آخرین اخبار

ترفندهاي حل اختلاف با همسر در عيد نوروز روابط عاطفي

ترفندهاي حل اختلاف با همسر در عيد نوروز

  بزرگنمايي:

چه خبر - حل اختلافات با همسر در عيد نوروز

بهترين زماني که همسران مي توانند از نظر عاطفي به يکديگر نزديک شوند، مسافرت است. يکي از بهترين زمان ها براي رفتن به مسافرت و تغيير دادن حال و هوا، تعطيلات بي نظير عيد نوروز است. اما براي هر فردي و هر زن و شوهري ممکن است در اين لحظات زيبا و شيرين اختلافاتي رخ بدهد که منجر به از بين رفتن شادي و نشاط همسران بشود. اما اگر همراهان قبل از شروع سفر خود به يکسري از مهارت ها آشنايي پيدا کرده باشند و همچنين با يکديگر قراردادهايي را ببندند خيلي راحت تر مي توانند اين اختلافات را حل کنند. پس همسران به عنوان قدم اول بايد علت ايجاد اختلافات را بشناسند و بعد از آن راههاي مواجه با اين اختلافات را نيز ياد بگيرند.
مسافرت در تعطيلات عيد بهترين زماني است که همسران را از لحاظ عاطفي به يکديگر نزديک مي کند. اما همسران بايد راه هاي حل اختلاف در مسافرت را نيز بياموزند.

چرا همسران دعوا مي کنند؟

زماني که يک دختر و يک پسر تصميم مي گيرند که با يکديگر ازدواج کنند، يک پيمان و قراداد الهي را با يکديگر مي بندند و قرار مي گذارند که تا آخر عمر يعني تقريبا چيزي حدود 50 سال را در کنار يکديگر بگذرانند. در کنار تمام لحظات شيريني که همسران مي توانند در کنار يکديگر داشته باشند، دعوا و مشاجره هم وجود دارد. يکي از علت هاي ايجاد اختلافات همسران مي تواند اين موضوع باشد که هر کدامشان براي يک خانواده و تربيت مجزايي هستند و فرهنگ هاي متفاوتي را داشته اند. عاملي ديگر که مي توانند بروز دهنده اختلافات همسران باشد، اين است که همسران نيازهاي يکديگر را نمي شناسند و يا تلاشي در جهت رفع نيازهاي يکديگر نمي کنند. عامل ديگر مي تواند اين باشد که همسران قادر به بيان کردن انتظارات و خواسته هايشان نيستند و اين موضوع مي تواند مشکلات زيادي را براي آنها ايجاد کند. عامل آخري که باعث ايجاد اختلافات زناشويي و مشاجره بين آنها مي شود اين است که آنها مهارت هاي برقراري ارتباط موثر با يکديگر را نمي دانند و البته در کنار تمام اين موارد ممکن است هيچ نشانه اي از گذشت، فداکاري و يا صبوري ديده نمي شود.

زمان دعوا

اگر مي توانستيم زمان مشخصي را براي شروع دعواي همسران پيش بيني کنيم، خيلي بهتر و بيشتر مي توانستيم موفق باشيم. ولي واقعا اين کار شدني نيست و
همسران نمي توانند از ساعت ها يا روزها قبل زمان دعوا و مشاجره ي خود را مشخص نمايند. ولي مي توانند چند دقيقه قبل از شروع دعوا آن را پيش بيني و از بروز آن جلوگيري کنند.

من بي تقصيرم

يکي از زمان هايي که ممکن است مشاجره همسران در آن رخ بدهد اين است که يکي از طرف مداوم و پي در پي خود را بي تقصير مي داند و قبول نمي کند که درصدي از ايجاد مشاجرات به نوع رفتار و عکس العمل او بر مي گردد. اين نکته را به خاطر داشته باشيد که اگر زماني پيش آمد که شما در آن موقعيت مداوم بر حرف خود پافشاري و اصرار مي کنيد که بي تقصير هستيد و مي خواهيد همسرتان را مقصر همه ي مشکلاتتان بدانيد، اين موقعيت، موقعيت مناسبي براي ايجاد يک اختلاف زناشويي است. بهترين کار شما در اين شرايط اين است که به خودتان و همسرتان در ابتدا، فرصتي براي فکر کردن بدهيد و بعد با يکديگر بر سر آن موضوع صحبت نماييد. زيرا در زماني که حق به جانب هستيد و قدرت پذيرش مشکل را نداريد، نمي شود از بروز دعوا جلوگيري کرد ولي اگر خودتان اين فاصله را ايجاد کنيد و مدتي را نسبت به موضوع مورد دعوا، فکر کنيد با آرامش بيشتري مي توانيد مساله و مشکل را حل نماييد.

نياز همسرم

اگر مي خواهيد زندگي متاهلي همراه با آرامشي را تجربه کنيد، قطعا بايد به شناخت نيازهاي رواني همسرتان بپردازيد. برخي از مهمترين اين نيازها در زنان عبارتند از:
1- شنيدن کلمات عاطفي و محبت آميز
2- گرفتن توجه
3- تشکر از همراه بودن از مشکلات و سختي هاي زندگي
4- مشورت گرفتن از آن ها در شرايط مختلف

برخي از مهمترين اين نيازها در مردان نيز عبارتند از:
1- قدرت داشتن و رياست طلبي
2- اعتماد
3- کمک مناسب در زمان هايي که به غار تنهايي فرو مي روند (حتما بايد نسبت به اين مساله اطلاعات و آگاهي خود را بالا ببريد).

مثال هاي بالا، تنها نمونه هايي از نيازهاي زنان و مردان است. سعي کنيدحتما به شناخت کامل نيازهاي روان شناختي همسرتان بپردازيد. براي جلوگيري از ايجاد اختلافات، سعي کنيد نيازهاي روانشناختي همسرتان را بشناسيد و آنها را بر طرف نماييد و همچنين مهارت هاي گفت و گو را نيز بياموزيد

مهارت گفت و گو

بهترين روش براي حل اختلافات همسران به ويژه در مسافرت، اين است که در يک موقعيت مناسبي درباره مشکلات شان با يکديگر صحبت کنند. در صحبت کردن و گفت و گو، حتما بايد مهارت هايي را رعايت کرد:

1 - در زمان گفت و گو بر سر مشکلاتتان هيچ وقت جمله خود را با فاعل تو شروع نکنيد. زيرا مي تواند حس سرزنش شدن و مقصر بودن را به همسرتان منتقل کند.

2 - از کلماتي مثل هرگز، هيچ وقت، هميشه و ... در اين شرايط استفاده نکنيد زيرا خوبي هاي همسرتان را زير سوال مي برد.

3 - سعي کنيد موقعيت مناسبي را براي گفت و گو تعيين نماييد. هرگز در زمان عصبانيت به صحبت کردن درباره مشکلاتتان نپردازيد. سعي کنيد زماني را براي گفت و گو انتخاب کنيد که از نظر جسمي و روحي تعادل را داشته باشيد.

4 - اجازه صحبت به همسرتان را هم بدهيد. بهتر است در زمان گفت و گو درباره مشکلاتتان حتما زمان هاي مساوي را براي صحبت کردن و يا گوش دادن در نظر بگيريد. بر فرض مثال در ابتدا شما 5 دقيقه نسبت به مشکلتان صحبت کنيد و همسرتان در غالب شنونده باشد و بعد از آن 5 دقيقه همسرتان صحبت کند و شما در حکم يک شنونده باشيد. توجه داشته باشيد که در زماني که شما يا همسرتان در نقش شنونده هستيد بايد کاملا سکوت کنيد و به حرف هاي طرف مقابلتان گوش بدهيد.

نکات طلايي

اگر در مسافرت و يا مهماني اتفاقي پيش آمد که از طرف همسرتان باعث ايجاد رنجش و آزردگي خاطر در شما شده است، سعي کنيد آن لحظه خود را با شرايط سازگار کنيد. در آن موقعيت به دليل اينکه شما عصباني و يا ناراحت هستيد نمي توانيد درست و بدون درگيري صحبت کنيد و ممکن است که مشکلاتتان بيشتر شود. سعي کنيد در آن موقعيت آن مساله اي که باعث ايجاد ناراحتي در شما شده است را فراموش کنيد. بعد از اينکه از مسافرت و يا مهماني برگشتيد به همسرتان بگوييد که مي خواهم راجع به موضوعي با شما صحبت کنم. هر زمان که فکر ميکني مي تواني به حرف هايم خوب گوش بدهي بگو تا با يکديگر صحبت کنيم. در زمان گفت و گو نيز مواردي را که در بالا ذکر شد را به کار ببنديد. همچنين سعي کنيد اگر از قبل با يکديگر مشکل و يا اختلافاتي را داشته ايد، با هم قرار بگذاريد که يک روز از مسافرت را به صحبت درباره اختلافاتتان اختصاص بدهيد. اين روش هم مي تواند براي رساندن شما به آرامش کمک کننده باشد.



منبع : tebyan.net



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟