آخرین اخبار

شيک پوشي هاليوودي با چند ترفند ساده مد و لباس

شيک پوشي هاليوودي با چند ترفند ساده

  بزرگنمايي:

چه خبر - چگونه شيک پوش شويم؟

امروزه شيک‌پوشي و خوش‌لباس بودن اهميت زيادي دارد. لباس شما بيش از آنچه که فکر مي‌کنيد حرف براي گفتن خواهد داشت؛ بنابراين بايد به لباس‌هاي روزانه‌تان اهميت بدهيد و براي انتخاب آنها وقت بگذاريد تا هميشه خوب به نظر برسيد. ظاهر شما نشان‌ دهنده‌ي شخصيت شماست. وقتي خوب لباس مي‌‌پوشيد، اين پيام را به ديگران منتقل مي‌کنيد که به خودتان اهميت مي‌دهيد. با اين نوشته همراه باشيد تا ببينيد که چگونه شيک‌ پوش باشيم.

شيک‌پوشي فرآيندي است که افراد بر حسب تجربه مي‌آ‌موزند. براي اين منظور شما بيش از هر چيز بايد مشاهده کنيد و ياد بگيريد؛ روزانه صدها نمونه از تيپ‌هاي مختلف براي يادگيري وجود دارند که از کنار شما عبور مي‌کنند، ولي قبل از اينکه از انتخاب ديگران الگو بگيريد، بايد از نگاه به خودتان شروع کنيد. اگر مي‌خواهيد شيک‌پوش باشيد، ادامه‌ي اين مقاله را از دست ندهيد.

کمد لباس‌هايتان را بررسي کنيد

در اولين گام و قبل از بيرون رفتن براي خريد لباس جديد، بايد لباس‌هاي داخل کمدتان را بررسي و از ميان آنها انتخاب کنيد.

_ اگر شما يک فرد بالغ و شاغل هستيد، حداقل براي 3 موقعيت مختلف بايد لباس داشته باشيد : کار، مناسبت‌هاي اجتماعي و لباس راحتي براي خانه. بعضي از لباس‌هايتان ممکن است براي بيش از يک موقعيت مناسب باشند. مثلا شلوار جيني که با آن بيرون مي‌رويد شايد آن‌قدر راحت باشد که در خانه، هنگام تماشاي تلويزيون هم آن ‌را بپوشيد.

_ خوش‌لباس بودن با آمادگي داشتن براي مناسبت‌هاي خاص آغاز مي‌شود. تعداد افرادي که درست قبل از حضورشان در يک مراسم، لباس مي‌خرند و در عين حال عالي به‌نظر مي‌رسند، انگشت‌شمار است.

لباس‌هايتان را بررسي کنيد و از خود بپرسيد که آيا در حال حاضر براي موقعيت‌هاي مختلفي همچون مراسم عروسي، ختم، مصاحبه‌ي کاري، مناسبت‌هاي رسمي، جشن تولد، فارغ‌التحصيلي و سالگرد، لباس مناسب داريد؟ به اين نکته دقت داشته باشيد که اين فهرست به هيچ وجه جامع و کامل نيست و ممکن است حتي بعضي از اين موقعيت‌ها، به اين زودي‌ها هم براي‌تان پيش نيايد؛ ولي شما به‌ عنوان يک فرد بالغ (به خصوص اگر جوان هستيد)، حتما بايد انتظار داشته باشيد که در طول يک سال، به حداقل دو تا سه مورد اشاره شده در ليست دعوت شويد.
آيا براي تمام اين مراسم‌ها لباس مناسب داريد؟ اگر نه، نوع لباس‌هايي که نياز داريد را مشخص کنيد و براي خريد آنها دست به‌کار شويد.

مباني موقعيت‌هاي خاص را ياد بگيريد

براي هر موقعيتي قواعد و اصول معيني وجود دارد. اگر هميشه حواس‌تان به موقعيت باشد، مي‌توانيد بهترين لباس‌ها را انتخاب کنيد. در اين قسمت به برخي از اين اصول اشاره مي‌شود

_ هميشه لباسي بپوشيد که کاملا اندازه‌ي بدن‌تان است. پوشيدن لباس‌هاي آزاد حس خوبي دارد، ولي اگر سايز شلوار شما 36 است و سايز 38 بخريد، شلخته به ‌نظر مي‌رسيد. اکثر مردم در انتخاب لباسي که مناسب جثه‌‌ي آنها باشد، دچار سردرگمي مي‌شوند. هوشمندانه و با‌ دقت انتخاب کنيد؛ لباس‌ بايد درست هم‌سايز خودتان باشد.

_ لباس‌هايي بپوشيد که در آنها احساس راحتي مي‌کنيد.

_ اگر از شکلي که به‌ نظر مي‌رسيد يا از لباس‌هايي که پوشيده‌ايد راضي نباشيد، حالت طبيعي نخواهيد داشت و دائما احساس ناآرامي و بي‌قراري مي‌کنيد. ضعف ظاهري که فکر شما را مشغول کند، دشمن اعتمادبه‌نفس‌تان است؛ پس هميشه سعي کنيد لباسي بپوشيد که از آن لذت ببريد و آن را دوست داشته باشيد.

_ وقتي موقعيت‌هاي اولويت‌دار را مشخص کرديد مي‌توانيد به دنبال لباس مناسب براي‌ آنها باشيد. مثلا آيا کت ‌و شلوار مناسبي جهت مصاحبه‌ي شغلي يا پيراهني زيبا براي مراسم عروسي داريد؟ براي موقعيت‌هاي مختلف سؤالاتي از اين قبيل از خود بپرسيد و سپس به دنبال مدل‌هاي مختلف لباس بگرديد.

_ دقت کنيد که لباس‌هايتان را اصولي و نه بر پايه‌ي حدس و گمان انتخاب کنيد. به خودتان فشار نياوريد و پول زيادي صرف خريد لباس براي مراسمي که از برگزار شدن آن مطمئن نيستيد، نکنيد. براي مهماني شامي که هفته‌ي آينده پيش رو داريد به دنبال لباس باشيد، يا براي کفشي که هر روز در محل کار بايد بپوشيد، هزينه کنيد.

نظر ديگران را بپرسيد

هر چه قدر هم در اينترنت جست‌وجو کنيد قطعا به شما نخواهد گفت که لباس تن‌تان به شما مي‌آيد يا نه! بدن شما منحصر به‌‌فرد است. لباسي که در تن شخصي، عالي به نظر مي‌رسد ممکن است براي فرد ديگري زشت و بي‌قواره باشد.

_ بهترين راه براي داشتن يک انتخاب مناسب اين است که فردي خوش‌لباس و قابل اعتماد (که نظر واقعي‌اش را به شما مي‌گويد) براي خريد همراه خود ببريد. اگر نمي‌توانيد کسي را پيدا کنيد که در اين زمينه شما را راهنمايي کند، مي‌توانيد نظر فروشنده‌هاي لباس را جويا شويد. البته يادتان باشد زياد وقت‌شان را نگيريد و فراموش نکنيد که آنها وظايف ديگري هم دارند. همچنين مي‌توانيد از سايت‌هاي اينترنتي فعال در اين حوزه نيز کمک بگيريد.

_ به لباس پوشيدن ديگران توجه کنيد. اگر به دنبال لباسي براي محيط کار هستيد مي‌توانيد مشابه با پوشش مدير و همکاران‌تان لباس‌هاي خود را انتخاب کنيد. اگر به مراسم عروسي مي‌رويد نبايد از عروس و داماد بهتر لباس بپوشيد اما سعي کنيد با ديگر ميهمانان هماهنگ باشيد. اينکه بدانيد چه لباسي را کي و کجا بپوشيد هم به تجربه نياز دارد. از تجربيات ديگران استفاده کنيد و نظرشان را در اين مورد بپرسيد.

وب‌ سايت‌هاي مد را دنبال کنيد و از آنها الهام بگيريد

وقتي مباني انتخاب لباس را آموختيد، مي‌توانيد به سراغ جزئيات کمد لباس‌هايتان برويد. براي اين منظور سايت‌ها و نشريات تخصصي براي خانم‌ها و آقايان وجود دارند که با دنبال کردن آنها مي‌توانيد لباس پوشيدن‌تان را به‌روز نگاه داريد.

_ گر چه به‌ روز بودن بخشي از فرآيند خوش‌تيپي و شيک‌پوشي است، اما بايد به مدل و نوع لباسي که مي‌پوشيد دقت کنيد و مد مناسب با شخصيت‌تان را بشناسيد.

_ سايت‌هاي مختلف سبک‌هاي مخصوص به خود دارند. بنابراين بايد به دنبال سايت‌هايي بگرديد که با سليقه‌ي شما هم‌خواني و سازگاري داشته باشند. يادتان باشد که هيچ‌گاه در پيروي از مد افراط نکنيد، چرا که شيک‌پوشي محدود به يک مدل خاص نيست. لباس‌هاي شما بايد بازتاب سليقه‌ي شخصي‌تان و آن چيزي باشد که در آنها احساس خوبي داريد.

_ با گذشت زمان مهارت شما در انتخاب لباس براي موقعيت‌هاي مختلف زياد مي‌شود. از اين نترسيد که مورد تأييد ديگران نباشيد. مهم اين است که لباس به شما بيايد، خودتان آن را دوست داشته باشيد و وقتي خود را در آينه مشاهده مي‌کنيد، احساس خوبي درباره‌ي خودتان داشته باشيد.



منبع : chetor.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

آرايش عروس الهام حميدي در مراسم ازدواج اش + عکس

خانم هاي شيک پوش روسري چهارخانه زمستاني را اينگونه مي بندند

با هر رنگ لباس چه رنگ لاکي ست کنيم؟

فرم بدن تان را با اين ترفندها تشخيص دهيد

ولنتاين امسال، لباس هاي تان را اينگونه ست کنيد

ست کردن لباس به سبک آيشواريا راي و شکيرا براي ولنتاين

8 لباس زنانه براي ميهماني هاي عصر و نيمه رسمي

چه مدل دامني متناسب با اندام شماست؟

12 ويژگي که شما را به يک مرد جذاب براي خانمها تبديل مي کند

جديدترين مدل پالتو در دنياي مد، پالتو خزدار زنانه

10 عطر مردانه اي که زنان را جذب مي کند!!

مدل کت و شلوار زنانه به پيشنهاد ستاره هاي شيک پوش هاليوود

جديدترين مدل کفش زنانه دولچه اند گابانا براي بهار 2019

7 نکته مهم در پوشيدن شلوار جين که نمي دانستيد

10مدل لباس شيک براي ميهماني هاي عصر

مدل لباس هاي برتر در جوايز گرمي 2019، جنيفر لوپز تا ليدي گاگا

مدل لباس هاي برتر در اسکار 2019،جنيفر لوپز تا ليدي گاگا

مدل لباس در ميهماني بعد از اسکار Oscar 2019،جنيفر لوپز تا پاريس جکسون

عجيب ترين مدل لباس ها در جايزه گرمي 2019

مدل لباس هاي برتر پنه لوپه کروز در جشنواره کن 2018

مدل مانتو بازيگران در جشن حافظ 97 ( هجدهمين جشن حافظ )

10 طراح لباس برتر دنيا !

مدل لباس هايي که کيت ميدلتون و مگان مارکل دقيقا مانند هم پوشيدند

10 طراح لباس برتر دنيا !

10مدل لباس شيک براي ميهماني هاي عصر

7 نکته مهم در پوشيدن شلوار جين که نمي دانستيد

مدل لباس هاي برتر پنه لوپه کروز در جشنواره کن 2018

جديدترين مدل کفش زنانه دولچه اند گابانا براي بهار 2019

عجيب ترين مدل لباس ها در جايزه گرمي 2019

مدل لباس در ميهماني بعد از اسکار Oscar 2019،جنيفر لوپز تا پاريس جکسون

چه مدل دامني متناسب با اندام شماست؟

مدل لباس هاي برتر در اسکار 2019،جنيفر لوپز تا ليدي گاگا

مدل لباس هاي برتر در جوايز گرمي 2019، جنيفر لوپز تا ليدي گاگا

کارل لاگرفلد Karl Lagerfeld طراح مشهور برند شنل درگذشت

مدل لباس در بفتا 2019، کيت ميدلتون تا ايرينا شايک

8 لباس زنانه براي ميهماني هاي عصر و نيمه رسمي

نگاهي روانشناسانه به مدل لباس هاي جنجالي جشنواره فجر 37

مدل پالتو زمستاني بلند، به سبک بازيگران زن ايراني

مدل مانتو در روز هفتم و هشتم جشنواره فجر، پريناز ايزديار تا مهناز افشار

مدل مانتو بازيگران زن در ششمين روز جشنواره فجر 37 ( جشنواره فجر 97 )

مدل لباس عروس و آرايش الهام حميدي، تازه عروس سينماي ايران

مدل مانتو بازيگران زن در چهارمين روز جشنواره فجر 37

مدل مانتو در روز دوم و سوم جشنواره فجر 37 ( جشنواره فجر 97 )

مدل مانتو بازيگران در افتتاحيه جشنواره فيلم فجر 97

مدل لباس هاي برتر در SAG Awards 2019, ليدي گاگا تا اما استون

9 واقعيت جالب درباره کيت ميدلتون Kate Middelton که نمي دانستيد

عکس هاي جديد جنيفر لوپز روي شماره ژانويه مجله مد بازار

بدترين مدل کت و شلوار در گلدن گلوب 2019 Golden Globes

بدترين مدل لباس در گلدن گلوب Golden Globes 2019

بهترين مدل کت و شلوار در گلدن گلوب Golden Globes 2019