آخرین اخبار

از طرحي براي افزايش تبادل گردشگر بين تايلند و ايران تا محکوميت گزارش ضد حقوق بشري عليه ايران سياسي

از طرحي براي افزايش تبادل گردشگر بين تايلند و ايران تا محکوميت گزارش ضد حقوق بشري عليه ايران

  بزرگنمايي:

چه خبر - سويي در سفر ظريف به تايلند، و ديدار دو طرفه اي که بين وزير امور خارجه کشورمان و وزير امور خارجه تايلند صورت گرفت، طرفين بر ضرورت تبادل گردشگر بين ايران و تايلند تاکيد کردند، و از سويي ديگر هم صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي اعلام کرد: غني‌سازي، توليد آب سنگين و اکتشاف و استخراج در حوزه صنعت هسته‌اي با سرعت در حال انجام است.مهمترين اخبار حوزه سياست خارجي کشورمان به شرح ذيل است:

وزير امور خارجه کشورمان در ديدار با وزير امور خارجه تايلند ضمن دعوت دولت جمهوري اسلامي ايران از نخست وزير تايلند براي ديدار از ايران به همکاري‌هاي دو کشور اشاره و افزود: گردشگران ايراني بسياري از تايلند ديدن مي‌کنند که ضرورت دارد تبادل گردشگر و ديگر همکاري‌هاي گردشگري از سوي دو طرف تقويت شود.

ترامپ چاره اي جز تمديد برجام ندارد/مذاکره براي امضاي 80 ميليارد دلار قرارداد نفتي

سيدعباس عراقچي در کنفرانس برجام و اقتصاد مقاومتي با اشاره نقش برجام در بخش انرژي اظهارداشت:برجام کاري را که بايد انجام مي‌داد، انجام داد و موانع و مين‌گذاري‌هايي را که بر سر راه اقتصاد کشور بود، پاکسازي کرد و اجازه داد اقتصاد پيشروي داشته باشد.

وي اضافه کرد:در حال حاضر برجام تمام موانعي را که بايد برمي‌داشت، از سر راه برداشته و کسي نمي‌تواند خلاف اين را ادعا کند اما ما نيز مدعي نيستيم که موانع غيربرجامي وجود ندارد.

گزارش حقوق بشري جديد عليه ايران سياسي، غير منصفانه و محکوم است

"بهرام قاسمي" سخنگوي وزارت خارجه در خصوص انتشار اولين گزارش خانم "اسما جهانگير" گزارشگر جديد وضعيت حقوق بشر کشورمان در جريان اجلاس جاري شوراي حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، ضمن محکوم کردن اين اقدام غيرمنصفانه و سياسي گفت: "جمهوري اسلامي ايران همانطور که بارها اعلام نموده است گزارشي را که توسط گزارشگر ويژه اي تهيه شده که ماموريتش را بر اساس قطعنامه اي مبتني بر اهداف و اغراض سياسي و گزينشي برخي کشورهاي خاص بر عهده گرفته است، به رسميت نمي شناسد."

سفير لهستان در ايران: افزايش سه برابري روابط اقتصادي 2 کشور در نتيجه برجام

يوليوش گويو در نشست با جمعي از توليدکنندگان و تجار قزوين که در حاشيه سفر يک روزه هيات تجاري لهستاني به اين استان انجام شد، افزود: ايران و لهستان در طول پنج قرن اخير روابط دوستانه و صلح آميز خود را حفظ کرده اند که اين موضوع براي ما ارزشمند است.

وي با بيان اينکه لهستان تنها کشور عضو اتحاديه اروپا است که در زمان بحران اقتصادي در اين قاره رشد اقتصادي مثبت داشت، به رشد اقتصادي ايران در سال هاي اخير نيز اشاره و اظهار داشت: با ارتباط مستقيم و بدون واسطه بين 2 کشور مي توانيم همکاري هاي خود در زمينه هاي اقتصادي را گسترش ببخشيم.

امکان روابط حسنه ميان ايران و اعضاي شوراي همکاري خليج فارس وجود دارد

محمد جواد ظريف در اين ديدار که در محل وزارت امور خارجه قطر برگزار شد، با اشاره به روند روابط دو کشور، بر ضرورت توسعه همکاريهاي دو جانبه بويژه در حوزه هاي اقتصادي و بخش هاي سرمايه گذاري و بانکي تاکيد کرد.

مسجدي: در آينده نزديک به عنوان سفير ايران در بغداد مشغول به کار مي‌شوم

ايرج مسجدي در نشست «بررسي آخرين تحولات سياسي و امنيتي عراق» که در پژوهشگاه مطالعات استراتژيک خاورميانه در حال برگزاري است، اعلام کرد که در آينده نزديک قرار است به عنوان سفير جديد ايران در بغداد مشغول به کار شود.

قرار است مسجدي جايگزين حسن دانايي‌فر شود.

ايران حمله تروريستي به بيمارستاني در کابل را محکوم کرد

بهرام قاسمي ضمن تقبيح حمله غير انساني و ددمنشانه به بيمارستاني در کابل و ابراز همدردي با دولت و ملت افغانستان و خانواده قربانيان اين جنايت هولناک اظهار داشت: تنها راه مقابله با پديده شوم تروريسم در منطقه و افغانستان، عزم و اجماع جهاني و خشکانيدن مسير کمک ها و پشتيباني هاي مادي و معنوي به اين گروه هاي تروريستي است.

عربستان مجبور است به اشتباهاتش اعتراف کند/ حل بحران سوريه دير يا زود دارد اما سوخت و سوز ندارد

منوچهر متکي در گفت و گو با خبرنگار گروه سياسيخبرگزاري ميزان، با اشاره به سفر اخير عادل الجبير به عراق گفت: اين سفر نشان دهنده اين است که آنها ناگزيرند عملا به اشتباهشان اعتراف کنند و اگر در قبال عراق تغيير موضعشان را شروع کرده اند مي توانند اين تصحيح موضع را به ساير نقاط منطقه هم تسري دهند.

ارمنستان دروازه ورود ايران به بازار روسيه

سيدکاظم سجادي در جلسه کارگروه توسعه صادرات غيرنفتي که در سالن شهداي دولت استانداري البرز برگزار شد به سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي اشاره کرد و گفت: وزير امور خارجه در اين راستا دستوري صادر و مشخص کرده است که همه سفرا بايد اقتصادي عمل کنند.

وي با بيان اين‌که «کشور ارمنستان از ويژگي آب و هوايي خوبي برخوردار است» گفت: استان البرز با ظرفيت‌هاي خود از اهميت بالايي برخوردار است.

کيک زرد ايران به 934 تن رسيد/ بيمارستان فوق‌مدرن هسته‌اي در مراحل پاياني تامين مالي است

علي‌اکبر صالحي در مراسم تجليل از رئيس سازمان انرژي اتمي کشور که با حضور مسئولان ارشد استان قزوين در دانشگاه علوم پزشکي برگزار شد، اظهار داشت: فناوري و صنعت هسته‌اي ايران با پيشرفت خوبي در پيشروي بوده و در جايگاه خود قرار دارد.

وي با اشاره به اينکه تمام امور مربوط به فناوري هسته‌اي در حال انجام است، بيان کرد: غني‌سازي، توليد آب سنگين و اکتشاف و استخراج در حوزه صنعت هسته‌اي با سرعت در حال انجام است. همچنين بازسازي راکتور هسته‌اي اراک با سرعت در حال انجام است.

تاکيد بر ضرورت تقويت همکاري‌هاي بانکي و تبادل گردشگر بين ايران و تايلند

محمد جواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان که در راس هياتي براي شرکت در اجلاس سران اتحاديه کشورهاي حاشيه اقيانوس هند (آيورا) به اندونزي سفر کرده است، در حاشيه اين اجلاس با همتاي تايلندي خود ديدار کرد.

آژانس نقش محوري خود در توسعه علوم مرتبط با کاربردهاي صلح آميزهسته اي را حفظ کند

رضا نجفي در نشست روز سه شنبه شوراي حکام به نمايندگي از گروه 77 گفت: آژانس بايد نقش محوري خود در توسعه فنآوري و علوم مرتبط با کاربردهاي صلح آميز هسته اي از جمله توليد برق هسته اي و چرخه سوخت هسته اي را حفظ کند.

راه اندازي دفتر صدور رواديد الکترونيکي در فرودگاه بندرعباس

دفتر صدور رواديد الکترونيکي امروز با حضور حسن قشقاوي معاون وزير امور خارجه در فرودگاه بين المللي بندرعباس راه اندازي شد.

معاون کنسولي، امور مجلس و ايرانيان وزارت امور خارجه در حاشيه راه اندازي اين دفتر گفت:بندرعباس ششمين شهري است که درآن امکان صدور رواديد فرودگاهي محقق مي‌شود.

تخت روانچي: پيگير يک ميليارد و 600 ميليون دلار پول ايران در لوکزامبورگ هستيم

مجيد تخت روانچي در حاشيه نشست «با آقاي ترامپ چه کنيم» در گفت وگو با خبرنگاران گفت: اتحاديه اروپا در موضوعات منطقه اي از جمله سوريه فعال است و ما در مذاکراتي که با اروپايي‌ها داريم چه در قالب اتحاديه اروپا و روابط دوجانبه، سوريه و بقيه بحث هاي منطقه اي را مورد بررسي قرار مي دهيم.

رايزني هاي ظريف در جاکارتا

محمدجواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان که براي شرکت در نشست سران اتحاديه کشورهاي حاشيه اقيانوس هند در اندونزي بسر مي برد، در حاشيه اين اجلاس، با رئيس جمهور سريلانکا، معاون‌ رئيس جمهور هند، وزراي امور خارجه اندونزي، کنيا و آفريقاي جنوبي و نيز وزير همکاري بين المللي فرانسه و وزير مشاور در امور خارجي ژاپن ملاقات و با رئيس جمهور آفريقاي جنوبي، نخست وزير و وزير خارجه مالزي، نخست وزير بنگلادش، معاون رئيس جمهور تانزانيا و دبيرکل آيورا گفتگو کرد.

ديدار ظريف با رئيس‌جمهور اندونزي/تاکيد بر تقويت همکاري‌ها در زمينه نفت و انرژي

محمدجواد ظريف وزير امور خارجه ايران که به منظور شرکت دراولين اجلاس سران اتحاديه کشورهاي حاشيه اقيانوس هند (آيورا) در جاکارتا به سر مي‌برد، با رئيس‌جمهور اندونزي ديدار کرد.

در اين ديدار وزير امور خارجه کشومان ضمن ابلاغ سلام‌هاي گرم حسن روحاني رئيس‌جمهور به وي، از تمهيدات خوب دولت اندونزي براي برگزاري اجلاس اتحاديه اقيانوس هند قدرداني کرد.‌

چابهار مسيري امن و کوتاه براي اتصال شرق به غرب و شمال به جنوب/ تاکيد بر امنيت دريايي و جلوگيري از دزدي دريايي

«محمد جواد ظريف»، وزير امور خارجه کشورمان در راس هياتي به نمايندگي از رئيس جمهور ايران در اولين اجلاس سران اتحاديه کشورهاي حاشيه اقيانوس هند (آيورا) که با حضور سران کشورها و دولت‌هاي عضو صبح امروز مورخ ١٧ اسفند ٩٥ در جاکارتا افتتاح گرديد، شرکت کرد.

پس از انجام سخنان افتتاحيه رئيس جمهور اندونزي، اسناد اجلاس شامل «ميثاق جاکارتا»، «برنامه عمل» و «بيانيه پيشگيري و مواجهه با افراطي گرائي» که پيش از اين توسط کارشناسان ارشد کشورهاي عضو تدوين شده بود، به تصويب اجلاس سران رسيد. در ادامه، سران و روساي هيات هاي شرکت کننده به ايراد سخنراني پرداختند.

قزاقستان: مذاکرات آستانه درباره سوريه 24 و 25 اسفند برگزار مي‌شود

«خيرات عبدالرحمانوف» وزير خارجه قزاقستان، اعلام کرد که نشست بعدي درباره حل و فصل ناآرامي‌هاي سوريه احتمالاً روز 14 و 15 مارس (24 و 25 اسفندماه) در شهر «آستانه» پايتخت قزاقستان برگزار مي‌شود و گفت‌وگوها و مباحثات در خصوص قالب و سطح مذاکرات در حال انجام است.

آستانه پيش از اين ميزباني دو دوره از مذاکرات ميان دمشق و نمايندگان گروههاي معارضان مسلح سوريه را در تاريخ‌هاي 23 و 24 ژانويه و 15 و 16 فوريه برعهده داشته است.

شوراي امنيت ملي خبر اعطاء تابعيت به خانواده‌هاي اتباع خارجي مدافع حرم را تاييد نکرد

دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي در اطلاعيه اي اعلام کرد: پيرو درج برخي خبرها در رسانه هاي عمومي مستند به مصاحبه يکي از مسئولان بنياد شهيد و امور ايثارگران در خصوص `موافقت شوراي عالي امنيت ملي با اعطاء تابعيت ايراني به خانواده‌هاي درجه يک اتباع خارجي مدافع حرم` ، به اطلاع مي رساند، اين اظهارات غيردقيق بوده و تاييد نمي شود.

اروپايي ها حامي برجام اند/پاسخ به حاشيه هاي ايجاد شده براي مصاحبه ظريف

بهرام قاسمي روز دوشنبه در نشست خبري در پاسخ به اين که شنيده شده برخي کشورهاي اروپايي خواهان سخت گيري آمريکا نسبت به ايران در موضوعاتي غير از برجام شده اند، گفت: کشورهاي اروپايي علاقمند به افزايش همکاري با ايران هستند و رفت وآمد هاي اخير هيات هاي اروپايي نيز نشانگر اين موضوع است.

سخنگوي وزارت امور خارجه ادعاهاي جديد مقامات بحريني را رد کرد

سخنگوي وزارت خارجه کشورمان ادعاي جديد مسؤولان بحريني در خصوص ارتباط كشورمان با مسايل داخلي بحرين را بي اساس دانست.

انتهاي پيام/



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد