آخرین اخبار

انسان هاي با ايمان در تور سرويس هاي ضد امنيتي نمي افتند سياسي

انسان هاي با ايمان در تور سرويس هاي ضد امنيتي نمي افتند

  بزرگنمايي:

چه خبر - فضاي رسانه جز ضرر، چيزي ندارد گفت: رسالت وزارت اطلاعات خفه کردن گلوله ها است نه قلم ها.
وي با اشاره به نقش فرهنگ و امنيت در کشور افزود: در جمع شما اهل فرهنگ، سخن گفتن از فرهنگ، زيره به کرمان بردن است. امنيت و فرهنگ را در کنار هم به کار بردن کار دشواري است.
وي با اشاره به آيه اي از قرآن گفت: فرهنگ ايمان و تقوا که بر جامعه حکمفرما شود باعث باز شدن درهاي برکت از آسمان مي شود. اگر فرهنگ پايمال شدن ارزش ها در جامعه حکمفرما شود به جاي تقوا ، بي تقوايي و به جاي راستگويي، دروغ به جاي اخلاق و بداخلاقي حاکم مي شود.
وزير اطلاعات افزود: انقلاب اسلامي انقلاب فرهنگي است و انسان بنده خداست نه بنده قدرت، نه بنده شهوت. هدف خلقت بندگي انسان در مقابل خداست و عبادتي است که سود آن به خود انسان برمي گردد. متاسفانه تاريخ نشانگر مسير عبور انسان از عبوديت است.
علوي گفت: کار دستگاه فرهنگي ترويج فرهنگ عبوديت و فرهنگ ارزشي است، کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي فرهنگسازي بر اساس اين منابع است چون حيات اين جامعه در حاکم شدن اين ارزش هاست، ارزش هايي که خدا و پيامبر، انسان ها را به آن مي خواند. اين مايه حيات انسان است که حياتي فناناپذير در پرتو حاکم شدن اين ارزش ها و رهنمودهاي حضرت امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري است.
وي افزود: بنابراين بايد بر اساس همين ارزش هاي اسلام و اخلاق و فرهنگ، جامعه را تثبيت کنيم. پيش نياز حاکميت فرهنگ معنوي، اقتصاد شکوفا و امنيت پايدار است. علوي با تاکيد بر اينکه فرهنگ ارزشي در جامعه، بر امنيت جامعه اثر مي گذارد، گفت: به طور طبيعي، وقتي مردمي ايمان بياورند و عمل صالح انجام دهند بستر خلافت آنها بر جامعه حاکم مي شود و زمينه حاکم شدن ارزش هاي اخلاقي در جامعه مي شوند و ترس از جامعه رخت برمي بندد و امنيت برقرار مي شود.
وي افزود: امنيت و فرهنگ با هم مرتبط هستند و تاثير دوسويه اي بر هم دارند؛ بنابراين لازم نيست با چسب خاصي آنها را به هم بچسبانند. فرهنگ زماني در جامعه مي ماند که امنيت باشد و جرقه هاي فکري و فرهنگي در انديشه هاي آرام، خود را نشان مي دهد و موجب نوپردازي مي شود.
وزير اطلاعات با تاکيد بر امنيت همراه با سرور و شادابي در جامعه گفت: خير هر سرزميني در امنيت همراه با سرور و شادابي نهفته است. امنيت با فضاي بسته موجب شکوفايي نمي شود و باعث خلاقيت و نوآوري نمي شود.
علوي يادآور شد: وزارت اطلاعات رسالت خود در دولت تدبير و اميد را امنيت همراه با نشاط و سرور مي داند و آن را در دستور کار خود قرار داده است.
وي در ادامه خطاب به مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: مجموعه ما و شما رسالت خود را در اين مي بيند که از يک سو فرهنگ را بالنده کنيم و از سوي ديگر امنيت فرهنگي را لحاظ کنيم.
وزير اطلاعات افزود: امنيت براي فرهنگ نه بر فرهنگ است. امروز مردم از نام وزارت اطلاعات احساس آرامش مي کنند، احساس مي کنند پنجه فولادين آن بر گردن تروريست ها است اما با مردم مهربان است.
علوي ادامه داد: يکي از رسالت هاي وزارت اطلاعات اين است که براي جامعه آرامش ايجاد کند و نامش براي مردم امنيت آفرين باشد. ما در ايجاد امنيت خود را نيازمند رشد فرهنگي جامعه مي دانيم چرا که جامعه هر چقدر رشد داشته باشد امنيت درون زا دارد.
وي گفت: وقتي در جامعه حرمت و کرامت انسان ها در بالاترين سطح باشد امنيت درون زا را ايجاد مي کند و اين کار هزينه هاي ما را پايين مي آورد.
وزير اطلاعات يادآور شد: انحطاط فرهنگي بستر را براي امنيت سخت مي کند، ريشه بسياري از ناهنجاري ها عقده حقارت است. جامعه وقتي فرهنگ معنوي داشته باشد خود به خود مصونيت پيدا مي کند.
علوي اضافه کرد: انسان هاي با ايمان در تور سرويس هاي ضد امنيتي نمي افتند. آن ها خودشان خودشان را صيانت مي کنند. بايد با فرهنگ ارزشي به بهداشت فرهنگي دست يافت.
وزير اطلاعات تاکيد کرد: هر چقدر ما فرهنگ ارزشي و معنوي جامعه را پررنگ کنيم امنيت پررنگ تر مي شود و هر چقدر امنيت پررنگ تر شود زمينه بالندگي جامعه فراهم مي شود. حرکت فرهنگي حيات بخش و زندگي بخش در پرتو حرکت فرهنگي بر پايه ارزش هاي ايماني است.
وي گفت: حرکت فرهنگي غير علوي حرکت توامان با نفسانيت انسان را از ريل خارج مي کند. چهارچوب هاي ارزشي قرآني ظرافت هاي خاصي دارد و به ما چارچوب هايي مي دهد اما اعمال اينها شرايطي مي خواهد. فرهنگ متغير است و با ذوق ها و سلايق عوض مي شود. نحوه اعمال ارزش هاي قرآني بايد به گونه اي باشد که نه سر از نوستيزي دربياورد و نه از انفعال.
علوي با اشاره به پذيرفتن قالب هاي به روز در مقوله هايي مثل تئاتر و موسيقي از کشورهاي ديگر و حفظ محتواي بومي گفت: کشور ما تئاتر دارد. تئاتر حماسي ما در گذشته بر پايه شعرهاي فردوسي، تئاتر عرفاني و تئاتر تراژيک در کشور ما بوده است؛ منتهي قالب ارايه فرق مي کرده ؛ اگر بتوانيم ابزارهايي مثل گريم، دکوراسيون و صحنه پردازي را از ديگران بپذيريم خيلي خوب است اما اگر نمايشنامه هايمان را از آنها بگيريم درست نيست.
وزير اطلاعات افزود: ما در ادبيات نمايشي غني هستيم چرا بايد از محتواي آنها استفاده کنيم. در سناريونويسي و فيلمنامه نويسي هم قوي هستيم مثل فيلم حضرت مريم و حضرت يوسف. اينکه قالب و تکنيک را از آنها و محتوا را هم از آنها بگيريم کار اشتباهي است. در موسيقي نيز وضعيت به همين گونه است؛ بايد ابزارهايمان را به روز کنيم و ابزارهاي جديد و سبک هاي جديد را بپذيريم. اسلام ما را از پذيرفتن جديدها منع نمي کند؛ بنابراين با تعامل فرهنگي سازنده و صيانت فرهنگي ارزش هاي خودمان، سلامت فرهنگي مان را داشته باشيم و در کنار آن امنيت فرهنگي مان را حفظ کنيم.
وي با تاکيد بر آزادي رسانه ها در قانون اساسي و تاکيد بر حفظ آن گفت: در عرصه رسانه، انقلاب ما براي آزادي بوده است از جمله آزادي هاي مصرح در قانون اساسي، آزادي رسانه است جز اينکه توطئه باشد. وزارت اطلاعات ماموريت خود را در خفه کردن گلوله ها مي داند نه قلم ها.
علوي در ادامه خاطرنشان کرد: اگر کانالي، سايتي يا رسانه اي به حق کسي تجاوز کند حق الناس است اما اگر در مسايل سياسي نظري داد، امنيتي کردن فضاي رسانه جز ضرر چيزي ندارد و از اساس، لطمه مي زند. بايد از رسانه ها صيانت کنيم. بايد فضايي بيافرينيم که انسان ها خودشان خلاف نکنند.
انتهاي پيام/



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد