آخرین اخبار

انرژي هاي منفي اطراف تان را از خودتان دور کنيد شادکامي و موفقيت

انرژي هاي منفي اطراف تان را از خودتان دور کنيد

  بزرگنمايي:

چه خبر -

همه در زندگي‌شان روزهايي دارند که انگار هر موجود زنده و همه‌ي فناوري‌ها مصمم شده‌اند روزشان را خراب کنند. اگر يک نفس عميق بکشيد و جمله‌ي اول را بازخواني کنيد، شايد متوجه شويد که اين تا چه حد نشان‌دهنده‌ي خودمحوري است.
تمام دنيا هرگز سعي ندارد به شما آسيب برساند، دنيا اصلا مهارت لازم را براي سازمان‌دهي چنين حمله‌اي ندارد. بيش‌تر آدم‌هاي دنيا دارند زندگي خودشان را مي‌کنند و شما سر راه‌شان قرار مي‌گيريد، يا برعکس. زماني را به ياد بياوريد که فکر مي‌کنيد واقعا از فردي ناراحت شديد، يک عابر پياده، يک راننده، پيش‌خدمت يا هم‌کار. شايد روي چيز مهمي آب ريخته باشيد، يا با بي‌موقع از خيابان گذشته باشيد.

شما قصد نداشتيد کسي را خشمگين کنيد اما اعمال‌تان به يک برخورد جدي منجر شده‌است. اين حقيقت دارد که شما مي‌توانستيد بيش‌تر توجه کنيد اما در بيش‌تر موارد آدم‌ها تمام تلاش‌شان را مي‌کنند، ويژه در مکان‌هاي عمومي. آيا فردي که به او "توهين” شده‌است يا با شما "مخالف” است، عامدانه تصميم مي‌گيرد خونسردي‌اش را از دست بدهد؟ شما در چنين مواقعي چگونه واکنش نشان مي‌دهيد؟ چند شيوه‌ي ساده وجود دارد که تمرکزتان را از خودتان و نفس‌تان دور کنيد. اگر تصميم بگيريد هميشه اين را در ذهن داشته‌باشيد، نفس‌تان خواه ناخواه آرام مي‌شود.

5 روش دفع انرژي منفيبراي حس کردن، تاييد، و جواب دادن وقت بگذاريد

ما اغلب اواقات قبل از بروز هيجان واقعي واکنش اجتماعي نشان مي‌دهيم. مي‌دانيم چيزي ما را عصباني مي‌کند، براي همين قبل از اين‌که حتي آن هيجان وارد عمل شود، خودمان را براي واکنش نشان دادن آماده مي‌کنيم. وقتي فردي به شما توهين مي‌کند، قدم اول اين است که نفس عميق بکشيد. وقتي هوا را درون ريه‌هاي‌تان مي‌کشيد و بيرون مي‌دهيد، توجه کنيد آن فرد چه‌قدر با شما فاصله دارد. اين فاصله را از بين ببريد. وقتي احساس خودتان را ابراز مي‌کنيد، به احساسات او دقت کنيد.

از آدم‌هاي سمي فاصله بگيريد

همه‌ي آدم‌ها نمي‌خواهند به شما ضربه بزنند، اما تعداد انگشت‌شماري هستند که لذت مي‌برند روزتان را کمي ناخوشايندتر از هميشه بکنند. ما نبايد علت عدم بهره‌وري اين آدم‌ها را تشخيص دهيم يا تشريح کنيم. شما مي‌توانيد وقت‌تان را صرف کارهايي بهتر از حدس و گمان درباره‌ي موضوع عصباينت ديگران بکنيد.
اگر فردي براي اشتباهات‌اش، عامدانه يا غيرعامدانه، عذرخواهي نمي‌کند، اين يک پرچم قرمز است. اگر کسي هرگز عذرخواهي شما را نمي‌پذيرد، اين هم يک پرچم قرمز است. بهتر است فرض کنيد اين يک بازي بچگانه است و آن فرد دوست دارد دردسر ايجاد کند. همه‌ي تلاش‌تان را بکنيد تا از اين آدم‌ها اجتناب کنيد، اما اگر اين آدم مشتري يا رييس يا فردي است که نمي‌توانيد به راحتي از او اجتناب کنيد، از دردسرهايي که درست مي‌کند لذت ببريد.

هم‌دل باشيد

هم‌دلي يعني قابليت هم‌ذات پنداري با فردي ديگر در سطح هيجاني، با نهايت خلوص نيت. دلسوزي يعني تاييد رنج کشيدن يک فرد از دور که معمولا با کمي قضاوت همراه است. کسي که براي من احساس تاسف مي‌کند هرگز کمکي به من نمي‌کند. کسي که به من نزديک مي‌شود و به سادگي تاييد مي‌کند که اوضاع چه‌قدر خراب است، به من کمک مي‌کند.
اوضاع را بسنجيد، آيا راهي هست که بدون توهين کردن به آن فرد کمک کنيد؟ حتي يک لبخند و دعوت به بيرون ريختن هيجان چيزي است که براي تغيير دادن روز آن فرد لازم است. محبت خالص، سريع‌ترين و موثرترين راه براي تبديل وضعيت منفي به وضعيت مثبت است. من تلاش مي‌کنم به ياد داشته‌باشم وقتي با ديگران تندي مي‌کنم تا چه حد ناراحت هستم. وقتي در چنين شرايطي قرار مي‌گيرم معمولا فقط به يک آغوش نياز دارم.

براي اعتبار بخشيدن به اعتماد به‌نفس‌تان به ديگران رجوع نکنيد

اگر براي حفظ اعتماد به‌نفس‌تان در سطحي خوب، کاملا به دوستان و خانواده تکيه کنيد، در را براي ديگران باز مي‌گذاريد تا بيايند و شما را تضعيف کنند. شما بايد کليد اين در را به موتور شادي خودتان بسپاريد. اگر نتوانيد حس اعتماد به‌نفس و عشق به خودتان را در درون‌تان ايجاد کنيد، در نهايت موج‌هاي هيجاني را از هر فردي که اطراف‌تان است دريافت مي‌کنيد. اگر آدم‌هايي را که مقاصد پليد دارند در نظر نگيريم، بيش‌تر آدم‌هايي که با آنها تعامل داريد شما را خيلي خوب نمي‌شناسند. اين آدم‌ها حتي اگر بهترين نيت را داشته‌باشند، چگونه مي‌توانند چيزي را که نياز داريد به شما بدهند؟

من با انديشيدن به خودم و ديگران فهميده‌ام جاده‌ي عشق ورزيدن به خود با خنده هموار مي‌شود. شما بايد بتوانيد به اين‌که چگونه به خاطر چيزهاي کوچک ناراحت مي‌شويد، به اين‌که آدم‌هاي حقير چگونه سعي مي‌کنند نفس‌شان را محافظت کنند، به اين‌که چه آسان مي‌توانيد عاشق فردي به جالبي خودتان باشيد، بخنديد. حس تحسين و عشق ورزيدن به خودتان را بپرورانيد تا موج‌هايي که آدم‌ها به شما تحميل مي‌کنند بي‌اهميت‌تر از آن‌چه که هست به نظر برسد.

وقت زيادي را به مراقبت از خودتان اختصاص دهيد

آمدن اين مورد بعد از نکته‌ي قبلي دليل دارد. من مربيان يوگا را ديده‌ام که زود به خشم مي‌آيند. توصيه‌هاي هوشمندانه، شيوه‌هاي بي‌نقص، و دانش گسترده مانع از آن نمي‌شود که مثل آدم‌ها رفتار نکنند. آدم‌ها عصباني مي‌شوند و اين يک واقعيت است. بنابراين، وقتي ياد مي‌گيريد نفس‌تان را که دچار خشم لحظه‌اي شده‌است، رها کنيد، به ياد داشته‌باشيد اين يک گذرگاه است، هدف نيست.

آيا روز بدي داشته‌ايد يا به يک وضعيت واکنش خوبي نشان نداده‌ايد؟ فقط 10 دقيقه به آن عميقا فکر کنيد تا ببينيد چه احساسي به شما دست مي‌دهد. من گاهي هنگامي که اين کار را مي‌کنم دچار يک آشفتگي هيجاني مي‌شوم. بلند مي‌شوم، با آهنگ شِيک ايت آف مي‌رقصم، و پايم را به زمين مي‌کوبم تا جسم‌ام زمان کنوني را حس کند. افکارتان را براي دوستان‌تان بيرون بريزيد اما دقت کنيد، بايد روي احساسي که داريد و کاري که مي‌توانستيد بهتر انجام دهيد‌، تمرکز کنيد. بد صحبت کردن با ديگران فقط انرژي منفي بيش‌تري را در آن وضعيت ايجاد مي‌کند.



منبع : بازده



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد