضباطي درباره مهدي رحمتي و احضار وي به کميته انضباطي، گفت: خود آقاي عبداللهي به خوبي مي‌داند که فغاني در بازي استقلال و پرسپوليس، مهدي رحمتي را جريمه کرده و براي تخلف يک بار جريمه و مجازات در نظر مي‌گيرند. اگر هم قرار است جريمه انضباطي اعمال شود، رحمتي بايد به اندازه سيد جلال حسيني محروم مي‌شد و نه بيشتر. در ضمن مهدي رحمتي فقط اعلام کرد به‌عنوان عضو کوچک از جامعه فوتبال و يک شهروند، سوالاتي درباره عملکرد کميته انضباطي دارد که آنها را با مردم و مسئولين قضايي در ميان خواهد گذاشت. رحمتي اصلاً قصد بي‌احترامي ندارد که آقايان تا اين حد، هراسان و پشت سر هم در مصاحبه‌هايشان تهديد به احضار مي‌کنند.

وکيل مهدي رحمتي تأکيد کرد: به دوستان توصيه مي‌کنم عجله‌اي براي انتشار صحبت‌هاي آقاي رحمتي نداشته باشند، چون رحمتي مطالب و مستندات خود را به رئيس فدراسيون فوتبال ارسال کرده و به موقع با هواداران و مردم نيز صحبت خواهد کرد.

صادقي در پاسخ به اين سوال که آيا محروميت تعليقي رحمتي، باعث چهار جلسه محروميت او شده است يا خير، گفت: رحمتي يک جلسه حکم تعليقي داشت و نهايتاً با اضافه شدن يک جلسه محروميت به خاطر کارت قرمز، بايد جمعاً دو جلسه محروم مي‌شد، نه چهار جلسه. ما معتقديم رحمتي اصلا نبايد محروم مي‌شد. البته از کميته انضباطي که مسئولانش پاره‌وقت بوده و دوشغله هستند، انتظاري بيشتر از اين نمي‌رود. در حال حاضر افرادي در کميته انضباطي، اخلاق و قانون رو تفسير و اجرا مي‌کنند که خودشان غيرقانوني در آن جايگاه نشسته‌اند.

وي ادامه داد: وقتي صداي مظلوميت افراد در فوتبال شنيده نمي‌شود، رحمتي تصميم به انتشار نظرات خود مي‌گيرد و به‌عنوان يک شهروند، انتقادات خود را همراه با مستندات و مدارک کامل را طي نامه‌اي سرگشاده خطاب به رئيس قوه قضاييه بيان مي‌کند. از قوه قضاييه و دستگاه‌هاي نظارتي مانند دادگاه انتظامي قضات و سازمان بازرسي کل کشور مي‌خواهم به حضور غيرقانوني حسن زاده در فوتبال رسيدگي کنند.

وکيل و نماينده تام الاختيار مهدي رحمتي اظهار داشت: رئيس کميته انضباطي طبق اساسنامه فدراسيون بايد يک حقوق‌دان باشد و لزومي ندارد که يک قاضي شاغل در قوه قضاييه، مسئوليت اين کميته را بر عهده داشته باشد. اين روزها که مسئولان عالي قوه قضاييه از کمبود نيروي انساني و کثرت پرونده‌ها صحبت مي‌کنند، براي من جاي سوال است که چگونه آقاي حسن‌زاده به عنوان کارمند قوه قضاييه، بر خلاف مصوبه دوشغله‌هاي مجلس شوراي اسلامي و مصوبه شوراي عالي قضايي که استخدام يا همکاري قاضي‌ها را به صورت تمام وقت، نيمه وقت يا حتي مشاوره‌اي و تحت هر عنوان با ديگر نهادهاي دولتي، خصوصي يا عمومي منع کرده، در فوتبال حضور دارد؟ مگر همين آقاي افتخاري به دليل دوشغله بودن و حضور در استقلال از کميته فوتسال استعفا نداد؟ آيا از نظر قانون، مجلس و سازمان بازرسي کل کشور، تعريف شغل در کميته انضباطي با کميته فوتسال فرق دارد؟ آيا شغل شريف قضاوت و اشتغال در قوه قضاييه شغل نيست؟ آيا قانون‌گذار به آقاي حسن‌زاده براي حضور در سمت فوتبالي‌اش مجوزي جداگانه و خاص پيش‌بيني کرده است؟ اين مجوز را چه کسي و با استناد به کدام قانون به حسن‌زاده داده است؟

صادقي افزود: کميته انضباطي فوتبال ايران، هر روز يک شاهکار جديد رو مي‌کند . يک روز بازيکني که به سينه داور مي‌کوبد فقط ٤ ميليون محروم مي‌شود، اما روز بعد، نساجي را سه بر صفر بازنده اعلام مي‌کند. رئيس کميته انضباطي پاسخ دهد که به سينه داور کوبيدن حکمش سنگين‌تر است يا با يک بازيکن درگيري لفظي پيدا کردن؟

نماينده تام‌ الاختيار مهدي رحمتي در واکنش به اينکه ظاهرا دليل محروم نشدن کياني، بازيکن تراکتورسازي عدم گزارش داوري بوده است، گفت: در ديدار استقلال - تراکتورسازي، حسن‌زاده با استناد به پخش تلويزيوني، آشکار و علني بودن اتفاق، تحريک و تشويش افکار عمومي، حکم به محروميت رحمتي داد. جالب اينجاست که امروز به گزارش داوري استناد مي‌شود. در ماجراي محروميت يک تيم خاص از نقل‌وانتقال بازيکن و لزوم برخورد و صدور حکم کسر امتياز، کميته انضباطي کجاست؟ صدور راي به اين شکل توسط دوستان براي هواداران استقلال شائبه برانگيز است.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه در اين پرونده، فدراسيون و سازمان ليگ نيز نقش داشتند و به همين دليل نتايج تغيير نکرد، گفت: اين صحبت از نظر قوانين فيفا درست نيست و باشگاه‌ها مسئول وضعيت بازيکنان خودشان هستند. سند ادعاي من، نتايج بازي‌هاي تيم ملي اميد و سپاهان است که خيلي سريع تغيير کرد، چون کنفدراسيون فوتبال آسيا، باشگاه‌ها و تيم‌ها را مسئول اين قضيه مي‌داند. اگر قرار باشد فردي محروم باشد، اين مسئول تيم است. نمونه‌هاي بين المللي زيادي در فوتبال دنيا و به ويژه فوتبال ما وجود دارد که ادعاي من را ثابت مي‌کند.

وکيل دروازه‌بان تيم استقلال با بيان اينکه «رئيس کميته انضباطي در مصاحبه‌اي، با اشاره غيرمستقيم، رحمتي را متهم به انجام رفتارهاي غير قانوني و غير معمولي به‌جاي روش‌هاي قانوني و منطقي کرده است يا در قسمتي ديگر از مصاحبه‌اش از ايجاد مصونيت تصنعي و ساختگي توسط امثال رحمتي ياد کرده و از قاطعيت در اجراي قانون سخن گفته بود»، تصريح کرد: ايشان درست مي‌گويد. رحمتي حقوق‌دان نيست و قانون را کامل نمي‌داند اما، آقاي حسن‌زاده که حقوقدان هستند و قانون را مي‌دانند، چرا برخلاف قانون مصوب مجلس و آيين نامه رئيس قوه قضاييه، در جايگاه کميته انضباطي نشسته‌اند؟ اين آقاي حسن‌زاده است که بايد براي اجراي قانون، از سمتش استعفا دهد.

صادقي گفت: رحمتي و همه بازيکنان فوتبال، گردن‌شان از مو باريکتر است و هيچ مصونيتي هم ندارند. آنها بارها جريمه و محروم شده‌اند، اما ظاهراً اين رئيس کميته انضباطي است که براي نشستن غيرقانوني در کميته انضباطي و صدور آراي ناعادلانه مصونيت دارد. سوال من اين است که چه کسي به تخلف کميته انضباطي رسيدگي مي‌کند؟

وي ضمن پذيرش و تاييد خطاي رحمتي، افزود : اگر عليرضا فغاني داور دربي تهران، در اعلام خطاي گل پرسپوليس اشتباه نمي‌کرد، آن اتفاقات رخ مي‌داد؟ فغاني داور بسيار خوبي است، اما ناخواسته در آن صحنه اشتباه کرد. آن اشتباه باعث کارت زرد دوم و اخراج رحمتي شد. آيا آقاي حسن‌زاده به اين موضوع توجه کرده است ؟ يک قاضي وقتي حکم مي‌دهد، مي‌داند که بايد به همه جوانب توجه کند. فرض مي‌کنيم رحمتي کار اشتباهي کرد و از سوي آقاي فغاني با دو کارت زرد جريمه شد و محروميت از ديدار برابر ذوب آهن براي وي رخ داد. رفتارهاي رحمتي در زمين مسابقه در قالب يک بازي فوتبال بود. آيا او به داور فحاشي کرد يا به سينه او ضربه زد و کار غير اخلاقي انجام داد؟ رفتار رحمتي با توجه به فشار بالاي مسابقه و هيجان زياد بازي، يک رفتار در جريان بازي فوتبال بود.دروازه‌بان استقلال اگر تخلفي انجام داد، تخلف ورزشي بود و اينگونه برخوردها، به همان ديدگاه پليسي و تبعيضي حاکم بر کميته برمي‌گردد.

نماينده تام‌ الاختيار مهدي رحمتي تأکيد کرد: طرفداري از يک تيم، حق طبيعي همه افراد است و نبايد خيلي در اين گونه موارد از دوستان انتظار داشت، اما انتظار مي‌رود آقاي تاج، به‌عنوان رئيس قانونمدار فدراسيون فوتبال، به اين گونه موارد ورود کرده و با احکام و استنادات نادرست کميته‌اي که رئيس آن بر خلاف قانون در ‌آن صندلي نشسته، برخورد کنند تا براي احقاق حق امثال سيد مهدي رحمتي، اقدام لازم را انجام داده باشند.

تسنيم

450



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محروميت داوري که به بازيکن پس گردني زد!

عصبانيت طرفداران منچستريونايتد: پوگبا را به رئال بفروشيد

عملکردن کريم بنزما به قولي که به دخترش داده بود

پرونده جنجالي همجنسگرايي در فوتبال ايران

محروميت اشکان دژاگه از بازي با پرسپوليس بخاطر کتک زدن تماشاگر؟!

واکنش همسر ايکاردي به عملکرد رونالدو در يوونتوس: کار خاصي نکرده!

سکوت محسن فروزان در اينستاگرامش شکست! عکس

اقدام غيرمنتظره مهاجم الاهلي عربستان قبل از بازي با پرسپوليس

چيزهايي که هواداران تراکتورسازي هنوز ياد نگرفته اند

ادعاي جنجالي دختر 18 ساله درباره فوتباليست سرشناس

منتظر نقل و انتقالات جنجالي باشيد؛ رحمتي در تراکتور, دژاگه در استقلال

رفتار زشت رونالدو با هم تيمي هايش بعداز حذف مقابل آژاکس

اين چند بازيکن خريد 400 ميليون رئال مادريد! عکس

واکنش مهدي طارمي به کتک خوردن شجاعي در تبريز! عکس

واکنش احساسي فرهاد مجيدي به درگذشت هوادار جوان استقلال

سبک زندگي لاکچري الکساندر دل پيرو در آمريکا با خانه اي رويايي! عکس

اگر جاي عادل فردوسي پور بوديم کدام کار را انجام ميداديم؟

خواستگاري فوتباليست سرشناس از خانم دکتر دندانپزشک! عکس

ستاره سپاهان بازي با پرسپوليس را از دست داد

جزئيات باورنکردني از شرط بندي دروازه بان سرشناس!!

جنجال تماشاگران تراکتورسازي؛ کتک خوردن مسعود شجاعي از تماشاگر!

عصبانيت علي دايي؛ وقتي جيک بازيکنان سايپا در نمي آمد!

جدايي راحت و بي دردسر رشيد مظاهري از ذوب آهن!

سکوت محسن فروزان شکست!

استقبال شديد مردم از جشن امضاي کتاب عادل فردوسي پور! عکس

توفان جديد در فوتبال ايران با افشاگري علي دايي!

رونالدو در فکر ترک يوونتوس؛ مشکل کريس با چه کسي است؟

گزارشگر جديد به جاي عادل فردوسي پور در شبکه 3 مشخص شد

شوخي ديويد بکام با همسرش ويکتوريا و انتشار عکس بدون آرايش وي! عکس

عادل فردوسي پور سوار بر تراکتور در مناطق سيل زده! عکس

رئال مادريد امباپه را نمي خواهد!

رونالدو مانع تمديد قرارداد ستاره رئال مادريد؛ بيا يوونتوس!

جمع آوري کمک توسط امير قلعه نويي براي سيل زدگان! عکس

تيپ مسي و پسرانش در حال رفتن به عيد ديدني! عکس

پست تلخ علي کريمي براي سيل زدگان! عکس

پيام زيبا و جالب باشگاه آ اس رم بخاطر سيل در ايران! عکس

کنايه احمدرضا عابدزاده به مسئولين بخاطر سيل هاي پي در پي! عکس

گزارشگر دربي؛ منتظر فردوسي پور نباشيد

پست عاشقانه حسين ماهيني براي همسرش به مناسبت سالگرد ازدواج! عکس

روش عجيب فروش بليط دربي همراه با سوءاستفاده!!

ريختن آب جوش برروي کمک داور زن!! عکس

نقش مهم منصوريان و ذوب آهن در تعيين قهرمان ليگ برتر

سوژه شدن شباهت راموس به بازيگر کانادايي! عکس

3 ستاره اي که تابستان بارسلونا را ترک مي کنند

حقوق پل پوگبا در رئال مادريد چقدر است؟

کفش هاي ورزشي جديد مسي با طرح سريال بازي تاج و تخت! عکس

ترفند پاري سن ژرمن براي نگه داشتن نيمار و امباپه

عابدزاده از شرايط رستوران داري در شب عيد گفت

نام دروازه بان بايرن مونيخ برروي کره اسب رفيقش!

ماجراي متني که همسر وحيد طالب لو براي بهداد سليمي نوشت