آخرین اخبار

به دنبال آرامش اقليت‌هاي ديني و مذهبي در ايران هستيم سياسي

به دنبال آرامش اقليت‌هاي ديني و مذهبي در ايران هستيم

  بزرگنمايي:

چه خبر -

حجت‌الاسلام سيدمحمود علوي وزير اطلاعات در ديدار با رهبران اقليت‌هاي مذهبي و سياسي ايران که به ميزباني وزير اطلاعات برگزار شد، پس از شنيدن سخنان حاضران، ضمن خوش آمدگويي، به تبيين نگاه ظرافتمندانه اسلام نسبت به اقليت‌هاي ديني و جامعه شهروندي مسلمانان پرداخته و پس از تأکيد بر نقش موثر نمايندگان سياسي اقليت‌هاي ديني در مجلس شوراي اسلامي در ايجاد تعامل ميان جوامع مسيحي ايران با ارگان‌هاي دولتي، نقش رهبران مذهبي مسيحيان ايران در انتشار واقعيات موجود کشور در مجامع بين‌المللي را مثمر ثمر دانست.

حجت‌الاسلام علوي با اشاره به بندهايي از نامه اميرالمؤمنين عليه‌السلام به مالک اشتر در زمان انتصاب وي به عنوان والي مصر(عهدنامه مالک) و نيز بيان داستانهايي از زندگي مسيحيان در حکومت علوي افزودند: اسلام آرامش همگان را مي‌خواهد و ارتباط ميان اديان مختلف با مسلمانان در جامعه اسلامي، وظيفه اسلامي و شيعي ماست. آنچنانکه دين اسلام و مکتب تشيع تکليف کرده است.

حجت‌الاسلام علوي در ادامه برخي مشترکات ميان اديان توحيدي را بازگو نموده و ضمن يادآوري خاطراتي از ملاقات‌هاي حضرت امام خميني (ره) با اساقفه مسيحي، به ارتباطات نزديک پدرانه مقام معظم رهبري با مسيحيان و حضور مکرر ايشان در منازل خانواده معظم شهداي اقليت‌هاي مذهبي اشاره کرد.

وي ضمن مقايسه نمايندگان ارمني و آشوري در مجلس شوراي اسلامي که به لحاظ قومي تفکيک شده‌اند با ساير مجالس و پارلمان‌هاي کشورهاي ديگر، اين ويژگي را منحصراً از الطاف نظام مقدس جمهوري اسلامي نسبت به شهروندان غيرمسلمان خود دانسته و افزود: اين مهم باعث مي‌شود که اقليت هاي ديني احساس تعلق بيشتري نسبت به کشور و ميهن خود داشته باشند.

وي با انتقاد از برخي اتهامات واهي عليه جمهوري اسلامي ايران در خصوص اقليت ستيزي و عدم رعايت حقوق اقليت‌هاي ديني اظهار داشت: اگر از نگاه قانوني با يک نفر مسيحي در قبال تخطي صورت گرفته برخورد مي‌شود دليل بر عدم آزادي مذهبي و يا دشمني ميان اسلام و مسيحيت نيست.

حجت‌الاسلام علوي ضمن تقدير و تشکر از دفاع رهبران سياسي و مذهبي اقليت‌هاي ديني در مقابل هجمه‌هاي وارده بر جمهوري اسلامي ايران افزود: از اينکه در دفاع از حق خود کوتاه نيامديد و با زبان خود بيانگر حقايق واقعي داخل کشور بوده ايد تشکر مي کنم چرا که شما از مظلوم دفاع کرده ايد و حقيقت را بيان نموده‌ايد.

وزير اطلاعات در خاتمه با بازخواني مختصري از تاريخ حضور اقليت‌هاي ديني و مذهبي در ايران افزود: از اينکه اقليت‌هاي ديني در اين کشور آرامش داشته و ابراز رضايت مي‌کنند براي ما يک ارزش ديني است چرا که مکلف به رعايت دستورات دين مبين اسلام، پيامبر عظيم الشأن اسلام و امامان معصوم عليهم السلام هستيم و از اين بابت خرسندم و اعلام مي‌کنيم که جمهوري اسلامي ايران وظيفه خود مي‌داند تا انسانها را به لحاظ انسانيت شان تکريم کند.

در اين ملاقات آقايان خانلري و آبراميان (نمايندگان ارامنه در مجلس شوراي اسلامي)، بت کليا (نماينده آشوري در مجلس شوراي اسلامي) و اساقفه آشکاريان، چفتچيان، کاشجيان داوديان (ارامنه مني ارتدوکس و کاتوليک) ميرام و بنيامين (آشوري) حضور داشتند.

حاضران ضمن تقدير و تشکر از برگزاري جلسه و اقدامات وزارت اطلاعات و نيز اشاره به اهميت موضوع امنيت در جامعه به عنوان عامل اصلي حيات اجتماعي و شهروندي اشاره نمودند که ايران رنگين‌کمان زيبايي است که از زندگي اديان مختلف در صلح و آرامش و آسايش است. در اکثر کنفرانس هاي بين‌المللي از ما درباره و وضعيت اقليت ها در ايران سوال مي کنند و ما بر حسب وظيفه، خود را سفيران جمهوري اسلامي ايران در انعکاس واقعيات مي دانيم.

آنها خاطرنشان کردند: همواره از همکيشان خارجي خود دعوت کرده ايم تا براي لمس واقعيت هاي موجود به ايران سفر کنند تا سموم ناشي از تبليغات سوء را از اذهان خود بزدايند و شاهد عيني آزادي در ايران باشند. با توجه به تحولات سياسي و نظامي ايجاد شده در منطقه ضرورت دارد تا با حفظ همدلي و وحدت بين اديان، مقابل دشمنان خود بايستيم. اگر مشکلات و سختي ها در مسائل مختلف وجود داشته و دارد براي همه ي شهروندان است و اطمينان داريم با همکاري همديگر حل شدني است.

نمايندگان اقليت‌هاي مذهبي اظهار داشتند: ارامنه در هر منطقه‌اي ساکن بوده اند شهرونداني وفادار به حساب آمده اند و خالصانه ترين داشته هاي خود را تقديم کشورشان نموده اند. ما همواره خود را سفيران زنده جمهوري اسلامي ايران در مجامع بين المللي مي دانيم. وزارت اطلاعات را تنها جايي مي‌دانيم که هميشه يارو ياور ما بوده است. ارتباط وزارت اطلاعات با جامعه اقليت صرفاً به جهت نيازهاي مکمل است.

منبع: ميزان



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد