آخرین اخبار

آيسکو، ارتقاي توسعه و کارآيي بازارهاي اوراق بهادار اقتصادي

آيسکو، ارتقاي توسعه و کارآيي بازارهاي اوراق بهادار

  بزرگنمايي:

چه خبر - براي بين‌المللي شدن، عضويت در آيسکو بود.
وي گفت: امروزه آيسکو به عنوان يک مرجع «استاندارساز بين‌المللي» براي بازارهاي سرمايه به شمار مي‌رود. عضويت گسترده اين سازمان، 95درصد بازارهاي سرمايه جهان را پوشش مي‌دهد و آيسکو مهمترين نهاد مشارکتي بين‌المللي براي نهاد‌هاي قانونگذار اين بازار به شمار مي‌رود.
فلاح افزود: در سال 2003، آيسکو يک يادداشت تفاهم چندگانه (IOSCO MMOU) را معرفي کرد که اجراي قوانين «فرامرزي» و تبادل اطلاعات بين جامعه بين‌المللي قانون گذاران بين‌المللي را تسهيل مي کند و در سال 2005 ايــــن سازمــان، "IOSCO MMOU” را به عنوان مبناي همکاري بين‌المللي امضاکنندگان شبکه "IOSCO MMOU” تا سال 2010 را امکان پذير کرده است.
وي ادامه داد: اين امر به عنوان يک اولويت عملياتي شفاف اجراي موثر- به ويژه در بطن عضويت گسترده آن - همراه با اصول آيسکو و"IOSCO MMOU”،که به عنوان ابزار اوليه تسهيل همکاري فرامرزي،کاهش ريسک سيستماتيک جهاني، حفاظت از سرمايه‌گذار و اطمينان از بازارهاي سرمايه منصفانه و کارآ به شمار مي‌روند، تأييد شده است. همچنين آيسکو سياست مشاوره‌اي جامع جهت تسهيل در تعامل پيوسته با جامعه مالي بين‌المللي و به ويژه با اين صنعت را طراحي کرده است.
مدير روابط عمومي سازمان بورس تأکيد داشت: نکته حائز اهميت اين که سازمان بورس و اوراق بهادار ايران از زمان عضويت در اين سازمان يعني سال 1394 به عنوان يکي از اعضاي «کميته رشد و بازارهاي نوظهور» پذيرفته شد. اين کميته بزرگترين کميته آيسکو است و 75درصد اعضاي عادي را پوشش مي‌دهد. اين کميته از طريق معرفي اصول و حداقل استانداردها، برگزاري دوره‌هاي آموزشي و همکاري فني براي اعضا و تسهيل در تبادل اطلاعات انتقال دانش و تجربه، در صدد ارتقاي توسعه و کارآيي بيشتر بازارهاي اوراق بهادار و مشتقه اين کشورهاي در حال توسعه مي‌باشد. اين کميته 97 عضو و از جمله کشورهاي داراي سريع ترين رشد اقتصادي دنيا، و 10 کشور از گروه G-20 را در بر مي‌گيرد.
فلاح خاطرنشان ساخت: همچنين سازمان بورس و اوراق بهادار ايران عضو کميته منطقه‌اي خاورميانه و آفريقا است. دو تن از نمايندگان سازمان بورس در آخرين نشست اين کميته که در کشور امارات در تاريخ 25 و 26 بهمن ماه سال 1395 برگزار شد شرکت و در حاشيه اين رويداد با اعضا اين کميته جلساتي برگزار کردند.
اين مقام مسئول بيان داشت: سازمان بورس و اوراق بهادار ايران براي نخستين بار به عنوان يک عضو رسمي در کنفرانس سالانه آيسکو که در سال 2016 (ارديبهشت سال 95) در کشور پرو برگزار شد شرکت کرد و با رئيس هئيت مديره وقت و دبيرکل آيسکو و همچنين با رئيس «کميته رشد و بازارهاي نو ظهور» ديدار کرد.
فلاح افزود: اعضاي آيسکو هر سال در مجمع عمومي «کنفرانس سالانه» گرد هم مي‌آيند و در مورد موضوعات و امور مهم بازارهاي اوراق بهادار و آتي جهان به بحث و تبادل نظر مي‌پردازند. امکان شرکت ناظرين نيز وجود دارد.
مدير روابط عمومي سازمان بورس بيان داشت: فرايند عضويت سازمان بورس و اوراق بهادار ايران هشت سال به طول انجاميد. ولي در نهايت با انجام فرايند عضويت در زمستان 1394 ، سازمان بورس در بهار 1395 به طور رسمي با ابلاغ دبيرکل آيسکو به عضويت اين نهاد مهم بين المللي درآمد.
وي اظهار داشت: عضويت در آيسکو براي بازار سرمايه هر کشوري ضروري است چرا که يکي از شرايط اوليه براي بين‌المللي شدن هر بازاري و در نتيجه جذب هر چه بيشتر سرمايه‌گذاري خارجي و تعامل با نهادهاي همتاي بزرگ عضويت در اين نهاد است.
اين مدير روابط عمومي در ادامه خاطرنشان کرد: عضويت در «سازمان بين‌المللي کميسيون‌هاي اوراق بهادار (IOSCO) » که به عنوان مهمترين مجمع بين‌المللي بازار سرمايه جهان شناخته شده است، از جمله مزيت‌هايي است که بازار سرمايه هر کشور با عضويت در آن زمينه‌هاي ارتقاي بازار سرمايه کشور خود را تسهيل مي کند.
وي در پايان گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار ايران با عضويت در آيسکو و با هدف بين‌المللي کردن بازار سرمايه ايران توانسته است تا به يکي از اهداف مهم سازمان بورس دست يابد و در نتيجه آن جذب سرمايه‌گذاري خارجي و ارتباط و همکاري با ساير نهاد ناظر بازارهاي سرمايه دنيا مسير ساده‌تري به خود گرفته است. از سوي ديگر اين امکان براي ارکان بازار سرمايه ايران از جمله بورس اوراق بهادار تهران، بورس کالا، بورس انرژي و فرابورس و شرکت سپرده‌گذاري فراهم شد تا در فدراسيون بورس‌هاي جهان(WFE) و ساير مراجع مشابه بين‌المللي نيز عضو شوند.

انتهاي پيام/



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي