آخرین اخبار

هاشمي: سيستان و بلوچستان در عصر فراهم شدن زيرساخت ها براي جهش انفجاري به سر مي برد سياسي

هاشمي: سيستان و بلوچستان در عصر فراهم شدن زيرساخت ها براي جهش انفجاري به سر مي برد

  بزرگنمايي:

چه خبر - باند دوم فرودگاه بين المللي زاهدان، طرح هاي 880 و 510 مگاواتي برق و راه اندازي نيروگاه در برخي نقاط فاقد آن، 81 کيلومتر بزرگراه و غيره از جمله زير ساخت هاي اساسي استان براي بهره گيري هر چه بيشتر از توانمندي ها و ظرفيت هاست.
وي تاکيد کرد: به اندازه تاريخ سيستان و بلوچستان در اين دولت در زمينه زير ساخت ها کار شده است.
سيستان و بلوچستان با در اختيار داشتن 11.5 درصد از پهنه خاکي ايران اسلامي، همجواري با 2 کشور افغانستان و پاکستان، در اختيار داشتن تنها بندر اقيانوسي کشور، نزديکي مناطق ساحلي استان با کشورهاي حوزه خليج فارس و درياي عمان وشبه قاره هند و کشورهاي آفريقايي با اهميت ژئوپليتيکي، ژئواستراتژيکي و ژئواکونوميکي و هزار مزيت ديگر با همه اقدامات صورت گرفته نتواسته بود به زيبايي ايفاگر نقش مهم و اقتصادي در کشور باشد به گونه اي که به عنوان سرزمين گنج هاي پنهان همچنان سکان دار استان کم برخودار کشور بود.
با روي کار آمدن دولت يازدهم و توجه ويژه دولتمردان به مزيت ها و توانمندي هاي بالقوه سيستان و بلوچستان و اجرايي کردن طرح هاي مختلف ضمن افزايش اميد به زندگي، سبب پويايي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و امنيتي استان شده است.
استاندار سيستان و بلوچستان با بيان اينکه يک ميليارد و 800 ميليون دلار معادل 6 هزار ميليارد تومان مصوب شوراي اقتصاد براي گاز رساني به شهرهاي استان در مدت سه سال است گفت: پروژه انتقال گاز از ايرانشهر به زاهدان از ابتداي امسال به صورت جدي دنبال شد به طوري که 70 درصد اين پروژه در 10 ماهه امسال انجام شده است.
وي با بيان اينکه کلنگ گازرساني از ايرانشهر به چابهار در سفر سوم رئيس جمهوري به استان به زمين زده شد گفت: مطالعه طرح گاز رساني به سيستان با در نظر گرفته شدن صادرات به افغانستان تا حدود سه ماه ديگر به اتمام مي رسد.
هاشمي با اشاره به اهميت چابهار در توسعه اقتصادي منطقه افزود: در شرايط سختي مالي هزار ميليارد تومان به توسعه پس کرانه و لايروبي بندر شهيد بهشتي و 650 ميليون دلار براي خريد تجهيزات اين بندر مهم در نظر گرفته شد.
استاندار سيستان و بلوچستان بيان کرد: دولت تدبير و اميد در سخت ترين شرايط اقتصادي طرح هاي بسيار بزرگي را در اين استان به جريان انداخت و استان را به کارگاه عمراني تبديل کرد.
هاشمي تاکيد کرد: فراهم شدن هزار فرصت شغلي در بخش هاي مختلف از جمله صنعت، کشاورزي و غيره از ديگر دستاوردهاي دولت در ايجاد اشتغال و رونق بازار کسب و کار در استان بوده است.
وي خاطر نشان کرد: شايد اختلاف سلايق و ديدگاه در بين مديران و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي وجود داشته باشد اما ساختن سيستان و بلوچستان و توسعه آن و تکريم به حق مردم وجه اشتراک همه مسئولان است.
هاشمي گفت: با توجه به اينکه براي گسترش عدالت در جامعه بايد به مناطق حاشيه توجه کرد در اين راستا 30 درصد اعتبارات استاني امسال به اين مناطق اختصاص يافته است.
وي مصوب شدن منابع براي توسعه آبرساني در مناطق فاقد شبکه، خط دوم زاهدان- زابل و تامين شبکه 30 درصد مناطق حاشيه فاقد شبکه زاهدان را از جمله برخي برنامه ها در حوزه آب استان ذکر کرد که مورد توجه مسئولان کشوري در نشست شوراي آب قرار گرفته است.
استاندار سيستان و بلوچستان گفت: رئيس جمهوري با عنايت ويژه به سيستان و بلوچستان در اين دولت سه بار اين استان را مقصد سفر خود قرار داد که هر يک از اين سفرها دستاوردهاي بزرگي را به همراه داشت.
وي افزود: اين حضورها در استان ضمن نويد توسعه و رونق سبب سرازير شدن سرمايه ها به استان مي شود.
وي تصريح کرد: با عنايتي که رئيس جهموري به سيستان و بلوچستان دارند در آينده نزديک چهارمين سفر نيز رقم خواهد خورد.
استاندار سيستان و بلوچستان در پاسخ به سئوال يکي از خبرنگاران در خصوص وضعيت سيل زدگان گفت: با بروز 2 بار سيلاب در بهمن ماه در استان بيشترين خسارت ها به ابنيه ها، راهها و شبکه روستايي و شهري استان وارد شد به گونه اي که تنها در بخش راهها 200 ميليارد تومان خسارت وارد شده است.
سيستان و بلوچستان پس از چند سال که در رده دوم کم بارش ترين استان هاي کشور قرار داشت به يکباره در بهمن امسال درهاي رحمت الهي به روي مردم اين ديار گشوده شد و نزولات آسماني لب هاي خشکيده اين ديار کويري را از ترک خوردن بيشتر نجات داد.
به لطف الهي شدت بارندگي ها به حدي بود که در 2 دوره کوتاه، نخست از يکم تا پنجم بهمن و دوره دوم 14 و 15 بهمن ماه منجر به جاري شدن سيلاب و روان آب در مناطق جنوبي و مرکزي اين استان شد.
تداوم 2 مرحله بارندگي زمستانه هر چند مدت زمان آن کوتاه بود اما موجي از شادي، اميد و نشاط را براي مردم به ويژه روستاييان و کشاورزان به ارمغان آورد بگونه اي که وقتي منجر به سيلاب شد و مشکلات متعددي نظير قطع راههاي ارتباطي، تخريب منازل مسکوني، تعطيلي مدارس و وارد کردن خسارت هاي جدي به بخش کشاورزي، زيربنايي و غيره را به همراه داشت بازهم بسياري از خسارت ديدگان نه تنها گلايه نکردند بلکه سجده شکر بجاي آورده و نعمت خداوندي را که به نقمت نيز تبديل شده بود، ارج نهادند.
هاشمي اظهار داشت: با توجه به آمادگي هاي قبلي و هشدارهاي داده شده از سوي هواشناسي خدمات رساني از لحظه نخست سيلاب آغاز شد و از آنجايي که برخي افراد با تبليغات منفي سعي در تشويش اذهان عمومي کردند، خود به برخي مناطق سيل زده عزيمت و با مردم و مسئولان گفت وگو کردم و معلوم شد که حتي در ارائه گزارش هاي بروز خسارت اغراق شده است به همين سبب به کارشناسان تاکيد شد با دقت و جديت بيشتري خسارات را برآورد کنند که امروز نتيجه آن از سوي بنياد مسکن اعلام شد.
وي افزود: در دلگان برخي افراد در فضاي مجازي مدعي بروز خسارات زياد شده بودند که وقتي از آن شهرستان بازديد کردم هيچ کس معترض نبود و مردم شکرگزار نعمت الهي بودند.
استاندار سيستان و بلوچستان با بيان اينکه بزرگترين سينماي استان با اختصاص 10 ميليارد ريال تا يک ماه آينده راه اندازي مي شود گفت: عمليات ساخت مجتمع فرهنگي هنري هلال احمر استان با گستره سه هزار و 440 متر مربع از سال 79 آغاز شده و هم اينک از پيشرفت فيزيکي افزون بر 90 درصدي برخوردار است.
وي با اشاره به اقدامات فرهنگي و همچنين تلاش هاي انجام شده در زمينه ايجاد وحدت و انسجام ميان اقوام و طوايف و رعايت حقوق شهروندي بيان کرد: افزايش روابط بين طوايف و در نتيجه کاهش نزاع هاي طايفه اي و قبيله اي در استان، برگزاري همه ساله نمايشگاه کتاب با استقبال بسيار گسترده مردم و توجه به مسائل فرهنگي با دعوت از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي که 19 اسفند ميزبان ايشان در استان خواهيم بود از جمله اقدامات فرهنگي انجام شده و در دست اقدام استان است.
وي بيان کرد: امنيت ايجاد شده در اين استان و کشور زمينه ساز حضور سرمايه گذاران داخلي و خارجي شده است بطوري که جمهوري اسلامي ايران تا چند سال پيش از انظر اسقبال سرمايه گذاران خارجي در ميان 14 کشور خاورميانه رتبه دوازدهم را داشت اما اکنون به رتبه سوم رسيده است.
استاندار سيستان و بلوچستان راه اندازي باند دوم فرودگاه بين المللي زاهدان، راه اندازي خط دريايي ايران - عمان، افزايش مجتمع هاي بين راهي استان به 45 مجتمع، بازسازي هتل هاي چابهار و ظرفيت سازي در آنها و افتتاح شرکت هواپيمايي تفتان اير به عنوان نخستين شرکت هواپيمايي سيستان و بلوچستان با 2 فروند هواپيما را از جمله اقدامات انجام شده براي فراهم شدن زير ساخت هاي گردشگري در استان براي سال آينده ذکر کرد.
وي همچنين تبلغ نقاط گردشگري سيستان و بلوچستان در تمام خطوط ريلي و برگزاري يک نشست از مسئولان سازمان ميراث فرهنگي کشور در استان، آغاز ساخت عمليات هتل پنج ستاره در مرکز استان، هماهنگي با روساي فدراسيون هاي ورزشي کشور براي برپايي حداقل يک رويداد بزرگ ملي و بين المللي ورزشي در استان در سال آينده را از ديگر اقدامات مدنظر در استان در حوزه رونق گردشگري ذکر کرد.
استاندار سيستان و بلوچستان گفت: به برکت برجام افزون بر 70 هيات خارجي از سراسر جهان به اين استان سفر کردند که اين امر ضمن رونق اقتصادي منطقه نشان از تغيير نگاه هاي منفي به اين استان دارد.
وي تاکيد کرد: ويژگي بارز مردم سيستان و بلوچستان مهمان نوازي آنان است که اين مهم مي تواند نقش مهمي در افزايش جلب نگاهها به استان داشته باشد.
به نقل از ايرنا، هاشمي گفت: اصحاب قلم استان با برخورداري از معرفت رسانه اي همواره در تلاش براي معرفي چهره واقعي استان بوده اند که اين جاي بسي تقدير و خرسندي دارد.
وي ادامه داد: دنبال نشان دادن تصوير زيبا از سيستان و بلوچستان در سال 96 هستيم که در اين ميان اصحاب قلم و انديشه نقش مهمي را ايفا مي کنند.
وي تاکيد کرد: اگر ظرفيت ها و توانمندي هاي سيستان و بلوچستان توسط رسانه ها بزرگنمايي شود اين استان به سرعت به پيشرفت و اهداف مورد نظر در توسعه دست مي يابد.
وي افزود: امروز زمان فرصت هاست پس ضروري است ظرفيت هاي استان هر يک جداگانه برجسته و نمايان شود تا زمينه فرصت و توسعه بيش از پيش فراهم گردد.
وي بزرگترين مانع در راه پيشرفت استان را عدم شناخت ظرفيت ها و توانمندي ها ذکر کرد و گفت: با وجود همه تلاش هاي صورت گرفته براي معرفي استان هنوز مردم ايران و جهان شناخت درست و صحيح از استان ندارد که در اين زمينه مي توان با انعکاس اين ظرفيت ها توسط اصحاب قلم گام موثري در توسعه استان برداشت.
وي در پاسخ به سووال يکي از خبرنگاران در خصوص برخي استخدام ها که گفته مي شود خارج ازضوابط انجام شده است، تصريح کرد: در زمينه استخدام نيرو همواره بر اجراي عدالت تاکيد کرده ام و با افرادي که از قانون و ضوابط در اين زمينه تخطي کنند بشدت و قاطعانه بر خورد مي کنم.
وي از تلاش هاي فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان قدرداني کرد و گفت: وجود سردار رحيمي در استان موجب افتخار است زيرا وي تمام سعي و تلاش اش بر اين است که بتواند يک تغييري در جهات مختلف در استان شکل دهد.
علي اوسط هاشمي در اين نشست خبري که علي اصغر جمشيد نژاد معاون سياسي اجتماعي استاندار، علي اصغر ميرشکاري معاون امنيتي انتظامي استاندار و فريبا برنايي مدير کل حوزه استاندار حضور داشتند، اظهار داشت: - ارتباط دولت و ملت ارزشمندترين پشتوانه براي کشور است و مي تواند اميد به فردايي کاملا متفاوت را رقم بزند.
-خبر روشن شدن مشعل گاز زاهدان در اتوبان هاي پايتخت نقش بست و اين هدف ماست که سيستان و بلوچستان را به سايرين بشناسانيم تا به هدفمان در سال آينده جهت مقصد قرار گرفتن استان براي گردشگران نزديک شويم.
- دکتر روحاني در دو مکان در فضاي باز با مردم سخن گفت يکي ميدان آزادي تهران و ديگري ميدان گاز زاهدان بود، اين نمايش امنيت استان به عنوان دستاورد دولت تدبير و اميد است و اين مهم را اثبات کرديم که مي توان امنيت را بر پايه اعتماد برقرار کرد.
- برخي شايعه کردند که مشعل گاز توسط کپسول روشن شده ، نمي دانم کدام کپسول مي تواند اين مشعل را روشن کند ، اين گازي است که از عسلويه مي آيد.
- اين شايعه سازي تعمدا انجام گرفته تا اين پروژه بزرگ را کوچک جلوه دهند.
- عده اي تلاش کردند بزرگي پروژه را به اندازه فکر کوچک شان کوچک بشمارند.
- ما براي احقاق حق مردم تلاش کرديم و هيچ منتي بر مردم در کار نداريم.
- تاکنون 110 هزار دانش آموز بازمانده از تحصيل در مدارس سراسر استان جذب شده اند.
- من از آقاي نارويي استاندار سابق تشکر مي کنم که در 2 نوبت اذعان داشت: اين استان را با 700 الي 800 ميليارد تومان بدهي تحويل داده است.
-پروژه گاز رساني و طرح توسعه بندر چابهار مصداق عيني اقدام و عمل هستند.
-اهالي رسانه ديده بان کشف واقعيت ها هستند، خبرنگاران بايد اطلاعات خودشان را در مورد پروژه ها بروز کنند که اگر من خلاف واقع گفتم سوال کنيد و آنچه که درست است را منعکس کنيد.
- وجدان سرمايه اي مشترک بين انسان هاست، وجدانمان را قاضي کنيم و آنچه حق است را نمايان کنيم.
- کسي در گذشته به دنبال احياي کارخانه و معدن مس چهل کوره نبوده است.
- در آينده کلنگ چند طرح بزرگ به زمين زده مي شود که مکمل زير ساخت هاي استان خواهد بود.
- در شمال استان زيرساخت ها در حال ايجاد است و تا زماني که اين زيرساخت ها ايجاد نشود صنايع بزرگ پا نخواهد گرفت.
- در بحث حاشيه نشيني رويکرد ما جلب توجه برنامه ريزان به اين حق و حقوق است.
- حضور دکتر روحاني در استان ديدار عمومي با مردم و استقبال رسمي نبود بلکه افتتاح طرح هاي مختلف و تجليل از کارگران و تلاشگران اين پروژه ها بود.
- رئيس جمهوري به جز مشهد به کدام استان 3 بار سفر کرده است. آيا اين تعداد سفر پيام اعتماد و سرازير شدن سرمايه نيست.
- کاش به مرحله اي از رشد برسيم که منافع حزبي و گروهي ما را از حمايت از منافع مردم باز ندارد.
- سخن گفتن در مورد مشکلات مردم و در عين حال گريز از توجه به مشکلات آنان يک نوع بازي با شعور مردم است.
- قرار نيست بلاياي طبيعي را اهرمي براي فشار به دولت قرار دهيم و يا براي گرفتن امتياز از دولت از آن استفاده کنيم.
- خشتي و گلي بودن منازل در برخي روستاها باعث خسارت شد و وظيفه دولت جبران خسارت است.
200 ميليارد تومان به ابنيه ها در سيل اخير خسارت وارد شد.
- سالن سينما هلال احمر با تخصيص يک ميليارد تومان اعتبار بعنوان بزرگترين سالن سينماي استان تا يکماه آينده فعال مي شود. همچنين سينماهاي سيار در تعدادي از شهرهاي استان راه اندازي خواهد شد.
- کساني که در طول سه دهه از انتقال گاز به زاهدان عاجز بودند بهانه مي گيرند که چه موقع گاز به منازل مي آيد. مگر مي شود لوله گاز به زاهدان نرسد ولي گاز به منازل مردم برسد.
- قدرت کار سياسي را دارم، در تهران کار سياسي کردم، اما اينجا جاي کار سياسي نيست بلکه جاي احقاق حق است نه بازي با افکار عمومي و با جرياني که مرا بزرگ کرده است.
انتهاي پيام/



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد